Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Willekeurig Bloggen.be Blogs
karnaval
www.bloggen.be/karnava
Willekeurig Bloggen.be Blogs
equicani
www.bloggen.be/equican
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
HERTENMAN
DROMEN van ? HOPEN op ? GELOVEN in ? GOD zij dank, of dank zij GOD ?
29-09-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Begin van het einde
Achteromgekeken
In een lege spiegel
Mezelf teruggevonden
Als een lantaarnpaal
Zonder licht
Stond ik daar
Grijs te zijn
Waar het begin eindigt
Begon mijn EINDE
J@n

29-09-2013 om 16:09 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
15-02-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterslag
Klik op de afbeelding om de link te volgen
 
 
Winterslag
 
Dat oude station
langs het roestig spoor
mijn rouw 
voor dat einde
waar mijn jeugd vertrok
het verlies was er
het verlaten 
deed geen pijn
alleen het verlaten zijn
dankbare herinnering
het kolenspoor
afbraak te
Winterslag 
J@n

Bijlagen:
746052.jpg (34.3 KB)   

15-02-2013 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
10-02-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wereldvreemd

de wereld van gisteren

geschiedenis van het geheugen

ingegeven door mijn geest  

het lichaam leidde het leven
steeds in eigen dingen geloofd
tegen beter weten in
vergeten geschiedenis
tot een beroerte het overnam
beseffende vol ongeloof
maar morgen....,
zal ik het nog weten; beseffen ?
pilletjes nemen
als ik  het niet vergeet
VERGETEN ?
J@n


                                                         


                                          
                                                                       

                                                                       












                                                                           
                                                                          
                                                                              
                                                                                
                                                                                 
                                                                                 
                                       

10-02-2013 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
02-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn vriend GP
Klik op de afbeelding om de link te volgen



mogelijk mijn enige echte vriend
die ik ooit had
samen door de jaren
we zagen het
de enige die me nooit zou verraden
vaak samen eenzaam
en verlaten
machtig koud
jij en ik zonder verraad
een kilogram staal
God wat een heerlijk gevoel
uw koele dodelijke kracht
tegen mijn bloot lijf
Samen sterk
samen konden we alles aan
Je was er als ik triomfeerde
Je was er als ik weende
Geroest door mijn zweet
je was er
ooit borg ik je weg
steeds keerde ik naar je weer
je serienummer 6432 wil met wat zeggen
ik weet niet wat ?
eens zal ik het weten
I love you, trouwe kameraad
Misschien dat je ooit op mij gericht zal zijn
Beste vriend, ik vergeef het je
Het was waarvoor je gemaakt werd
we waren elkaar waard
je deed je werk

Come with me
J@n

02-08-2012 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
19-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Berusting
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

BERUST

Berust stierf mijn geest...lang geleden
herinneringen overleven...soms
opflakkeringen van een vuur
gedoofd....lang geleden
idealen werden bitter
bloed dat verloochende
ontstaan uit hartstocht
van het mijne
hun hartstochten ,eens de mijne
hun tranen...verdriet dat ik voelde
hun lach...vreugde die ik niet mocht delen
hun kinderen...nooit gezien
hun naam, die ze verloochenden
de mijne
zullen ze ooit spreken
met droefenis in hun stem
droefenis vermengd met schuld
die nooit kan betaald worden
voortleven in die harten
die je gaf, die je alles wilde geven
die namen, doch niets gaven
toch namen blijven fluisteren
eindelijk rust
in het reine met mezelf
nooit in staat om te leven
onverdacht gevaar omarmen
om iedereen
zelfs God te bedriegen
te laf om zelf te sterven
achteromkijken en afvragen
was ik waard geleefd te hebben
misschien vergaf ik dan toch
het ga je goed

J@n

19-07-2012 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
27-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Remco
Klik op de afbeelding om de link te volgen


MIJNE REMCO


dicht bij mij
daar heel ver
verder nog voorbij 
blaft en speel je
kwispeld blij
sinds  
het avondrood
je zonlicht
overnam
vertel ze maar
zeg ze daar
 ik kom je
straks 
achterna
REMCO
kleine sus
tot dan
j@n


27-01-2012 om 17:21 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
19-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag..............de dertiende

Brand vernielt dak van eeuwenoude hoeve in Spalbeek

brand vernielt dak van eeuwenoude hoeve in spalbeek

Een brand heeft vrijdagavond het dak en de bovenverdieping van een eeuwenoude hoeve langs de Laarbeekstraat in Spalbeek bij Hasselt zwaar beschadigd. Bewoner Jean Weyns was samen met een vriend nog een borrel aan het drinken, toen ze plots vreemde geluiden hoorden. Een poging om het vuur zelf nog onder controle te krijgen, lukte niet meer.

"We waren rustig iets aan het drinken bij het haardvuur," vertelt huisvriend Etienne Borgers. "Zelf heb ik lang in deze oude boerderij gewoond. We kweekten hier vroeger aardbijen voor de verkoop. Tien jaar geleden heb ik het pand verkocht, en is Jean Weyns hier komen wonen. De hoeve is al meer dan een eeuw intact. Het moet zeker één van de oudste gebouwen van Spalbeek zijn. Het houten skelet en het leem zijn nog authentiek, zoals de Limburgse huizen vroeger waren. Uiteraard is er wel al regelmatig gerenoveerd. Vrijdagavond zat ik hier samen met Jean nog iets te drinken. Toen we vreemde geluiden hoorden, zijn we boven een kijkje gaan nemen. daar zagen we de vlammen al smeulen rond de schoorsteen."

Nieuwe eigenaar Jean Weyns probeerde met een brandblusser het vuur nog onder controle te krijgen. Hij slaagde er aanvankelijk nog in de slaapkamer op de eerste verdieping te blussen. Alleen waren de vlammen ook al overgeslagen naar het dakgebinte, en sloegen ze enkele minuten later door het dak. BrandweerHasselt snelde samen met de voorpost van Herk-de-Stad ter plaatse. "We hebben nog een deel van de hoeve kunnen vrijwaren," zegt Commandant Bert Swijsen. "Toch is een groot deel van het dak en de bovenverdieping vernield. De oorzaak moet allicht gezocht worden bij de schoorsteen. De hitte heeft het houtwerk op de bovenverdieping doen smeulen, om uiteindelijk voor een hevige brand te zorgen. Door het vele houtwerk kon de brand zich bovendien snel uitbreiden. Gelukkig is het vuur erg snel opgemerkt." De woning werd vrijdagavond voorlopig onbewoonbaar verklaard. De brand had een groot gat in het dak gemaakt, dat voorlopig gedicht werd met een zeil.

Toon Royackers

19-01-2012 om 11:27 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
29-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Florian

 

 

29-12-2011 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
07-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik heb je lief
Klik op de afbeelding om de link te volgen




herinneringen 
teren op het weten
het overwegen
afgewogen
het weten gevonden
warme gedachten
die de kilte 
verdrijven
hoorde de wind 
fluisteren
ik heb je lief
mijn lief
j@n 


07-12-2011 om 21:27 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
06-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijne REMCO
Klik op de afbeelding om de link te volgen



REMCO

tranen om jou
begraven in de tijd
waarin je verder leeft
je westelijke rustplaats
waar ook
mijn zonnetje
onderging
waar je ook bent
met onze tijd
je aanwezigheid
wat voor anderen afwezig lijkt
ons wereldje
dat ieder buitensloot
mijne kleine sus
+15-11-2007
rust zacht
maatje
J@n


06-12-2011 om 16:58 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
05-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elke van de Woestenhoeve
Klik op de afbeelding om de link te volgen



Laat 

een hond
je hond zijn
je trouwste vriend
bewaker van je have en goed
vermenselijk hem niet
lees in die ogen
zijn kwispelgroet
laat hem zijn
die hij wil zijn
je beste vriend
die lieve snoet
doet je
 goed
J@n

05-12-2011 om 17:51 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
30-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nachtkusje
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Kleintje
Genoot je rust
je ogen 
vredig gesloten
je sereen gelaat
tussen blonde lokken
die speelse lach

wilde je ogen kussen
je droom niet verstoren
kuste voorzichtig
je mond
die glimlachte
J@n

30-11-2011 om 00:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
13-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dingen
Klik op de afbeelding om de link te volgen








DINGEN

zag en deed dingen waarvan anderen dromen
zag en deed dingen waarvan anderen gruwen
deed dingen die anderen mij benijden
deed dingen waarvoor ik me schaam
maakte soms mooie dingen
enkele goede dingen
spijtige dingen die ik deed
spijtige  dingen die ik niet deed
vele dingen zou ik anders doen
vele dingen zou ik niet meer doen
dromen van mooie dingen
mijmeren over mindere dingen
heb al die dingen meegemaakt
ook dingen die ik wil vergeten
maar een ding zal ik blijven doen

MIJN DING

J@n

13-08-2011 om 11:56 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
29-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Letterdans
Klik op de afbeelding om de link te volgen




Starend
naar een leeg blad
dansen letters woorden
woorden tot een zin
de zin van het geheel
één naam
aan het einde
fluister ik
" mijn kleintje "
J@n

29-07-2011 om 15:39 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
28-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.asresten (hayku)
Klik op de afbeelding om de link te volgen


dartelend gevlam
likkend aan mijmeringen
verassend gedroom

28-07-2011 om 08:46 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
25-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Indoctrinatie( Senryu)
Klik op de afbeelding om de link te volgen


reeds Winston Churchil
vergeleek " Het boek " met het
onschuldig " mein kampf "

25-07-2011 om 17:06 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
24-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaderland ?????
Klik op de afbeelding om de link te volgen




Mijn Vaderland ???


 mijn land....mijn vlag
door onze vaders
met hand en tand
verdedigt
bloeddoordrenkt
tot in de dood
nu doordrongen 
met ander rood
spA,groen met halve maan
we lieten maar
begaan; ondergaan
waar is mijn trots
mijn land
waar mijn voorouders
hun vlag stond gepland
wat rest er van dat
VADERLAND ?
J@n

24-07-2011 om 15:08 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Open armen
Klik op de afbeelding om de link te volgen


mijn open armen
wezen je de weg naar mijn
vurig verlangen

24-07-2011 om 15:01 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
22-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Je Foto
Klik op de afbeelding om de link te volgen




Je foto
glansafdruk
van je naam
Ogen die dwalen
in de mijne
Gevonden in
 niemandsland langs 
ongebaande wegen
Die momenten 
door het hart
vertaald
in de stilte
van je glimlach
j@n

22-07-2011 om 09:07 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beurs (Senryu)
Klik op de afbeelding om de link te volgen


aanvaarde verlies
op wet van gemiddelden
om winst te maken

22-07-2011 om 09:00 geschreven door hertenman  


>> Reageer (0)


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Willekeurig Bloggen.be Blogs
miekemot
www.bloggen.be/miekemo
Willekeurig Bloggen.be Blogs
fietsplezier
www.bloggen.be/fietspl
Foto

