Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Willekeurig Bloggen.be Blogs
cieljcienj
www.bloggen.be/cieljci
Willekeurig Bloggen.be Blogs
jojo91
www.bloggen.be/jojo91
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
HERTENMAN
DROMEN van ? HOPEN op ? GELOVEN in ? GOD zij dank, of dank zij GOD ?
24-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaderland ?????
Klik op de afbeelding om de link te volgen




Mijn Vaderland ???


 mijn land....mijn vlag
door onze vaders
met hand en tand
verdedigt
bloeddoordrenkt
tot in de dood
nu doordrongen 
met ander rood
spA,groen met halve maan
we lieten maar
begaan; ondergaan
waar is mijn trots
mijn land
waar mijn voorouders
hun vlag stond gepland
wat rest er van dat
VADERLAND ?
J@n

24-07-2011 om 15:08 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Open armen
Klik op de afbeelding om de link te volgen


mijn open armen
wezen je de weg naar mijn
vurig verlangen

24-07-2011 om 15:01 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
22-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Je Foto
Klik op de afbeelding om de link te volgen




Je foto
glansafdruk
van je naam
Ogen die dwalen
in de mijne
Gevonden in
 niemandsland langs 
ongebaande wegen
Die momenten 
door het hart
vertaald
in de stilte
van je glimlach
j@n

22-07-2011 om 09:07 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beurs (Senryu)
Klik op de afbeelding om de link te volgen


aanvaarde verlies
op wet van gemiddelden
om winst te maken

22-07-2011 om 09:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
20-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. bezoekje
Klik op de afbeelding om de link te volgen



 Hoi MOEDERTJE 

wilde je iets komen vragen

DAG MA
Op je marmeren huisje
pijlen zonnestralen
Toch donker doods en kil
het oord
waar ik je moest achtelaten
 Kon het makkelijk alleen
zou het even klaren

HOI MA
je oude zoon, heb je even

Zie je ongeschonden
 moedersschoot
 Je reikende handen
Je zilveren hoofdtooi
Je lieve zachte ogen
een kruisje tekenend
op mijn voorhoofd
Je prevelende mond
mijne Jan, ja MA
t'is de kleine
voel je warmte
Je wist
dat ik zou komen

MIJN MOEDERTJE
zo ken ik haar

"Kwam toevallig nog eens langs
weet niet goed hoe beginnen
kan niet lang blijven
NEE....neen
 met mij gaat alles goed
moest hier per toeval zijn
weet het even niet meer
denk ga even dag zeggen 
 moet nu toch echt gaan "

"Natuurlijk..... glimlach ik
het is goed kleine "grote"
weet wat er in je omgaat
nog altijd even stoer
niet klein te krijgen
ben toch je MOEDER
Ik ken je, ga nu maar
 loop wel, samen met je
Vertel alles onderweg
het valt wel mee
Samen gaat het
ik help je even"

Aan mijn moeders graf
nog eens kind
nog eens heel klein
te mogen zijn
Alles te mogen vragen
Niets te moeten weten

Tussen mijn tranen
verberg ik haar
"Kom nu  MA
ik heb je nodig
om het te klaren
Help je kleine
Help me, uwe ouwe
 (stoere) Jan"

PS. Sorry, vergat te vaak te zeggen
HOEVEEL IK VAN JE HOU !

20-07-2011 om 12:36 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
14-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijdloos
Klik op de afbeelding om de link te volgen
 



Tijdloos
liep mijn tijd verloren
lach nu met de traan van toen
mijn opgespaarde gevoelens
gelukkig in je schoot
 vergeten nu samen
de tijd
j@n

14-07-2011 om 21:42 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
12-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik wist
Klik op de afbeelding om de link te volgen



wist


wat donker was
minuten vervlogen
geluidloos slenterende uren 
nachten vervelden
dagen die telden

reik me je hand
laat me je leiden
uit je verloren tijd
laat me dan

 reis mee
met de tijd
kom je mee
in onze
eeuwigheid

J@n

12-07-2011 om 23:10 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
11-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pandora
Klik op de afbeelding om de link te volgen



Na

 

zorgeloze
onbeholpen jaren
de geest uit de fles
 mijn grillige levensloop 
op het lijf geschreven
duidelijk te zien

dat leven leeg geleefd
in dagelijkse zorgen
gelaafde pijn en vreugd
in moegezworven jeugd 

teruggevonden momenten
ingebeelde eeuwigheid
dovende herinneringen
  uitstervende klanken

weldra komt naderbij
nog niet uitrusten
de doos van pandora
helemaal opendoen

 
lessen uit het verleden
ervaringen herbeleven
eer in het
herfstig gebladerte
ook dat 
laatste blad
valt

J@n

11-07-2011 om 08:55 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
10-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Turbulent
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Turbulent

de uitdagende nacht
regeerde overdag
gekeerde dagen
 verbruikt in tijd  
de toekomst
                vergat soms jaren
               af te tellen
                dwalende verlangens
                in turbulente 
               nagalm
              j@n

10-07-2011 om 09:26 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
05-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leegte
Klik op de afbeelding om de link te volgen




de grens 
naar nieuw
ingehaald oud
 verlengde schaduw
gevulder dan de nacht
de volheid 
van mijn
leegte
J@n

05-07-2011 om 23:07 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
04-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mais
Klik op de afbeelding om de link te volgen




MIJMERINGEN

 verdwenen
wiegende dromen
van kleurende oogst
korenbloemenblauw
met papaverrood
zie rijen groen
strak in het gelid
monoculturen
mais van
eentonigheid
volkorenbrood
zonder koren
zie de verpakking
J@n


04-07-2011 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
23-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.amigos (Senryu)
Klik op de afbeelding om de link te volgen


onvoorwaardelijk
amigos para siempre
een man met zijn hond

23-06-2011 om 14:17 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
22-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.doodgeboren
Klik op de afbeelding om de link te volgen


                          


                                               DOOD GEBOREN


 ondanks het opgerakel

smeulend vuur
dat geen vlam kon vatten
 vonkte
het smeulende 
 rookte
 smeulde
 zachtjes
laaide niet 
stierf
as restte
ook dat verdween
doodgeboren 
J@n 

22-06-2011 om 06:35 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
21-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een man moet (Senryu)
Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                                   


    een echte man moet drie dingen in zijn leven

 een huis bouwen

      een zoon verwekken

een boom planten


een jan bouwt zijn (t)huis
   verwekt haar zonen, plant hun boom

....verloor zijn droom


21-06-2011 om 16:54 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
19-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn roosje
Klik op de afbeelding om de link te volgen




sweet 
geelrode 
herinnering
zomerzongewekt
 doornloos gestript
uit eigen tuin
diamanten
ochtenddauw
op gelig rood
spontaan
aangeboden
dankbare 
kijkers
t'zomerde
 toen
 J@n


Bijlagen:
A.Rieu(Last rose).pps (4.6 MB)   
bart herman SCH.pps (2 MB)   

19-06-2011 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
09-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regentranen

de regen
weende milde tranen
onverstoord
wachten op
hetgeen
voorbij
scheen
J@n

09-06-2011 om 23:44 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spiegelbeeld
Klik op de afbeelding om de link te volgen




aangezicht
dat uit de spiegel staart
ben ik dat
zoals ik ben
of was
of wilde zijn
of deed alsof
wie of wat
rest nu ?
J@n

09-06-2011 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
31-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dieptegevoelens
Klik op de afbeelding om de link te volgen






in de diepte 
van het gevoel
rijpte verdriet
door de tijd verkracht
eindeloos stil
zoekend naar het einde
een slechte jaargang
herboren stilleven
J@n

31-05-2011 om 20:05 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goudgeel
Klik op de afbeelding om de link te volgen




goudgele roos
geurde dromen
 achter de horizon
van gedachten
de weg langs liefde
onderweg
j@n


31-05-2011 om 19:49 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
19-05-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zieleroerselen
Klik op de afbeelding om de link te volgen




zieleroerselen 
vooruitzien 
milder zachter
 dan de terugblik
schaduwen aan de wand
vervaagd gisteren
alles was echt 
net zolang 
ik het geloofde
of deed alsof
zieleroerselen
J@n


19-05-2011 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Willekeurig Bloggen.be Blogs
yarnotte
www.bloggen.be/yarnott
Willekeurig Bloggen.be Blogs
adel
www.bloggen.be/adel
Foto

