Piepeloe nieuwsgierige mama's, stoere papa's, knorrige opa's, lieve mammie's,...veel tantes en de man van de tantes,...onze kapoenen, oud- leerlingen,..KORTOM iedereen!
Hier vind je een beetje van mezelf terug...de activiteiten van onze Hunnegemmertjes,...ons leefwereldje!
Fijn dat je komt piepeloeren....welkom!
Juf Tamara, juf Stefanie, juf Marijke en juf Valerie
Hé rups,
Ja, jij daar…
Kom maar,kom maar bij ons…
Neem maar de tijd die je nodig hebt om een vlinder te worden,
Doe maar , op je gemakje.
Zoals je zelf wilt.
Dag vlinder,
Wees maar een vlinder, een vlinder zoals er maar eentje op de hele wereld is.
Toon je mooiste kleuren en fladder,fladder maar.
Vlieg met je vleugels daar waar je heen wil.
Wil je samen vliegen,dan vliegen wij met je mee.
Wil je sneller vliegen,dan vliegen we met je mee.
Of doe je het liever op je eigen tempo? Wij vliegen naast jou…
Wij zullen je steeds toefluisteren:
“Leef je leven zoals een vlinder
Neem op tijd eventjes rust
Maar vergeet nooit te blijven vliegen”
23-03-2016
Angst, je dagen zijn geteld...
Gisteren was een zwarte dag...en tegelijk ook een onschuldige op onze school. Onze kleintjes en de kinderen van de eerste graad waren, zoals altijd, zeer onbezonnen....terwijl wij reeds op de hoogte waren van het nieuws. Hierbij verwijs ik naar de blog van onze directie ' het laatste nieuws ' voor verdere info.
Onze leerkrachten trachten er voor elk van 'onze' kinderen te zijn...op de site van Karrewiet en Ketnet kan je op een ' kindvriendelijke' manier met je kind in gesprek gaan, vragen laten beantwoorden...kortom, het trachten samen een plaats te geven...wij hebben hier nog een aantal tips die wij met onze kinderen in ons achterhoofd houden:
- we trachten open en eerlijk te zijn, we trachten zoveel mogelijk vragen te beantwoorden. We dramatiseren NIET, maar we vertellen ( geen details) wat er gebeurd is als de kinderen deze vragen hebben.
- kinderen mogen bang en triest zijn, wij zijn dat ook en praten daarover als de kinderen dat willen. We laten en vertellen hoe zij zich voelen en als ze vragen hebben waar wij zelf het antwoord niet op hebben, geven we dit ook aan.
- dit soort aanslagen zijn zeer zeldzaam. We benadrukken dat de politie en de regering als in het werk stelt om onze veiligheid te blijven garanderen.
- we benadrukken de positieve signalen: het brengt ook mensen bij elkaar, we voelen warmte, vriendschap, de hulpdiensten waren er snel, er zijn grote veiligheidsmaatregelen...
...en doorheen dit alles hebben we vandaag al veel lachende gezichtjes gezien...de paashazen zijn hier...heb jij ook al paaseitjes in onze tuintjes zien liggen?
23-03-2016 om 10:21
geschreven door Zorgteam
17-03-2016
Sfeerfoto's vervolg
17-03-2016 om 14:29
geschreven door Zorgteam
Onze sfeerfoto's
17-03-2016 om 14:27
geschreven door Zorgteam
Kangoeroeklas eerste leerjaar: een computermeester op bezoek
Piepeloe mama's en papa's,
Deze ochtend was er terug kangoeroeklas voor de kangoeroetjes van het eerste leerjaar! Filofoseren, Scrabble aanleren, ons monstertjes aanvaarden en een plaatsje geven,...kortom heel wat breinzaken, was het nu de beurt aan een computermeester. Deze les stond in het teken van leren zelfstandig werken, oplossingsgericht aan de slag gaan, doorzetten, aan de slag met een kijkwijzer....en plezier beleven aan uitgedaagd worden! En wat werd er gemotiveerd gewerkt, ik werd vrolijk van de blije, energieke gezichtjes! Onze hexagoon leren we volgende week kennen...onze lesje zat nu al te vol,lol! Binnenkort gaan we verder met ons traject ' leren programmeren'! Wat leuk!
Vonden jullie het fijn?
17-03-2016 om 14:25
geschreven door Zorgteam
Foto's van Kapla 3D
17-03-2016 om 14:00
geschreven door Zorgteam
04-03-2016
Kangoeroenieuws vijfde leerjaar : wij maken Kaplasfinx
Hallo beste mensen,
na twee kangoeroelessen is het eindelijk gelukt, onze sfinx is af!
Het was geen makkelijke opdracht, we moesten veel denken en meten.
Het samenwerken was het belangrijkste.
We hebben ons gebaseerd op 1 sfinx van internet.
We zijn op het idee gekomen door het thema: 'fantastische farao's'.
Bij dat thema hebben wij veel geleerd over Toetanchamon en over Egyptisch rekenen, over papyrus, het balsemen en ook nog over de mummies.
Kortom, het was heel tof!
Hieronder zie je de sfinx
Met vele groeten van de kangoeroevrienden: Mansour, Jarich en Marie-Elise.
04-03-2016 om 00:00
geschreven door Zorgteam
03-03-2016
Nieuws van het IDP6-traject
Zoals je kon lezen op de blog betreffende het IDP- traject, gingen we de laatste fase in. De werkgroep IDP heeft de laatste sessie in Gent niet kunnen bijwonen, aangezien we generale repetitie hadden voor ons schoolbal. Geen erg, want de laatste stap van het IDP-traject vroeg om een actieplan. Zo gezegd, zo gedaan!
Waar gaat we van uit?
Deze gegevens vertellen ons veel over de kwaliteit van onze school. De resultaten van ons IDP6-rapport zijn outputgegevens waarmee de school haar eigen werking kan beoordelen. Ze helpen een antwoord te vinden op de vraag of men erin slaagt de getoetste leerplandoelen van de leergebieden Nederlands en Wiskunde doorheen de basisschool bij de leerlingen te realiseren. Deze resultaten kunnen gebruikt worden om het onderwijsaanbod op school - en klasniveau te verbeteren en draagt daarom bij aan onze interne kwaliteitszorg. Het opgestelde actieplan gaat uit van 4 stappen: plan - do - check- act. Vanuit de resultaten van het IDP6-rapport, die we jaarlijks in augustus digitaal ontvangen, stellen we een sterkte - zwakte analyse voorop. Van daaruit zullen deze gegevens doorsijpelen naar het team. We stellen ons de vraag: ' wat nemen we mee? , waar werken we aan? Wat kunnen we doen om onze kwaliteit op een bepaald item te verbeteren? Welke doelen stellen we voorop? Wat zegt dit over onze school?...' Dit is voer om mee te nemen naar de startvergadering van augustus, elk schooljaar. Aan het eind van het schooljaar koppelen we terug: ' welk effect merken me? wat kunnen we bijsturen? wat bannen we? ' ...om dan bij terug het ' act' deel te zitten en nieuwe acties voorop te stellen!
Schip ahoi piraatjes!
03-03-2016 om 14:26
geschreven door Zorgteam
02-03-2016
Teamvergadering 15 maart 2016 - vervolg traject spelling
Dag allemaal,
We zetten ons traject van spelling verder op de eerstkomende pedagogische teamvergadering. In bijlage kunnen jullie de uitnodiging en het programma nalezen.