De teksten op dit blog zijn geschreven door Bert en meestal nagezien en gekeurd door Mieke. Mieke is hélaas niet meer. Vroeger veel reisverslagen, nu foto's uit mijn omgeving. Tof dat u even langskomt! Kijk maar even rusti
Na een zeer rustige nacht en een paar croissants als ontbijt zijn we ons gaan verplaatsen naar de officiële camperplaats. Rond tien uur waren we volledig geïnstalleerd. Tijd om een wandeling langs het kanaal te maken. We eten deze middag iets vroeger dan normaal omdat we een fietstocht naar het Nederlandse Valkenswaard willen maken. Dus om 13:30 u vertrekken onder een stralend lentezonnetje. We rijden via Achel en Rodenrijt om in Trappe de grens over te steken. Nabij Dommelen rijden we Valkenswaard binnen. Een noodzakelijke pitstop op de grote markt van Valkenswaard. Koffie kan toch lekker smaken! Onderweg zijn we door gigantische natuurgebieden gereden. Bijna niet voor te stellen dat er op amper 160km van bij ons nog zoveel natuurlandschap en landbouwgrond is. De Kempense gemeente Valkenswaard telt 30.637 inwoners (31 december 2010, bron: CBS) en heeft een oppervlakte van 56,50 km² (waarvan 1,15 km² water). Valkenswaard kende in de 19e en 20e eeuw een groot aantal sigarenfabrieken, waarvan Willem II en Hofnar de bekendste waren. Heden ten dage is er nog volop lichte industrie op industrieterrein aan de rand van de stad. De terugweg ging over Westerhoven en Pastoorsweijer. In de gemeente Borkel hebben we even halt gemaakt aan de Molen Sint Antonius Abt. Een typisch voorbeeld van een beltmolen die nog maalvaardig is. Op dit ogenblik staan de wieken in de vorm van een kruis en dit om de solidariteit met Japan te tonen. Het was na 18:30u toen we terug waren. Op onze teller stond 62km. Een lange maar fijne rit.