Zoeken in blog


E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Willekeurig Bloggen.be Blogs
wanwisawebwinkel
www.bloggen.be/wanwisa
Willekeurig Bloggen.be Blogs
windowsgids
www.bloggen.be/windows
Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Inhoud blog
  • Venstertranen
  • Over
  • Genaaid
  • Zieleroerselen
  • Generaties
  • welkom2020
  • Mijn nieuwe sportwagen
  • Mijn nieuw speeltje
  • Dromen
  • Stamboom
  • Generaal de Gaulle
  • Heidi Brühl 1966 - Hundert Mann und ein Befehl
  • Spiegelbeelden
  • Winterslag-Hasselt
  • Mijn schilderij
  • kameraad
  • De troubadour
  • Betaalde hun gelag
  • VREDIG
  • Dageraad
  • Berusting
  • Zonnekind
  • Gun me dat
  • mijn geweten
  • AFWEZIG
  • leeggeschopt
  • vergaan
  • Dageraad
  • Remco
  • St Barbara 4 december
  • Puberale schaamte
  • kerstmis 2017
  • verleiding
  • Museumgedachten
  • TER ADOPTIE
  • STROOMOPWAARTS
  • mijn gedachten
  • Berusting
  • DICHT
  • The Ballad of the Green Berets
  • Op oefening in Leopoldsburg
  • Mijn nieuwe woonst
  • Toe of OPEN ?
  • mijne kleine sus
  • Later.......
  • MIJNE REMCO
  • Afscheid
  • ZOMAAR
  • Ervaringsdeskundige
  • nachtzoentje
  • Begin van het einde
  • Winterslag
  • Wereldvreemd
  • mijn vriend GP
  • Berusting
  • Remco
  • vrijdag..............de dertiende
  • Florian
  • Ik heb je lief
  • Mijne REMCO
  • Elke van de Woestenhoeve
  • Nachtkusje
  • dingen
  • Letterdans
  • asresten (hayku)
  • Indoctrinatie( Senryu)
  • Vaderland ?????
  • Open armen
  • Je Foto
  • Beurs (Senryu)
  • bezoekje
  • Tijdloos
  • Ik wist
  • Pandora
  • Turbulent
  • Leegte
  • Mais
  • amigos (Senryu)
  • doodgeboren
  • Een man moet (Senryu)
  • Mijn roosje
  • Regentranen
  • Spiegelbeeld
  • Dieptegevoelens
  • Goudgeel
  • Zieleroerselen
  • Meikever (Haiku)
  • kabbelen (Haiku)
  • Toegekeken
  • Mengelmaren
  • Roots
  • Koninginepage
  • Dof (Senryu)
  • Koestertonen
  • Vervreemding
  • Verwachting (Haiku)
  • Droomnacht
  • Wiegendood
  • vijverreflexie
  • Zeepbel (Senryu)
  • Stilte
  • Begrijp je
  • Lente
  • Morgen
  • Thuisgevoel
  • Zomeruur
  • heimwee (Haiku)
  • Thuiskomst
  • Harmonie ? (Haiku)
  • Avondmijmering
  • Liefde (senryu)
  • Lente 2011
  • Morgendauw (haiku)
  • Je wolkje (Haiku)
  • Blinkende ploeg
  • nu (senryu)
  • Hartendans
  • Lenteknopjes (Haiku)
  • Lente
  • Lentekatjes (Haiku)
  • Lovebeelden (Haiku)
  • notenbalk (hayku)
  • Dooidrachtig
  • Ooit .......
  • Passie
  • Vlaamse gaai(hayku)
  • boerderijtje(senryu)
  • Botvink (Haiku)
  • Gevoelsgedicht
  • ochtendgloren(hayku)
  • Paartje (Haiku)
  • letters
  • nachtegaal (Haiku)
  • sms- je
  • sneeuwklokjes (haiku)
  • Zonderling
  • Penitentie (senryu)
  • Paringsdans
  • leeuwerik(haiku)
  • Geleend
  • waarheen ? (Senryu)
  • Weggezogen
  • liefde (Haiku)
  • Winterslaap
  • attest
  • Ram
  • Gerede twijfels(Senryu)
  • Ontwaken
  • Die zin (Senryu)
  • Gewist
  • Ei-sprong(Haiku))
  • nogal wat
  • Ssst (Senryu)
  • Buikkriebelen
  • Je overgave
  • MIJN grens
  • Kattevenia
  • Eden (haiku)
  • Ter adoptie
  • Ons oud zot (haiku)
  • Verassing
  • Je berichtjes (Haiku)
  • Gedachten
  • Winterslaap
  • Hoogvlieger(Senryu)
  • Gedrentel
  • Kringloop
  • Soms
  • weten(senryu)
  • Kerstmis
  • Ingehaald
  • blind(haiku)
  • Winterhulp
  • Schildwacht
  • maanlicht (Haiku)
  • winterjuk (Haiku)
  • Knotwilgen Haiku)
  • Overleven
  • sneeuwlandschap (Haiku)
  • sneeuwwolken(haiku)
  • verleden(senryu)
  • Zonder zweet(Senryu)
  • Dagboek
  • Opgelost
  • Zakdoekleggen.......(Senryu)
  • Uit de archieven
  • Winter (Hayku)
  • Sneeuwpret
  • Mijn/verleden(Senryu)
  • Toen Ereburgers (Senryu)
  • sneeuwdeken
  • sneeuw (hayku)
  • Droom
  • Winterveren (Hayku)
  • Berust (Senryu)
  • Honden niet toegelaten ?
  • Mijne kleine Sus
  • Scheren
  • Bedstee (Senryu)
  • Bevroren (Haiku)

    Foto

    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs