Inhoud blog
  • Laatste bericht
  • Foto's bij het thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Foto's bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
  • Foto"s bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
    Zoeken in blog

    Kloosterstraat 4
    9080 Beervelde


    Wat leuk dat je een kijkje komt nemen!
    Foto
    Foto

    09/355.53.80

    secretariaat@gbslochristi.be

    Klasblog Gemeentelijke Bassisschool Beervelde
    Klasblog peuter- en eerste kleuterklas, juf Kathy
    19-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij de projectweek "Muziek".










    19-03-2016 om 16:55 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij de projectweek "Muziek".


















    19-03-2016 om 16:54 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    16-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij de projectweek "Muziek".
















    16-03-2016 om 21:30 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij de projectweek "Muziek".


















    16-03-2016 om 21:28 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Projectweek: "Muziek"
    We experimenteren met allerlei muziekinstrumenten.
    Via Audicity wordt het bespelen van muziekinstrumenten opgenomen.  Nadien beluisteren we de opname.
    Enkele ouders begeleiden een workshop met zang en piano:  "Een nieuw lied (ik weet het niet, ik weet het wel) aanleren en het ritme ervan beleven door erbij te bewegen, traditionele liedjes zingen, liedjes van Studio 100 zingen, ...".
    We versieren een grote schudbuis met crêpepapier (dierenmotief) en plakband (dessin).  Nadien maken we hiermee met zijn allen muziek.
    Het beleven van ritme doen we door snel-traag, luid-zacht met schudeieren en bellenkransjes te schudden.
    We dansen vrij op muziek.
    We spelen een memoryspel (muziekinstrumenten).
    Bij het poppenspel leren we verschillende muziekinstrumenten kennen (trompet, klarinet).
    Het verhaal "Peter en de wolf" wordt uitgespeeld.
    Het lied "Muzikantje" wordt gezongen.
    "Jules speelt muziek" wordt voorgelezen.
    Via You Tube bekijken we verhalen over muziek (zandkasteel, Nijntje, Musti, Sesamstraat). 
    Tot slot bekijken we een optreden, samen met onze ouders/grootouders, van kinderen en ouders die optreden en muziek uitgebreid aan bod laten komen.    

    Bijlagen:
    lied muzikantje.docx (71.8 KB)   

    16-03-2016 om 21:01 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    10-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeugdboekenweek
    Naar aanleiding van de jeugdboekenweek, konden we samen met alle kinderen van onze school, een voorstelling bijwonen van theater "Acaboe". Het theater is gebaseerd op boeken van Marc De Bel, waarin de Boeboeks de hoofdrol vertolken.  
    De kinderen genoten met volle teugen van de voorstelling!
















    10-03-2016 om 21:40 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Projectweek
    Volgende week werken we met alle kinderen rond het project "Muziek".  Op vrijdag na school volgt dan de apotheose.  Een aanrader om aanwezig te zijn!

    10-03-2016 om 21:39 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Heerlijk smullen".


















    10-03-2016 om 21:29 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Heerlijk smullen".


















    10-03-2016 om 21:27 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    09-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Heerlijk smullen".
    In de poppenhoek leren we heerlijk koken:  "Bereiden van cupcakes, frietjes, chocolade, taartjes".
    We leren pizza met een pizzames versnijden, ijsjes en taart maken.
    We bereiden vanille-, chocolade- en aardbeipudding.
    "Smakelijk eten" zingen we samen.
    We bekleven een koksmuts met witte snippers.
    Tellen tot 4 etenswaren.
    Tijdens het relaxatiemoment rollen we met een plastieken ei over het lichaam heen.
    We luisteren naar het verhaal:  "De kok".
    Via You Tube bekijken we zandkasteel "Eten kopen".

    Bijlagen:
    lied smakelijk eten.docx (48 KB)   

    09-03-2016 om 21:11 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    03-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Sokken".
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    03-03-2016 om 17:41 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Sokken".


















    03-03-2016 om 17:40 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    02-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Sokken".
    Elke kleuter heeft van thuis een paar oude sokken meegebracht.
    We nemen de sokken waar en doen er allerlei spelletjes mee.
    Sorteren van de sokken volgens kleur, motief, grootte, ... .
    Bij het vrij spel vullen we sokken op met dopjes, hangen we ze met wasknijpers op aan een waslijn.
    "Er zit een gaatje in mijn sok" zingen we samen.
    We knutselen een sokpop.
    Als verhaal bekijken we "Een sok aan mijn teen" (You Tube - zandkasteel).
    Relaxatie:  "Per twee gaan we met een sok aan de hand over elkanders lichaam heen, bij het horen van rustige muziek".


    Bijlagen:
    lied sokken.docx (144 KB)   

    02-03-2016 om 20:39 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's pedagogische studiedag: "STEM".






    02-03-2016 om 20:16 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's pedagogische studiedag: "STEM".


















    02-03-2016 om 20:15 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedagogische studiedag: "STEM"
    Vandaag ging onze pedagogische studiedag (met de hele scholengemeenschap samen) over STEM.
    Wat houdt dit in?
    STEM staat voor Science – Technology – Engineering – Mathematics en bundelt een waaier aan technologische en exacte wetenschappen. In een complexe maatschappij als de onze is er een grote nood aan mensen met STEM-profielen. Om loopbanen in wiskunde, exacte wetenschappen en techniek te stimuleren, stippelde de Vlaamse Regering een actieplan uit tot 2020.
    Hierbij experimenteerden wij met ijsballonnen, stelden wij onszelf vragen over het experiment  en deelden wij onze bevindingen met elkaar.
    Tot slot kregen wij een demonstratie gegeven door kinderen van het zesde leerjaar, waarbij zij STEM hebben toegepast.  

    02-03-2016 om 20:02 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    25-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Schoenen".












    25-02-2016 om 22:10 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Schoenen".


















    25-02-2016 om 22:09 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    24-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Schoenen".
    Elke kleuter heeft één paar oude schoenen meegebracht naar school toe.  Samen nemen we deze schoenen waar door te kijken hoe ze eruit zien.  Zo ontdekken we verschillen en gelijkenissen.  We maken een toren van schoenen, dansen ermee op muziek, kruipen ermee rond terwijl de schoenen over onze handen zitten.
    Als relaxatiemoment masseren we een voet van een klasgenootje, bij het luisteren naar rustige muziek.
    We wassen schoenen met een sponsje water en zeep.
    De meegebrachte schoenen beschilderen we met verf.
    Als lied zingen we "Schoenen om te dansen".
    We sorteren schoenen volgens de kleur, het type, de sluiting, ... . 
    We beluisteren het verhaal "Schoenenwinkel".

    Bijlagen:
    Schoenen om te dansen.docx (17.5 KB)   

    24-02-2016 om 20:25 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    18-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Krullen"






    18-02-2016 om 19:58 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)


    Foto

    Archief per week
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014

    Juf Kathy
    Ik ben de voltijdse juf van de peuter- en eerste kleuterklas.

    Ik wil graag een stukje thuis scheppen voor de kindjes in ons klasje.


    Verzorgingswand

    Foto

    De verzorgingswand bestaat uit een bad met douchekraan, een verzorgingstafel, een luierkast, een trap om bad en verzorgingskussen te bereiken, laden met reservekledij en kasten met handdoeken, washanden en dekens;


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs