We nemen spullen waar van oma en opa.
Als verhaal bekijken en beluisteren we: "Oma en Opa Pluis", "Jules op de fiets bij opa".
Het versje: "Neuze, neuze, vind ik reuze" wordt aangebracht.
We leren een dansje aan: Herfstbladeren of herfstvruchten.
In de schooltuin verzamelen we noten, kastanjes, eikels, beukennootjes, herfstbladeren, bolsters.
We leren gips maken en dit in een gipsvorm (kabouter) gieten. We beschilderen de kabouter volledig in groen, oranje, geel of paars.
Ons kaartje met versje en herfstvrucht of blad (zie dans grootouderfeest) versieren we door er hartjes op te kleven uit golfkarton.
Tijdens het relaxatiemoment masseren we per twee onze handen. Dit bij het luisteren naar rustige muziek.
We spelen een kimspel met herfstvruchten.
Het gezelschapsspel "Picnic" wordt aangebracht.
Als poppenspel wordt er Nelly en Cezar in de herfst en Nelly en Cezar met fruit gespeeld.
We repeteren met alle klasgroepen samen voor het grootouderfeest.
We genieten met zijn allen van het grootouderfeest: "Zingen, dansen, toneel bekijken, cake eten en fruitsap drinken, een zelf gemaakt cadeau aan onze grootouders bezorgen, onze klas tonen. Bijlagen: versje grootouders.docx (327.1 KB)
17-10-2018 om 13:47
geschreven door juf Kathy 
|