Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
FLS 2012 - 2013
Klavertje 3
29-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sintterklaasje kom maar binnen...!!!
Dag ouders,

Morgen komt Sinterklaas op bezoek. Wij gaan een dansje opvoeren voor de Sint, nl. Pietenstijl. Willen jullie je zoon/dochter een pet en/of een zonnebril meegeven (we zijn stoere pieten). Indien je meerdere petten of zonnebrillen hebt, mag je deze ook meegeven voor de kinderen die dat niet thuis hebben!

P.S. Mag jullie zoon of dochter zwart geschminkt worden? --> Laat het weten in het schriftje!

29-11-2012 om 16:10 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
25-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 13: 26/11/2012 - 30/11/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

 

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal: onthaal

Comm. en taal:

onthaal

W.O. (Tutti frutti):

Fruit tellen en ronddelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Zwemmen

Wiskunde:

* tellen en terugtellen
* eenvoudige vraagstukjes met concreet materiaal + visueel voorgesteld

W.O. (Tutti frutti):

Fruit ronddelen

W.O. - Rel. Vorming:

* filmpje over de pubertijd

Onthaal van sinterklaas

 

 

09.35 – 10.00

Zwemmen

 

Wiskunde:

idem

LO

LO

Sinterklaas en zwarte piet op bezoek in de turnzaal voor alle leef- en kleuterklassen

10.00 – 10.25

zwemmen

Communicatie en taal:

Sinterklaas en zwarte piet: kleding en andere materialen benoemen en er een zin mee maken.
+ fantasiespel met verkleden

LO

LO

Sinterklaas en zwarte piet op bezoek in de turnzaal voor alle leef- en kleuterklassen

10.40 – 11.05

W.O./huish. Act.:

koekje eten

Nederlands - Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘v’ aanbrengen + woorden vormen met ‘v’
* mkm-woorden lezen en vormen + werkblad

+ schrijven (typen)

W.O. / Wiskunde:

Meten: Inhoud

Kennismaking
1 liter, 10 liter

Huish. Act.: koken

Aardappelgratin, groene boontjes met ajuintjes en wienersnitzel

Sinterklaas en zwarte piet op bezoek in de turnzaal voor alle leef- en kleuterklassen

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

W.O. / Wiskunde

Meten: inhoud

Werken rond inhouden van 1 l + met verschillende voorwerpen maatbeker van 1 liter vullen en omgekeerd.

Huish. Act.: koken

idem

Godsdienst:
Vertellen over het bezoek van Sinterklaas

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

W.O. / Wiskunde

Meten: inhoud

Werkblad

Huish. Act.: koken

idem

Nederlands -Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘v’ automatiseren + woorden vormen met ‘v’
* mkm-woorden lezen en vormen

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O. (Averbode):

idem

 

W.O.: techniek: speelgoed, hoe zit het in elkaar?

M.V.:

Beeld: zeep maken

 

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O./Huish. Act.:

Fruit eten

W.O.:
idem

M.V.:

idem

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst:

Het goede doen voor anderen: delen

M.V.: Beeld: 

brief (speelgoed uitzoeken in reclameboekje) voor sinterklaas maken


M.V.: 

spelen met het meegebrachte speelgoed

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Dansje oefenen voor het bezoek van Sinterklaas

+ schoen zetten

W.O.:  

idem

M.V.:

idem 

- Het kan zijn dat we ergens nog het dansje gaan oefenen, dit doen we samen met de klas van juf Jessica.

25-11-2012 om 16:30 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
20-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mmm... dat is toch wel lekker... mag ik nog!?
Broccoli met aardappelen en zelfgerolde frikadellen!

Eet smakelijk!














20-11-2012 om 22:50 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Activiteit: de euro
Hier zie je foto's van onze activiteit 'de euro'. We hebben winkeltje gespeeld, waarbij de kinderen het juiste geld (50 cent, 1 euro en/of 2 euro) moesten geven.











20-11-2012 om 17:47 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het meer van de levenslichten
Het resultaat van het verhaal van het levenslicht!




20-11-2012 om 17:38 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mmm... macaroni met kaas en ham!
Hier enkele foto's van de kookactiviteit: Macaroni met kaas en ham!

EET SMAKELIJK!!!

         

         

         

         

         

         

20-11-2012 om 17:29 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
18-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 12: 19/11/2012 - 23/11/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

Wiskunde: tutti frutti uitdelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Comm en taal:

onthaal

Wiskunde:

* getal koppelen aan hoeveelheid en andersom

* tellen en terugtellen
* eenvoudige vraagstukjes met concreet materiaal + visueel voorgesteld

+ werkblad

Wiskunde: tutti frutti uitdelen

W.O. - Rel. Vorming:

* pubertijd
* dagtaken

* Begrippen ‘voor’, ‘achter’, ‘tussen’, ‘onder’, ‘op’, ‘midden’, ‘vooraan’ en ‘achteraan’ inoefenen
+ werkblad

+  begrippen ‘links’ en ‘rechts’ inoefenen

09.35 – 10.00

Werkmoment

* gezelschapspel
* puzzels
* handvaardigheidstraining: strijkparels, drukknoppen

Wiskunde:

idem

LO

LO

W.O. / Wiskunde:

idem

 

10.00 – 10.25

Werkmoment

idem

Communicatie en taal:

Praatplaat Sinterklaas

LO

LO

Communicatie en taal: fantasiespel spelen over Sinterklaas (drama)

10.40 – 11.05

Werkmoment

idem
+ opruimen

Nederlands - Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘o’ automatiseren + werkblad

* mkm-woorden lezen en maken + verhaaltje lezen

W.O./wiskunde:

Markt

Boodschappenlijstje meegeven!

Huish. Act.: koken

(pannenkoeken)

Godsdienst:
het goede doen voor anderen: DELEN

 

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

W.O./wiskunde:

Markt

 

Huish. Act.: koken

(pannenkoeken)

Godsdienst:

idem

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

W.O./wiskunde:

Markt

 

Huish. Act.: koken

(pannenkoeken)

Nederlands -Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘v’ aanbrengen + woorden vormen met ‘v’
* mkm-woorden lezen en vormen

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Dansen samen met de kleuters (voor grootouderfeest kleuters)

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O.: buiten spelen in het mooie herfstweer

 

W.O.: techniek
materiaal bekijken, indelen en zelf (na-) bouwen

W.O.: techniek
materiaal bekijken, indelen en zelf (na-) bouwen

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O.:

verjaardag vieren van Lieze en Steffen

W.O.: techniek
materiaal bekijken, indelen en zelf (na-) bouwen

W.O.: techniek
materiaal bekijken, indelen en zelf (na-) bouwen

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O.:

verjaardag vieren van Lieze en Steffen

M.V.: fruitbonbons maken

M.V.: drama

woordspelletjes, uitbeelden 

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

W.O.:

verjaardag vieren van Lieze en Steffen

M.V.: fruitbonbons maken

M.V.: drama

woordspelletjes, uitbeelden 

 

18-11-2012 om 00:00 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
11-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 11: 12/11/2012 - 16/11/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

 

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal: onthaal

Comm. en taal:

onthaal

W.O. (Tutti frutti):

Fruit tellen en ronddelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Zwemmen

Wiskunde:

* getal koppelen aan hoeveelheid en andersom

* tellen en terugtellen
* eenvoudige vraagstukjes met concreet materiaal + visueel voorgesteld

W.O. (Tutti frutti):

Fruit ronddelen

W.O. - Rel. Vorming:

* De taken van de vrouw
* De pubertijd bij de man

Wiskunde:

 * Begrippen ‘voor’, ‘achter’, ‘tussen’, ‘onder’, ‘op’, ‘midden’, ‘vooraan’ en ‘achteraan’ inoefenen
+ werkblad

à Als dat vlot gaat: begrippen ‘links’ en ‘rechts’ inoefenen

09.35 – 10.00

Zwemmen

 

Wiskunde:

idem

LO

LO

Wiskunde:

idem

10.00 – 10.25

zwemmen

Communicatie en taal:

Telefoon opnemen en beantwoorden.

Telefoon doorgeven aan mama/papa

LO

LO

Communicatie en taal:

Verhaaltje vertellen
(iemand begint een ander breidt eraan verder enz.)

10.40 – 11.05

W.O./huish. Act.:

koekje eten

Nederlands - Functioneel lezen:

* nieuwe woorden met s automatiseren + werkblad
* mkm-woorden lezen en vormen + werkblad

+ schrijven (typen)

W.O. / Wiskunde:

De euro:

Herkenning van 50 cent, 1, 2 en 5 euro

Huish. Act.: koken

Aardappelen, brocolli en frikadellen

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen verwerking + afronding

 

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

W.O. / Wiskunde

De euro:

Winkeltje naspelen: Betalen met 1, 2 of 5 euro?

Huish. Act.: koken

 Aardappelen, brocolli en frikadellen

Godsdienst:
idem

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

W.O. / Wiskunde

De euro:

werkblad

Huish. Act.: koken

Aardappelen, brocolli en frikadellen

Nederlands -Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘o’ aanbrengen + woorden vormen met ‘o’
* mkm-woorden lezen en vormen

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen: het kerkhof bezoeken

 

W.O.: 
dag van de dynastie

M.V.: 
muzische verwerking rond dag van de dynastie

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen: het kerkhof bezoeken

W.O.:  
dag van de dynastie

M.V.: 
idem

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen: het kerkhof bezoeken

W.O.:
dag van de dynastie

M.V.: 
idem

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen: het kerkhof bezoeken

W.O.:
dag van de dynastie 

M.V.: 
idem

11-11-2012 om 23:58 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZWEMMEN
Vergeet de zwemzak niet mee te geven!

11-11-2012 om 14:13 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
05-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het meer van de levenslichten
Klik op de afbeelding om de link te volgen

In bijlage vindt u het verhaal van het levenslicht!


Bijlagen:
Het meer van de levenslichten.docx (12.4 KB)   

05-11-2012 om 00:00 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 10: 5/11/2012 tot 9/11/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

Wiskunde: 

tutti frutti uitdelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Comm en taal:

onthaal

Wiskunde:

* Rangtelwoorden oefenen
* tellen en terugtellen
* eenvoudige vraagstukjes

 

Wiskunde: 

tutti frutti uitdelen

W.O. - Rel. Vorming:

* pubertijd
* ons lichaam en zijn juiste begrippen

W.O. / Wiskunde:

* gewicht: zwaar, zwaarder, zwaarst, licht, lichter, lichtst.
* lengte: lang, langer, langst, kort, korter, kortst

à begrippen inoefenen

09.35 – 10.00

Werkmoment

* gezelschapspel
* puzzels
* handvaardigheidstraining
* werkblaadjes

Wiskunde:

idem

LO

LO

W.O. / Wiskunde:

idem

 

10.00 – 10.25

Werkmoment

* gezelschapspel
* puzzels
* handvaardigheidstraining
* werkblaadjes

Communicatie en taal:

Bordspelen spelen à doel: beurt leren afwachten

 

LO

LO

Communicatie en taal: fantasiespel spelen (drama)

 

10.40 – 11.05

Werkmoment

* gezelschapspel
* puzzels
* handvaardigheidstraining
* werkblaadjes

+ opruimen

Nederlands - Functioneel lezen:

* herhaling van alle geleerde woorden van voor de herfstvakantie

* mkm-woorden lezen en maken + verhaaltje lezen

W.O./wiskunde:

Markt

Boodschappenlijstje meegeven!

Huish. Act.: koken

(macaroni met kaas en hesp)

Godsdienst:

Wapenstilstand: vredesduif

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

W.O./wiskunde:

Markt

 

Huish. Act.: koken

(macaroni met kaas en hesp)

Godsdienst:

idem

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

W.O./wiskunde:

Markt

 

Huish. Act.: koken

(macaroni met kaas en hesp)

Nederlands -Functioneel lezen:

* nieuwe woorden met s automatiseren.
* mkm-woorden lezen en schrijven (typen)

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Ned. - Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O. (Averbode):

idem

 

W.O.: gevoelens aan de hand van een prentenboek (verdriet)

M.V.:Gevoelsmannetjes maken en daar zelf een prentenboek mee maken

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

W.O.: gevoelens aan de hand van een prentenboek (verdriet)

M.V.:Gevoelsmannetjes maken en daar zelf een prentenboek mee maken

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst:

Allerheiligen – Allerzielen:

Een eigen levenslicht knutselen (voor de vakantie het verhaal van het levenslicht voorgelezen)

Lege theelichtjes meegeven!

W.O.: gevoelens aan de hand van een prentenboek (verdriet)

M.V.:Gevoelsmannetjes maken en daar zelf een prentenboek mee maken

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Godsdienst:

idem

W.O.: gevoelens aan de hand van een prentenboek (verdriet)

M.V.:Gevoelsmannetjes maken en daar zelf een prentenboek mee maken

04-11-2012 om 11:44 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
26-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfstvakantie!
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Ik wens jullie een hele fijne herfstvakantie toe! 
Geniet ervan!


26-10-2012 om 16:54 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
23-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's
Dag ouders,

Ik heb veel foto's getrokken de afgelopen 2 dagen en heb ook nog foto's van de kermis.

Omdat het veel te moeilijk is en veel te veel tijd kost om de foto's allemaal op de blog te zetten, wil ik jullie vragen aan je dochter/zoon een stick mee te geven naar school. Dan kan ik de foto's daarop zetten en kunnen jullie zelf selecteren welke je wilt houden en welke niet. 

juf Gudrun

23-10-2012 om 20:09 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vroemdag!
Vandaag hebben Sabreen, Bernard, Ben, Alexander en Steffen goed gevroemd en gespeeld op het autoraceparcour in Heusden-Zolder. 
Steffen, Bernard, Sabreen en Alexander durfden in de voormiddag zelfs alleen in een race-auto mee te racen.
Het ging tot 150 km per uur! 
Na de middag zijn we met de huifkar meegereden, hebben we op een trampoline gesprongen, op een springkasteel gespeeld, een basketbalspel gespeeld, voetbalgoalen gemaakt en nog zoveel meer!
Ze hebben super veel plezier gehad!
Je zult het wel horen aan de verhalen thuis!

Bo en Lieze hebben enorm veel en goed broodjes gesmeerd! 
Ook zij hebben zich geamuseerd vandaag!

23-10-2012 om 17:08 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfstwandeling
Maandag hebben de kinderen heel flink gewandeld!

We hebben genoten van de natuur en van alles wat er te zien was! 

Dikke duim voor iedereen!!

 

23-10-2012 om 17:02 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
21-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.halloween
Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze week is in thema van halloween! 
Indien u bij u thuis halloweenversiering heeft, die u deze week niet nodig heeft, 
mag u dat altijd meegeven aan u zoon of dochter.

P.S. achter de foto schuilt een halloween-suprise!

21-10-2012 om 11:43 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 8: 22/10/2012 - 26/10/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Herfstwandeling

Munsterbos


  Meebrengen:  

         ·         Wandelschoenen  

         ·         Sportieve kledij

      ·         LUNCHPAKKET

      ·         drinken

Vroemdag

 
Meebrengen:

        ·         LUNCHPAKKET

        ·         Sportieve kledij

        ·         Drinken

 

! Bo en Lieze blijven in de klas. Zij krijgen de eer om broodjes te smeren voor een hele groep mensen.

W.O. (Tutti frutti):

ronddelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

W.O. (Tutti frutti):

ronddelen

W.O. - Rel. Vorming:

* pubertijd

Wiskunde:

·         Getallen en hun getalbeeld (met herfst- en halloweenmateriaal oefenen + getalbeeldkaartjes)

·         Groepjes van 2 maken op halloweenwerkblad

09.35 – 10.00

LO

LO

Wiskunde:

idem

10.00 – 10.25

LO

LO

Communicatie en taal:

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet op een Halloweentekening en vervolgens in de hele klas
à ja/nee-vragen leren stellen

10.40 – 11.05

W.O. / Wiskunde:

Markt

à Lijstje van max. 2 dingen + geld meegeven indien u dat wenst

Huish. Act.: koken (pompoensoep met spinnetjes)

Godsdienst:
Allerheiligen/Allerzielen

11.05 – 11.30

W.O. / Wiskunde

Markt

Huish. Act.: koken (pompoensoep met spinnetjes)

Godsdienst:
Allerheiligen/Allerzielen

11.30 – 11.55

W.O. / Wiskunde

Markt

Huish. Act.: koken (pompoensoep met spinnetjes)

Nederlands - Functioneel lezen:

* woorden ‘de aap’, ‘de koe’, ‘de zee’, ‘de zeep’, ‘de koek’, ‘zoek’ en ‘de kaak’ extra inoefenen.
* nieuwe letter ‘s’ aanbrengen

*mkm-woorden lezen + vormen met letters/ kort tekstje lezen

11.55 – 12.20

Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands - Functioneel lezen:
idem

13.20 – 13.45

 

W.O.: 

W.O.

13.45 – 14.10

W.O.: 

W.O.

14.10 – 14.35

W.O.: 

M.V.

14.35 – 15.00

W.O.: 

M.V.

 

W.O. en M.V. heb ik nog niet doorgekregen. Dit pas ik aan zodra ik de onderwerpen heb.

21-10-2012 om 11:07 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
14-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 7: 15/10/2012 - 19/10/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

Voormiddag ben ik niet op school, ik breng, samen met andere leerkrachten van de LF-klassen, een bezoek aan de Dageraad.

De klas wordt voor de speeltijd overgenomen door juf Griet en na de speeltijd door juf Nicole.

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal: onthaal

Comm. en taal:

onthaal

W.O. (Tutti frutti):

Fruit tellen en ronddelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Zwemmen

Wiskunde:

* vruchten tellen tot en met 5 (sommige tot en met 10)

* vruchten groeperen

* vruchten splitsen

W.O. (Tutti frutti):

Fruit ronddelen

W.O. - Rel. Vorming:

* Wat is goed/wat is fout?

Wiskunde:

 * vruchten tellen tot en met 5 (sommige tot en met 10)

* vruchten groeperen

* vruchten splitsen

à werkbladen

09.35 – 10.00

Zwemmen

 

Wiskunde:

idem

LO

LO

Wiskunde:

idem

10.00 – 10.25

zwemmen

Communicatie en taal:

Juf Griet bepaalt dit.

LO

LO

Communicatie en taal:

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet?

10.40 – 11.05

W.O./huish. Act.:

koekje eten

Nederlands - Functioneel lezen:

* nieuw woord ‘zoek’ inoefenen

* mkm-woorden lezen en maken

W.O. / Wiskunde:

De euro:

herkenning

Huish. Act.: koken

Puree, bloemkool met melksaus en kalkoenfilet

Godsdienst: verwerking vriendschap

Hoe kan ik een goede vriend zijn voor anderen?

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

à Aan de hand van reclameboekjes:

Kan u reclameboekjes over voeding aan u dochter/zoon meegeven?

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

W.O. / Wiskunde

De euro:

Betalen met 1, 2 of 5 euro?

Huish. Act.: koken

Godsdienst: verwerking vriendschap

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O. (Averbode):

Boekjes ronddelen

W.O. / Wiskunde

De euro:

werkblad

Huish. Act.: koken

Nederlands -Functioneel lezen:

* nieuwe woorden ‘de koek’, ‘de zeep’ en ‘zoek’ inoefenen + koppelen aan afbeelding (werkbladen)

* mkm-woorden lezen en maken

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

Boekjes ronddelen

Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O. (Averbode): boekjes ronddelen

 

W.O.: herfstwandeling met de klas: blaadjes en vruchten rapen, paddenstoelen zoeken

M.V.:  knutselen met het gevonden material + klei

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

W.O.:  idem

M.V.:  knutselen met het gevonden material + klei

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst: vriendschap à Hoe kan ik voor anderen een goede vriend zijn?

W.O.: gevonden materiaal bespreken

M.V.:  knutselen met het gevonden material + klei

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Godsdienst: vriendschap

W.O.:  idem

M.V.:  knutselen met het gevonden material + klei

 

14-10-2012 om 13:24 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZWEMMEN
Morgen, 15 oktober, is het zwemmen!
Vergeet de zwemzak niet mee te geven!


14-10-2012 om 11:21 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
11-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mmm... dat vind ik toch wel lekker!
Amai, ik ben verbaasd!
De kinderen hebben ALLEMAAL heel flink meegeholpen en enorm goed gegeten!
Iedereen heeft bijgenomen, zowel rijst als spinazie als vis. 

Het kloppen van het eiwit en het paneren van de vis:

         

         

         

         

         

       

       

       

Roeren in de spinaziekookpot:

              

De door de kinderen gepaneerde vis en het gebakken resultaat:

              

Smullen maar:

Alexander en Ben hadden niet genoeg met één portie, zo lekker vonden ze het:


Bernard en Lieze vonden het ook lekker, ze namen zelfs bij. Sabreen had met één portie genoeg: 

     

Zelfs Steffen vond het lekker, maar met het lachen naar het fototoestel kwam er per ongeluk een beetje rijst naar buiten:


Het smaakte Bo en Eline ook, zoals je ziet:

            

Het afwassen, het afdrogen en het wegzetten moest natuurlijk ook gebeuren:  

 

Het was een zeer geslaagde kooksessie!

11-10-2012 om 23:27 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)


Foto

Archief per week
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 27/08-02/09 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs