Tourism, a matter of time
Inhoud blog
  • comment - Groupon: een promotiefenomeen, droom of nachtmerrie voor het toerisme?
  • Toestand Egypte
  • Vluchten naar Egypte toch gecanceld
  • Protesten in het Midden-Oosten, grote gevolgen voor TO?

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    You have to click, if you want to understand Tourism
    27-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Space Tourism - a matter of time

    In 1969 zet Neil Armstrong zijn voet als eerste mens op de maan. Vanaf dan verandert alles voor de mensheid. Alles gaat sneller…

    Op 22 oktober 2010 heeft Virgin Galactic de eerste commerciële ruimtevaartvlucht gemaakt naar de ruimte. In 2011 vertrekken er ruimtevaartuigen met toeristen naar de ruimte. Dit kost $ 200 000 per ticket. Daarentegen biedt Space Adventures een ticket naar de ruimte aan voor $ 100 000. U ervaart dan tien minuten gewichtloosheid. Is de klant bereid om dit te betalen als hij weet dat hij eerst medische- en veiligheidstesten moet ondergaan? Hij moet ook een goed contact hebben met de piloot en de ruimtevaarders voordat ze vertrekken naar de ruimte.

    Het antwoord op deze vraag is “JA”. Nu al heeft Virgin Galactic 80 000 mensen op haar lijst staan. De kost om een ruimtevaartuig naar de ruimte te schieten, kost volgens NASA $ 20 000. Dus het is een erg winstgevende onderneming als u weet dat één ticket $ 200 000 kost.  Maar hoe geraken ze het aan het geld? Dubaï investeert $ 280 miljoen in Virgin Galactic en heeft 32 % van de aandelen in handen.

    Specialisten zeggen dat na 10 jaar de prijs zeker gaat dalen omdat er meer aanbieders op de markt gaan komen. KLM bijvoorbeeld gaat in 2014 plezierreisjes aanbieden naar de ruimte. De Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaat daarvoor in zee met Space Experience Curaçao (SXC).

    Als dat nog niet genoeg is, verwacht CEO Anderson van Virgin Galactic dat in 2060 de eerste toeristen gaan verblijven in hotels op de maan.

    Daar heb ik wel een paar bedenkingen bij:

    - Is dit veilig genoeg?

    - Zijn er genoeg investeerders om dit te financieren?

    - Is dit haalbaar in die 50 jaar, als u weet dat er geen leven op de maan is?

    Onze kinderen zullen over 50 jaar in een computergestuurd leven moeten samenleven, waar de tijd niet meer te meten is, omdat het allemaal te snel gaat.

    Denk daar maar eens over na, voordat er mensen in de ruimte worden geschoten.

    27-11-2010, 12:21 geschreven door Evi Reuvers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De voor-en nadelen van "Social Media" voor toeristische spelers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als u uw bedrijf op Twitter, Facebook of Linkedin plaatst, moet u rekening houden met een aantal voor-en nadelen. Nadat u dit gelezen heeft, moet u voor uzelf uitmaken wat u doet ten voordele van uw bedrijf.

    De sterke kanten van social media:

    1. Social media sites (Twitter, Facebook, Linkedin,...) zijn actueel. Een grote groep consumenten (toeristen) zijn actief op deze sites, waardoor je deze ook makkelijk kunt bereiken.
    2. De inhoud van social media websites is altijd eenvoudig te verspreiden binnen een netwerk. Dit houdt in dat zeer snel een effect kan plaatsvinden. Bijvoorbeeld: Thomas Cook Belgium zet op Twitter dat er een speciale korting is, dit nieuws wordt verspreid op het net. Na een bepaalde zijn deze reizen niet meer beschikbaar.
    3. Sociale media scoren zeer goed in zoekmachines als Google, vanwege het relatief objectieve en betrouwbare karakter. Toeristen zoeken meestal hun vakantie via zoekmachine Google. U moet zorgen dat u op de eerste plaats komt te staan.

    De zwakke kanten van social media:
    1. Consumenten en medewerkers kunnen alles zeggen over je bedrijf op sociale media websites. Dit kan zorgen voor veel positieve publiciteit, maar ook voor slechte publiciteit, ook als dat niet terecht is.
    2. Social media zijn niet altijd zo betrouwbaar als gezegd wordt. Veel berichten op Twitter betreffen bijvoorbeeld geruchten die door de massa worden versterkt en vervolgens niet waar blijken te zijn.

    26-11-2010, 19:39 geschreven door Evi Reuvers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Start
    Dag allemaal

    Vandaag ben ik begonnen met een blog naar aanleiding van mijn studie Toerisme en Recreatiemanagement.
    Dit volg ik in de Xios Hogeschool Limburg. Ik zit in mijn laatste jaar, waardoor Actua zéér belangrijk is.

    Op deze blog zal je regelmatig artikels zien verschijnen over de toeristische wereld. U kan mijn mening altijd lezen.
    Ik hoop dat jullie het tof en leuk gaan vinden.

    Groeten

    Evi

    26-11-2010, 19:06 geschreven door Evi Reuvers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010

    Blog als favoriet !

    agenda

    persoonlijke agenda



    Over mijzelf
    Ik ben Evi Reuvers, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Evi.
    Ik ben een vrouw en woon in Houthalen-Helchteren (België) en mijn beroep is Student Toerisme- en Recreatiemanagement in Xios Hogeschool Limburg.
    Ik ben geboren op 19/09/1990 en ben nu dus 34 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: basketbal, reizen, tijdschriften lezen, toerisme.
    Ik ben een laatstejaarsstudent in toerisme. Ik studeer in de Xios Hogeschool Limburg in Hasselt.


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs