Tourism, a matter of time
Inhoud blog
  • comment - Groupon: een promotiefenomeen, droom of nachtmerrie voor het toerisme?
  • Toestand Egypte
  • Vluchten naar Egypte toch gecanceld
  • Protesten in het Midden-Oosten, grote gevolgen voor TO?

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    You have to click, if you want to understand Tourism
    18-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brr... winterweer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Door het aanhoudende winterweer lopen er meer en meer vertragingen op bij de luchtvaart zowel in België, maar ook in de rest van Europa. De passagiers moeten een uur tot een anderhalf uur langer wachten om het vliegtuig te nemen. De vliegtuigen moeten ijsvrij worden gemaakt voordat ze kunnen opstijgen. Maar waarom moeten de vliegtuigen ijsvrij worden gemaakt?

    Tijdens de grondoperaties (laden, inscheping en taxi) moet het vliegtuig worden vrijgehouden van sneeuw en ijs. Bij temperaturen rond het vriespunt is er gevaar voor ijsvorming op de romp en de vleugels. Bij hevige sneeuwval zal er sneeuwophoping zijn op de vleugels waardoor het vliegtuig zwaarder wordt en het vleugelprofiel niet meer optimaal is.

    Het ontdooien en ijsvrij maken van het vliegtuig ('de-icing' in vakjargon) is dan noodzakelijk en zal gebeuren met een mengsel van antivries en water. Hierdoor worden ijs en sneeuw verwijderd en nieuwe ijsvorming voorkomen tot bij het opstijgen. Dit gebeurt vaak wanneer de passagiers al aan boord zijn en maakt een zeer typisch geluid, zoals wanneer een auto door een carwash rijdt. Het product kan een lichte geurhinder veroorzaken in de cabine maar is volstrekt ongevaarlijk.

    Voor het opstijgen en landen op een besneeuwde of ijzige baan worden speciale berekeningen gemaakt. Wanneer de berekende remfactor te laag ligt zullen de vliegoperaties gestaakt worden. De landingsbanen worden zo sneeuwvrij mogelijk gehouden om een maximale veiligheid te garanderen. Dit gebeurt met grote sneeuwruimers.

    Zoals u leest wordt door een heel team ervoor gezorgd dat u veilig kan vliegen ook als het sneeuwt. Misschien moet u wel wat langer wachten, maar veiligheid primeert op alles of niet?

    Hopelijk dat Europa snel sneeuwvrij wordt en dat het transport tijdig kan vertrekken naar hun bestemming. Want sneeuw is misschien leuk voor degene die in de Ardennen gaat langlaufen. Maar niet voor degene die al de klachten van de klanten op zich krijgt door vertragingen. En is ook niet leuk voor degene die op tijd moet zijn op zijn bestemming voor een eventuele vergadering.

     

    18-12-2010, 18:08 geschreven door Evi Reuvers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorspellingen trends 2011 in les actua

    Na de les actua van vandaag hebben we de volgende trends besproken tijdens de les.

    -“ go green, go clean”: Ecotoerisme is de laatste tijd snel opgekomen in het toerisme. We kunnen er niet meer onderuit.We moeten “groener” reizen. Maar dat neemt niet weg dat de toeristische sector een heel vervuilende sector is.  Als u toerisme beoefent dan maakt u een deeltje van de natuur kapot. We kunnen wel tijdens onze reis proberen om minder te vervuilen d.m.v. Green Seat of Trees for Travel. Dit zijn organisaties die ervoor zorgen dat als u reist dat u vervuiling wordt omgezet in aanplanting van bomen of dergelijke.

    - “Safe Adventure”: De reizigers willen avontuurlijk reizen die goed georganiseerd zijn. Waarbij het lijkt dat u avontuurlijk bent, maar u wordt eigenlijk “gepamperd” door de gids. Een voorbeeld hiervan zijn safarireizen.

    - “planes, very big & very small”: Men maakt een onderscheid tussen een vliegtuig met zeer veel passagiers, waardoor het goedkoper is om te vliegen en een privéjet. Hoe meer passagiers in een vliegtuig, hoe lager de prijzen. Er zal ook een segment van de markt zijn, die graag in een privéjet naar zijn vakantiebestemming gaat. Zij zijn bereid om heel veel geld te betalen. Dit segment is vooral voor mensen met een zeer hoog inkomen.

    - Coach as club”: De autobus wordt al jaren afgeschreven al een “oud” en “traag” vervoermiddel. Maar door een goed imago te creëren van de autocar, zullen meer mensen met de autocar rijden. Zo kan men bijvoorbeeld mensen met gelijkaardige interesses naar een bestemming brengen in alle luxe (slaapzetels, fine dining). Men kan eventueel kookreizen aanbieden met een bekende kok, die meegaat met de autocar.

    17-12-2010, 00:00 geschreven door Evi Reuvers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorspelling trends 2011

    Morgen zullen we tijdens de les "Actua" de trends voor het jaar 2011 bespreken. Daarom doe ik al een kleine gok, welke de nieuwe trends zijn in het toerisme voor 2011.

    - Business budget class: Goedkopere zakenreizen winnen aan populariteit. 41% van de zakenreizigers zullen volgend jaar goedkopere zakenreizen boeken.

     -In 2011 zal op alle openbare plaatsen WIFI te verkrijgen zijn, zelfs op het vliegtuig.

    -China wordt een groeiende en belangrijke markt.

    -De reizigers gaan hun reis zelf online boeken. De reiziger gaat eerst informatie verschaffen op het internet via TripAdvisor en zullen via booking.com en ebookers hun hotel en vlucht boeken.

    -Verre reizen worden weer populairder, want mensen willen ontsnappen aan hun drukke leven.

    -Social Media wordt nog belangrijker en wordt een medium voor de touroperator om hun reizen aan te bieden.

    Nu eens kijken of ik ongeveer gelijk had. Wordt vervolgd...

    16-12-2010, 20:16 geschreven door Evi Reuvers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tsjernobyl wordt toeristische attractie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tsjernobyl wordt vanaf 2011 opengesteld voor toeristen. Volgende week stelt de Oekraïense regering een gedetailleerd plan voor het toeristische initiatief voor. De beperkingen die nu gelden worden opgeheven. Ook een ervaren gids is dan niet meer nodig.

    De kernreactor van Tsjernobyl ontplofte en brandde af in 1986, dat is nog steeds wereldwijd de grootste milieuramp ooit. Volgens het Internationaal Atoomagentschap zullen er nog ongeveer 4.000 mensen sterven aan kanker als gevolg van de straling en het contact met nucleair besmet materiaal.

    Momenteel kan de site bezocht worden, maar is het aantal bezoekers beperkt en mogen ze enkel tijdens een rondleiding een afgebakende 30 kilometer grote zone rond de reactor betreden. Ook moeten bezoekers begeleid worden door een ervaren gids die stralingsniveaus kan interpreteren.

    Dit is een vorm van extreem toerisme. Welke persoon wil nu een kerncentrale bezoeken, die zoveel mensen heeft vernietigd? Als u weet dat de overheid nog altijd veiligheidsmaatregelen neemt zoals bijvoorbeeld een betonnen mantel te bouwen rond de ontplofte reactor. De toeristische dienst van Oekraïne geeft toe dat er nu nog maar weinig aanvragen zijn om de site te bezoeken. Maar de toeristische dienst stelt wel vast dat er veel nieuwsgierige mensen zijn die Tsjernobyl willen bezoeken.

    Denkt u dat de er toeristen zullen zijn, die deze gevaarlijke site zullen bezoeken?  De toerist moet weten dat er nog steeds mensen sterven aan kanker door de ontploffing van 24 jaar geleden.


    14-12-2010, 19:09 geschreven door Evi Reuvers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ruim 700 miljard filmpjes bekeken op YouTube
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In 2010 zijn wereldwijd al meer dan 700 miljard filmpjes bekeken op videowebsite YouTube. Dit jaar werd ruim 13 miljoen uur aan video's geupload. Dat heeft YouTube maandag bekendgemaakt.

    YouTube is een van de grootste websites ter wereld. Een algemene trend is dat populariteit op de televisie vaak zijn weerslag heeft op YouTube.

    Internetgigant Google kocht YouTube vier jaar geleden, pas een jaar na de oprichting, voor 1,65 miljard dollar.

    Nu moet er een belletje gaan rinkelen bij de touroperators om hun aanbod te promoten. Als er wereldwijd 700 miljard filmpjes worden bekeken, dan is de kans groot dat uw filmpje ook wordt bekeken. Als het filmpje over goede humor beschikt en het filmpje is goed ineen gezet, dan wordt het zeker een hit. Wat zijn de gevolgen voor uw reisbureau als het filmpje door duizenden mensen wordt bekeken?

    - U krijgt gratis promotie, want u kan het gratis op YouTube downloaden.

    - De link van het filmpje kan overal geplaatst worden (Facebook, Twitter, Blog,…), waardoor u nog een breder publiek aantrekt.

    U moet er wel op toezien dat het filmpje kwalitatief goed is en dat het uniek is in zijn soort. Niet een reclamespot waar u uw reisbureau filmt. Daar heeft de klant niets aan. Maar u moet dromen creëren bij uw klant, zodat ze geneigd zijn om bij u te boeken. Wat maakt u verschillend van alle andere aanbieders? U moet goede slogans gebruiken die de klanten aantrekken.

    YouTube is een gratis promotiekanaal dat u kan gebruiken om uw touroperator of reisbureau naar de voorgrond te doen verschijnen.

    13-12-2010, 14:07 geschreven door Evi Reuvers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Griekenland in twee dagen van 25 graden naar vrieskou
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het weer in Griekenland maakt rare bokkensprongen: in een tijdsbestek van amper 48 uren nam de temperatuur in het zuiden van het land een duik van liefst 20 graden Celsius.

    In Kreta bijvoorbeeld gaf de thermometer twee dagen geleden nog 25 graden Celsius aan. Dit weekeinde viel er sneeuw op het toeristische eiland. Uit het bergachtige hinterland van de steden Rethymnon en Heraklion moesten zelfs zieken en zwervers geëvacueerd worden.

    Eenzelfde scenario in Athene. Donderdag was het nog aangenaam flaneren in de Griekse hoofdstad bij temperaturen van 22 graden Celsius, maar dit weekeinde kwam de temperatuur amper boven het vriespunt uit en viel er eveneens sneeuw uit de lucht.

    Stel u voor dat u als toerist een volle koffer met zomerkleren hebt meegenomen op vakantie, want u denkt “Oh In Griekenland is het 20 graden” en u komt in Griekenland aan en het vriest er. Wat bent u  dan met al je zomerkleren? Stel u voor dat u juist in een resort verblijft waar er alleen maar toeristische winkeltjes te vinden zijn. En er zijn geen kledingwinkels, die warme kleren verkopen. Ja dan heeft u als toerist pech. Daarom is het altijd goed om op voorhand te kijken hoe warm het gaat worden op de bestemming waarnaar u naartoe reist.  

    13-12-2010, 13:53 geschreven door Evi Reuvers  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010

    Blog als favoriet !

    agenda

    persoonlijke agenda



    Over mijzelf
    Ik ben Evi Reuvers, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Evi.
    Ik ben een vrouw en woon in Houthalen-Helchteren (België) en mijn beroep is Student Toerisme- en Recreatiemanagement in Xios Hogeschool Limburg.
    Ik ben geboren op 19/09/1990 en ben nu dus 34 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: basketbal, reizen, tijdschriften lezen, toerisme.
    Ik ben een laatstejaarsstudent in toerisme. Ik studeer in de Xios Hogeschool Limburg in Hasselt.


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs