De gratis foto genomen in Eizeringen, aan de controlepost, kan je downloaden via de link op de site van SUBARU garage Vitesse
Het is zoeken.Enkele Belisollers kwamen voorbij in blok 09u44 10u21 (foto 973-975), anderen in blok 10u21 11u03 (foto 5,6,79,80, 81, 82, 83).
Jos, Theo, Stan
Rita & Armand
Op de
website van de fietsdodentocht staan talrijke fotos. Tussen de 116 fotos van de 27ste fietsdodentocht ook eentje van de Lotto-Belisollers.Genomen voor de start.
En op bekijkjouwfoto staan ook fotos van verschillende belisollers onderweg. Zoeken maar. De meesten tussen 11u00 en 11u30.
René Van Loon. Vurige gebruiker van de i-Phone. Zelfs bestellingen worden opgeslagen in het mobieltje. Ook de stand van de "pot" wordt na elke rit minitieus bijgehouden. Geen vergissingen mogelijk. De ideale schatbewaarder.
Hij zegt ook altijd dat de pot leeg is en moet bijgevuld. Ook al zie je duidelijk dat het geldzakje nog uitpuilt. Maar dat is nu eenmaal de goede tactiek van een schatbewaarder : op tijd aanvullen. Wel verontrustend : het bewuste geldzakje is van ... Dexia. Als dat maar goed komt !
Zeer sterk renner van Belisol "noord" : Ludo Kuppens. Weetje : Ludo werkt bij Belgacom. En doet daarom bewust het oude Lotto-Belisol shirt aan : want het nieuwe heeft die gele schouder met Telenet op. Geen reclame bij hem voor de concurrentie.
Daan - Lars Schoonbroers Francis Segers - Lars Beyers
Het fietsende echtpaar Rita Vandenbergh en Armand Bergmans Schitterende prestatie van Rita, die weinig getraind had en voor het eerst aan de dodentocht meedeed. Ze hadden wel voorzorgen genomen, door al daags voordien naar Bornem te komen, met de mobilhome. De Gebroeders De Backer
Ik kende Jos Van Aert vooral als voetballer. In de vroege jaren '70. Hij was meerdere malen topschutter in derde provinciale bij FAC Wildert. Toen was hij al beresterk. En zie nu, onze oudersdomdeken. 70 jaar (mocht ik het verklappen Jos?). Hoe relaxed hij er bij zit. Die heeft net wel de dodentocht gereden hé !!
Veel deelnemers (6701). Grote delen van het wegdek in heel slechte staat. Maar dank zij de seingevers en vele vrijwilligers: geen ongevallen. Toch niet in onze ploeg, zelfs geen platte banden. Iedereen goed aangekomen. 100 km !
We waren met 19, goed voor een beker en groepsfoto. Staand, vlnr: Chris Van Rompaey, John Van Elsen, René Van Loon, maat van Steven Van Aert, Maurice Costermans, Mike Verbeeck, Theo De Backer, Rico Cloots, Lars Beyers, Ludo Kuppens, Frans Van Ginneken, Edwin Spoelders, Daan Beyers, Herman Leys, Armand Bergmans, Rita Vandenbergh Zittend, vlnr: Jos Van Aert, Stan De Backer, Francis Segers
Woensdag deelgenomen aan de laatste trainingsrit van "Belisol Zuid", als voorbereiding op de dodentocht. Schitterend uitgestippelde hellingentocht : elke viaduct, helling of vals plat tussen Edegem en zeg maar het Mechelse kregen we onder de wielen. Ook de Bosstraat in Boom, maar dat vond iedereen een makkie. De benen zijn goed dus. Als slotklim de muur van Edegem, en wat sightseeing-seeing ("hier woont Leo Tindemans") kwamen we uit op precies 60 km.
Nadien bood "het huis" nog uitgebalanceerde rennerskost : spaghetti met kaas, eigengebakken rijstvlaaikes en recuperatie sportdrank. Dank U Stan en Mieke.
Nu nog enkele dagen platte rust, en dan zijn we er klaar voor !
Belisol Trappers CEO Stan deelde deze dagen de inschrijvingskaarten uit aan de verschillende districtshoofden. Bij "Club" vul je in (of course) : Belisol Trappers Vergeet uw kaart niet mee te brengen zondag.
Toch nog eens een oproep om voorzichtig te zijn, vooral bij inhaalmaneuvers en
oversteekplaatsen. Denk ook aan de enkele gefrustreerde automobilist, die we
zeker weer zullen tegenkomen. Ook vorig jaar zijn weer een paar ongevallen
gebeurd. Mocht iemand van ons betrokken raken, dan zou dat toch een serieuse
domper zijn op de fietsvreugde. Gemiddelde snelheid
is wat het is, maar de omgeving met duizenden fietsers is niet echt geschikt om
records te breken.
Wat betreft excuses om niet mee te doen aan de fietsdodentocht of andere ritten op de kalender:
Zulke zaken moeten eerst wel voorgelegd moeten worden aan het
CBGD ( het Comité voor het Beoordelen van de Geldigheid van Drogredenen):
niet alles is geoorloofd hé:
Geldige redenen zijn o.a.: - darmklachten (ter bescherming van de
wieltjeszuigers), - promotie op het werk (wegens meer verdienen, dus beter voor
onze gepensioneerden) - last minute fietsstages in het buitenland - een gestolen
fiets (mits aangiftebewijs en PV van Verhoor van de verbaliserende overheid) -
effectieve celstraf - deelname aan het democratisch verkiezingsproces
Totaal ongeldig (wegens het onnodig innemen van nuttige tijd te besteden aan
Belisol-trappen) zijn o.a. (niet limitatief) : - inschrijving en deelname
aan cursus volwassenenonderwijs (ondanks noodzaak en doktersbriefke) - een nieuw
lief - winkelen - .....
Reden de 110 km : Stan, Lars, Daan, René Deden 90 km : Theo en Steven Van Aert Reed de 70km: Ludo Kuppens
We kozen voor de 110 km, en deden dat in groep samen met
de familie Van Doren. Door de hoge temperatuur (25 °C) én het hoge tempo werd
het een afvallingskoers.
Theo was de eerste die het moeilijk kreeg. Goed omringd
haalde hij op wilskracht de eerste bevoorrading (45 km).Maar hij besloot dan binnendoor naar Essen
te rijden. Steven Van Aert bleef bij zijn nonkel.Ze deden uiteindelijk toch 90 km.
Een eind over halfweg kreeg Stef van de familie Van Doren
een klop van de hamer. Samen met zijn pa
Frank zette hij door, tot de tweede bevoorrading op km 80.Maar dan stapte hij in de bezemwagen. Frank
Van Doren reed wel door tot de finish.
Ondertussen zat René Van Loon in een Sjas Patat (chasse-patate),
vooraan ging het te snel en terug laten zakken had ook geen zin.
In Nispen moest ondergetekende de kopgroep laten gaan, de
laatste kilometers naar Essen bleef Lars bij zijn vader.
Paul Verboom, Ward Van Doren en de maat van Steven Van
Aert (met triatlon stuur) gingen het laatste deel ontzettend hard.Het was dan ook knap van Stan, hij bleef tot
het eind in de kopgroep.
Toch niets dan tevreden gezichten na de rit: ieder voor
zich moet nu maar uitmaken wat er nog moet gedaan om de fietsdodentocht van
Bornem tot een goed einde te brengen.
Voor degenen die het nog niet gedaan hebben : schrijf
vooraf in, via Stan De Backer
Zondag 7 juli 2013, Heuvelhal op het HEUVELPLEIN 1, centrum van Essen : Essen
fietst. Vertrek om 09u00.
Ondanks de regen en wind stonden om 09u15 4 dapperen aan de refter van de gemeentelijke lagere school De Knipoog - Schoolstraat 17 te Ranst : Jo, zijn buurman Emile, Edwin en Daan.
Naast het fietspad langs de kaaien in Antwerpen staat een fietsen teller. Ter hoogte van de voetgangerstunnel, Ernest van Dijck kaai. Ik passseerde die dag(13 juni) als fietser nr 1283, en was deze maand juni al de 44399ste fietser die daar voorbij kwam.
Wist U dat Essen startplaats is van een rit in de Eneco toer 2013 ? 15 augustus start de 5de rit van Eneco toer in Essen en gaat naar Vlijmen in Nederland.
René Van Loon durfde het aan om aan te treden in de wielerwedstrijd "kampioenschap van Essen". Een koers over 14 rondes, in totaal 53.9 km. De eerste 4 rondes waren verplicht achter de wedstrijdwagen, daarna was het een open wedstrijd. De winnaar reed tegen een gemiddelde van 37.9 km/h !
Toevallig was de fotograaf van de Belisol-blog aanwezig.
Op weg naar de start
Startensklaar
Doortocht in de Hofstraat
Na de aankomst
Verslag van de rit? Moet je maar vragen aan René bij een volgende rit van Belisol. Hij was 4de in de reeks 50+
Klokslag 10.00u zetten wij met zijn zessen vanaf de
Belisol-vestiging Roeselarede
achtervolging in op Greipel, Sieberg e.a. Belisol-eliters,die we zon half uurtje voorsprong hadden
gegeven: op een ritje van 75 km moeten we immers die gasten gemakkelijk
terugpakken.
Wij zijn :Theo, Stan, Daan, Edwin, en twee meer
jeugdige coureurs: een Belisol
directielid uit Hasselt en een Belisol medewerker uit Brugge.
Zessen omdat
Francis het startuur niet gehaald had wegens file-problemen tussen Gent en
Aalter.
Het eerste uur gaat vlotjes:
het parcours is prima afgepijld en met Edwin aan het stuur halen we 29 km per
uur, maar dat vooral omdat we meestal de
wind van achteren hebben. Pieken tot 36 km/u worden vlotjes bijeen getrapt. Zo
passeren we tussen de velden o.a.
Hooglede, Oostnieuwkerke, Westrozebeke,en de typische oorlogskerkhoven rond Passendale.
Van dan af komt er wat meer glooiïng in het parcours:
Beselare, Geluwveld en Zillebeke, waar we terug noordwaarts draaien en de wind
(tot 4Bft cfr Sabine) meer op de neus krijgen.
We passeren links van de torens van Ieper ; de geit van
Leterme laat zich niet zien.
Op de splitsing 75-125 km probeertEdwin nog een oude truc om links richting de
125km op te slaan, maar Stan, zijn Pappenheimer kennend, rijdtstoïcijns rechtdoor en doet of hij niks ziet
of hoort (dat laatste is ook zo ) en neemt zo de anderen op sleeptouw.
Omdat de wind meer en meer parten begint te spelen en de
heuveltjes hun tol beginnen te eisen, wordt de kop uitgebreid tot een
duorol:de Bruggeling, duidelijk wind
gewoon, posteert zich naast Edwin. Zo lijkt onze troep heel even op een
krachtig span uit de Ben Hur film, al moet erbij gezegd dat degenen die in het
karretje zaten niet met de zweep op de paarden kletsten (misschien omdat het al
rap genoeg ging?).
Na ongeveer 45 km arriveren we aan de ravitaillering. Van
alles in overvloed: van broodpudding over wafels, peperkoek, de gebruikelijke
banaan en sinaasappels en een bedieningdie een aparte vermelding waard is : twee jonge meisjes die voor tijdens
het uitdelen een heus dansje in elkaar geknutseld hadden om de vermoeide
coureurs terug leven in te blazen.
Nog goed dertig kilometer. Door de velden van Poelkapelle en
Staden. Wind en hellingkjes beginnen hun tol te eisen.Wanneer een groepje ons passeert geeft Theo
het sein : rijd maar door , die laatste 15 km rijd ik wel op eigen tempo. Even
wordt er nog getwijfeld: samen uit - samen thuis is immers het devies, maar als
Stan zegt bij Theo te blijven, wordt er vooraan verdapperd. De kloof met het
groepje moet worden gedicht.Snelheden
van boven de 40 km worden gehaald.Straatoversteken en bochten maken dat slechts twee de aansluiting kunnen
maken: de Bruggeling en Edwin. Die laten zich vervolgens meedrijven met het
groepje veelal jonge snaken dat toch constant zon 35 km/uhaalt.
Nog één ambetante hindernis: de Gitsbergstraat op de grens
Gits en Roeselare: een kasseistrook met een smal betonnen fietspad met van die
(aan de gevoerde snelheid alleszins) toch wel gevaarlijke plastieken
afboordkegels, waar je niet mag tegenaan knallen.
Helling Gitsbergstraat
Zonder ongelukken arriveren we terug bij Belisol Roeselare,
waar ik nog net hoor dat Greipel nr 603 heeft geloot voor de
Ridleycarbonfiets . De rest weet je al .
Het was een fijne rit met een tiptop organisatie!
Tot volgend jaar ?
Edwin Spoelders (gehurkt), naast hem onder andere André Greipel