Vandaag deden we leuke fietsproefjes: slalommen rond kegels, rijden tussen kegels, rijden op een rechte lijn, stoppen en een blokje oprapen, arm uitsteken bij het rijden, ...
Toen we deze morgen de klas binnenkwamen, ontdekten we dat de paasklokken ons een bezoekje hadden gebracht. We gingen op zoek naar de eitjes. Sommige lagen wel echt goed verstopt!
Tijdens de werolessen werken we aan het thema 'Beeldig'. We deden een foto-speurtocht in de school. De leerlingen kregen elk een foto met daarop een detail van een voorwerp uit de school. De leerlingen moesten het voorwerp zoeken en het bekijken door hun kader. Ze moesten door de kader hetzelfde zien als op de foto.
We nodigen jullie van harte uit op ons jaarlijks wafelfeest. Vandaag kan je wafels komen afhalen tussen 16 uur en 19 uur. Morgen kan je een wafel komen eten tussen 14 uur en 20 uur. Allen welkom!
Vandaag beeldden we sprookjes. We gebruikten daarvoor de werkvorm: tableau vivant (levend schilderij). Dit wil zeggen dat de leerlingen uit een sprookje 2 scènes moesten uitbeelden zonder daarbij te bewegen of te spreken.
Vandaag kwam de leesmeermin op bezoek. Ze kwam naar aanleiding van de jeugdboekenweek. Als wat ze deed, stond in het thema van de jeugdboekenweek: tijd. We deden verschillende activiteiten: prenten van een verhaal in de juiste volgorde plaatsen, gedichten aanvullen, samen liedjes zingen, samen gedichtjes voordragen, een slapend reusje knutselen, ... Bedankt, leesmeermin, voor de leuke tijd!
Vandaag voerden we bewegingsactiviteiten uit rond 'Wat een weer!'. We gebruikten daarvoor een paraplu. We voerden bewegingen uit met de paraplu: ermee zwaaien, zo hoog mogelijk vasthouden, een pirouette mee maken, ... We beeldden er ook situaties mee uit: we lopen in een beetje regen, in een stortbui, in een onweer, ...
Vandaag hadden we een lesje techniek: we maakten van oud papier nieuw papier. Dat nieuwe papier zullen we gebruiken om prijslijsten te maken voor ons wafelfeest. Het was een leuke doe-namiddag.
We werkten al rond de zintuigen: zien, proeven, voelen en ruiken. Vandaag kwam het laatste zintuig 'horen' aan de beurt. We deden terug allerlei proefjes. Kijkt u zelf maar ...
Joepie, onze Ipad's zijn aangekomen! Enkele kinderen mochten ze al eens uitproberen en ... ze werden goed bevonden.
Er zijn 5 Ipad's aangekocht: 3 door de ouderraad (met de opbrengst van de koekenverkoop) en 2 door de school (met de opbrengst van de kalenderverkoop).