In de krokusvakantie en op minder dan een week voor de start van seizoen trokken we naar het zonnige Mojacar omde laatste hand te leggen aan de conditie waarmee Glenn in 2012 wil uitpakken. Als organisator van deze stage kozen we een erkende partner van Wielerbond Vlaanderen namelijk "Kortweg cycling stage".
Op zondag werd er verzameld voor een groepsrit met alle aanwezige renner, zo'n 140 stuks, om te bekijken hoe de groepen zouden opgedeeld worden. Het werd een eertse kennismaking met het niet al te vlakke spaanse landschap en reeds snel ging het voor velen te snel. Er werd dan ook gesplitst in 2 groepen en Glenn zou Glenn niet zijn als hij niet wou meerijden met de snelle mannen. Op de eerste serieuze beklimming van de dag was reeds duidelijk dat Glenn bij de beteren bergop rijd en zo reed hij dus de rit van 98Km uit met een Avg van 30,5 Km/h Een zeer knappe prestatie van Glenn.
Op maandag werd er dan afgesproken dat de nieuwelingen afzonderlijk zouden trainen. Glenn mocht meetrainen met de mannen van Cureghem sportief waarvor nogmaals dank. Het werd een vrij vlakke rit naar spaanse normen en 2 aan 2 reden de gasten een strak tempo. 72Km en zo'n 500Hm's verder stonden we terug aan het hotel met dan al een mooi kleurtje op onze benen van de zon
Op dinsdag volgde ongeveer hetzelfde verhaal als van maandag maar nu werd er enkele stukken pittiger gereden. 68Km verder stonden we terug aan het hotel en nog steeds was de spaanse zon aanwezig. S'avonds werden Glenn zijn benen nog klaargestoomd door de massage van kortweg en zo was het uitkijken naar de zware rit van woensdag.
Op woensdag volgde de koninginnerit voor de nieuwelingen van Cureghem. Glenn mocht nog steeds meetrainen en zo gingen we op pad met een mooie groep van sterke 2de jaars nieuwelingen. Met de beklimming van Bedar beklom Glenn voor het eerst een klim van langer dan 10 Km en was het afwachten wat dit zou geven. Glenn reed attent voorin en reeds snel waren ze uit mijn gezichtsveld verdwenen. Gelukkig maakte Els Debusscher enkele knappe fots van Glenn tijdens de beklimming zodat we hem bezig zagen vanop de eerste rij waarvoor dank. aeen korte afdaling volgde alweer enkele klimkilometers en stilaan werd duidelijk dt Glenn dit echt wel leuk vin. Misschien wat uitkijken naar ardennenwedstrijden Na 80 Km en 1000Hm standen we terug in Mojacar en moe maar voldaan ging Glenn genieten van een rustdag op donderdag.
Op vrijdag waren onze vrienden van Cureghemreeds terug afgereisd naar Belgie en kreeg Glenn de kans om de zwaarste etappe van "cycling team keukens Buysse" mee te rijden. De rit vertrok alweer over de Bedar en alweer kon Glenn meerijden met de beste nieuwelingen. Na Bedar volgde nog 3 kortere klimmen en ook daar zagen we Glenn steeds vooran. In ieder geval bleek alweer dat Glenn aanleg heeft om een goed klimmer te worden en wanneer de snelle groep van "Kortweg" voorbij kwammoesten we hem dan ook tegenhouden of de vogel was gaan vliegen. Na 90 Km kwamen we terug in Mojacar en stonden er 1400Hm op de teller.
Op zaterdag volgd nog een recuptrainining van zo'n 50Km.
Al bij al hebben we hier echt genoten van een weekje te leven zoals een profrenner en kunnen we het iedereen aanraden die graag met de fiets rijdt om een een weekje met "Kortweg" te komen vertoeven in Mojacar.
Op een mooie zomerdag op 2 oktober trokken we richting Herselt. Met reeds meer dan 20 koersen op de teller was er op voorhand afgesproken dat dit de laatste race zou worden voor Glenn als aspirant en was de hoop dan ook groot dat glenn zich nog een laatste keer zou tonen.
16u15 werd de start gegeven aan het 44 koppig peleton dat zoals steeds snoeihard van start ging. Glenn die op de laatste rij gestart was moest zich dan ook een weg naar voren vinden op dit veel te smalle parcour. Na halfkoers zat Glenn eindelijk in de voorste regionen maar het zware parcour en de hitte zorgde ervoor dat meer dan wat volgen er vandaag niet inzat voor Glenn. Al snel stevende het voltallige peleton dan ook af op alweer een massaspurt waarin Glenn nooit meedeed. Een teleurstellende 20ste plaats werd dan ook Glenn zijn deel die hier zelf zeker niet tevreden mee was.
Na deze wedstrijd is het tijd om te rusten en te bezinnen waar Glenn reeds goed in is en waar Glenn zich nog moet verbeteren. Zo kan Glenn begin november met volle goesting en plezier beginnen opbouwen naar zijn eertse jaar bij de "grote" jongens. Op naar een volgend wielerseizoen waarbij we Glenn hopelijk nog dikwijls zullen zien rijden op kop van het peleton
Nu het einde van het seizoen naderd gaf Glenn de voorkeur om een wedstrijd te rijden van slechts 35Km en startte daarom te Geel. Een mooie zomerdag einde september inspireerde 45 aspiranten om een rugnummer op te halen en het parcours werd door allen op voorhand gekeurd en goed bevonden.
Omstreeks 16u15 werd de start gegeven. Glenn plaatste zich vanaf ronde 1 vlot in de buik van de peleton en hield zich de eerste helft van de koers gedeisd. Op dit vlakke en brede parcour werd de snelheid steeds hoog gehouden en was ontsnappen niet mogelijk. Naar het einde van de wedstrijd toe schoof Glenn langzaam aan op naar de kop van de wedstrijd en bij ingaan van de laatste ronde zat Glenn goed op de eertse rij om mee te gaan spurten. Jammer genoeg werd Glenn al voor de 2de week op rij ingesloten en kon hij zijn kansen in de lange eindspurt niet ten volle verdedigen met een 11de plaats als resultaat.
Al bij al een peuk resultaat gezien Glenn deze week af te rekenen kreeg met een verkoudheid. Volgende week sluit Glenn het seizoen af te Herselt en heeft reeds beloofd om nog eenmaal te knallen.
Vandaag reed Glenn in Sint-Lievens-Houtem. Deze koers haalde eerder deze week de nationale pers doordat ze diende geanulleerd te worden wegens klachten van de buren en wegenwerken. Pas op woensdag werd er beslist dat mits enkele aanpassingen de koers toch mocht doorgaan. Daar toegekomen bleken deze aanpassingen niet zo klein te zijn. De ganse aanloop naar de finisch werd doormidden gedaan door dranhekken waardoor de renners slechts 1 baanvak konden gebruiken. Als je het mij vraagd kan je in zo'n geval beter aflassen.
Om 16u15 namen 45 renners de start om 15x de keiberg te beklimmen. Bij de eertste doortocht zien we reeds enkele renners het voortouw nemen en ook Glenn probeerd mee te schuiven met de latere winnaar Tim van der Poel. Spijtig genoeg kan Glenn het wiel niet houden van Tim en moet zich in het peleton zetten. Glenn zijn ploegmaat Svenn lukt het wel om mee te gaan met Tim en beiden lopen 2' uit op het peleton. Na 4 van de 15 ronden ligt de situatie dan ook muurvast met 2 leiders en op geruime afstand een peleton dat steeds aan een strak tempo de keiberg oprijd. Glenn is hier steeds op de voorste rijen te vinden maar ziet zichtbaar af. Op naar een peletonspurt dan maar voor de 3de plaats. Spijtig genoeg moet Glenn hierbij in de remmen op de veel te gevaarlijke aankomststrook en word zo 16de van de 22 renners die de ganse wedstrijd uitreden.
Met deze prestatie heeft Glenn laten zien dat hij een schrik moet hebben van de zwaarde parcoursen. Hopelijk kan hij zich de volgende weken nog enkele malen tonen in zijn laatste wedstrijden als aspirant.
Om de overgang van aspirant naar nieuweling een beetje makkelijker te maken voorziet Wielerbond Vlaanderen in september enkele races van ongeveer 50Km. Dit weekend vond er zo'n race plaats in Meulebeke.
Na een dik uur rijden arriveren we in het West-Vlaamse Meulebeke waar Glenn na een verkenn ingsronde tevreden is over het parcours. Met 45 deelnemers starten ze omstreeks 16u15 onder een dreigende hemel aan de opdracht. De eerste 3 rondjes worden volgens het gekende patroon afgewerkt dwz zeer snel zodat er reeds dan een 10tal renners de rol moeten lossen. Na deze snelle aanvang houd het peleton de snelheid zeer hoog zodat ontsnappen onmogelijk word. Bij doorkomst van ronde 6 roept Glenn dat hij zijn bidon kwijt is en dus nog 10 ronden of 28 Km zonder drinken moet afmalen. Glenn houd zich dan ook gedeisd en wacht de laatste rondjes af om zich vooraan in de groep te plaatsen. De laatse ronden worden nog enkele uitvalspogingen genoteerd maar door de hoge snelheid steeds teniet gedaan. Bij ingaan van de laatste ronde zit Glenn nog in 3de positie en verwachten we hem dan ook vooraan in de spurt. Spijtig genoeg verliest Glenn deze gunstige positie bij de laatste doortocht door de polder en moet hij vrede nemen met een 8ste plaats.
Met deze race heeft Glenn bewezen dat hij de afstand, 48Km, en de snelheid , 37Km/h Avg, in de benen heeft om de overstap naar de nieuwelingen vlot te verteren. Maar eerst volgen nog de laatste aspiranten koersen met te beginnen Sint-Lievens-Houtem nu zaterdag.
Vorige week genoot Glenn nog van een welverdiend weekje rust om za fris en monter aan zijn laatste wedstrijden als aspirant te kunnen beginnen. Omdat Glenn het parcour van Zele-Heikant niet zo tof vind besloten we eens om een kijkje te nemen in Antwerpen en zo daar de tegenstand eens te monsteren. Met veel goede moed trokken we dan ook met heel wat supporters naar Breendonk om daar Glenn aan het werk te zien.
Zoals steeds zijn we zeer vroeg ter plaatse en kunnen we het parcour al eens bekijken. Over de ganse lengte van het parcour liggen slechts 3 bochten en bestond uit zeer verzorgde wegen. Eens snelheidskoers was dan ook te verwachten. Omstreeks 15u55 plaatsten de eerste renners zich reeds aan de start om te starten omstreeks 16u15. Om 16u15 werd er gestart en onmiddelijk schieten de eertse renners weg. Glenn sukkeld ook nu weer met zijn pedalen en verliest zo direkt een groot aantal plaatsen. Na 1,8 Km komen de renners de eerste maal de finisch voorbij gevlogen en zit Glenn al goed in het pak. Het tempo in het peleton blijft de ganse wedstrijd zeer hoog en als het dan al eens stil dreigd te vallen gaat wel een of andere renner ten aanval. Ook Glenn probeerd zo 2x een aanval op te zetten maar op zulks parcour is dit echt onbegonnen werk. Op dan naar de verwachte massaspurt en om deze nog iets heroischer te maken gaan de hemelsluizen open bij het begin van de laatste ronde. Te midden van een heuse plensbui neemt Glenn de leiding in de laatste bocht en met 4 op een lijn komen ze de finisch toegesneld. Glenn die de overwinning kan ruiken valt jammer genoeg iets te vroeg stil en word 4de.
Hopelijk is dit het begin van een supernajaar voor Glenn en kan hij een van de volgende weken eens een gooi doen naar de oppergaai.
Vandaag reed Glenn net zoals in zijn debuutjaar de zeer zware wedstrijd in Opbrakel. Toen kwamen we na de wedstrijd waar Glenn 10de eindigde tot de conclussie dat dit soort parcours nog net te zwaar waren voor Glenn. Na Glenn zijn podiumplaats van vorige week wou hij toch nog eens terugkeren naar dit zware parcour en kijken tot wat hij momenteel op zulkse omloop tot staat is.
Uit het aantal renners kon je al opmaken dat velen schrik hebben voor deze oprdacht. Slechts 45 renners durfden de uitdaging aan om 17 rondjes te rijden in Opbrakel met daarbij telkens een zware klim die voor de nodige afschijding moest zorgen. De start word gegeven en Glenn start verschroeiend hard. Als allereerste duikt hij de afdaling in en kan zo goed vooraan aan de eerste klim beginnen. Op deze eerste klim moeten reed verscheidene renners de rol lossen. Bij het in gaan van ronde 2 starten 2 renners aan een ontsnapping die de ganse wedstrijd zou standhouden. Glenn die nog steeds niet zelfzeker genoeg is om mee te springen laat hier betijen. 2 rondjes verder hebben de 2 reeds een seconde of 20 voorsprong en zien we Glenn terug vooraan plaatsnemen in het peleton. Ronde na ronde speelt het peleton jojo met de vluchters en op de beklimming is duidelijk te zien dat de snelheid een pak hoger ligt als Glenn of Svenn de kop nemen. Op 4 rondjes voor het einde loopt de voorsprong op tot 30'' en ziet het er naar uit dat er gespurt zal worden voor de 3de plaats. Glenn gaat nog even uitrusten in het zoch van het peleton en bij het ingaan van de laatste ronde trekt hij terug naar voor. Jammer genoeg komt hij hierdoor op kop en hier maakt Glenn de fout om een ganse laatste ronde op kop te rijden. In de spurt bedankt het ganse peleton hem dan ook door over hem heen te gaan waardoor Glenn slechts als 14de finischt.
Al bij al moeten we vaststellen dat Glenn bij de beteren in koers was vandaag maar nog meer zelfvertrouwen mag hebben om eens te proberen mee te springen met jongens zoals Gilles en Nathan. Volgende week neemt Glenn eens een weekendje rust om hierna de laatste wedstrjden als aspirant aan te vangen.
Een week na het BK konden de renners kiezen tussen 2 wedstrijden in Oost-Vlaanderen. Zaterdag zou er gereden worden in Steenhuize waar Glenn in 2010 6de werd en zondag in Opstal waar Glenn 3de werd in 2010. Omdat een renner meestal goed presteerd op een parcour waar hij reeds in het verleden goed gereden heeft werd dan ook gekozen voor Opstal.
Glenn had er veel zin in en stond dan ook reeds snel aan de inschrijftafel waar 51 renners hun nummer oppikten. De start was voorzien omstreeks 16u15 en reeds om 15u50 plaatsten de renners zich aan de start . Veel te vroeg is dat en ik stuur Glenn dan ook op pad om zich warm te houden. Onbegrijpelijk dat niet meer begeleiders van renners niet stil staan bij het nut van een goede opwarming en het feit dat 35Km heus wel lang genoeg is om nog naar voor te geraken. Glenn plaatst zich dan ook achteraan de startrij en bij het doorkomen na de 1ste ronde zien we hem reeds in de kop van de wedstrijd. Het begin van de wedstrijd word afgewerkt tegen een zeer hoge snelheid en reeds snel eist dit zijn tol bij een deel van het peleton dat moet afhaken. Na enkele ronden zien we dan ook renners over het ganse parcour rijden en bestaat het peleton nog uit een 30 renners. Glenn houd zich steeds goed vooraan en gaat zelf ten aanval iets over halfweg. Spijtig genoeg is het even daarvoor beginnen regenen en kan hij zich nauwelijks recht houden in een van de volgende bochten waardoor het peleton snel terug tot op het wiel komt. Met nog 3 ronden te gaan krijgen we plots 1 renner aan de leiding die gaan lopen is. Glenn zit op dit moment iets te ver door een val in het peleton en zou nadien dan ook verklaren dat hij niet eens wist dat er reeds een renner voorop was Op naar de laatste ronde dan waar de spurt gereden zal worden nog voor de laatste bocht omdat de aankomststrook slechts een 100m lang is. Glenn duikt als 2de deze laatste bocht in en kan deze positie mooi houden zodat hij 3de in de uitslag word.
Augustus blijkt net als vorig jaar de beste maand van Glenn te worden al blijft het te hopen dat hij een van de volgende weke eens kan mee doen voor de hoofdprijs. Al bij al een knappe prestatie van Glenn als je de verslagen en uitslagen van begin mei eens naleest blijkt dat hij een geweldige progressie gemaakt heeft en langzaam klaar geraakt voor de overstap naar de nieuwelingen.
Nadat Glenn vorige week een knappe 11de plaats behaalde in de zware wedstrijd van Parike viel maandag uiteindelijk dan toch de langverwachte selektie voor het BK in de bus. Vrijdag trokken we op verkenning uit en al vlug bleek dat dit een parcour was dat alweer biljartvlak was. Verder bleek ook dat het een parcours was dat voor de nodige schade zou zorgen bij de renners met enkele linke bochten en een strook kassei juist na de meet.
Zoals steeds in de kampioenschappen werd er in de voormiddag een tijdrit voorzien over 1 ronde. Glenn stond als allereerste aan de start en mocht om 11u20 starten. Na een dikke 4' kwam Glenn opdagen uit de latse bocht maar lang niet zo vinnig als we van hem kunnen verwachten. Hij finischt met een tijd van 4'18" op een 58ste plaats en even later komt de vader van Kenneth Caethoven ons verwittigen dat Glenn moest overgeven na de finisch. Niet zo'n goed voorteken voor de wegwedstrijd dus en we zorgen er dan ook voor dat Glenn de tijd tussen tijdrit en wegrit gebruikt om goed te rusten en te eten en drinken.
Omstreeks 16u begint Glenn aan de opwarming voor de wegwedstrijd die zal aanvatten om 16u30 maar al snel word duidelijk dat reeds vele aspiranten aanschuiven voor de verzetcontrole. Veel te vroeg staan alle aspiranten 14jaar klaar voor hun BK en aan de menigte rond de startbox kan je echt wel opmerken dat dit geen wedstrijd is zoals alle weken. De start word gegeven zoals bij de groten door eerst een Km geneutraliseerd achter de moto te rijden en wanneer de vlag neergaat gaat de snelheid met een ruk de hoogte in. Ronde na ronde zien we de renners doorkomen met grote snelheid en reeds verscheidene grote namen zoals Maxim Bolle sneuvelen in die eerste ronden door pech of valpartijen. Wanneer op 3 ronden voor het einde de speaker de ambulance oproept voor een massale valpartij houd iedere ouder zijn hart vast en hoopt zijn renner te zien bij de volgende doortocht. Gelukkig heeft Glenn de val kunnnen ontwijken en blijft hij postvatten in het eerste deel van het peleton. Op naar de aangekondigde massaspurt dus die Jonas Castrique naar zijn hand zet. Glenn zien we als 25ste over de meet komen van dit zeer snel gereden kampioenschap.
Al bij al mag Glenn spreken van een zeer geslaagd kampioenschap. Met zijn 25ste plaats werd hij immers 3de Oost-Vlaming en bevestigd hij week na week zijn stijgende vormcurve.
2 dagen na het Vlaams kampioenschap verzamelde de aspiranten alweer om te strijden voor een o zo felbegeerde zegepalm. Vorig jaar was Glenn ook reeds afgezakt naar Zomergem en aan zijn 9de plaats hield hij toen een goed gevoel aan over. Hij wist dus op voorhand dat het parcour hem zou liggen en dan kan een renner al eens wat meer.
De wedstrijd werd aangevangen met 44 deelnemers met daarbij de nieuwe Vlaamse kampioen Nico Houteman. De eerste ronden werden afgelegd aan een niet al te hoog tempo en zo kan Glenn die als een van de laatse start al snel opschuiven naar de voorste regionen van het peleton . Na enkele rondjes vond de nieuwe Vlaamse kampioen het tijd om zijn trui eens te showen en ging het tempo met een ruk omhoog. Enkele rondjes na elkaar zien we Nico fors doorijden op de strook bergop. Gevolg hiervan is dat nog slechts een 25 tal renners mee kunnen en de rest van het pak in verspreid over het parcours verder koerst. Glenn volgd deze versnellingen goed en even later zien we Glenn zelf aanvallen op de strook bergop aan de finisch Glenn neemt enkele meters maar word al snel terug gevat door de groep. Alles dan maar op een spurt bergop zetten en Glenn weet zich hier knap naar een 7de plaats te spurten.
Na een moeilijke meimaand begint Glenn stilaan zijn niveau van 2010 terug te vinden en dit doet het beste verhopen voor de rest van het seizoen.
Na een knap provenciaal kampioenschap eerder deze maand werd Glenn door de provenciale afdeling van Wielerbond Vlaanderen geselecteerd voor het Vlaams Kampioenschap dat traditie getrouw gereden werd op de nationale feestdag
Op dit kampioenschap moesten de renners 's morgens een tijdritje rijden over 2.4Km en na de middag werd er een wedstrijd voorzien over 43Km. Reeds na verkenning van het parcour op woensdag werd duidelijk dat dit een parcour zou worden voor de snelle mannen. 2.4Km lang en geen noemenswaardige hindernissen.
Om 12u58 zette Glenn aan voor zijn tijdrit en deze verliep deze maal iets minder snel dan te Haaltert. Na 3'48s kwam Glenn dan ook over de meet met een voorlopige 6de tijd. Met nog 35 renners te vertrekken werd dit een 35ste tijd op 16" van winnaar GHYS ROBBE .
Om18u zette het 80 koppige peleton zich in gang om de wegrit te betwisten. Glenn startte goed vooraan en dat was maar goed ook. De eertse ronden werden afgelegd met een zeer grote snelheid en scheuren werden dan ook zichtbaar in het peleton. Na een 5 tal ronden ging de snelheid dan toch wat omlaag waardoor de renners die achteraan reden toch terug konden aansluiten en zo reed men naar de op voorhand aangekondigde massaspurt. Dit was echter zonder Nico Houtteman gerekend die in de laatste Km's een alles of niets poging waagde en met klein verschil de titel won. Glenn wist zich in het daaropvolgend peleton nog te plaatsen op een 47ste plaats en reed al bij al deze zeer snelle wedstrijd gemakkelijk uit. De iets wat langere afstand verteerde hij ook goed zodat we nu al vol vertrouwen uitkijken naar zijn overgang naar de nieuwelingen.
Vandaag koers te Sint-Gilles en omdat er slechts enkele races in het waasland zijn vor aspiranten een verplicht nummer ook bij dit hondenweer.Daar aangekomen merk je direkt dat we de laatste weken verwend zijn door de verschillende organisatie. Het blijft moeilijk een sfeervolle race te organiseren in een kaal industriepark. Als de organisatie zelf dan nog niet de moeite loont om het geheel wat in te kleden krijg je een iet wat droevige race.
De race zelf dan die betwist werd door 31 moedige aspiranten en 2 meisjes. Omdat glenn deze week genoeg te horen kreeg hoe op dit parcour vorig jaar een meisje 2' van de jongens wegreed start hij samen met zijn maat Svenn zeer snel. Zo snel mogelijk de meisjes inhalen en daarna......tja daarna. Alles valt stil en de regenkraan gaat open. Ronde na ronde rijden de moedige jonge renners door de regen en hebben ze niet veel zin om echt koers te maken. Zo gaan ze al snel de finale in en op een 3tal ronden voor het einde zien we Glenn de leiding nemen over het peleton. De versnelling van Glenn heeft als gevolg dat het peleton min of meer uitgedund geraakt en met nog 23 renners gaan we naar een massaspurt. Hierin weet Glenn zich zeer knap te plaatsen op een 7de plaats.
Zondag 10/7 stond reeds lang aangekruist op de kalender omdat dan Glenn zijn laatste Oost-Vlaams kampioenschap als aspirant zou rijden. Het parcour zou ook geen probleem zijn vermits men terugkeerde naar het parcour van 2010. Groot was de verbazing dan ook toen we aankwamen en zagen dat men kennelijk een noodgreep had uitgevoerd om het pacour 400m langer te maken.
Omstreeks 12u begon de opwarming naar de tijdrit toe en vermits we deze keer vanuit Blankenberge afgezakt waren hadden we geen tacx bij. Een toerke fietsen rond Haaltert werd dan ook de opwarming en Glenn stond dan ook met enige twijfel aan de start van de tijdrit. 12u45 gaat Glenn van start en dan is het als ouders bang afwachten. Na 3'40 kondigde de speaker Glenn reeds aan. Iedereen wist toen al dat hij een knaltijd aan het realiseren was. Nog 28" later reed Glenn over de meet met de tot dan toe snelste tijd en een uiteindelijke 9de tijd.
Vele renners later staat Glenn nog steeds op kop en word duidelijk dat Glenn echt wel snel heeft gereden. Iedereen kijkt nu reikhalzend uit naar de tijd van Svenn die een kwartier later van start gaat. Deze duikt nogmaals 12" onder Glenn zijn tijd en zal uiteindelijk 3de finischen.
Nu volgd een lange periode van wachten omdat de wedstrijd van de 14jarigen pas omstreeks 17u30 zal aanvangen. Gelukkig kunnen we genieten van een lekkere spaghetti bij Svenn thuis waarvoor nogmaals dank.
Omstreeks 17u30 start dus van de wedstrijd en iedereen van de supporters staat met een bang hartje af te wachten wat die smalle baantjes gaan geven met een peleton van 67 opgedraaide aspiranten. Na 1 ronde blijkt dit alles goed mee te vallen. Reeds snel valt het peleton uiteen in verscheidene groepjes en blijft er nog een groepje van zo'n 35 renners over die zullen strijden voor de leeuwentrui. In deze groep 3 renners van WT waasland. Glenn is regelmatig in de voorste regionen van het peleton te vinden en geeft een goede indruk. Op 2 rondjes voor het einde word dan de definitieve shifting gemaakt en Glenn laat zich even verschalken 16 renners kiezen het hazepad en Glenn volgt op korte afstand met een 5tal renners. Spurten voor een 17de plaats dus en hier word Glenn dan 19de.
Svenn die wel bij de eertse groep kon aansluiten daarentegen zet de spurt van ver in en zal knap 2de eindigen. Een knap kampioenschap van alle WT waasland renners trouwens.
Al bij al zeer tevreden over dit kampioenschap waarbij duidelijk werd dat Glenn nog steeds zeer snel kan rijden. Hopelijk kan hij de volgende weken deze prestaties bevestigen in het VK waar hij voor de eerste maal geselecteerd is dankzij zijn prachtige uitslag in de tijdrit
Vandaag de start van het 2de deel van het seizoen voor Glenn. Na een maand hard werken werd het tijd dat hij zich nogmaals met zijn leeftijdsgenoten kon meten. De keuze viel deze keer op Tollembeek omdat zijn goede vriend Sven daar in de buurt verblijft.
Na de verkenning van het parcour kwam Glenn tevreden terug naar de wagen. Knap parcour met een kleine strook valsplat die na 17 ronden zeker pijn genoeg zou doen en zodoende een mooie aanloop naar het PK van volgende week.
Zoals steeds plaatsen de renners zich zeer vroeg aan de start. Enkele plaatselijke renners blijven nog wat rondjes rijden en groot is de verbazing dan ook als plots de ganse bende naar achtern geropen word voor een algemene verzetcontrole. De plaatselijke renners al dan niet op voorhand hiervan ingelicht komen zo eerst aan de beurt hiervoor en kunnen alzo starten op de eertse rij. Glenn en zijn maat Sven zijn kind van de rekening en mogen ipv vooraan te starten allerlaatst starten. Niet getreurd want de start word gegeven en beide starten furieus en schieten naar voor waar de eerste 2 ronden Sven een hels tempo oplegd. Na deze verkenningsronden valt de boel wat stil maar enkele ronde later zijn het terug de WT waasland boys die de boel in gang trekken. Glenn en of Sven zijn nu steeds vooraan te vinden op de hellende strook. Spijtig genoeg voor hen breekt het niet deze keer en met het ganse pak overgebleven renners gaan we dan ook spurten. Glenn komt nog als eertse uit de bocht maar word snel opzij gezet door de ganse meute. Een 20ste plaats word zijn deel na een voor mij ferme race. Sven die nog wat op de sukkel is na zij accidentje deze week word toch nog zeer knap 21ste.
Knap gereden van beide en ik en velen anderen zijn er zeker van dat je enkel maar beter kan worden door op deze manier te koersen ipv enkel maar te volgen en te spurten zoals vele anderen.
Volgende week dus op naar het PK waar beiden proberen een gooi te doen naar de leeuwentrui.
Vandaag de afsluiter van het aspirantenvoorjaar te Hoboken. In tegenstelling tot de laatste weken komen hier "slechts" 41 aspiranten van 14 jaar een rugnummer afhalen. Aangezien Glenn de gisteren nog een inspanningstest onderging waarbij hij max. moest gaan zijn de vewachtingen niet al te hoog.
Om 14u staan alle renners reeds klaar om te starten om 14u15. Tja de meesten vrezen stilaan de snelle starters van de laatste weken en proberen dan ook zo goed mogelijk vooraan te starten. De start word gegeven en na 1 doortocht zien we reeds 1 renner op kop doorkomen met enkele lengten voorsprong. Deze jongeman zou het ganse pak dubbelen uitgezonderd 7 achtervolgers. Glenn die de laatste weken niet zo goed uit de startblokken geraakt is aanvankelijk goed mee met het peleton maar als enkele ronden later het veld volledig uiteen valt komt Glenn terecht in een groepje dat zal strijden voor plaats 9. Glenn doet zijn deel van het werk in deze groep en enkele rondjes voor het einde heeft hij nog de kracht en de zin om van deze groep weg te rijden met een andere renner. Glenn eindigd zo zijn laatste wedstrijd van het voorjaar op een knappe 10de plaats.
Svenn De Witte een collega renner van WT waasland kan zich mooi handhaven in de achtervolgende groep van 7 waar hij meer dan zijn deel van het kopwerk doet. In de eindspurt van deze groep komt Svann als eerste over de meet en zorgt zo voor een mooie podiumplaats voor WT Waaslan. Proficiat Svenn
Buggenhout is een van de koersen waar Glenn reeds de 3de keer aan de start kwam. Maar in tegenstelling tot het parcour van Beveren ligt dit parcour Glenn veel beter dan dat te Beveren. Met veel goed moed dus afgezakt naar buggenhout waar alweer zeer laat beslist werd in 2 reeksen te starten. Als je dan net als ons reeds aanwezig bent omstreeks 14u40 en de start word pas gegeven omstreeks 17u20 dan weet je dat het lange wachten weer kan beginnen
Na veel wachten staat het 31 koppig peleton gereed aan de start waar ze enkele malen getreiterd worden door de startcommisaris. het gevolg hiervan laat zich natuurlijk al raden. Wanneer de brave man de echte start geeft wacht Glenn te lang en is hij als laatste uit de startblokken. Net als steeds word er furieus gestart en Glenn is op achtervolgen aangewezen. Bij de 2de doortocht heeft er zich een kopgroep van 10 gevormd met daarbij collega WT waasland renner Svenn die knap 8ste eindigde. Glenn volgt dan al in een geslagen positie en doet wat hij kan om zoveel mogelijk renners in te halen. Halfweg koers is Glenn erin geslaagd zich terug te knokken tot een groep die strijd voor de 10de plaats. Jammer genoeg moet hij in deze groep teveel kopwerk verrichten en heeft hij dan ook de kracht niet meer om mee te doen met de spurt.
Glenn eindigd 15de na een wedstrijd waarbij hij zeer hard gereden heeft. Ik ben er zeker van dat hij met een beetje werk te maken van zijn eertse 2 rondjes terug kan aanknopen bij de resultaten van het vorige seizoen.
Iets later dan normaal volgt hier het verslag van Glenn zijn koers. Zondagmorgen moest ikzelf nog werken en daardoor vrij laat toegekomen in Appelterre. Glenn haalt zijn rugnummer op en wat blijkt, slecht 42 deelnemers aanwezig. 1 reeks dus en een vertrekuur om 16u15. Glenn rijd snel nog enkele malen het parcour van zo'n 3Km met daarin een licht lopende klim van zo'n 800m die eindigd met een stijl knikje. Veel wind ook dus het beloofd een zware race te worden.
16u neemt reeds iedereen plaats aan de start en dit inspireerd de wedstrijdcommisarissen tot een versnellingscontrole. Glenn word gecontroleerd en mag zijn plaats op de eerste rij terug innemen. Iets later word de start gegeven en in de eertse bocht gaan reeds 2 renners tegen de vlakte. Jammer genoeg iemand van WT waasland maar al bij al valt het nog mee voor Lennert. Na 2 ronden breekt gans de groep in stukken door het snelle tempo en Glenn die op dat moment wat ver naar achter zit ziet de beteren wegrijden. De 3de ronde zien wwe dan ook Glenn de achtervolging inzetten op de kopgroep die ook reeds gesplitst is in 2 groepen. Met veel spanning wachten we dan ook op de 4de doortocht en van zeer ver zien we tot onze verbazing Glenn op kop ddorkomen van groep 2. Hij moet verschrikkelijk hard doorgereden hebben om dit te kunnen bewerkstelligen. Ronde na ronde zien we Glenn verder op kop rijden in zijn groep met enkel steun van Jordy Noel zou hij later zeggen. Zo hard dat bij het ingaan van de laatste ronde groep 2 nog bestaat uit een 5 tal renners.
Iedereen wacht dus op de finisch en wat dan gebeurd in de kopgroep van 7 is onwezenlijk. De 7 komen al spurtend de laatse 100 m in en plots wijken enkele renners uit naar de dranhekken waardoor 3 renners zwaar in de dranhekken terecht komen. Paniek alom en als iets later de 5 achtervolgers spurten voor hun plaats is het dan ook als ouders hart vasthouden. Glenn komt met hoge snelheid als eerste achtervolger in de dalende aankomststrook en bleek net als vorige week nog een ultieme aanval geplaats te hebben waardoor spurten niet nodig meer was. Een 6de plaats werd dan ook zijn deel na een meer dan verdienstelijke wedstrijd.
Vandaag het jaarlijkse verplichte nummer te Beveren. Nog nooit had Glenn op dit parcour zijn beste wedstrijd gereden en ook vandaag liep het af met een sisser.
Wederom 2 reeksen en bij het bekijken van de deelnemers van reeks 1 wisten we al genoeg Alles met een beetje naam samen in 1 reeks + daarbij de BK dan weet je dat er verschroeiend gestart gaat worden. Glenn neemt plaats op de 2de rij. De start word gegeven en dan gebeurt het, Glen geraakt niet in de klikpedalen. Na dit klein oponthoud vertrekt Glenn dan toch als allerlaatste en zet meteen de achtervolging in op een ontketend peleton. Uiteindelijk komt Glenn nog tot op 5 m van het peleton dat dan al uitgedund is tot 16 renners (gestart met 33). Juist op die moment gaat het tempo met een ruk omhoog en Glenn haakt definitief af samen met 3 mederenners. Iets na halfkoers ziet Glenn een achtervolgend peleton dichter komen en besluit hierop te wachten. Aan het einde van de wedstrijd sprint Glenn dan ook met deze groep en wint deze sprint zodat hij 18de eindigt.
Voorlopig blijft het dus wachten op de Glenn van 2009 & 2010 maar wie Glenn toen heeft zien rijden weet zeker dat hij terugkeerd naar dat niveau. Misschien volgende week reeds???
Morgen feest dus vandaag geen andere mogelijkheid dan naar Izegem te rijden om te koersen.
Zoals we het delaatste weken al gewoon zijn word er in elke leeftijdscategorie in 2 reeksen gekoerst. Dit zorgt er natuurlijk voor dat gas het programma uitloopt en Glenn heeft dan nog de pech om reeks 2 uit te kiezen . Start omstreeks 17u30 wat dus wil zeggen meer dan 2 uur wachten in de warmte.
Net als de ganse middag verliep de start van reeks 2 zeer chaotisch. Een te klein parcour,1400m en de vele deelnemers waren duidelijk niet verwacht. Voor iedereen wist wat er gebeurde waren ze vertrokken en het moet gezegd worden, Glenn was zo snel weg dat ik het zelfs niet gezien had. De eertse doortocht en daar reeds was er afscheiding. 15 renners met Glenn erbij trokken door en de rest was reeds op achtervolgen aangewezen. Na enkel ronden vond ene Tim Van DER Poel het tijd om aan zijn one man show te beginnen. Glenn reageerde nog maar als gevolg hiervan moest Glenn even later lossen uit de kopgroep. Samen met 4 mederenners ztten ze de achtervolging in maar jammer genoeg hielden ze het tempo niet hoog genoeg om te verhinderen dat er deelnemers van achteruit terugkwamen. Na 20Km werden ze dan ook nog eens gedubbeld door de vliegende Hollander Tim. 4 ronden voor het einde werd er nog gespurt voor de plaatsen en Glenn werd zodoende nog 15de.
De wedstrijd zelf werd gewonnen door een zeer sterke Tim Van Der Poel die zo goed als het gans deelnemersveld dubbelde.