Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
FLS 2012 - 2013
Klavertje 3
18-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 12: 19/11/2012 - 23/11/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

Wiskunde: tutti frutti uitdelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Comm en taal:

onthaal

Wiskunde:

* getal koppelen aan hoeveelheid en andersom

* tellen en terugtellen
* eenvoudige vraagstukjes met concreet materiaal + visueel voorgesteld

+ werkblad

Wiskunde: tutti frutti uitdelen

W.O. - Rel. Vorming:

* pubertijd
* dagtaken

* Begrippen ‘voor’, ‘achter’, ‘tussen’, ‘onder’, ‘op’, ‘midden’, ‘vooraan’ en ‘achteraan’ inoefenen
+ werkblad

+  begrippen ‘links’ en ‘rechts’ inoefenen

09.35 – 10.00

Werkmoment

* gezelschapspel
* puzzels
* handvaardigheidstraining: strijkparels, drukknoppen

Wiskunde:

idem

LO

LO

W.O. / Wiskunde:

idem

 

10.00 – 10.25

Werkmoment

idem

Communicatie en taal:

Praatplaat Sinterklaas

LO

LO

Communicatie en taal: fantasiespel spelen over Sinterklaas (drama)

10.40 – 11.05

Werkmoment

idem
+ opruimen

Nederlands - Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘o’ automatiseren + werkblad

* mkm-woorden lezen en maken + verhaaltje lezen

W.O./wiskunde:

Markt

Boodschappenlijstje meegeven!

Huish. Act.: koken

(pannenkoeken)

Godsdienst:
het goede doen voor anderen: DELEN

 

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

W.O./wiskunde:

Markt

 

Huish. Act.: koken

(pannenkoeken)

Godsdienst:

idem

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

W.O./wiskunde:

Markt

 

Huish. Act.: koken

(pannenkoeken)

Nederlands -Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘v’ aanbrengen + woorden vormen met ‘v’
* mkm-woorden lezen en vormen

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Dansen samen met de kleuters (voor grootouderfeest kleuters)

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O.: buiten spelen in het mooie herfstweer

 

W.O.: techniek
materiaal bekijken, indelen en zelf (na-) bouwen

W.O.: techniek
materiaal bekijken, indelen en zelf (na-) bouwen

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O.:

verjaardag vieren van Lieze en Steffen

W.O.: techniek
materiaal bekijken, indelen en zelf (na-) bouwen

W.O.: techniek
materiaal bekijken, indelen en zelf (na-) bouwen

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O.:

verjaardag vieren van Lieze en Steffen

M.V.: fruitbonbons maken

M.V.: drama

woordspelletjes, uitbeelden 

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

W.O.:

verjaardag vieren van Lieze en Steffen

M.V.: fruitbonbons maken

M.V.: drama

woordspelletjes, uitbeelden 

 

18-11-2012 om 00:00 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
11-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 11: 12/11/2012 - 16/11/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

 

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal: onthaal

Comm. en taal:

onthaal

W.O. (Tutti frutti):

Fruit tellen en ronddelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Zwemmen

Wiskunde:

* getal koppelen aan hoeveelheid en andersom

* tellen en terugtellen
* eenvoudige vraagstukjes met concreet materiaal + visueel voorgesteld

W.O. (Tutti frutti):

Fruit ronddelen

W.O. - Rel. Vorming:

* De taken van de vrouw
* De pubertijd bij de man

Wiskunde:

 * Begrippen ‘voor’, ‘achter’, ‘tussen’, ‘onder’, ‘op’, ‘midden’, ‘vooraan’ en ‘achteraan’ inoefenen
+ werkblad

à Als dat vlot gaat: begrippen ‘links’ en ‘rechts’ inoefenen

09.35 – 10.00

Zwemmen

 

Wiskunde:

idem

LO

LO

Wiskunde:

idem

10.00 – 10.25

zwemmen

Communicatie en taal:

Telefoon opnemen en beantwoorden.

Telefoon doorgeven aan mama/papa

LO

LO

Communicatie en taal:

Verhaaltje vertellen
(iemand begint een ander breidt eraan verder enz.)

10.40 – 11.05

W.O./huish. Act.:

koekje eten

Nederlands - Functioneel lezen:

* nieuwe woorden met s automatiseren + werkblad
* mkm-woorden lezen en vormen + werkblad

+ schrijven (typen)

W.O. / Wiskunde:

De euro:

Herkenning van 50 cent, 1, 2 en 5 euro

Huish. Act.: koken

Aardappelen, brocolli en frikadellen

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen verwerking + afronding

 

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

W.O. / Wiskunde

De euro:

Winkeltje naspelen: Betalen met 1, 2 of 5 euro?

Huish. Act.: koken

 Aardappelen, brocolli en frikadellen

Godsdienst:
idem

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

W.O. / Wiskunde

De euro:

werkblad

Huish. Act.: koken

Aardappelen, brocolli en frikadellen

Nederlands -Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘o’ aanbrengen + woorden vormen met ‘o’
* mkm-woorden lezen en vormen

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen: het kerkhof bezoeken

 

W.O.: 
dag van de dynastie

M.V.: 
muzische verwerking rond dag van de dynastie

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen: het kerkhof bezoeken

W.O.:  
dag van de dynastie

M.V.: 
idem

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen: het kerkhof bezoeken

W.O.:
dag van de dynastie

M.V.: 
idem

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen: het kerkhof bezoeken

W.O.:
dag van de dynastie 

M.V.: 
idem

11-11-2012 om 23:58 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZWEMMEN
Vergeet de zwemzak niet mee te geven!

11-11-2012 om 14:13 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
05-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het meer van de levenslichten
Klik op de afbeelding om de link te volgen

In bijlage vindt u het verhaal van het levenslicht!


Bijlagen:
Het meer van de levenslichten.docx (12.4 KB)   

05-11-2012 om 00:00 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 10: 5/11/2012 tot 9/11/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

Wiskunde: 

tutti frutti uitdelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Comm en taal:

onthaal

Wiskunde:

* Rangtelwoorden oefenen
* tellen en terugtellen
* eenvoudige vraagstukjes

 

Wiskunde: 

tutti frutti uitdelen

W.O. - Rel. Vorming:

* pubertijd
* ons lichaam en zijn juiste begrippen

W.O. / Wiskunde:

* gewicht: zwaar, zwaarder, zwaarst, licht, lichter, lichtst.
* lengte: lang, langer, langst, kort, korter, kortst

à begrippen inoefenen

09.35 – 10.00

Werkmoment

* gezelschapspel
* puzzels
* handvaardigheidstraining
* werkblaadjes

Wiskunde:

idem

LO

LO

W.O. / Wiskunde:

idem

 

10.00 – 10.25

Werkmoment

* gezelschapspel
* puzzels
* handvaardigheidstraining
* werkblaadjes

Communicatie en taal:

Bordspelen spelen à doel: beurt leren afwachten

 

LO

LO

Communicatie en taal: fantasiespel spelen (drama)

 

10.40 – 11.05

Werkmoment

* gezelschapspel
* puzzels
* handvaardigheidstraining
* werkblaadjes

+ opruimen

Nederlands - Functioneel lezen:

* herhaling van alle geleerde woorden van voor de herfstvakantie

* mkm-woorden lezen en maken + verhaaltje lezen

W.O./wiskunde:

Markt

Boodschappenlijstje meegeven!

Huish. Act.: koken

(macaroni met kaas en hesp)

Godsdienst:

Wapenstilstand: vredesduif

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

W.O./wiskunde:

Markt

 

Huish. Act.: koken

(macaroni met kaas en hesp)

Godsdienst:

idem

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

W.O./wiskunde:

Markt

 

Huish. Act.: koken

(macaroni met kaas en hesp)

Nederlands -Functioneel lezen:

* nieuwe woorden met s automatiseren.
* mkm-woorden lezen en schrijven (typen)

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Ned. - Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O. (Averbode):

idem

 

W.O.: gevoelens aan de hand van een prentenboek (verdriet)

M.V.:Gevoelsmannetjes maken en daar zelf een prentenboek mee maken

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

W.O.: gevoelens aan de hand van een prentenboek (verdriet)

M.V.:Gevoelsmannetjes maken en daar zelf een prentenboek mee maken

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst:

Allerheiligen – Allerzielen:

Een eigen levenslicht knutselen (voor de vakantie het verhaal van het levenslicht voorgelezen)

Lege theelichtjes meegeven!

W.O.: gevoelens aan de hand van een prentenboek (verdriet)

M.V.:Gevoelsmannetjes maken en daar zelf een prentenboek mee maken

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Godsdienst:

idem

W.O.: gevoelens aan de hand van een prentenboek (verdriet)

M.V.:Gevoelsmannetjes maken en daar zelf een prentenboek mee maken

04-11-2012 om 11:44 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
26-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfstvakantie!
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Ik wens jullie een hele fijne herfstvakantie toe! 
Geniet ervan!


26-10-2012 om 16:54 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
23-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's
Dag ouders,

Ik heb veel foto's getrokken de afgelopen 2 dagen en heb ook nog foto's van de kermis.

Omdat het veel te moeilijk is en veel te veel tijd kost om de foto's allemaal op de blog te zetten, wil ik jullie vragen aan je dochter/zoon een stick mee te geven naar school. Dan kan ik de foto's daarop zetten en kunnen jullie zelf selecteren welke je wilt houden en welke niet. 

juf Gudrun

23-10-2012 om 20:09 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vroemdag!
Vandaag hebben Sabreen, Bernard, Ben, Alexander en Steffen goed gevroemd en gespeeld op het autoraceparcour in Heusden-Zolder. 
Steffen, Bernard, Sabreen en Alexander durfden in de voormiddag zelfs alleen in een race-auto mee te racen.
Het ging tot 150 km per uur! 
Na de middag zijn we met de huifkar meegereden, hebben we op een trampoline gesprongen, op een springkasteel gespeeld, een basketbalspel gespeeld, voetbalgoalen gemaakt en nog zoveel meer!
Ze hebben super veel plezier gehad!
Je zult het wel horen aan de verhalen thuis!

Bo en Lieze hebben enorm veel en goed broodjes gesmeerd! 
Ook zij hebben zich geamuseerd vandaag!

23-10-2012 om 17:08 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfstwandeling
Maandag hebben de kinderen heel flink gewandeld!

We hebben genoten van de natuur en van alles wat er te zien was! 

Dikke duim voor iedereen!!

 

23-10-2012 om 17:02 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
21-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.halloween
Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze week is in thema van halloween! 
Indien u bij u thuis halloweenversiering heeft, die u deze week niet nodig heeft, 
mag u dat altijd meegeven aan u zoon of dochter.

P.S. achter de foto schuilt een halloween-suprise!

21-10-2012 om 11:43 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 8: 22/10/2012 - 26/10/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Herfstwandeling

Munsterbos


  Meebrengen:  

         ·         Wandelschoenen  

         ·         Sportieve kledij

      ·         LUNCHPAKKET

      ·         drinken

Vroemdag

 
Meebrengen:

        ·         LUNCHPAKKET

        ·         Sportieve kledij

        ·         Drinken

 

! Bo en Lieze blijven in de klas. Zij krijgen de eer om broodjes te smeren voor een hele groep mensen.

W.O. (Tutti frutti):

ronddelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

W.O. (Tutti frutti):

ronddelen

W.O. - Rel. Vorming:

* pubertijd

Wiskunde:

·         Getallen en hun getalbeeld (met herfst- en halloweenmateriaal oefenen + getalbeeldkaartjes)

·         Groepjes van 2 maken op halloweenwerkblad

09.35 – 10.00

LO

LO

Wiskunde:

idem

10.00 – 10.25

LO

LO

Communicatie en taal:

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet op een Halloweentekening en vervolgens in de hele klas
à ja/nee-vragen leren stellen

10.40 – 11.05

W.O. / Wiskunde:

Markt

à Lijstje van max. 2 dingen + geld meegeven indien u dat wenst

Huish. Act.: koken (pompoensoep met spinnetjes)

Godsdienst:
Allerheiligen/Allerzielen

11.05 – 11.30

W.O. / Wiskunde

Markt

Huish. Act.: koken (pompoensoep met spinnetjes)

Godsdienst:
Allerheiligen/Allerzielen

11.30 – 11.55

W.O. / Wiskunde

Markt

Huish. Act.: koken (pompoensoep met spinnetjes)

Nederlands - Functioneel lezen:

* woorden ‘de aap’, ‘de koe’, ‘de zee’, ‘de zeep’, ‘de koek’, ‘zoek’ en ‘de kaak’ extra inoefenen.
* nieuwe letter ‘s’ aanbrengen

*mkm-woorden lezen + vormen met letters/ kort tekstje lezen

11.55 – 12.20

Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands - Functioneel lezen:
idem

13.20 – 13.45

 

W.O.: 

W.O.

13.45 – 14.10

W.O.: 

W.O.

14.10 – 14.35

W.O.: 

M.V.

14.35 – 15.00

W.O.: 

M.V.

 

W.O. en M.V. heb ik nog niet doorgekregen. Dit pas ik aan zodra ik de onderwerpen heb.

21-10-2012 om 11:07 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
14-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 7: 15/10/2012 - 19/10/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

Voormiddag ben ik niet op school, ik breng, samen met andere leerkrachten van de LF-klassen, een bezoek aan de Dageraad.

De klas wordt voor de speeltijd overgenomen door juf Griet en na de speeltijd door juf Nicole.

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal: onthaal

Comm. en taal:

onthaal

W.O. (Tutti frutti):

Fruit tellen en ronddelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Zwemmen

Wiskunde:

* vruchten tellen tot en met 5 (sommige tot en met 10)

* vruchten groeperen

* vruchten splitsen

W.O. (Tutti frutti):

Fruit ronddelen

W.O. - Rel. Vorming:

* Wat is goed/wat is fout?

Wiskunde:

 * vruchten tellen tot en met 5 (sommige tot en met 10)

* vruchten groeperen

* vruchten splitsen

à werkbladen

09.35 – 10.00

Zwemmen

 

Wiskunde:

idem

LO

LO

Wiskunde:

idem

10.00 – 10.25

zwemmen

Communicatie en taal:

Juf Griet bepaalt dit.

LO

LO

Communicatie en taal:

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet?

10.40 – 11.05

W.O./huish. Act.:

koekje eten

Nederlands - Functioneel lezen:

* nieuw woord ‘zoek’ inoefenen

* mkm-woorden lezen en maken

W.O. / Wiskunde:

De euro:

herkenning

Huish. Act.: koken

Puree, bloemkool met melksaus en kalkoenfilet

Godsdienst: verwerking vriendschap

Hoe kan ik een goede vriend zijn voor anderen?

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

à Aan de hand van reclameboekjes:

Kan u reclameboekjes over voeding aan u dochter/zoon meegeven?

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

W.O. / Wiskunde

De euro:

Betalen met 1, 2 of 5 euro?

Huish. Act.: koken

Godsdienst: verwerking vriendschap

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O. (Averbode):

Boekjes ronddelen

W.O. / Wiskunde

De euro:

werkblad

Huish. Act.: koken

Nederlands -Functioneel lezen:

* nieuwe woorden ‘de koek’, ‘de zeep’ en ‘zoek’ inoefenen + koppelen aan afbeelding (werkbladen)

* mkm-woorden lezen en maken

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

Boekjes ronddelen

Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O. (Averbode): boekjes ronddelen

 

W.O.: herfstwandeling met de klas: blaadjes en vruchten rapen, paddenstoelen zoeken

M.V.:  knutselen met het gevonden material + klei

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

W.O.:  idem

M.V.:  knutselen met het gevonden material + klei

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst: vriendschap à Hoe kan ik voor anderen een goede vriend zijn?

W.O.: gevonden materiaal bespreken

M.V.:  knutselen met het gevonden material + klei

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Godsdienst: vriendschap

W.O.:  idem

M.V.:  knutselen met het gevonden material + klei

 

14-10-2012 om 13:24 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZWEMMEN
Morgen, 15 oktober, is het zwemmen!
Vergeet de zwemzak niet mee te geven!


14-10-2012 om 11:21 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
11-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mmm... dat vind ik toch wel lekker!
Amai, ik ben verbaasd!
De kinderen hebben ALLEMAAL heel flink meegeholpen en enorm goed gegeten!
Iedereen heeft bijgenomen, zowel rijst als spinazie als vis. 

Het kloppen van het eiwit en het paneren van de vis:

         

         

         

         

         

       

       

       

Roeren in de spinaziekookpot:

              

De door de kinderen gepaneerde vis en het gebakken resultaat:

              

Smullen maar:

Alexander en Ben hadden niet genoeg met één portie, zo lekker vonden ze het:


Bernard en Lieze vonden het ook lekker, ze namen zelfs bij. Sabreen had met één portie genoeg: 

     

Zelfs Steffen vond het lekker, maar met het lachen naar het fototoestel kwam er per ongeluk een beetje rijst naar buiten:


Het smaakte Bo en Eline ook, zoals je ziet:

            

Het afwassen, het afdrogen en het wegzetten moest natuurlijk ook gebeuren:  

 

Het was een zeer geslaagde kooksessie!

11-10-2012 om 23:27 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
07-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 6: 8/10/2012 - 12/10/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

Pedagogische studiedag

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

W.O. – arbeidstraining: taakjes van de klas uitvoeren

Wiskunde:

Getallen en hun getalbeeld

Getallen ordenen volgens getallenrij

W.O. - Rel. Vorming:

* van baby naar jonge vrouw: wat leren wij? Waarom?

W.O. / Wiskunde:

Begrippen lengte opnieuw inoefenen

09.35 – 10.00

Werkmoment

* gezelschapspel
* puzzels
* werkblaadjes

Wiskunde:

idem

LO

W.O. / Wiskunde

Werkblad lengte opnieuw maken

10.00 – 10.25

Werkmoment

* gezelschapspel
* puzzels
* werkblaadjes

Communicatie en taal:

Vervolg praatplaat herfst

LO

Communicatie en taal:

Vragen leren stellen bij een prent rond herfst

10.40 – 11.05

Communicatie en taal:

Praatplaat herfst

Nederlands - Functioneel lezen:

* nieuwe woorden maken met de letters van aap, zee, koe

* woorden koppelen aan prent

* mkm-woorden lezen en maken

 

Huish. Act.: koken

(rijst, spinazie en vis)

Godsdienst:

vriendschapspel

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

Huish. Act.: koken

(rijst, spinazie en vis)

Godsdienst: vrienschapspel

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

Huish. Act.: koken

(rijst, spinazie en vis)

Nederlands -Functioneel lezen:

* inoefenen nieuwe woorden
* mkm-woorden lezen en schrijven (typen)

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O. (Averbode):

idem

 

W.O.:

weer en seizoenen

W.O.:

weer en seizoenen

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

W.O.:

weer en seizoenen

W.O.:

weer en seizoenen

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst:

Vriendschap – hoe ermee omgaan?

M.V.:

luisteren en kijken naar muziek en op muziek tekenen/kleien

M.V.:

luisteren en kijken naar muziek en op muziek tekenen/kleien

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Godsdienst:

idem

M.V.:

luisteren en kijken naar muziek en op muziek tekenen/kleien

M.V.:

luisteren en kijken naar muziek en op muziek tekenen/kleien

 

07-10-2012 om 13:36 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eetdag Hoeve Dewalleff


Kinderen onder de 12 betalen de helft van de prijs (€ 17,50)!

04-10-2012 om 23:45 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
02-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klassenraad morgen 3 oktober
Beste ouders

Doordat er enkele problemen waren met het uitdelen van de boekjes van Averbode (foute of niet aanwezige aantallen), heb ik niet de mogelijkheid gehad om de kinderen voor te bereiden op morgen.

Morgen ben ik er de hele voormiddag niet (wel in school, maar niet in de klas) omwille van de klassenraad FLS, de klas wordt overgenomen door andere leerkrachten. Juf Nicole gaat mij het eerste uurtje vervangen en daarna hebben ze turnen. Na de speeltijd vervangt juf Josiane en daarna juf Jolien. De lessen gaan gewoon door.

Zou je je zoon of dochter daar even op willen voorbereiden?

Met vriendelijke groeten
juf Gudrun

 

 

 

02-10-2012 om 20:17 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
01-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkige Verjaardag Ben
We hebben Ben zijn verjaardag goed gevierd!


We hebben van Ben lekkere cake en frisdrank gekregen. 
's Middags hebben we lekkere, zelfgemaakte pannenkoeken gegeten.

De kinderen hebben ook een leuk cadeautje gekregen van Ben en de klas een mooi prentenboek. We hebben het verhaaltje al gelezen.

Voor Ben hebben de kinderen mooie tekeningen gemaakt.


01-10-2012 om 00:00 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
30-09-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 5: 1/10/2012 tot 5/10/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal: onthaal

Comm. en taal:

onthaal

W.O. (Tutti frutti):

Fruit tellen en ronddelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Zwemmen

Wiskunde:

* tellen tot 10

* getalherkenning
* getalbeeld <-> getal

W.O. (Tutti frutti):

Fruit ronddelen

W.O. - Rel. Vorming:

* baby tot meisje tot jonge vrouw: Wat leren we? Waarom?

Wiskunde:

* tellen tot 10

* getalherkenning
* getalbeeld <-> getal

* getallenrij

09.35 – 10.00

Zwemmen

 

Wiskunde:

idem

LO

LO

Wiskunde:

idem

10.00 – 10.25

zwemmen

Communicatie en taal:

Telefoongesprek – telefoon aannemen + hoe beleefd zeggen dat je mama/papa gaat halen

LO

LO

Communicatie en taal:

Zelf vragen leren stellen bij onbekende foto’s

10.40 – 11.05

W.O.: verjaardag Ben voorbereiden – slingers maken,…

Nederlands - Functioneel lezen:

* nieuwe woorden maken met de letters van aap, zee, koe

* mkm-woorden lezen en maken

W.O. / Wiskunde:

Ordenen van kort naar lang en andersom

Ordenen van licht naar zwaar

Huish. Act.: koken (croque monsieur met sla))

Godsdienst: verwerking vriendschap

11.05 – 11.30

W.O.: verjaardag Ben voorbereiden – slingers maken,…

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

W.O. / Wiskunde

Begrippen: langst en kortst + lichtst en zwaarst

Huish. Act.: koken (croque monsieur met sla)

Godsdienst: verwerking vriendschap

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O. (Averbode):

Boekjes ronddelen

W.O. / Wiskunde

Begrippen gebruiken/inoefenen

Huish. Act.: koken (croque monsieur met sla)

Nederlands -Functioneel lezen:

* nieuwe woorden maken met de letters van aap, zee, koe + koppelen aan afbeelding

* mkm-woorden lezen en maken

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen): pannenkoeken eten voor Ben zijn verjaardag

W.O. (Averbode):

Boekjes ronddelen

Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O. (Averbode): boekjes ronddelen

 

W.O.: gezond menu samenstellen

W.O.: praten over hobby’s/sport

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

W.O.: gezond menu samenstellen

W.O.: praten over hobby’s/sport

14.10 – 14.35

W.O.: verjaardag vieren Ben

Godsdienst: vriendschap

M.V.: placemat maken

M.V.: drama – hobby’s imiteren/uitbeelden

14.35 – 15.00

W.O.: verjaardag vieren Ben

Godsdienst: vriendschap

M.V.: placemat maken

M.V.: drama – hobby’s imiteren/uitbeelden

30-09-2012 om 11:58 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
29-09-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZWEMMEN
Nu maandag 1 oktober 2012 is het zwemmen.
Vergeet de zwemzak dus niet!

29-09-2012 om 13:59 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


Foto

Archief per week
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 27/08-02/09 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs