Vandaag kwam de leesmeermin op bezoek. Ze kwam naar aanleiding van de jeugdboekenweek. Als wat ze deed, stond in het thema van de jeugdboekenweek: tijd. We deden verschillende activiteiten: prenten van een verhaal in de juiste volgorde plaatsen, gedichten aanvullen, samen liedjes zingen, samen gedichtjes voordragen, een slapend reusje knutselen, ... Bedankt, leesmeermin, voor de leuke tijd!
Vandaag voerden we bewegingsactiviteiten uit rond 'Wat een weer!'. We gebruikten daarvoor een paraplu. We voerden bewegingen uit met de paraplu: ermee zwaaien, zo hoog mogelijk vasthouden, een pirouette mee maken, ... We beeldden er ook situaties mee uit: we lopen in een beetje regen, in een stortbui, in een onweer, ...
Vandaag hadden we een lesje techniek: we maakten van oud papier nieuw papier. Dat nieuwe papier zullen we gebruiken om prijslijsten te maken voor ons wafelfeest. Het was een leuke doe-namiddag.
We werkten al rond de zintuigen: zien, proeven, voelen en ruiken. Vandaag kwam het laatste zintuig 'horen' aan de beurt. We deden terug allerlei proefjes. Kijkt u zelf maar ...
Joepie, onze Ipad's zijn aangekomen! Enkele kinderen mochten ze al eens uitproberen en ... ze werden goed bevonden.
Er zijn 5 Ipad's aangekocht: 3 door de ouderraad (met de opbrengst van de koekenverkoop) en 2 door de school (met de opbrengst van de kalenderverkoop).
In wero werken we aan het thema 'Prikkelingen'. We leren er over onze zintuigen. We deden allerlei proefjes rond de zintuigen. Vraag maar aan je kapoen. Hij/zij zal je wel wat meer uitleg geven over de proefjes.
Gisteren namen we dus deel aan kindercarnaval. Met enige trots kunnen we zeggen dat we de derde prijs bij de grote groepen behaalden. Proficiat aan alle leerlingen!
Je kan al enkele foto's bekijken op de blog van het derde leerjaar. Binnenkort kan je enkele foto's op onze blog bekijken.
Kinderen die morgen deelnemen aan kindercarnaval worden om 12 uur verwacht op de binnenplaats van het stadhuis. Jullie hoeven niets mee te brengen, alleen je goed humeur.
Naar jaarlijkse traditie houden we op vrijdagnamiddag voor de krokusvakantie een schoolfuif. Eerst kregen de leerlingen die de wedstrijd wonnen van 'de origineelste muts' hun prijs. Nadien was er een 'free podium'. Leerlingen die wilden, mochten optreden. Hieronder vindt u enkele foto's van optredens van kinderen van onze klas. Op de schoolwebsite vindt u nog meer foto's. Prettige vakantie!
Je kan ons carnavalslied met een clipje erbij bekijken en beluisteren op Youtube. Ga naar 'Youtube' en tik 'De Wettelkes' in. Veel kijk- en luisterplezier!
Waarschijnlijk hoorde je je kapoen al een liedje zingen in ons Ninoofse dialect. Wel ... met trots stellen we jullie ons eigen carnavalslied voor. Een dikke proficiat aan Luca, die het lied inzong! Wil je ons het lied horen zingen en wil je ons erbij zien dansen? Dan kan je ons komen bekijken op kindercarnaval (op zaterdag 16 februari) te Ninove.
Naar jaarlijkse gewoonte besteedden we terug aandacht aan gedichtendag. Het onderwerp dit jaar was 'Muziek'. De leerlingen beluisterden en bespraken gedichten. Als afsluiter kregen ze een leuke attentie mee naar huis.
De juf las het boek 'Slaap lekker, Rosalie' voor. In dat prachtige prentenboek probeert de maan slaapzand op Rosalie te gooien zodat ze in slaap valt. Na het beluisteren en bekijken van het verhaal gingen we zelf aan de slag. We kleurden zand en maakten daarmee een potje vol slaapzand. Zet het maar op je nachtkastje ... wie weet werkt het wel echt!
Normaal is het op 20 februari 'dikke-truiendag'. Die dag is het pedagogische studiedag, dus was het vandaag voor ons 'dikke-truiendag'. Het past ook binnen ons maandpunt 'Ik duffel me warm in'. Je warm induffelen kan je met een muts. Dus koppelden we er een wedstrijd aan: we gingen per klas op zoek naar de origineelste muts. De verwarming werd immers een paar graadjes lager gezet. Dus kwam een warme muts van pas. Enkele leerlingen hadden een heel originele en vaak zelfontworpen muts aan. Bedankt voor jullie inzet! Via een stemming werd de muts van Rania verkozen tot de origineelste muts. Proficiat, Rania!
In wero werken we aan het thema 'Anders?!'. Daar bekijken we de gelijkenissen en de verschillen tussen kinderen over de hele wereld. We ontdekten dat we vaak andere spelletjes spelen. De leerlingen probeerden enkele spelletjes uit: 'Ende' uit Congo, 'Olifant, mens, mier' uit Marokko en 'De grot van de beer' uit Mexico.