Foto

Piepeloe nieuwsgierige mama's, stoere papa's, knorrige opa's, lieve mammie's,...veel tantes en de man van de tantes,...onze kapoenen, oud- leerlingen,..KORTOM iedereen!

 

Hier vind je een beetje van mezelf terug...de activiteiten van onze Hunnegemmertjes,...ons leefwereldje!

 

Fijn dat je komt piepeloeren....welkom!

Juf Tamara, juf Stefanie, juf Marijke en juf Valerie

Inhoud blog
  • Facebook- Feestboek!
  • Kangoeroeklas terug van start!
  • LEERLINGENRAADNIEUWS
  • Vernieuwend zorgnieuws! CO-TEACHING!
  • Welkom! Een fijn schooljaar gewenst!
    Onze Hunnegemertjes! Welkom...

    Hé rups, Ja, jij daar… Kom maar,kom maar bij ons… Neem maar de tijd die je nodig hebt om een vlinder te worden, Doe maar , op je gemakje. Zoals je zelf wilt. Dag vlinder, Wees maar een vlinder, een vlinder zoals er maar eentje op de hele wereld is. Toon je mooiste kleuren en fladder,fladder maar. Vlieg met je vleugels daar waar je heen wil. Wil je samen vliegen,dan vliegen wij met je mee. Wil je sneller vliegen,dan vliegen we met je mee. Of doe je het liever op je eigen tempo? Wij vliegen naast jou… Wij zullen je steeds toefluisteren: “Leef je leven zoals een vlinder Neem op tijd eventjes rust Maar vergeet nooit te blijven vliegen”
    29-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze wekelijkse vrijdagse kindcontacten...
    Luisteren...

    juf, 

    Als ik je vraag naar mij te luisteren en je begint me raad te geven dan doe je niet wat ik vraag. 
    Als ik je vraag naar mij te luisteren en jij begint mij te vertellen waarom ik iets niet zo moet voelen als ik het voel, dan neem je mijn gevoelens niet serieus. 

    Als ik je vraag naar mij te luisteren en jij denkt dat je iets moet doen om mijn problemen op te lossen, dan laat je me in de steek, hoe vreemd dit ook mag lijken. 

    Dus, alsjeblieft, luister alleen maar naar me en probeer me te begrijpen. 
    En als je wilt praten, wacht dan even en ik beloof je dat ik op mijn beurt naar jou zal luisteren...

    Elke vrijdag....doorheen onze kleuter- en lagere afdeling....en het mooie is....dat we altijd samen, in vertrouwen,....op weg gaan...in luisteren....en heel misschien, soms, zo nu en dan, zo af en toe...gelukkig te wezen als we iets hebben opgebouwd....de mooiste zin in een kindcontact....' juf, ik ben fier op mezelf'...

    ' Vanaf die dag was Kikker vaak bij Rat te vinden. Ze zaten samen op het bankje en genoten van het uitzicht. Rat vertelde van zijn avonturen op zijn verre reizen...Want hij had al veel meegemaakt! '

    29-05-2015 om 15:23 geschreven door Zorgteam


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eventjes serieus: Evaluatie HANDELINGSGERICHT werken op onze school...
    Ook in ons zorgteam wordt er soms 'ernstig' werk verricht! 
    We zijn volop bezig met het evalueren van onze vooropgestelde acties. Eentje daarvan was het evalueren van het HANDELINGSGERICHT werken op onze school...Dat houdt 7 uitgangspunten in: 

    - onderwijsbehoeften van onze Hunnegemmertjes: wat heeft deze leerling nodig, in deze school, in deze klas, met deze leerkracht? 
    - We werken systematisch en transparant...we werken met onze kinderen, met hun ouders....we trachten duidelijk te zijn in onze communicatie...we zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen....afspraken...stappenplannen....
    - We werken constructief samen ...waarbij we vertrekken vanuit het positieve van het kind en de sterktes van onze leerkrachten...MET leerkrachten, met onze kapeloentjes, onze directie, onze betrokken ouders, en eventueel onze externe partners. 
    - We zorgen voor afstemming en wisselwerking...we vertrekken vanuit de nood van het kind...en houden de 'als- dan' relatie voor ogen...
    - onze leerkrachten doen ertoe...ze zijn de klasmanager...de spilfiguur...de eerstelijnszorger...zij zien de nood van het kind
    - we trachten altijd doelgericht te werken....wat is nu de concrete vraag? Wat heeft dit kind nodig? We stellen doelen voorop...kunnen observeren...stappen ondernemen..evalueren...bijsturen....altijd SAMEN met het kind en met de ouders...
    - doorheen dit alles benutten we het positieve....wat kan het kind goed? Hoe voelen de ouders zich hierbij? Hoe kunnen we de ouders mee betrekken in ons verhaal? Wat kan de leerkracht in kwestie goed? 

    Samen met onze CLB- medewerkers en onze directie hebben we samen overlegd over het zorgteam en HGW. 
    We deden dit uiteraard doelgericht ( hehe) aan de hand van een eigen aangemaakt ' spiegelreflectiedocument ' ( eens in de spiegel kijken kan soms helend werken, grapje!). Vragen zoals ' Welke nieuwe inzichten hebben we opgedaan?', ' Waarover ben je fier bij ons op school als het gaat over HGW?' ' hoe hebben wij ons de principes eigen gemaakt?'.... werden door ons CLB-team als zeer positief ervaren. 
    We werken systematisch, we houden steeds dezelfde structuur aan, onze leerkrachten hebben zich de principes van HGW zeer sterk eigen gemaakt, we reflecteren veel, onze leerkrachten doen ertoe en we gaan steeds uit van het positieve...we staan al school ver in de HGW-weg...

    Vandaar even dit...
    Onze kleurpotloodjes blijven voorhanden om elkaars dagje in te kleuren...
    de puzzelstukjes passen omdat wij allemaal een deeltje van ONS geheel zijn...de paperclipjes hebben alles samengehouden dit schooljaar....onze knoop heeft er doen aan herinneren dat niet alles dadelijk ontward moet worden...EN ons prikkertje was er om elke dag de goede kwaliteiten in onszelf, in onze kinderen en in de anderen te prikken...wij hebben samen zorg gedragen....DANK je wel aan dit fantastisch leerkrachtenteam...wat een zorginzet...onze fijne ouders voor het vertrouwen... jullie open, eerlijke, soms tot tranens toe bewogen gesprekken...., en de zegen die we krijgen om elke dag voor JULLIE kapoen(en) te mogen zorgen! 



    29-05-2015 om 12:06 geschreven door Zorgteam


    12-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze voorleesklas!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zie hieronder onze fijne en knusse voorleesklas!

    12-05-2015 om 13:23 geschreven door Zorgteam


    02-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zandschoenen= lachende kapeloenen!

    Mochten de mama's en de papa's al zand aangetroffen hebben in de schoentjes.....denk dan aan de daarbij horende lachende snoetjes!

    Het zit namelijk zo: bij goed weer gaan onze ' kapeloenen' van de pooh-klas, de berenklas, de Nellie en Cezar-klas mee naar de tuin om te spelen!

    We genieten in het zonnetje, zoeken schatten in de grote zandbak, maken leuke bewegingen op de schommeltjes en hebben plezier bij de glijbaan!

    ' juf, kijk eens wat een mooi zandkasteel!'

    ' juf, kijk eens naar onze grote autozandracebaan!'.....allemaal leuke snoeten en sproeten...én zandschoenen...maar mama's en papa's....de gezichtjes van jullie 'échte schatten' zijn goud waard!

    En als het dan toch even regent of koud weer is...geen probleem...want dan is er de raket, het huisje, de auto's binnen, de blokken...de fietswielen...de binnenspeelbakken...die het binnen aangenaam maken in de lekkere ' warme ' speelzaal tijdens de middag!

    Groetjes,

    de pooh- beren- Nellie en Cezar -vrienden en hun 'zandjuf'!


    02-05-2015 om 13:08 geschreven door Zorgteam




    Gastenboek
  • oudercontact
  • Mevr

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs