We experimenteren met allerlei muziekinstrumenten.
Via Audicity wordt het bespelen van muziekinstrumenten opgenomen. Nadien beluisteren we de opname.
Enkele ouders begeleiden een workshop met zang en piano: "Een nieuw lied (ik weet het niet, ik weet het wel) aanleren en het ritme ervan beleven door erbij te bewegen, traditionele liedjes zingen, liedjes van Studio 100 zingen, ...".
We versieren een grote schudbuis met crêpepapier (dierenmotief) en plakband (dessin). Nadien maken we hiermee met zijn allen muziek.
Het beleven van ritme doen we door snel-traag, luid-zacht met schudeieren en bellenkransjes te schudden.
We dansen vrij op muziek.
We spelen een memoryspel (muziekinstrumenten).
Bij het poppenspel leren we verschillende muziekinstrumenten kennen (trompet, klarinet).
Het verhaal "Peter en de wolf" wordt uitgespeeld.
Het lied "Muzikantje" wordt gezongen.
"Jules speelt muziek" wordt voorgelezen.
Via You Tube bekijken we verhalen over muziek (zandkasteel, Nijntje, Musti, Sesamstraat).
Tot slot bekijken we een optreden, samen met onze ouders/grootouders, van kinderen en ouders die optreden en muziek uitgebreid aan bod laten komen. Bijlagen: lied muzikantje.docx (71.8 KB)
16-03-2016 om 21:01
geschreven door juf Kathy 
|