Zoeken in blog


E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Willekeurig Bloggen.be Blogs
nieuwsmedia
www.bloggen.be/nieuwsm
Willekeurig Bloggen.be Blogs
tbwa
www.bloggen.be/tbwa
Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Inhoud blog
  • Venstertranen
  • Over
  • Genaaid
  • Zieleroerselen
  • Generaties
  • welkom2020
  • Mijn nieuwe sportwagen
  • Mijn nieuw speeltje
  • Dromen
  • Stamboom
  • Generaal de Gaulle
  • Heidi Brühl 1966 - Hundert Mann und ein Befehl
  • Spiegelbeelden
  • Winterslag-Hasselt
  • Mijn schilderij
  • kameraad
  • De troubadour
  • Betaalde hun gelag
  • VREDIG
  • Dageraad
  • Berusting
  • Zonnekind
  • Gun me dat
  • mijn geweten
  • AFWEZIG
  • leeggeschopt
  • vergaan
  • Dageraad
  • Remco
  • St Barbara 4 december
  • Puberale schaamte
  • kerstmis 2017
  • verleiding
  • Museumgedachten
  • TER ADOPTIE
  • STROOMOPWAARTS
  • mijn gedachten
  • Berusting
  • DICHT
  • The Ballad of the Green Berets
  • Op oefening in Leopoldsburg
  • Mijn nieuwe woonst
  • Toe of OPEN ?
  • mijne kleine sus
  • Later.......
  • MIJNE REMCO
  • Afscheid
  • ZOMAAR
  • Ervaringsdeskundige
  • nachtzoentje
  • Begin van het einde
  • Winterslag
  • Wereldvreemd
  • mijn vriend GP
  • Berusting
  • Remco
  • vrijdag..............de dertiende
  • Florian
  • Ik heb je lief
  • Mijne REMCO
  • Elke van de Woestenhoeve
  • Nachtkusje
  • dingen
  • Letterdans
  • asresten (hayku)
  • Indoctrinatie( Senryu)
  • Vaderland ?????
  • Open armen
  • Je Foto
  • Beurs (Senryu)
  • bezoekje
  • Tijdloos
  • Ik wist
  • Pandora
  • Turbulent
  • Leegte
  • Mais
  • amigos (Senryu)
  • doodgeboren
  • Een man moet (Senryu)
  • Mijn roosje
  • Regentranen
  • Spiegelbeeld
  • Dieptegevoelens
  • Goudgeel
  • Zieleroerselen
  • Meikever (Haiku)
  • kabbelen (Haiku)
  • Toegekeken
  • Mengelmaren
  • Roots
  • Koninginepage
  • Dof (Senryu)
  • Koestertonen
  • Vervreemding
  • Verwachting (Haiku)
  • Droomnacht
  • Wiegendood
  • vijverreflexie
  • Zeepbel (Senryu)
  • Stilte
  • Begrijp je
  • Lente
  • Morgen
  • Thuisgevoel
  • Zomeruur
  • heimwee (Haiku)
  • Thuiskomst
  • Harmonie ? (Haiku)
  • Avondmijmering
  • Liefde (senryu)
  • Lente 2011
  • Morgendauw (haiku)
  • Je wolkje (Haiku)
  • Blinkende ploeg
  • nu (senryu)
  • Hartendans
  • Lenteknopjes (Haiku)
  • Lente
  • Lentekatjes (Haiku)
  • Lovebeelden (Haiku)
  • notenbalk (hayku)
  • Dooidrachtig
  • Ooit .......
  • Passie
  • Vlaamse gaai(hayku)
  • boerderijtje(senryu)
  • Botvink (Haiku)
  • Gevoelsgedicht
  • ochtendgloren(hayku)
  • Paartje (Haiku)
  • letters
  • nachtegaal (Haiku)
  • sms- je
  • sneeuwklokjes (haiku)
  • Zonderling
  • Penitentie (senryu)
  • Paringsdans
  • leeuwerik(haiku)
  • Geleend
  • waarheen ? (Senryu)
  • Weggezogen
  • liefde (Haiku)
  • Winterslaap
  • attest
  • Ram
  • Gerede twijfels(Senryu)
  • Ontwaken
  • Die zin (Senryu)
  • Gewist
  • Ei-sprong(Haiku))
  • nogal wat
  • Ssst (Senryu)
  • Buikkriebelen
  • Je overgave
  • MIJN grens
  • Kattevenia
  • Eden (haiku)
  • Ter adoptie
  • Ons oud zot (haiku)
  • Verassing
  • Je berichtjes (Haiku)
  • Gedachten
  • Winterslaap
  • Hoogvlieger(Senryu)
  • Gedrentel
  • Kringloop
  • Soms
  • weten(senryu)
  • Kerstmis
  • Ingehaald
  • blind(haiku)
  • Winterhulp
  • Schildwacht
  • maanlicht (Haiku)
  • winterjuk (Haiku)
  • Knotwilgen Haiku)
  • Overleven
  • sneeuwlandschap (Haiku)
  • sneeuwwolken(haiku)
  • verleden(senryu)
  • Zonder zweet(Senryu)
  • Dagboek
  • Opgelost
  • Zakdoekleggen.......(Senryu)
  • Uit de archieven
  • Winter (Hayku)
  • Sneeuwpret
  • Mijn/verleden(Senryu)
  • Toen Ereburgers (Senryu)
  • sneeuwdeken
  • sneeuw (hayku)
  • Droom
  • Winterveren (Hayku)
  • Berust (Senryu)
  • Honden niet toegelaten ?
  • Mijne kleine Sus
  • Scheren
  • Bedstee (Senryu)
  • Bevroren (Haiku)

    Foto

    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs