Ondanks de voorbije drukke dagen had ik toch nog zin in een stevig ritje. Xander, zoon van Tieneke & Nico, deed zijn plechtige communie in ... Poperinge. Ik had dus een rit voorbereid van +/- 100 km voornamelijk langs de Leie. Ik geraak helaas met een wielerploeg aan de praat en merk niet dat ik de splitsing van de Leie verkeerd pak. Na een 20km heb ik door dat ik richting Brugge rijd en niet Kortrijk. Ik heb dan iets meer op het gevoel moeten rijden en heb maar zeer weinig Leie gezien. Niet getreurd, we zijn in Poperinge geraakt na 30 km en 90 minuten 'extra'.
Had ik al gezegd dat ik niet graag fiets als ik ergens op een bepaald uur moet zijn?
Na Nederland was het even moeilijk om te trainen. op het werk was het druk, we vertrokken met SKVO tijdens het paasweekend naar een internationaal tornooi en SKVO organiseerde zelf het jaarlijkse tornooi op 1 en 3 mei.
Vrijdag 2 mei moesten Cindy en ik naar Bergen. Aangezien wij op ABC de brug maakten fietste ik naar het werk van Cindy in Avelgem. Eigenlijk is het nooit leuk om ergens te moeten zijn op een bepaald uur. Murphy doet altijd mee ... Paar keer verkeerd gereden en een uur te laat...
Vandaag zou een mooi dagje worden. Een tochtje van 90 km waarbij ik over de vermaarde Zeelandbrug zou fietsen. Deze brug is meer dan 5 km lang en overbrugt de Oosterschelde. Het fietspad bevindt zich aan de westkant (=windkant). Ondanks de stevige wind, 35 km per uur, ben ik er nog vrij vlot overgeraakt! Nadien zou ik naar het westen fietsen en via een andere brug terugkeren. Maar ... mijn computer leidde me naar straten die niet bestonden. Dan ben ik maar op het gevoel doorgereden maar helaas een beetje teveel naar het zuiden... Geen probleem, ik zag een ferry die me terug op de (goede) weg zou helpen. Het ferrytje was slechts een 12 km fietsen maar eens aangekomen besefte ik ... dat het gesloten was op zondag... Ik ben dan maar opnieuw een weg beginnen zoeken naar de Noordzee-Oosterschelde brug. (Eens op de brug is de noordzee aan de linkerkant en de oosterschelde aan de rechterkant). Helaas ... ik was er kort bij maar op het einde waren er enkel wegens die verboden waren voor fietsers. De juiste weg voor fietsers heb ik dus nooit gevonden. Mijn fietscomputerke 'adviseerde' me steeds om terug te rijden via de zeelandbrug. Ik zag er echter tegen op na 90 km fietsen nogmaals deze brug op te rijden. Maar helaas, TINA, there is no alternative. uiteindelijk moe maar voldaan terug in ons huisje geraakt. De gem. snelheid (22.2 km/u) valt tegen maar ik heb veel de weg moeten zoeken. Morgenvroeg vanaf 6u nog een laatste tochtje, 120 km, met de auto naar huis ...
2de trip in Nederland - toer rond het Grevelingenmeer - 87 km
Deze ochtend vroeg vertrokken voor een iets meer uitdagend traject. Ik fiets heel graag in Zeeland. De fietspaden zijn er fantastisch! Vandaag heb ik hun geheim ontdekt: De Nederlanders werken heel veel aan de openbare wegen . Ik heb mijn route een paar keer moeten aanpassen... Omdat de wind iets minder sterk was heb ik getracht zoveel mogelijk langs de dijken te rijden. Het waren echter niet altijd fietspaden... Op een bepaald moment reed ik op heel dunne baantjes met kiezelstenen en links/rechts van mij alleen de diepte... Wetende dat er af en toen nog flinke windstoten waren was het wel opletten. Op een bepaald moment reed ik op een brede dijk en waren er voor mij een groep wandelaars (een familie?) die ver uit elkaar 2 aan 2 liepen. Als ik de laatste 2 van de groep passeer riep opeens een bejaarde man zéér luid naar mij. Ik kon zijn 'boodschap' niet begrijpen door de wind. De mensen voor hem begonnen echter ook te roepen en met een armen te zwaaien. Ik waande mij even aan de aankomst van de Ronde Van Vlaanderen ;-). De mensen waren heel enthousiast aan het roepen en armbewegingen te maken. Ik wist niet goed of ik eens moest terug knikken of maken dat ik mij zo rap mogelijk uit de voeten moest maken. Even nadien was het me echter duidelijk: De familie had ook een loslopende hond mee die achter mijn fiets aanliep. Ik weet nog altijd niet of die mensen voor mij of de hond supporterden ... .
Deze ochtend een eerste rit(je?) op Nederlandse bodem. Er was echter onnoemelijk véél wind. Helaas is de iphone utgevallen op 60km, ik heb er 69 doorgedraaid. De eerste 5 km's waren al direct op de dijk met de volle wind in het gezicht. Nadien een 32 km met meewind ( ). Helaas, als je moet terugkeren naar het beginpunt heb je ook nog een stukje tegenwind te goed.... (27 km!). Ik was van plan via de dijken (noorden) terug te komen maar de wind was te sterk. Dan maar gekozen voor het binnenland.
Een goede planning is belangrijk maar niet alles ...
Het ging/gaat een drukke dag worden vandaag.
Vanaf 12u verwachten we familie om Ellen's verjaardag te vieren. Dit moet ook voorbereid worden ... Morgenvroeg vertrekken we voor een week naar Nederland. Valiezen moeten nog gemaakt worden. Voor het werk moet er nog enkele kleine werkjes uitgevoerd worden en bekijken wat we meepakken naar Nederland. Er goed opletten dat we zeker niet teveel meesleuren. Deze week heb ik heel weinig kunnen sporten. Heel de week laat thuis en vroeg op. Dus ik moest absoluut vroeg starten om nog wat te kunnen sporten. Mijn planning was: om 6 uur opstaan, om 7u fietsen en om 10u terug. Ondanks dat het gisterenavond opnieuw laat was, wekker om 6u gezet.
De wekker ging dus af om 6u .... en 6u09 en 6u18 en 6u27. Dan toch maar opgestaan. Stevig ontbijt. Aangekleed, drinkbussen gevuld, computerke geïnstalleerd... Gerealiseerd dat ik mijn hartslagmeter nog niet aan had dus ik mocht alles weer uitspelen. (behalve de broek dan, daar heb we geen hartslagmeter 'van doen').
Tegen 7u30 in volle ornaat klaar om te vertrekken. Fietsje bij de hand ... maar die maakte wel raar lawaai ! Platte band! Het moet een 25 jaar geleden zijn dat ik nog eens een band vervangen had. Het was het achterwiel dan nog.
Ondertussen was Cien wakker en hebben we samen op een zondagochtend ontdekt hoe een binnenband vervangen moet worden. Dat hebben we dan ook alweer geleerd.
Ondertussen was het wel al bijna 8u30 en ik had nog geen meter gereden. Buiten begonnen de door Frank en Sabine beloofde wolkjes tevoorschijn te komen ... Mijn goesting was over en de timing naar de knoppen.
Flexiebel zijn is ook belangrijk. Planning dus aangepast en een 3 kwartiertjes gelopen op de loopband (7km) terwijl het buiten al aan het regenen was. Ik wou langer lopen maar was constant aan het denken wat we nog allemaal moesten doen en besefte dat ik maar beter wat zou gaan werken...
Bon, ik vertrek nu naar de bakker voor Ellen's taart. Allemaal een prettige zondag toegewenst !
Net zoals vorig jaar startte de voorbereidingen in de fitnesszaal. Vanaf nieuwjaar werd er op hartslag getraind. Ik had alle afleveringen van Homeland op mijn tablet gedownload en heb ze allemaal in de fitness bekeken (36 afleveringen van 55 minuten). Goed getraind .
De eerste 'buiten'tocht was op 18 maart. Een 75 kilometer in de buurt van Oostakker. Het begin van ...
Net zoals
vermoedelijk velen onder jullie, zijn wij te vaak geconfronteerd geweest met de
vreselijke ziekte Kanker.
Sinds een 10-tal
jaren zetten we ons als gezin in om geld in te zamelen voor Kom op Tegen
Kanker.
Wat oorspronkelijk
begon als eenvoudige giften groeide uit tot grotere acties. Zo hebben wij ons
vorig jaar geëngageerd voor de actie Samen trappen tegen kanker, of beter
gekend als 1.000 km Kom op Tegen Kanker. Om aan deze (wielerwed)strijd deel te
nemen moet men minimaal 5.000 inzamelen.
Ook in 2014 willen
we niet stilvallen en dus minimaal hetzelfde presteren als in 2013. Dit wil
zeggen dat we opnieuw meer dan 5.000 willen inzamelen. De volledige opbrengst
zal integraal doorgestort worden aan de 1.000km Kom op Tegen Kanker.
Om dit bedrag
bijéén te krijgen zullen wij diverse acties opstarten. Graag hadden wij een
actie aan jullie voorgesteld. Onze wijn/cava actie (zie folder in
bijlage).
Op het einde van
het jaar en zeker in het begin van het nieuwe jaar wordt er heel wat getoost en
geklonken. Indien jullie hiervoor deze goddelijke drankjes zouden uitschenken
steunen jullie meteen ook het goede doel.
Wij rekenen dus op
jullie .. dorst J.
Bestelling kan via
mailadres op de folder of via reply. We doen ons best de wijn/cava zo spoedig
mogelijk te leveren.
Groetjes en alvast
bedankt om de tijd te nemen deze oproep door te nemen.
Cindy &
Diederik De Lentdecker-De Ruyck
PS: Zijn jullie
geen alcohol liefhebbers, maar dit goede doel wel genegen, dan kan je altijd
rechtstreeks storten aan KOTK op rekening nr BE14 7331 9999 9983. Indien jullie
in de mededeling dan ook onze referentie vermelden GIFT 170-075-840
wordt dit bedrag ook aanzien als bijdrage voor onze ploeg. Giften vanaf 40
zijn fiscaal aftrekbaar. Storten jullie nog in 2013 dan ontvang je nog een
fiscaal attest voor 2013. Stort je na 1/1/2014, dan is dit uiteraard voor 2014.
verslag 1.000 km Kom op Tegen Kanker - Samen Trappen Tegen Kanker
Beste Vrienden,
Cindy heeft heel wat mooie stukjes geschreven tijdens ons 1.000 km avontuur. Ik had geen fut meer om zelf iets te schrijven. Ik heb het willen goedmaken door een verslagje te maken hoe ik de 1.000 km beleefd heb. Gelieve zeker het dankwoordje onderaan te lezen, dat vind ik echt belangrijk.
Woensdag 8 mei vertrokken Cindy en ik
(bloednerveus) naar Mechelen. Wat ging er ons te wachten staan? Zou de 1.000 km
lukken? Zou het een afgang worden? Zou ik de eerste dag overleven? Had ik wel
alles bij? Wat? Hoe? Waar? . Rustig blijven, we zien wel wat er op ons afkomt.
Het gaf wel een gerust gevoel dat ik op (de ervaring van) Nick kon steunen.
Nick zou zijn derde tour doen. Ik wist wel dat mijn conditie (zeer) goed was,
maar dat mijn rijvaardigheden (bochten, etc) en klimtechniek onvoldoende waren.
Voor de mensen die niet zo bekend zijn met de
1.000 km Kom Op Tegen kanker : om een ploeg te kunnen inschrijven moet men
minimaal 5.000 sponsorgeld verzamelen. Er worden 2 ritten van 125 km per dag
gereden en dit 4 dagen na elkaar (9-10-11-12 mei). Meestal is het één vlakkere
rit en één euh , meer uitdagende rit. Elke ploeg mag 1 renner inschrijven per
rit. Slechts 63 ploegen schreven maar één renner in, d.w.z. dat één renner de
volledige duizend km alleen rijdt! Zowel Nick, Eric (vriend van Nick) als ik
waren 3 van de 63. Er waren nog 396 ploegen die meerder renners inschreven
(meestal 8 renners die dan samen 1.000 km reden). Toen we op ons hotel toekwamen hadden we al direct
onderbroekenlol. We gaan hier niet neerschrijven wat er juist gebeurd is. Te
schaamtelijk om online te zetten. We zullen jullie het wel zo eens
uitleggen.
Donderdag 9
mei.
De eerste dag. Opstaan om 10 voor 6,
ochtendritueel (ontbijt, billekes insmeren, aankleden, fleskes vullen,
krachtvoer meenene, bandjes oppompen en richting Grote Markt trekken...) en na
inschrijving klaar voor de start om 7u. De eerste voormiddag reden we naar
Kalmthout en in de namiddag keerden we terug naar Mechelen. Tijdens de rit in
de voormiddag reed een collega van ABC mee. Dat was leuk want de tijd gaat veel
sneller als je wat kunt tateren. Het zonnetje scheen gezellig en er waren geen
hellingen! We hadden ook vrij snel door dat men zich best in de kop van het
peloton zet. Zo heb je minder last van het accordeon-effect door collegas die
ongepaste maneuvers uitvoeren. In Kalmthout liep er wel wat mis met de
organisatie. Normaal gezien krijgen de mensen die in de voormiddag gereden
hebben een warm pastagerecht. De pasta was echter al aan andere mensen
geserveerd. Wij kregen slechts enkele sandwiches. In de namiddag moesten we
125 km terug naar Mechelen. Op weg naar Mechelen hebben we 80 km tegen een
venijnige wind moeten opboksen en ik zakte verder weg in het peloton. Ik kon
het wel bolwerken maar had het alles behalve comfortabel! Een 30 km voor
Mechelen begon ik ook een beetje pijn te hebben aan mijn rechter knie(holte).
Geen erg, het gebeurde wel meer tijdens de trainingen dat iets (even) pijn
deed. Nu bleef het echter duren Ik maakte me geen zorgen want het is niet
abnormaal dat een lichaam na 220 km een beetje begint te zeuren .. We kwamen om 19u30 op de grote markt aan. Zoals
iedere dag lieten we ons masseren en konden we tegen 21u30, met de aanwezige
supporters, gaan eten. Terug op de kamer bereidden we de volgende dag voor.
Alleen hoopte ik dat die pijn nu eens zou weggaan. Snachts ben ik veel wakker
geworden en telkens mijn knie een beetje geplooid om te proberen, maar de
pijn bleef.
Vrijdag 10
mei.
sMorgens paniek. Ik kon geen kracht meer op mijn
knie zetten en niet plooien. Het was onmogelijk om te fietsen, zeker 250 km! Ik
had niet veel tijd meer voor de start en moest een beslissing nemen: rijden of
niet. Gelukkig dacht ik bij mezelf: Als ik opgeef is het op de baan en niet
in een hotelkamer. Ik verscheen aan de start, voorzien van extra taxigeld.
Ik verwachtte immers na een 10-tal minuten te moeten terugkeren. Mijn knie deed
veel pijn tijdens het fietsen. Ik spaarde mijn rechterknie door meer mijn
linkerbeen meer te gebruiken. Ik zat wel in de put want je start met de bedoeling
van 1.000 km te rijden en na 250 km zou het al gedaan zijn Gelukkig kon ik,
met pijn, toch doorfietsen. We moesten smiddags in Roeselare zijn. Het was
echter een zware rit! We reden via Herzele, Zottegem, Zwalmstreek, Ename,
Oudenaarde, Kruishoutem, Nokere, Bovendien hadden we een sterke tegenwind en
slechts één bevoorrading. Gelukkig was er geen regen maar het was zéér koud
door de sterke wind. We waren dan ook zeer vermoeid wanneer we in
Roeselare toekwamen. In Roeselare waren heel wat supporters voor mij gekomen,
net zoals donderdagavond in Mechelen (extra steun was altijd welkom), maar ik
moest mijn knie door een EHBO-post onder handen laten nemen. Gelukkig hadden we
in de namiddag een bevoorrading meer en wind in de rug. Enkel in Gavere hadden
we een smeerlapke van een helling. De helling is redelijk stijl maar als je
denkt dat je boven bent is er een korte bocht naar rechts en het vervolg van
de helling . Het was voor mij echt afzien omdat ik door mijn knie niet recht
op de pedalen kon staan. Na 250 km waren we eindelijk terug in Mechelen. Ik
voelde dat de fysiek nog goed was maar de knie deed nog meer pijn. Het was nu
niet meer enkel in de holte maar ook in de knie zelf. Ik heb mijn verhaal aan
een dokter, kinesist en de hoofdkinesist gedaan. Volgens de dokter had ik een
ontsteking in de knieholte, er zat reeds vocht opgestapeld, en een beginnende
ontsteking aan de overgang van de hamstrings en de ligamenten. De heren hebben
mij anderhalf uur behandeld en heel wat advies gegeven. Ze waren echter
sceptisch of de 1.000 km haalbaar zou zijn. Gelukkig had Cindy ook al heel wat
zalfjes, pilletjes en steunbanden gekocht. Mijn ouders hebben na 22 uur nog
coldpacks gebracht, een collega renner, neef van Nick, had ontstekingsremmers
mee, en dan was het bang afwachten hoe de knie tijdens de nacht zou
recupereren. Ondertussen was mijn eten koud geworden en heb ik mijn collegas,
die blijven eten waren, weinig gezelschap kunnen houden.
Zaterdag 11
mei.
5u50, de wekker ging. Ik durfde niet goed uit bed
stappen. Wat gaat het zijn? Knie was er niet goed aan toe. Kracht zetten deed
pijn, plooien was pijnlijk en weinig stabiliteit in de knie Gauw nog wat
pilletjes genomen, zalfke opgesmeerd en knie goed ingepakt. De eerste rit van
de dag was naar Deinze via Zelzate. Een eerder rustige rit maar wel voor de
eerste keer regen. Aangezien ik niet goed kon accelereren moest ik altijd
blijven doortrappen in de bochten. Bij een nat wegdek is dit echter zeer
gevaarlijk. Ik kon mijn plaats in de kopgroep niet behouden en zakte weg tot in
het onderste deel van de accordeon. Bovendien was er een gure tegenwind
waardoor niemand veel zin had om te kletsen. Het was stil tijdens de rit (en
dan duurt het lang). Ik had wel de indruk dat mijn knie beter werd. Ik voelde niet
meer bij elke omwenteling pijn. Ter info, men maakt +/- 6.000 omwentelingen
per uur of 60.000 per dag! Effectief, ik voelde mij smiddags veel beter in
Deinze. Het stappen ging beter en het laatste uurtje was de pijn sterk
verminderd. Volgens de supporters zag ik er toch nog niet goed uit. Ik denk
echter dat ik mij meer zorgen maakte voor wat nog komen moest... In de namiddag
moesten we namelijk de koninginenrit rijden naar Mechelen! (Kruishoutem,
Zwalmstreek, Zingem, Zottegem, Roborst, Herzele, Geraardsbergen, Ninove,
Roosdaal, ). Ik heb wel veel morele steun gekregen van de collegas in het
peloton en Nick heeft me op een paar moeilijke momenten letterlijk een zetje
moeten geven (BEDANKT NICK). Na de eerste bevoorrading in Herzele had ik pech en
geluk. Ik had voordien al gemerkt dat er precies een slag in mijn achterwiel
zat. Tijdens de bevoorrading bekeek ik het achterwiel en zag ik dat er ferme
blazen op mijn achterband stonden. Een wegkapitein had het ook gezien en
verbood me zo verder te rijden. Het zou namelijk te gevaarlijk zijn omdat de
achterband zou kunnen ontploffen. Ik moest dus met de fiets in de
materiaalwagen voor een 10-tal minuten en ondertussen startte de karavaan
opnieuw. Ik heb 2 grote hellingen, net voor Geraardsbergen, vanuit de
materiaalwagen mogen bewonderen. Mijn fiets was gemaakt en ik werd uit de
materiaalwagen gezet. Na een spurtje om te kunnen aansluiten aan de groep
stonden we voor de muur in Geraardsbergen. We hebben de muur zelf niet
opgereden maar wel de achterkant, ook stevig maar ik was goed uitgerust.
Savonds was ik zeer tevreden dat ik de gevreesde rit overleefd had, dat mijn
knie eindelijk verbeterde en ik mij nog heel fris voelde. Nog één dag .. Nog
ééntje. Reeds 750 km gereden! Yes!
Zondag 12
mei:
sMorgens weer meer pijn in de verdomde knie! Ik
maakte me niet ongerust omdat de kinesist het voorspeld had, maar de
onzekerheid nam toch opnieuw toe. Stappen en plooien van de knie deed pijn.
Weeral. Op zondag reden we naar Bilzen. Er zou maar één
zware helling zijn en voor de rest eerder een golvend landschap. We konden wel
profiteren van een sterke meewind. Iets na 8u30 was hij er, de helling (in
Tielt-Winge). Amaai! Er werd nogal gekreund en gehijgd op de fietsen. Ik denk
dat er in weinig Vlaamse slaapkamers zoveel decibels geproduceerd worden. Ik
wist dat er maar één helling was en heb mijn knie dus niet gespaard. De laatst
100 meters op de trappers de pijn verbijtend. Op het einde van de helling heb
ik zelfs nog een paar collegas ingehaald! Ik was euforisch! Er waren nog 210
kilometers te rijden maar geen zware hellingen meer. Uitrijden dus en vooral
aandachtig blijven, vooral toen het begon te regenen rond 10u. De weg lag er
soms gevaarlijk bij (regen, veel zand en fijne steentjes). Ik probeerde steeds
op de vierde of vijfde rij te rijden. Zondagochtend was de rit echter zeer
zenuwachtig. Er waren een paar goede renners bijgekomen, die enkel in de
voormiddag reden, en die van voor stevig aan het drummen waren. Ik had echter
geen zin in het schouderduwen en de psychologische spelletjes en liet mij een
beetje terugvallen naar het midden van het peloton. Ik zocht steeds iemand uit
die goed en stabiel reed zodanig dat ik in dat wiel kon blijven. Ik koos
positie achter Sonia die zeer rustig reed. 11u30: toen gebeurde het. Net voor Sonia maakte
iemand een onverantwoorde beweging. Sonia kon niet meer uitwijken en ging tegen
de vlakte. Ik zat kort achter haar en had geen tijd en plaats meer om te
reageren Sonia haar knie was geschaafd en ik had een schaafwonde ter hoogte
van mijn jukbeenderen. Die begon snel op te zwellen, 't was geen zicht... We
hebben de kettingen terug op de fietsen gelegd en doorgereden tot in Bilzen. In de namiddag wou ik kost wat kost een nieuwe
valpartij vermijden. Ondanks de striemende regen en de felle tegenwind (we
hadden meewind gehad in de voormiddag) hebben Nick en ik 125 km kop gereden. Ik
vreesde dat mijn conditie het geen 125 km zou kunnen volhouden maar de
adrenaline was sterk! Tot op de grote markt van Mechelen hebben we het volgehouden!
Op de markt mochten de renners die de volledige 1.000 km gereden hebben voorop
rijden. In onze groep waren dit 7 van de 160 renners/ploegen. EN HET IS GELUKT !!! De ontvangst op de grote markt was schitterend.
Begeleid door de zwaantjes mochten we de goed gevulde markt oprijden. We waren
er. 1 000 km ! Doel bereikt ! Ongelooflijk! Bloemen, Champagne,
fotos, interview, supporters, Supergeweldig.
Dankwoordje: We hebben de 1.000 km gereden tijdens het
hemelvaart weekend maar eigenlijk is deze actie maanden geleden gestart, en
daarmee bedoel ik niet alleen voor de renners. Wie mogen zeker niet vergeten: 1) Onze
sponsors; zonder hen konden we ons niet inschrijven! 2) Ons
gezin: We hebben veel getraind. Daardoor waren we zeer vaak afwezig, veel
wasgelegenheid gecreëerd en grote boodschappenlijstjes doorgegeven. Tijdens de
vierdaagse mochten we ook steevast op de steun van onze wederhelften rekenen,
het was een plezier om hen overal te zien verschijnen. Bedankt Cindy en tijdens
de 4- daagse ook zeker Anouchka. 3) Nick
en Eric hebben hun ervaring met mij gedeeld zodat ik steeds goed voorbereid
was. De duwtjes van Nick op de zwaarste hellingen zaterdagnamiddag waren zalig.
Bedankt Nick & Eric. 4) De
supporters die zijn komen opdagen tijdens de vierdaagse. Ik heb hen niet altijd
de tijd kunnen geven dat ik eigenlijk wou geven maar dat zal ik goedmaken!
Oprecht bedankt vrienden, familie, collegas en buren! Jullie waren super!
1000 km behaald!!! Dikke proficiat aan alle renners! DIEDERIK is nunog even aan de bubbels, morgen belooft hij een uitgebreid verslag... Foto's volgen later...
Opnieuw stevige wind, regen, hellingen maar... De 875 km is binnen! Wat een ontvangst ook in Bilzen, ongelooflijk toch, dat Limburg gevoel. Straten vol mensen aan de aankomst, veel animo, een burgemeester en resem schepenen aan de aankomst... Moeite noch kosten gespaard zo te zien. Maar echt hartverwarmend! DIEDERIK was wel slachtoffer van een valpartij net voor hem , hij heeft nu ook een schaafke. Kan wel in niets tippen aan mijn kwetsuurtjes van mijn valpartij 3 weken geleden. Vallen kan ik dus beter! nu nog de laatste 125 km en dan die grote eindmeet! Laat het een steun zijn voor allen die iemand verloren aan kanker, en zeker ook voor iedereen die er nu tegen vecht. Groetjes, Cindy en Anouska, alias de Pink Ladies...(Promoteam van dienst)
Voor het eerst tijdens deze 4-daagse zag Diederik goed zitten. De kniepijn is er nog maar is onder controle, zijn maag ligt wat overhoop (medicatie, gellekes, inspanningen, stress...?), maar... Nu hij zo ver geraakt is moet hij ook voor de eindmeet gaan. Deze voormiddag wordt nog lastig: veel hellingen maar wel slechts 1"berg". Tegen de middag trekken wij naar Bilzen voor de middagstop. We gaan dus genieten van het landschap in Limburg vandaag. Ondertussen zie ik dat de zendertjes mooi vooruitgaan, Pt 1,3 en 4 (Nick, Diederik en Eric) rijden mooi samen. Goed bezig dus! Bloggen zal de rest van de dag wel moeilijker worden (of toch zeker maar kort) aangezien ik vandaag chauffeur van dienst ben.
Groetjes,
Cindy
Hallo,
Zoals verwacht en aangekondigd was vandaag de lastigste dag. Spannend in de voormiddag omwille van de knieblessure, de regen, de wind, en in de nm de hoogtemeters.
Na het ontbijt zijn we vanuit het hotel, gezien het zeer slechte weer, eerst richting Gent gereden om een extra fietsregenvestje te kopen voor Diederik. Als ze werkelijk uitgeregend waren, dan zou het enige dat hij meehad niet volstaan. Zo gezegd zo gedaan. Onderweg nog een extra fuschia trui gekocht voor het promoteam en dan richting Deinze. Zeer grote opkomst opnieuw daar, en er was echt veel animo. Onder een uitzonderlijk zonnestraaltje kwamen onze fietsers toe. Ook nu weer waren er extra supporters aanwezig, Thx Johan en Tineke. Over de middag zag Diederik er niet echt goed uit. Pijn, onzekerheid over het weer, maar vooral over de grote hellingen die op het menu voor de nm stonden. Deze nm was immers het zwaarste stuk van de 4-daagse.. Van Deinze terug via de zwalmstreek,, Zottegem, Geraardsbergen ... Heel veel hellingskes dus. Wij hebben er een paar met de auto gedaan toen we volgden, amai hoor. Stevig! Om de renners wat te steunen hadden we beslist om bijna aan de top van een paar bergskes te gaan staan. Kwestie van wat extra aan te moedigen indien nodig. Ons respect voor de wielersport is ongelooflijk gestegen! Gelukkig hadden we een lokale supporter bij die binnenwegen kende, zodat we vaak een hoekske konden afsnijden en hen eens extra konden zien passeren. Bergen zijn niet direct het favoriet fietsterrein van diederik dus hij had het echt wel lastig. Zoals velen trouwens. Af en toe een duwtje van Nick tijdens een venijnig klimmetje hielp. Tof en lief van Nick! Na de eerste namiddagstop (en al wat grote hellingen achter de rug), hadden we het gevoel dat de knie het nog wel even zou houden en misschien wel tot in Mechelen.
Rond 19u30 zagen we vanop de grote markt dat de zendertjes aan het naderen waren. Oef. En ineens was het zover : 750 km op de teller! Super gedaan dus! diederik zag er ( net als Nick en Rudy en Eric trouwens) veel frisser uit dan de andere avonden. Hij zou zelfs nog verder hebben kunnen rijden zei hij, ware het niet dat de goesting wat over was. Raar hoor... Maar volgens kenners normaal en begrijpelijk. Voor mij net niet begrijpelijk, maar ik ben duidelijk geen expert. Eerst een douchke, dan naar de massage, gewapend met coldpacks voor tijdens het wachten, en dan een lekkere pasta...
Morgen dus nog 1 dag, nog 250 km. Het lijkt ineens zo,minimaal, maar dat is het dus niet. Zeker met de opnieuw niet zo goede weersvoorspellingen...
Morgen dus richting Limburg. In Bilzen gaan we hen,tijdens de middagpauze, vergezellen, en dan hopen we dat ze nog heelhuids terug Mechelen bereiken.
Wordt vervolgd...
Groetjes en slaapwel,
Cindy.
Ps. Morgen ben ik chauffeur van dienst en zal ik vermoedelijk niet teveel kunnen posten op fb en de blog. Is voor maandag, voor Diederik dan.
Blijkbaar stond het ding niet aan... OEF!!! Nu volgt pt3 weer mooi pt1 en pt4, of beter : Nick en Eric en DIEDERIK rijden mooi samen verder. Wel regen momenteel ...
Deze morgen rinkelde de wekker hier in Mechelen zoals gewoonlijk om 5.50u. Het opstaan ging precies wat vlotter, maar dat blek maar schijn. Diederik 'verwacht' de pijn nu, waardoor het minder erg lijkt... Tja. Toch is hij na een kort ontbijt, met vers opgepompte bandjes en geoliede ketting (merci Nick!) richting Grote Markt getrokken. Eenmaal terug op de kamer wou ik direct de zendertjes volgen, alleen... PT3 (de zender van Diederik) beweegt niet. Ofwel betekent dat dus dat het echt niet meer ging met de knie, of is hij gevallen, ofwel (en dat hoop ik) heeft hij zijn zendertje in zijn rugzak gelaten en die rugzak wordt straks met een camionette naar de middagstop gereden. Het is dus even spannend... Hoop dat hij zijn gsm checkt tijdens de eerste stop rond 9.30u... Wordt vervolgd...
Voorlopig nog geen nieuws van onze renners, doch... De zendertjes blijven vooruit gaan.. Hopelijk betekent dat dus goed nieuws voor de knie van Diederik. Voor de supporters die straks naar Roeselare komen : Anouska en ondergetekende zijn vandaag supporterende Pink Ladies. Zoek dus roze en je zal ons zien staan! Gewapend met flexium gel en opnieuw een resem aanmoedigingen van jullie kant gaan we hen nog wat courage wensen. De organisatie heeft mij deze morgen plechtig beloofd dat er deze middag pasta zal zijn! Tot later, Cindy
Goeiemorgen iedereen!
Amai de wekker ging vroeg af deze morgen! Gisteren pas na 23 u in bed geraakt, en om 5 u 50 begon het gerinkel van de wekker al. Afkloppen aan de kant van diederik ging nog, maar dan dat bed uit geraken... Oeioeioei. Serieuze kniepijn! Stappen was moeilijk, plooien onmogelijk. Toch aangekleed naar de ontbijtzaal en dan met veel angst voor wat de oorzaak zou kunnen zijn richting Grote markt. Volgens Nick misschien serieuze stijfheid, hopen dat hij gelijk heeft. Stijfheid zou verdwijnen na een km of 10. Fingers crossed... Ik volg ondertussen via geodynamics de zendertjes en zie toch dat nummertje 3 (diederik dus) voorlopig goed mee vooruit gaat. Ik hoop deze middag, na de stop in Roeselare positief nieuws te hebben. Ondertussen wil ik hierbij ook van de gelegenheid gebruik maken om alle supporters te bedanken. Jullie mailtjes, sms'jes, fb berichten helpen en zijn motiverend. Ook het onverwachte bezoek van onze buren Tineke enJohan gisterenavond op de grote markt was super! Dikke merci dus!.. Tot later, Cindy
Hallo iedereen!
Vandaag was de tweede etappe aldus zeer moeilijk begonnen voor de renners. Niet alleen had Diederik veel last van zijn knie, ook de weersomstandigheden zaten minder mee. Af en toe wat druppels, zeer sterke wind tegen en veel hellingen stonden deze morgen op het programma. Ik moest zeker vermelden dat de passage door Waregem de moeite was! Blijkbaar had een school daar voor een heel mooie passage gezorgd ter nagedachtenis van Celeste, ze hadden er kippevel van gekregen.
Met veel pijn is de tussenstop te Roeselare gehaald. Gelukkig deze keer wel een portie lekkere pasta! Veel west Vlaamse supporters waren van de partij, Ellen, oma, Nico, Xander, Patrick, kaat, collega Jo, Geert en Tim van abc, familie en vrienden van Nick en nous... T was er koud maar leuk. Op mijn fb pagina staan al heel wat leuke foto's, ik hoop die later ook hier te kunnen zetten maar voorlopig lukt dat niet. Friend worden en kijken op fb is makkelijker
Maar terug naar de essentie!
Op de middag, aan 375 km, zag het er dus niet goed uit. Echter: een Tubeke flexium gel en een steunverband, professioneel aangebracht door het rode kruis, bracht verlichting. Met nieuwe moed en goed gesteund door de supporters trokken de renners terug richting Mechelen. Vanaf nu vlakker rijden en... Wind in de rug. Hiep hoi!
Op de tussenstop te Kruishoutem ben ik nog even gaan kijken hoe het ging, met dat verband fietsen en zo. Al bij al was het doenbaar om verder te fietsen. Opnieuw een nieuwe supporter aanwezig, Thx Frank, ze vonden het tof dat je er ook was.
Eenmaal in Mechelen heeft het promoteam (nous en ondergetekende dus) besloten een tandje bij te steken. Zoals de traditie het wil hebben we ons een fuschia boa rond de nek gezwierd, matchte perfect met de rest van onze roze tenue . Veel toffe commentaar op gekregen trouwens! Maar voor de collega's van Belfius die zich afvragen of dit onze nieuwe werktenue wordt : nee dus! Alleen voorbehouden voor belangrijke events'!
Rond 19.30 riep op de grote markt de presentator eindelijk om dat ze op 2 km zaten. Eindelijk. Na 12,5 u op de fiets waren ze weer waar ze begonnen waren. Om vroeger in bed te liggen dan gisteren hadden we de organisatie wat geoptimaliseerd ( dachten we). De mannen lieten zich masseren, de vrouwen bestelden al de pasta's en tegen dat ze klaar waren stond hun eten klaar. Maar dat was toch een misrekening. Ik weet niet wat die mannen daar bij die masseurs uitsteken laarzen bleven dus weg. Lang weg, zeer lang weg. De pasta werd gebracht, en de mannen bleven weg! Gelukkig brachten ze van die omgekeerde soepkommen om de schotels warm te houden... 't was precies of we namen deel aan een of ander sjiek banket na een 10 tal minuten was Rudy er, na een half uur Nick, maar diederik bleef weg. Hij lag nochtans eerder op de massagetafel dan de rest... Nick wist te vertellen dat het helemaal fout zat met de knie van Diederik. Ben dan na een tijdje ook even boven gaan piepen en heb ook met de kine's gesproken. Het verdikt is dat hij eigenlijk moet stoppen. Dubbele zware ontsteking, vocht als gevolg van de eerste ontsteking, en dat zet nu verder blijkbaar. Er kwam een dokter bij, extra kine-behandeling, ... Alle, een grote opknapbeurt. Toch vrezen ze dat het morgen niet haalbaar zal zijn. Maar diederik wil toch proberen. Met ontstekingsremmers van Ludo (neef van Nick die ook meerijdt), coldpacks van bij de oma en opa uit Hofstade, een tube volharden zalf, reflex spray... Gaan wenzien wat morgen brengt. Er wordt regen voorspeld, veeeeel wind, en het is de zwaarste dag. Pfff... Tot morgen dus,
Gr. Cindy