Religie, zingeving en levensbeschouwing
Inhoud blog
  • Stap 7: Logboek
  • Stap 6: Lezersbrief aan Klasse voor leerkrachten
  • Stap 5: Antwoord op de leervragen
  • Stap 4: Bronnen raadplegen
  • Stap 3: Leervragen formuleren
  • Stap 2: Eigen voorlopig standpunt innemen
  • Stap 1: Voorstelling startartikel en motivering keuze
  • Welkomstwoord

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Verschillende culturen in het onderwijs
    06-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stap 3: Leervragen formuleren
    Beste lezers, 

    Heel wat knelpunten passeerden de revue in mijn vorige berichten. Hieruit probeer ik twee leervragen te distilleren. 

    1. Taal: Welk systeem verzoent een aanpak van de taalachterstand met het vermijden van een daling van het niveau? 
    Naast een aparte onthaalklas voor anderstaligen én een procentuele beperking van het aantal anderstaligen in een klas zijn er misschien nog andere mogelijkheden. 

    2. Religie: Hoe kaderen we de levensbeschouwelijke opvoeding in een katholieke school waar heel wat leerling een andere religie hebben, en waarbij deze soms zelfs in de meerderheid zijn? 



    06-04-2014, 00:00 geschreven door Els Heyvaert  


    Foto

    Archief per week
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs