Als u uw bedrijf op Twitter, Facebook of Linkedin plaatst, moet u rekening houden met een aantal voor-en nadelen. Nadat u dit gelezen heeft, moet u voor uzelf uitmaken wat u doet ten voordele van uw bedrijf.
De sterke kanten van social media: 1. Social media sites (Twitter, Facebook, Linkedin,...) zijn actueel. Een grote groep consumenten (toeristen) zijn actief op deze sites, waardoor je deze ook makkelijk kunt bereiken. 2. De inhoud van social media websites is altijd eenvoudig te verspreiden binnen een netwerk. Dit houdt in dat zeer snel een effect kan plaatsvinden. Bijvoorbeeld: Thomas Cook Belgium zet op Twitter dat er een speciale korting is, dit nieuws wordt verspreid op het net. Na een bepaalde zijn deze reizen niet meer beschikbaar. 3. Sociale media scoren zeer goed in zoekmachines als Google, vanwege het relatief objectieve en betrouwbare karakter. Toeristen zoeken meestal hun vakantie via zoekmachine Google. U moet zorgen dat u op de eerste plaats komt te staan.
De zwakke kanten van social media: 1. Consumenten en medewerkers kunnen alles zeggen over je bedrijf op sociale media websites. Dit kan zorgen voor veel positieve publiciteit, maar ook voor slechte publiciteit, ook als dat niet terecht is. 2. Social media zijn niet altijd zo betrouwbaar als gezegd wordt. Veel berichten op Twitter betreffen bijvoorbeeld geruchten die door de massa worden versterkt en vervolgens niet waar blijken te zijn.
26-11-2010, 19:39 geschreven door Evi Reuvers 
|