Samen met juf Els gaan we turnen.
We genieten van het spel met elkaar.
Wie nood heeft aan een
middagdutje, rust even uit op een bedje in de klas.
De oudste kleuters vertellen tijdens het vrij spel wat ze graag zouden
doen.
We
maken (opnieuw) kennis met Jules ( de klaspop), juf Jolien (stagiair),onze klasvriendjes en alle
juffen en meesters.
Een boekentas uit papier bestempelen we met ronde stempels. Wie wil kan er nadien ook zelfgeknipte
snippers opkleven.
In onze boekentas bekijken we onze spullen. We herkennen onze eigen boekentas en die van
anderen.
De juf leest verhalen voor: Jules gaat naar school, Anna in de klas. Deze verhalen bekijken we ook digitaal op de
laptop.
Een speurtocht maken we doorheen de klas. We bekijken alle hoeken en het materiaal
. Hierbij houden we ons ook aan gemaakte
afspraken.
Gaande weg leren/hernemen we ook
de kalenders: Weer-, dag-,
aanwezigheidskalender.
Sommige kleuters krijgen een taak toegewezen: vuilbakjes klaarzetten, schildpadden
voeren.
Elk dierensymbool per kleuter benoemen we.
We spelen een memoryspel met fotokaartjes van de nieuwe kleuters.
We spelen het vingerversje met juf Jolien: "Het slakje kruipt uit zijn huisje. Kruip, kruip, kruip. Het strekt de beide voelsprietjes uit. Sluip, sluip, sluip. Het trekt ze nu weer in. En kruipt vlug, vlug zijn huisje weer in".
We zingen het lied: "We maken een kringetje.
.jpg)
03-09-2014 om 00:00
geschreven door juf Kathy 
|