In 2010 zijn wereldwijd al meer dan 700 miljard filmpjes bekeken op videowebsite YouTube. Dit jaar werd ruim 13 miljoen uur aan video's geupload. Dat heeft YouTube maandag bekendgemaakt.
YouTube is een van de grootste websites ter wereld. Een algemene trend is dat populariteit op de televisie vaak zijn weerslag heeft op YouTube.
Internetgigant Google kocht YouTube vier jaar geleden, pas een jaar na de oprichting, voor 1,65 miljard dollar.
Nu moet er een belletje gaan rinkelen bij de touroperators om hun aanbod te promoten. Als er wereldwijd 700 miljard filmpjes worden bekeken, dan is de kans groot dat uw filmpje ook wordt bekeken. Als het filmpje over goede humor beschikt en het filmpje is goed ineen gezet, dan wordt het zeker een hit. Wat zijn de gevolgen voor uw reisbureau als het filmpje door duizenden mensen wordt bekeken?
- U krijgt gratis promotie, want u kan het gratis op YouTube downloaden.
- De link van het filmpje kan overal geplaatst worden (Facebook, Twitter, Blog,
), waardoor u nog een breder publiek aantrekt.
U moet er wel op toezien dat het filmpje kwalitatief goed is en dat het uniek is in zijn soort. Niet een reclamespot waar u uw reisbureau filmt. Daar heeft de klant niets aan. Maar u moet dromen creëren bij uw klant, zodat ze geneigd zijn om bij u te boeken. Wat maakt u verschillend van alle andere aanbieders? U moet goede slogans gebruiken die de klanten aantrekken.
YouTube is een gratis promotiekanaal dat u kan gebruiken om uw touroperator of reisbureau naar de voorgrond te doen verschijnen.
13-12-2010, 14:07 geschreven door Evi Reuvers 
|