week 8: 22/10/2012 - 26/10/2012
UUR
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
08.45 09.10
Herfstwandeling
Munsterbos
Meebrengen:
·
Wandelschoenen
·
Sportieve kledij
·
LUNCHPAKKET
·
drinken
Vroemdag
Meebrengen:
·
LUNCHPAKKET
·
Sportieve kledij
·
Drinken
! Bo en
Lieze blijven in de klas. Zij krijgen de eer om broodjes te smeren voor een
hele groep mensen.
W.O. (Tutti frutti):
ronddelen
Comm. en taal:
onthaal
Comm. en taal:
onthaal
09.10 09.35
W.O. (Tutti frutti):
ronddelen
W.O. - Rel. Vorming:
* pubertijd
Wiskunde:
·
Getallen en hun getalbeeld (met herfst- en halloweenmateriaal
oefenen + getalbeeldkaartjes)
·
Groepjes van 2 maken op halloweenwerkblad
09.35 10.00
LO
LO
Wiskunde:
idem
10.00 10.25
LO
LO
Communicatie en taal:
Ik zie, ik zie, wat jij niet
ziet op een Halloweentekening en vervolgens in de hele klas
à
ja/nee-vragen leren stellen
10.40 11.05
W.O. / Wiskunde:
Markt
à Lijstje van max.
2 dingen + geld meegeven indien u dat wenst
Huish. Act.: koken (pompoensoep met
spinnetjes)
Godsdienst:
Allerheiligen/Allerzielen
11.05 11.30
W.O. / Wiskunde
Markt
Huish. Act.: koken (pompoensoep met
spinnetjes)
Godsdienst:
Allerheiligen/Allerzielen
11.30 11.55
W.O. / Wiskunde
Markt
Huish. Act.: koken (pompoensoep met
spinnetjes)
Nederlands - Functioneel lezen:
* woorden de aap, de koe, de
zee, de zeep, de koek, zoek en de kaak extra inoefenen.
* nieuwe letter s aanbrengen
*mkm-woorden lezen + vormen met letters/ kort
tekstje lezen
11.55 12.20
Voorlezen
Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)
Nederlands - Functioneel lezen:
idem
13.20 13.45
W.O.:
W.O.
13.45 14.10
W.O.:
W.O.
14.10 14.35
W.O.:
M.V.
14.35 15.00
W.O.:
M.V.
W.O. en M.V. heb ik nog niet doorgekregen. Dit pas ik aan zodra ik de onderwerpen heb.
21-10-2012 om 11:07
geschreven door FLS
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
14-10-2012
week 7: 15/10/2012 - 19/10/2012
UUR
Maandag
Dinsdag
Voormiddag
ben ik niet op school, ik breng, samen met andere leerkrachten van de
LF-klassen, een bezoek aan de Dageraad.
De
klas wordt voor de speeltijd overgenomen door juf Griet en na de speeltijd
door juf Nicole.
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
08.45 09.10
Comm en taal: onthaal
Comm. en taal:
onthaal
W.O. (Tutti
frutti):
Fruit tellen en ronddelen
Comm. en taal:
onthaal
Comm. en taal:
onthaal
09.10 09.35
Zwemmen
Wiskunde:
* vruchten tellen tot en met 5 (sommige tot en met 10)
* vruchten groeperen
* vruchten splitsen
W.O. (Tutti
frutti):
Fruit ronddelen
W.O. - Rel.
Vorming:
* Wat is goed/wat is fout?
Wiskunde:
* vruchten
tellen tot en met 5 (sommige tot en met 10)
* vruchten groeperen
* vruchten splitsen
à werkbladen
09.35 10.00
Zwemmen
Wiskunde:
idem
LO
LO
Wiskunde:
idem
10.00 10.25
zwemmen
Communicatie en
taal:
Juf Griet bepaalt dit.
LO
LO
Communicatie en
taal:
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet?
10.40 11.05
W.O./huish. Act.:
koekje eten
Nederlands - Functioneel
lezen:
* nieuw woord zoek inoefenen
* mkm-woorden lezen en maken
W.O. / Wiskunde:
De euro:
herkenning
Huish. Act.: koken
Puree, bloemkool met melksaus en kalkoenfilet
Godsdienst: verwerking vriendschap
Hoe kan ik een goede vriend zijn voor anderen?
11.05 11.30
Ned.- Functioneel
taalgebruik: boodschappenlijst
opstellen
à Aan de hand van reclameboekjes:
Kan u reclameboekjes over
voeding aan u dochter/zoon meegeven?
Nederlands - Functioneel
lezen:
idem
W.O. / Wiskunde
De euro:
Betalen met 1, 2 of 5 euro?
Huish. Act.: koken
Godsdienst: verwerking vriendschap
11.30 11.55
Ned.- Functioneel
taalgebruik: boodschappenlijst
opstellen
W.O. (Averbode):
Boekjes ronddelen
W.O. / Wiskunde
De euro:
werkblad
Huish. Act.: koken
Nederlands -Functioneel
lezen:
* nieuwe woorden de koek, de zeep en zoek
inoefenen + koppelen aan afbeelding (werkbladen)
* mkm-woorden lezen en maken
11.55 12.20
Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)
W.O. (Averbode):
Boekjes ronddelen
Voorlezen
Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)
Nederlands- Functioneel
lezen:
idem
13.20 13.45
W.O./Huish. Act.:
winkelen
W.O. (Averbode): boekjes ronddelen
W.O.: herfstwandeling met de klas: blaadjes en
vruchten rapen, paddenstoelen zoeken
M.V.: knutselen
met het gevonden material + klei
13.45 14.10
W.O./Huish. Act.:
winkelen
W.O./Huish. Act.:
fruitmoment
W.O.: idem
M.V.: knutselen
met het gevonden material + klei
14.10 14.35
W.O./Huish. Act.:
wi nkelen
Godsdienst: vriendschap à Hoe kan ik voor anderen een goede vriend zijn?
W.O.: gevonden materiaal bespreken
M.V.: knutselen
met het gevonden material + klei
14.35 15.00
W.O./Huish. Act.:
fruitmoment
Godsdienst: vriendschap
W.O.: idem
M.V.: knutselen
met het gevonden material + klei
14-10-2012 om 13:24
geschreven door FLS
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
11-10-2012
Mmm... dat vind ik toch wel lekker!
Amai, ik ben verbaasd!
De kinderen hebben ALLEMAAL heel flink meegeholpen en enorm goed gegeten!
Iedereen heeft bijgenomen, zowel rijst als spinazie als vis.
Het kloppen van het eiwit en het paneren van de vis:
Roeren in de spinaziekookpot:
De door de kinderen gepaneerde vis en het gebakken resultaat:
Smullen maar:
Alexander en Ben hadden niet genoeg met één portie, zo lekker vonden ze het:
Bernard en Lieze vonden het ook lekker, ze namen zelfs bij. Sabreen had met één portie genoeg:
Zelfs Steffen vond het lekker, maar met het lachen naar het fototoestel kwam er per ongeluk een beetje rijst naar buiten:
Het smaakte Bo en Eline ook, zoals je ziet:
Het afwassen, het afdrogen en het wegzetten moest natuurlijk ook gebeuren:
Het was een zeer geslaagde kooksessie!
11-10-2012 om 23:27
geschreven door FLS
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
07-10-2012
week 6: 8/10/2012 - 12/10/2012
UUR
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
08.45 09.10
Comm en taal:
onthaal
Comm. en taal:
onthaal
Pedagogische studiedag
Comm. en taal:
onthaal
Comm. en taal:
onthaal
09.10 09.35
W.O.
arbeidstraining: taakjes van de klas
uitvoeren
Wiskunde:
Getallen en hun getalbeeld
Getallen ordenen volgens getallenrij
W.O. - Rel.
Vorming:
* van baby naar jonge vrouw: wat leren wij? Waarom?
W.O. / Wiskunde:
Begrippen lengte opnieuw inoefenen
09.35 10.00
Werkmoment
* gezelschapspel
* puzzels
* werkblaadjes
Wiskunde:
idem
LO
W.O. / Wiskunde
Werkblad lengte opnieuw maken
10.00 10.25
Werkmoment
* gezelschapspel
* puzzels
* werkblaadjes
Communicatie en
taal:
Vervolg praatplaat herfst
LO
Communicatie en
taal:
Vragen leren stellen bij een prent rond herfst
10.40 11.05
Communicatie en
taal:
Praatplaat herfst
Nederlands - Functioneel
lezen:
* nieuwe woorden maken met de letters van aap, zee, koe
* woorden koppelen aan prent
* mkm-woorden lezen en maken
Huish. Act.: koken
(rijst, spinazie en vis)
Godsdienst:
vriendschapspel
11.05 11.30
Ned.- Functioneel
taalgebruik: boodschappenlijst
opstellen
Nederlands - Functioneel
lezen:
idem
Huish. Act.: koken
(rijst, spinazie en vis)
Godsdienst: vrienschapspel
11.30 11.55
Ned.- Functioneel
taalgebruik: boodschappenlijst
opstellen
W.O./wiskunde
(Averbode): boekjes tellen en ronddelen
Huish. Act.: koken
(rijst, spinazie en vis)
Nederlands -Functioneel
lezen:
* inoefenen nieuwe woorden
* mkm-woorden lezen en schrijven (typen)
11.55 12.20
Eetmoment/
W.O./Huish. Act. (afwassen)
W.O. (Averbode):
idem
Eetmoment / W.O./Huish. Act. (afwassen)
Nederlands- Functioneel
lezen:
idem
13.20 13.45
W.O./Huish. Act.:
winkelen
W.O. (Averbode):
idem
W.O.:
weer en seizoenen
W.O.:
weer en seizoenen
13.45 14.10
W.O./Huish. Act.:
winkelen
W.O./Huish. Act.:
fruitmoment
W.O.:
weer en seizoenen
W.O.:
weer en seizoenen
14.10 14.35
W.O./Huish. Act.:
winkelen
Godsdienst:
Vriendschap hoe ermee omgaan?
M.V.:
luisteren en kijken naar muziek en op muziek tekenen/kleien
M.V.:
luisteren en kijken naar muziek en op muziek tekenen/kleien
14.35 15.00
W.O./Huish. Act.:
fruitmoment
Godsdienst:
idem
M.V.:
luisteren en kijken naar muziek en op muziek tekenen/kleien
M.V.:
luisteren en kijken naar muziek en op muziek tekenen/kleien
07-10-2012 om 13:36
geschreven door FLS
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
30-09-2012
week 5: 1/10/2012 tot 5/10/2012
UUR
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
08.45 09.10
Comm en taal: onthaal
Comm. en taal:
onthaal
W.O. (Tutti
frutti):
Fruit tellen en ronddelen
Comm. en taal:
onthaal
Comm. en taal:
onthaal
09.10 09.35
Zwemmen
Wiskunde:
* tellen tot 10
* getalherkenning
* getalbeeld <-> getal
W.O. (Tutti
frutti):
Fruit ronddelen
W.O. - Rel.
Vorming:
* baby tot meisje tot jonge vrouw: Wat leren we?
Waarom?
Wiskunde:
* tellen tot 10
* getalherkenning
* getalbeeld <-> getal
* getallenrij
09.35 10.00
Zwemmen
Wiskunde:
idem
LO
LO
Wiskunde:
idem
10.00 10.25
zwemmen
Communicatie en
taal:
Telefoongesprek telefoon aannemen + hoe beleefd
zeggen dat je mama/papa gaat halen
LO
LO
Communicatie en
taal:
Zelf vragen leren stellen bij onbekende fotos
10.40 11.05
W.O.: verjaardag Ben voorbereiden slingers maken,
Nederlands - Functioneel
lezen:
* nieuwe woorden maken met de letters van aap, zee, koe
* mkm-woorden lezen en maken
W.O. / Wiskunde:
Ordenen van kort naar lang en andersom
Ordenen van licht naar zwaar
Huish. Act.: koken (croque monsieur met sla))
Godsdienst: verwerking vriendschap
11.05 11.30
W.O.: verjaardag Ben voorbereiden slingers maken,
Nederlands - Functioneel
lezen:
idem
W.O. / Wiskunde
Begrippen: langst en kortst + lichtst en zwaarst
Huish. Act.: koken (croque monsieur met sla)
Godsdienst: verwerking vriendschap
11.30 11.55
Ned.- Functioneel
taalgebruik: boodschappenlijst
opstellen
W.O. (Averbode):
Boekjes ronddelen
W.O. / Wiskunde
Begrippen gebruiken/inoefenen
Huish. Act.: koken (croque monsieur met sla)
Nederlands -Functioneel
lezen:
* nieuwe woorden maken met de letters van aap, zee, koe
+ koppelen aan afbeelding
* mkm-woorden lezen en maken
11.55 12.20
Eetmoment/
W.O./Huish. Act. (afwassen): pannenkoeken eten voor Ben zijn verjaardag
W.O. (Averbode):
Boekjes ronddelen
Voorlezen
Eetmoment/
W.O./Huish. Act. (afwassen)
Nederlands- Functioneel
lezen:
idem
13.20 13.45
W.O./Huish. Act.:
winkelen
W.O. (Averbode): boekjes ronddelen
W.O.: gezond menu samenstellen
W.O.: praten over hobbys/sport
13.45 14.10
W.O./Huish. Act.:
winkelen
W.O./Huish. Act.:
fruitmoment
W.O.: gezond menu samenstellen
W.O.: praten over hobbys/sport
14.10 14.35
W.O.: verjaardag vieren Ben
Godsdienst: vriendschap
M.V.: placemat maken
M.V.: drama hobbys imiteren/uitbeelden
14.35 15.00
W.O.: verjaardag vieren Ben
Godsdienst: vriendschap
M.V.: placemat maken
M.V.: drama hobbys imiteren/uitbeelden
30-09-2012 om 11:58
geschreven door FLS
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
23-09-2012
week 4: 24/09/2012 tot 28/09/2012
UUR
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
08.45 09.10
Comm. en taal: onthaal
Herfst-wandeling
en
veldloop
Zelfredz.:
Rondgaan in de
klassen om gegevens te verkrijgen
Uitstap naar de kermis in Hasselt
Comm. en taal: onthaal
09.10 09.35
W.O.:
taakjes uitvoeren
Zelfredz.:
idem
Wiskunde:
* tellen tot en met
5
* groepjes maken
* klok lezen
09.35 10.00
W.O.: werkmoment
*
constructie-
speelgoed
*
puzzels
*
gezelschapsspelen
Regen-programma:
Werken rond sprookjes waarin groenten en fruit
voorkomen
LO
Wiskunde:
idem
10.00 10.25
W.O. :
idem
LO
Communicatie en
taal:
reflectie van de
uitstappen
10.40 11.05
Communicatie en
taal:
Praten over de uitstappen
deze week
W.O./
Wiskunde:
markt
Godsdienst:
Verbondenheid met
zichzelf
11.05 11.30
Ned. - Functioneel
taalgebruik: boodschappenlijst
opstellen
W.O./
Wiskunde:
markt
Godsdienst: verbondenheid met
anderen
11.30 11.55
Ned. - Functioneel
taalgebruik: boodschappenlijst
opstellen
W.O./
Wiskunde:
markt
Nederlands:
Functioneel lezen
* de letters van
aap, zee, koe
* mkm-woorden
11.55 12.20
Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)
Voorlezen
Nederlands:
Functioneel lezen
13.20 13.45
W.O./Huish. Act.:
winkelen
W.O.:
proeven van vreemd/exotisch
fruit
13.45 14.10
W.O./Huish. Act.:
winkelen
W.O.:
proeven van vreemd/exotisch
fruit
14.10 14.35
W.O./Huish. Act.:
winkelen
M.V.: Beeld
Placemap maken
14.35 15.00
W.O./Huish. Act.:
fruitmoment
M.V.: Beeld
Placemap maken
23-09-2012 om 13:27
geschreven door FLS
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
19-09-2012
Herfstwandeling + veldloop
Beste ouders
Wanneer?
Dinsdag 25 september 2012
Wat?
's Morgens brengt de bus de klas naar Beverst.
In Beverst gaat zowel de herfstwandeling als de veldloop door.
's Morgens gaan we een wandeling maken van ongeveer 3,5 km en 's middags (12u tot 12u30) doet de klas mee aan de veldloop samen met de andere leer- en functioneerklassen.
Daarna krijgen de leerlingen de kans om te eten, deel te nemen aan de randanimatie en/of te supporteren voor anderen.
Meebrengen?
Sportkledij (al aandoen thuis!)
Sportschoeisel
Dikke blouse of jas voor na het lopen (om geen kou te vatten)
Rugzakje met koekje, middageten (boterhammen) en drinken.
We zijn om 15u terug in school!
Indien u nog vragen heeft, kan u het altijd in het schriftje van u zoon/dochter schrijven!
Met vriendelijke groeten
Juf Gudrun
P.S. Indien het regent gaat de herfstwandeling en de veldloop NIET door!
19-09-2012 om 13:21
geschreven door FLS
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)