Inhoud blog
  • SURF NU NAAR WWW.DIMARCO.BE
  • STEP WIELEN - top quality carbon en alu wheelsets
  • Spaghettizwier - DIMARCO !
  • SPAGHETTIZWIER
    Meer info over DiMarco Sports ? Email mij !

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Een interessant adres?
    BESTEL NU VIA 015/63 35 78 - TRIATLON PAK - CYCLING SPORTSWEAR
    Zoeken in blog

    Foto
    www.dimarcosports.be
    Sportswear: cycling, triatlon, running, soccer, ..
    sportswear, biowines, artisanale voeding
    Gezondheid is ons motto met quality & service op de eerste plaats
    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.David presteert sterk in BK Izegem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen BK Izegem - David verpulvert zijn besttijd en wordt knap 86ste.

    Hij had het voorspeld en beloofd. Ik doe nu hier in deze wedstrijd 5 Minuten van mijn persoonlijke besttijd af in de kwarttriatlon. De bestttijd stond op 2u34 (Kortrijk) maar daar werden zo maar eventjes bijna 12 minuten afgedaan. De nieuwe besttijd is nu 2.22.11.  Een geweldige prestatie. En er zat nog meer in...David zat ik een fietsgroepje met weinig power maar alleen uit deze groep wegrijden was zelfmoord. De stevige wind op kop verplichtte David om te blijven zitten, achteraf een zeer tactische goede beslissing. De champagne staat koud David en Sigrid. Op naar de volgende wedstrijd in Knokke.

    DiMarco

    16-08-2009 om 00:00 geschreven door Giovane Dimarco

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    14-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    TRANSALP VERSLAG - NIET VOOR MIETJES !

    stage 1 : Mittenwald - Reith im Alpbachtal 18/7/2009

    84 km , 2087 hm.

    Na een ganse nacht regen begeven we ons naar de start van de eerste rit . Wanneer we ons klaarmaken voor de start komt men ons melden dat de rit afgelast is.  Boven op de bergen ligt een laag sneeuw van een 20cm en de temperatuur is er 7graden onder nul.  Dit maakt de rit te gevaarlijk voor de deelnemers. Een spijtige maar zeer verstandige beslissing van de organisatie die voor het eerst in 12 jaar deze maatregel moet nemen.  We vertrekken dan maar met de auto naar Reith waar morgen de start wordt gegeven .

    stage 2 : Reith im Alpbachtal - Mayerhofen 19/7/2009

    87 km , 3344 hm.

    Doordat er op de hoogste toppen nog teveel sneeuw ligt wordt de rit ingekort tot 55 km.  We zijn er klaar voor, blij dat eindelijk de start wordt gegeven. Na een eerste startklim van een 7 tal km volgt een eerste afdaling ik krijg hier problemen met mijn achterwiel ( body ), ik moet steeds blijven trappen of mijn ketting ontspant en valt eraf.

    Dit is niet eenvoudig in een afdaling gelukkig is er nog geen ene echt technische bij .  Ondanks dit euvel finishen we toch na 2:38.42 uur op een 33ste plaats.

    stage 3: Mayerhofen - Brixen 20/7/2009

    95 km , 2131 hm

    We starten in het centrum van deze mooie skistad.  Vanaf km 5 tot km 31 is het één lange klim daarna volgt er een afdaling van een 15 tal km hierna is het meestal vlak met af en toe toch wat golfend terrein.  Op dit vlakke stuk kunnen we aansluiten bij een groep van een man of tien waardoor we een stevig tempo onderhouden en zo in deze mooie italiaanse stad finishen na 3:50.46 uur goed voor een 32ste plaats .

    stage 4:Brixen - St.Christina 21/7/2009

    83.5 km , 3664 hm

    Een rit met heel wat klimwerk , na 5km gaat het redelijk steil ( soms wel 13% ) dit tot 35 km dan volgt een afdaling , om dan aan de slotklim te beginnen dit is echt zwaar, ik krijg hier het moeilijkste moment van deze trans-alp .

    De laatste 5km wordt ons nog een moeilijke afdaling voorgeschoteld, steil en met grote stenen opletten hier zeker na beulenwerk van deze dag.  We finishen in een tijd van 5:08.55 uur op plaats 31 .

    stage 5St-Christina - Sarnthein 22/7/2009

    82.3 km , 3305 hm

    Na een massage en een half uurtje jacuzi zijn we er weer helemaal klaar voor, het zal nodig zijn ook.

    Na het startschot krijgen we direct een steile klim voor de wielen van 7km dan blijft het wat op en neer gaan langs enkele skigebieden zoals de seiser-alm.  Dan dalen we terug naar het dal om vervolgens weer te klimmen tot km 57. Vanaf km 65 tot de finish volgt dan één van de zwaarste en moeilijkste afdalingen ( steil en rotsen ).

    We komen veilig en wel aan na 4:37.42 op een 33ste plaats.

    stage 6 : Sarnthein - Kaltern 23/7/2009

    77.4 km , 3173 hm

    Weer een mooi zonnetje tijdens de start van deze prachtige rit , het is al direct klimmen vanaf de eerste meter.

    En dit tot km 20.  Dan bereiken we de top van de kreuzjoch , dit is zeker de mooiste rit .  Alleen spijtig dat we geen tijd hadden om van de prachtige uitzichten te genieten.  Na deze klim volgt weer een aartsmoeilijke en gevaarlijke afdaling van een 20 tal km.  Dan gaat het met een asfaltklim wederom bergop tot km 57, dan dalen we terug door bos en sjotterwegen naar de finish in kaltern .

    We behalen ons beste resultaat door 25 ste te eindigen in een tijd van 4:42.45 uur .

    stage 7 : Kaltern - Andalo 24/7/2009

    74.6 km , 3007 hm

    De voorlaatste rit, meteen temperatuur van boven de 30 graden zal het weer een zware opdracht worden .

    Zoals gewoonlijk starten we met een klim, ditmaal tot km 22.  Hierna volgt er een moeilijke afdaling met veel losse stenen, bij de eerste bevoorrading zitten we rond plaats 30 .

    Maar dan krijg ik een lekke band, een steen die de zijkant perforeert het gat is te groot voor de no tubes.  We monteren dan maar een binnenband.  Door deze tegenslag verliezen we toch een 7 tal minuten en een tiental plaatsen, ook ons ritme is een beetje gebroken.

    Na een paar km verder komen we terug in onze cadans en in de slotklim die niet van de minste is kunnen we toch nog heel wat plaatsen goedmaken .

    Zodat we toch nog finishen op een 30 ste plaats met een tijd van 4:17.38 .

    stage 8 :Andalo - Riva del garda 25/7/2009

    60.6 km , 1451 hm

    De laatste rit .  Van uitbollen is geen sprake, de eerste 20 km is het wederom klimmen .

    Eenmaal boven is het steil naar beneden, soms wel 34 % .

    Ook heeft het vanacht geregend waardoor de rotsen supper glad zijn zo is het zelfs al een kunst om sommige stukken te voet recht te blijven.  We komen toch heelhuids beneden , vanaf hier is het nog een 27 tal km vlak en meestal over asfalt tot in riva .

    Op dit vlakke stuk zitten we in een groepje van 4 ploegen, er wordt stevig doorgereden soms wel tegen de 50 km/u.  Op een laatste heuveltje kunnen we van de anderen weg rijden om zo als 26ste te finishen in nog geen 3 uur . 2:59.21 uur.

    We eindigen op een 26 ste plaats bij de mens teams en op een 30ste plaats algemeen .

    Hiermee mogen we deze trans-alp zeer geslaagd noemen , dit is toch boven onze verwachtingen.

    We danken dan ook onze sponsers en iedereen die ons steunde voor deze wedstrijd .

    Zeker ook mijn vriendin gitta die ons aan iedere bevoorading klaarstond met volle drinkebussen , sportrepen en gels waardoor we nergens moesten stoppen en hiermee veel tijd bespaarden .

    De atleten Kurt en Kristof.

    14-08-2009 om 09:23 geschreven door Giovane Dimarco

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)

    www.dimarcosports.be
    Rondvraag / Poll
    geef uw mening over de DIMARCO sportswear kwaliteit ?
    prijs-kwaliteit goed
    prijs-kwaliteit super
    prijs-kwaliteit ondermaats
    Bekijk resultaat


    Mijn favorieten
  • Bloggen.be
  • volleyballclub VC ETERNIT
  • Bamboo lovers
  • HEIN GALOPIN
  • TRIATLON
  • DIMARCO SPORTSWEAR
  • HALS IRON TEAM - H3O
  • DAVID de TRIATLEET

    DiMarco Team
    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Een interessant adres?

    Superwintermuts DiMarco kopen ? Mail ons NU ! veerle.lamberts@telenet.be
    Archief per week
  • 21/06-27/06 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 16/11-22/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006

    Foto



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!