Inhoud blog
  • Laatste bericht
  • Foto's bij het thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Foto's bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
  • Foto"s bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
    Zoeken in blog

    Kloosterstraat 4
    9080 Beervelde


    Wat leuk dat je een kijkje komt nemen!
    Foto
    Foto

    09/355.53.80

    secretariaat@gbslochristi.be

    Klasblog Gemeentelijke Bassisschool Beervelde
    Klasblog peuter- en eerste kleuterklas, juf Kathy
    03-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Moederdag".
    We bekijken en bespreken foto's van onze mama's.  We ontdekken gelijkenissen en verschillen.  We omschrijven wat ze doen op de foto.
    We worden geschminkt zoals mama's dat soms doen.
    Onze nagels worden gelakt.
    Onze bloemetjes (thema bloemen) worden gebruikt om het versje op aan te brengen. We bekleven een kader met onze foto in met bloemetjes.  Dit alles wordt ingepakt in een schoendoos.  Het inpakpapier hebben we zelf versierd met stift.  De foto van onze mama wordt erop gekleefd.
    Als versje leren we:  "Mama, hier komt jouw kapoentje".
    We kleuren een kleurprent in met wasco.
    We krijgen bezoek van Victor, die na Hemelvaart bij ons in de klas zal starten.
    Samen vieren we de verjaardag van Matteo.  Proficiat Matteo, 3 jaar!
    We bekijken een poppenspel over "Moederdag".
    Via You Tube bekijken we "Nijntje heeft een cadeautje".

    03-05-2016 om 10:41 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    26-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moederdag
    Lieve mama, papa

    Momenteel werk ik rond "Moederdag" in de klas.  Er wordt pas volgende week iets over dit thema op onze blog geplaatst, zodat het nog even een verrassing blijft.  Dus mama, niet voor zondag 8 mei 2016 op onze blog kijken.  Verrassing!!!

    Groetjes, je kleuter.

    26-04-2016 om 10:50 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (1)
    21-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Bloemen".





    21-04-2016 om 20:44 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Bloemen".



















    21-04-2016 om 20:43 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Bloemen".



















    21-04-2016 om 20:42 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Bloemen".
    Met de hele school werken we een projectweek rond "Bloemen" uit.  Lochristi is dan ook een bloemengemeente.
    We nemen bloemen waar.
    Het lied "Zeg bloemetje" zingen we samen.
    Uit eierkartons gemaakte bloemen beschilderen we.
    We zaaien bloemen in bloembakken.  Later worden deze bloemen uit gepland in een bloembak van onze schooltuin.
    Bij het mooie weer spelen we buiten.
    Als relaxatiemoment laten we een zonnestraal elk lichaamsdeel wekken.
    We bespreken afbeeldingen van bloemen.
    We bekijken "Musti in de lente".
    Als poppenspel bekijken we Jules en Pompom die bloemen planten.

    Bijlagen:
    lied Zeg bloemetje ik wist niet dat jij daar stond.docx (64.8 KB)   

    21-04-2016 om 20:27 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    13-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Lente".















    13-04-2016 om 21:26 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Lente".



















    13-04-2016 om 21:25 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Lente".
    We verwelkomen zes nieuwe peuters in onze klas:  "Marie en Julia (zusjes), Femke, Liese Delaere, Hazel en Zoë".  Prima gestart!
    "Jules in de lente" wordt verteld.
    We vertellen bij een praatplaat over lente.
    In potjes zaaien we slamix, sperziebonen, radijzen en komkommer.
    Met wasco kleuren we bloemen in.  We scheuren groene snippers en kleven dit rond de bloemen.
    "Zon en zaadje" zingen we samen.
    Een bloem is klein of groot.
    We spelen buiten.
    In onze schooltuin nemen we de lente waar.
    Tijdens een relaxatiemoment laten we zonnestralen onze verschillende lichaamsdelen wekken.
    We vieren de verjaardag van Eliza.  Proficiat!
    We krijgen een boek als verjaardagsgeschenk van Lieze De Pauw.

    Bijlagen:
    lied zon en zaadje.docx (86 KB)   

    13-04-2016 om 21:20 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    26-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Pasen".



















    26-03-2016 om 19:57 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Pasen".



















    26-03-2016 om 19:55 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Pasen".
    We bekijken en bespreken de klasversiering rond "Pasen".
    Als lied zingen we "Paashaas".
    We krijgen bezoek van de peuters, samen met hun ouders, die na de paasvakantie zullen starten.
    Proficiat Lieze, 3 jaar!
    Stickers kleven we op een paasmandje.  Een papieren eendje bestempelen we met gele verf.
    Samen met de nieuwe peuters tekenen we gras met stift op een blad papier en stempelen we met de onderkant van een plastieken fles bloemen op een blad papier.
    We benoemen de kleur van een paaseitje.
    Met de schudeieren schudden we zacht-luid, vlug-traag.
    Samen met juf Arianne en kleuters bekijken we de poppenkast van "Huppel, de paashaas".
    We beluisteren het verhaal:  "Biekes paaseieren".
     

    Bijlagen:
    lied paashaas.docx (153.8 KB)   

    26-03-2016 om 19:41 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    19-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij de projectweek "Muziek".










    19-03-2016 om 16:55 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij de projectweek "Muziek".


















    19-03-2016 om 16:54 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    16-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij de projectweek "Muziek".
















    16-03-2016 om 21:30 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij de projectweek "Muziek".


















    16-03-2016 om 21:28 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Projectweek: "Muziek"
    We experimenteren met allerlei muziekinstrumenten.
    Via Audicity wordt het bespelen van muziekinstrumenten opgenomen.  Nadien beluisteren we de opname.
    Enkele ouders begeleiden een workshop met zang en piano:  "Een nieuw lied (ik weet het niet, ik weet het wel) aanleren en het ritme ervan beleven door erbij te bewegen, traditionele liedjes zingen, liedjes van Studio 100 zingen, ...".
    We versieren een grote schudbuis met crêpepapier (dierenmotief) en plakband (dessin).  Nadien maken we hiermee met zijn allen muziek.
    Het beleven van ritme doen we door snel-traag, luid-zacht met schudeieren en bellenkransjes te schudden.
    We dansen vrij op muziek.
    We spelen een memoryspel (muziekinstrumenten).
    Bij het poppenspel leren we verschillende muziekinstrumenten kennen (trompet, klarinet).
    Het verhaal "Peter en de wolf" wordt uitgespeeld.
    Het lied "Muzikantje" wordt gezongen.
    "Jules speelt muziek" wordt voorgelezen.
    Via You Tube bekijken we verhalen over muziek (zandkasteel, Nijntje, Musti, Sesamstraat). 
    Tot slot bekijken we een optreden, samen met onze ouders/grootouders, van kinderen en ouders die optreden en muziek uitgebreid aan bod laten komen.    

    Bijlagen:
    lied muzikantje.docx (71.8 KB)   

    16-03-2016 om 21:01 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    10-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeugdboekenweek
    Naar aanleiding van de jeugdboekenweek, konden we samen met alle kinderen van onze school, een voorstelling bijwonen van theater "Acaboe". Het theater is gebaseerd op boeken van Marc De Bel, waarin de Boeboeks de hoofdrol vertolken.  
    De kinderen genoten met volle teugen van de voorstelling!
















    10-03-2016 om 21:40 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Projectweek
    Volgende week werken we met alle kinderen rond het project "Muziek".  Op vrijdag na school volgt dan de apotheose.  Een aanrader om aanwezig te zijn!

    10-03-2016 om 21:39 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Heerlijk smullen".


















    10-03-2016 om 21:29 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)


    Foto

    Archief per week
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014

    Juf Kathy
    Ik ben de voltijdse juf van de peuter- en eerste kleuterklas.

    Ik wil graag een stukje thuis scheppen voor de kindjes in ons klasje.


    Verzorgingswand

    Foto

    De verzorgingswand bestaat uit een bad met douchekraan, een verzorgingstafel, een luierkast, een trap om bad en verzorgingskussen te bereiken, laden met reservekledij en kasten met handdoeken, washanden en dekens;


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!