Foto
Inhoud blog
  • Nieuwe blog
  • Machelen
  • Uitbergen
  • Baardegem
  • Zwijnaarde
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • louis vervaeke
  • bloggen
  • maxim de greve
  • agenda

    Wedstrijden seizoen 2010

    Categorieën
    "Coureurke" Yorne
    Stap voor stap komen we er wel !
    19-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Evergem-Belzele

    49 deelnemers en de supporters (mémé en Julien, Carla en Mio, zus Yadrinka en onze Chris) op post met een mooi weertje (25°) als extraatje. Opnieuw dank aan hen die mij blijven steunen (in goede en kwade dagen)

    Mijn tweede koers op dit parcours dit seizoen. Mijn eerste koers hier was barslecht dus moest ik dit keer beter doen. Er dienden 11 ronden afgelegd te worden, goed voor 70 km.

    Reeds van in de eerste ronde was er een demarrage van Jonas Lammens, dit beloofde een heftige wedstrijd te worden. Aan het einde van de tweede ronde was er een valpartij waarvan ik - gelukkig - gespaard bleef maar hierdoor wel een beetje achteraan het peloton bengelde.

    Mijn benen voelden goed aan - dankzij mijn masseur Peter - en ik kon mooi opschuiven naar voor. Ondertussen hadden opnieuw een paar mannen gedemarreerd maar we konden ze telkens terug tot de orde roepen.

    En dan, in de 5de ronde, opnieuw een demarrage van Jamie Schockaert. Ik ging mee en met een 10-tal renners konden we al vlug een mooie voorsprong opbouwen van 43 seconden. Dankzij onze mooie samenwerking (op commando van Jamie) konden we die voorsprong in stand houden.

    Ondertussen werden tante Fabienne en Joyce (die er vandaag niet bij konden zijn) telefonisch op de hoogte gebracht door ons ma (zodat ze toch een beetje aanwezig waren) en mee konden supporteren van op afstand

    Op 2 ronden van het einde probeerde Thieme Van Ruymbeke met een 2-tal companen ons bij te benen maar dit lukte (jammer genoeg voor hen en joepie voor ons) niet. Bjarne Trio had ondertussen ook moeten afhaken van ons groepje zodat we nog met 9 overbleven voor de eindspurt.

    Ik eindigde op de 5de plaats. Mijn beste plaats tot nu toe Yes, I did it again hé Chrisje. Enne, by the way, mercikes voor de goede bevoorrading samen met onze pa



















    19-09-2009 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele sfeerfotokes van tijdens en na de wedstrijd. Waar is ons Chrisje gebleven ???












    16-09-2009 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Poeke

    In tegenstelling tot de voorbije "zonnige" wedstrijden was het vandaag een echt herfstweertje. Koud, een zeer strakke wind en af en toe een paar druppeltjes Voor ons niet zo leuk maar voor de supporters zeker niet. Alvast iedereen opnieuw bedankt voor jullie aanwezigheid en steun tijdens de koers. 

    Niettegenstaande er dit weekend veel wedstrijden waren kwamen we toch met mooi aantal renners aan de start, 68. Dat zou het er niet echt makkelijker op maken want het parcours bestond uit zeer smalle baantjes met veel bochtenwerk en midden in de kouter. Wind, wind en nog eens wind waar we ook reden

    Al vroeg was er een demarrage maar waren er ook enkele valpartijen. Hierdoor miste ik de boot en was ik niet mee met de vluchters. Dan maar een paar keer zelf geprobeerd om het gat te dichten maar dat lukte niet. Geen helpers

    Tegen het einde van de wedstrijd waren mijn meeste krachten verspeeld maar onder aanmoediging van mijn peter, tante Fabienne, Joyce, ons Chrisje, onze pa en ons ma ging ik vol moed de laatste ronde in. Daarbij kwam nog dat het lichtjes was beginnen regenen. Net voorbij de aankomst lag een kasseistrook en daar ik met mijn carbon wielen reed had ik .... geen remmen meer . Supergevaarlijk dus.

    Bij het aanvangen van de pelotonspurt perste ik al mijn (nog) overblijvende krachten uit mijn lijf en kon ik toch nog een 10-tal plaatsen opschuiven. Goed voor een 22ste plaats in de eindstand.



















    15-09-2009 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    08-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overboelare
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    69 deelnemers stonden aan de startlijn met o.a. Robin Venneman, De Gendt Aime, Penserini Loïc, Robin Van Goethem, Rossignol Bryan, Geerinck Jens, geen pannenkoeken dus om tegen te koersen.

    We dienden 10 ronden van om en bij de 7 km. af te leggen op een vrij mooi maar wel heuvelachtig parcours.

    De eerste helft van de koers kon ik goed meerijden in de buik van het peloton. In de tweede helft waren er een paar demarrages en die kon ik eveneens goed opvangen, mede dank zij de steun van mijn supporters. Mercikes om opnieuw aanwezig te zijn Chris, Victor, Geert, Kathleen, Jonas, mémé en Julien

    Zelf kon ik ook een paar demarrages plaatsen maar ik geraakte niet weg. Wel kon ik een paar keer het gat dichten zodat het peloton telkens kon aansluiten bij de "vluchters". Bij het ingaan van de laatste ronde waren er opnieuw een 4-tal renners gaan vliegen en probeerde ik het gat te dichten. Plots werd ik in het nauw gedreven door een paar "stoere mannen" (althans die denken toch dat ze dat zijn). Hierdoor  verloor ik tal van plaatsen (kon er in de spurt nog een paar opschuiven) en behaalde slechts een povere 43ste plaats.

    Iedereen was het er mee eens dat ik een mooie koers gereden had en dat ik tevens ook zelf koers gemaakt had wat niet van iedereen kon gezegd worden. Spijtig dat mijn uitslag niet overeenkomt met de wedstrijd die ik gereden heb



















    08-09-2009 om 23:42 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zingem

    Een thuiswedstrijd en wat voor één

    Gans de week gierden de zenuwen door mijn lijf en liep ik - tot grote ergernis van ons ma, onze pa en mijn lieve zusjes - op de toppen van mijn tenen.

    Ik had mij voorgenomen om bepaalde personen eens te laten zien wat ik in mijn mars had - in tegenstelling tot wat zij over mij denken - en ... het is mij gelukt Ik heb ze een poepie laten ruiken.

    Maar liefst 70 renners kwamen aan de start. Ik kreeg al zenuwen bij het zien van "de goeien" en zag mijn "plannetje" al in de mist opgaan maar - koppig als ik ben - zou ik toch tot het uiterste gaan.

    Ik had een mooie startplaats. HAD dus. Toen alle renners klaarstonden aan de start moest de wagen met de rode vlag nog passeren en alle renners die achteraan stonden schoven mooi mee zodat de eerste rij uiteindelijk de laatste werd

    Toen het startsein gegeven werd en onze pa zag dat ik gans achteraan zat zag hij het al niet meer zitten. Dat was dus buiten bibi gerekend. Ik kon mooi opschuiven naar voor en bij het einde van de eerste ronde zat ik gans vooraan het peloton. Bij de aankomstlijn demarreerde ik en Seppe Kopecky volgde. Bij het einde van de tweede ronde hadden we reeds een voorsprong op het peloton van om en bij de 35 sec. Die liep de volgende ronde op tot 45.

    Ons ma (en eigenlijk iedereen die kwam supporteren voor mij) riep dat het nog veel te vroeg was en dat ik mij niet kapot mocht rijden maar daar had ik geen oren naar. Tante Fabienne kon haar eigen ogen niet geloven en vergat zelfs te roepen naar mij

    Uiteindelijk konden Jasper Dult (dank voor de steun trouwens in de laatste ronde), Jens Geerinck, Robin De Ketele, Geerinckx Ruben en Tijs Delbaere ons vervoegen en konden we mooi ronddraaien.

    We konden een voorsprong opbouwen van 1 minuut 30 op het peloton en zetten zo de ganse wedstrijd naar onze hand. In de laatste ronde had ik een dipje maar dankzij Jasper kwam ik er weer bovenop en haalde een 7de plaats, mijn beste resultaat tot nu toe en vooral : mijn plannetje was gelukt

    Dank aan mijn trouwe supporters én iedereen die mij langs het parcours aanmoedigde
    Mede dankzij deze aanmoedigingen had ik de kracht om de wedstrijd tot een goed einde te brengen.



















    22-08-2009 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    17-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grammene

    58 renners kwamen aan de start.

    Ik had niet echt goede benen in het begin van de wedstrijd en bengelde dan ook achteraan het peloton (tot grote ergernis van onze pa en ons ma). Toen ik haar teken deed dat het niet ging riep ze dat het wel zou lukken en dat ik moest doorzetten (wat ik dan ook maar deed)

    Naarmate de wedstrijd vorderde voelde ik me beter en beter worden maar het was eigenlijk al te laat want er waren al 14 vogels gaan vliegen.

    De derde laatste ronde probeerden Dimitri Soete en ik ons los te trekken van het peloton wat ons ook lukte. Bij het ingaan van de laatste ronde hadden we al een mooie voorsprong.

    Ik zette alles op alles en reed de longen uit mijn lijf. Ik kon er nog eentje oppikken die gelost was van de 14 "vluchters" en zodoende werd ik 14de.

    Blijdschap alom bij mijn peter, tante Fabienne, Joyce, nonkel Ronny, Lieve en niet te vergeten ons ma en onze pa en de twee zussen.

    Hopelijk volgende week in Zingem (thuiswedstrijd dus) gaat het ook zo goed (liefst nog beter)


    14/58















    17-08-2009 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zingem

    Toch wat zenuwen deze morgen want het was een "thuiswedstrijd" vandaag. Vele bekende gezichten dus bij de opwarming en start maar ons ma had eigenlijk meer zenuwen dan ik

    Grote opkomst van supporters (o.a. mijn oma en Laintje, nonkel Ignace, Lesley, Frank, Ingrid en Eddy, Kathleen en Thomas, enz. ...) waarvoor mijn dank, ook aan de wekelijkse aanwezigen (mijn peter, Tante Fabienne, Joyce, zus Yadrinka, mijn maatje Chris, mémé & Julien, nonkel Ronny & Lieve en niet te vergeten mijn vriend Grégory en masseur Peter).

    Om 14u45 (ietsje later dan voorzien door omstandigheden) vertrokken we voor een criterium op gesloten omloop met 52 renners. We dienden slechts 40 km. af te leggen maar reeds van bij het begin werd er duchtig gekoerst.

    Ik kon de ganse wedstrijd mooi volgen en demarreerde ook een paar keer. Eén dom foutje : ik demarreerde in de voorlaatste ronde maar aangekomen aan de aankomst bleek dat we nog een rondje moesten al mijn moeite voor niets dus en ook mijn krachten verspeeld voor de eindspurt

    Op de 52 renners behaalde ik de 32ste plaats   Volgens de wedstrijd die ik gereden heb, kon ik een betere eindplaats hebben behaald



















    09-08-2009 om 22:50 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knesselare

    In tegenstelling met woensdag voelden mijn benen goed aan toen ik wakker werd. Dat was al een hele geruststelling want ik wou niet terug afgaan zoals eerder deze week en mijn supporters niet teleurstellen. Trouwens bedankt omdat jullie alweer op post waren

    Niettegenstaande er veel koersen waren kwamen toch 57 renners opdagen. We dienden 12 ronden van 5,300 km af te leggen. Een vrij mooi parcours maar nogal veel smalle straatjes waar het moeilijk opschuiven was.

    Ik kon mooi meerijden met het peloton (hield me eigenlijk een beetje achteraan in mijn zetel ) wat niet zo naar de zin was van ons ma. Telkens ze me zag riep ze dat ik moest opschuiven. Ze zag ook wel dat ik beter kon maar wist ook wel dat het niet zo makkelijk was om hier naar voor te komen.

    De derde laatste ronde waagde ik mijn kans en zette alles op alles om vooraan te geraken wat mij ook lukte. Jonas Lammens kwam als eerste over de streep - waardoor hij een premie op zak had - en ik volgde in zijn wiel, aangemoedigd door mijn peter, tante Fabienne, Joyce, zus Yadrinka, onze pa en mijn maatje Chris. 

    Al vlug wist Maxim De Greve ons bij te benen maar het peloton liet ons ook niet rijden. Het werd een massaspurt, niet zonder gevaar dus. Ik haalde de 40ste plaats. Heb een mooie wedstrijd gereden maar had toch liever een mooiere einduitslag gehad













    05-08-2009 om 22:57 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    29-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deerlijk

    Mooi weertje, supporters (mijn peter en tante Fabienne en ons Chrisje) op post en 88 renners aan de start. Wat moet er nog meer zijn ?

    Hm, goeie benen enne ..... die had ik niet vandaag

    Reeds van bij de start werd er een duchtig tempo gereden. Ik wilde wel volgen maar mijn benen blijkbaar niet dus moest ik van in de eerste ronde lossen van het peloton

    Niemand begreep er iets van ... Ons ma vroeg wat er scheelde en onze pa    Niet om aan te spreken dus, maar als hij het beter kan ...

    Het ging gewoonweg niet. Ik kon nog een groepje dat voor mij reed inhalen en zo 2 ronden met hen meerijden. Daarna moesten we afstappen omdat we al te veel achterstand hadden opgelopen. Ik perste er nog een spurtje uit en haalde uiteindelijk de 71ste plaats















    29-07-2009 om 20:44 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    27-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK te Geel

    Vergezeld van een stralend zonnetje vertrokken we (ons ma, onze pa, zus Yadrinka, Gregory, ons Chrisje, Stefanie en Céline) om 9.00u richting Geel voor het Belgisch Kampioenschap.

    Eerst waren de dames juniores en dames nieuwelingen aan de beurt. Wij gingen van start om 13.45u om daarna opgevolgd te worden door de tweedejaars nieuwelingen.

    132 renners gingen van start en dienden 9 ronden af te leggen, goed voor 73,8 km wedstrijd. 93 renners haalden de eindstreep.

    Reeds in de eerste ronde werd er gedemarreerd en uiteindelijk konden 6 renners - Jasper Dult, Aimé De Gendt, Jonas Rickaert, Maxime Farazijn, Kevin Deltombe en Niels Vanderaerden - de volledige wedstrijd naar hun hand zetten. Het peloton probeerde hen bij te benen maar jammer genoeg lukte dit niet. Niels ging uiteindelijk met de kampioenentitel lopen. Proficiat !

    Spijtig genoeg hadden sommigen in het peloton af te rekenen met pech (o.a. Jonas Lammens en Saimen De Laeter) en konden hun wedstrijd niet afmaken. Anderen (o.a. Thieme Van Ruymbeke, Tiesj Benoot, Dimitri Soete en Glenn Rotty) reden daarentegen een uitstekende wedstrijd.

    Ikzelf kon ook mee met het peloton maar ben niet echt tevreden met mijn uitslag. Ik had gehoopt dat ik toch een mooiere uitslag zou behaald hebben maar in de spurt werd ik wat gehinderd en kon ik niet opschuiven naar voor. Ik moet mij tevreden stellen met een 74ste plaats.

    Dank aan ons Chrisje, Gregory, Stefanie en Céline om te supporteren. Hopelijk komen de twee laatstgenoemden nog dikwijls supporteren











    27-07-2009 om 20:39 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    19-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borsbeke

    Daar Borsbeke net naast Herzele ligt mocht ik mij bij ons Chrisje en Sabientje gaan omkleden ... dank hiervoor

    Na kennismaking met het parcours zag ons ma het niet echt zitten. Veel kleine baantjes, draaien, bergop en bergaf enne de enorme (tegen)wind niet te vergeten. Om 13.45u gingen we van start met 43 deelnemers om nog te eindigen met ... 22 want de rest waaide er allemaal uit (inclusief bibi) Ik behaalde de 24ste plaats

    30 augustus a.s. is het opnieuw in Borsbeke en zal ik mijn best doen om dit goed te maken en een betere prestatie proberen neer te zetten. 

    Nu vertrek ik naar Luxemburg voor een weekje stage ter voorbereiding op het BK a.s. zondag te Geel.













    19-07-2009 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3de rit Ronde van Oost-Vlaanderen te Denderwindeke

    Na bespreking/goedkeuring van mijn trainer en masseur kon ik toch starten in de slotrit van de Ronde van Oost-Vlaanderen. Ik zou wel op mijn tanden bijten en zien wat ik nog kon presteren vandaag.

    Het was de zwaarste rit (74 km) met 6 hellingen waaronder de Congoberg. Deze moesten we 6x beklimmen. Ons ma en pa zagen het niet zitten en dachten dat ik na 2 ronden al zou moeten afhaken tengevolge van mijn knie (die nu nog blauwer zag dan de zaterdag).  De supporters werden zelfs verwittigd dat ze mochten komen maar niet hoefden want dat ik toch (opnieuw) niet zou uitrijden door mijn blessure.

    Eéntje kwam er - ondanks onze verwittiging - toch opdagen, nl. ons Chrisje

    Reeds van in het begin van de wedstrijd was er een demarrage en ons ma zag het direct al niet meer zitten. Die dacht dat ik al uit het peloton zou gewaaid zijn bij de eerste doortocht maar ze zat er toch lekker naast

    Ronde na ronde kon ik toch blijven aanklampen bij het peloton onder aanmoediging van ons ma, zus Yadrinka, onze pa en ons Chrisje. Bij het ingaan van de laatste ronde moest ik even passen en een ga(a)t(je) van 20 sec. laten op het peloton. Ons ma riep dat ik moest doorbijten en dat het wel zou lukken maar ik zag het efkes niet zitten.

    Op de Congoberg raapte ik al mijn resterende krachten bijeen en reed op mijn eentje naar het peloton Oef het was gelukt. Nu nog bijblijven tot aan de eindmeet - wat me ook lukte.

    Ik eindigde als 78ste van de 134.



















    13-07-2009 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2de rit Ronde van Oost-Vlaanderen te Aspelare

    Na mijn valpartij gisteren ben ik deze morgen wat stijfjes opgestaan en had pijn in mijn schouder, pols en vooral in mijn knie. Al vlug besliste ik om toch van start te gaan in de tweede rit. We zouden wel zien hoe ver ik het bracht

    Een tweede tegenvaller was dat het regende. Normaal koers ik graag bij regenweer maar vandaag zag ik dit niet echt zitten (waarschijnlijk bang om opnieuw kennis te maken met het asfalt )

    Om 16.00 gingen we met 136 renners van start voor een wedstrijd over 8 ronden. In de tweede ronde kon ik het bijna niet uithouden van de pijn in mijn knie maar ik zette toch door. Na 4 ronden werd ik uit koers genomen daar ik te veel achterstand had op de koplopers

    Mijn knie staat dubbel zo dik als voor de koers en het ziet ernaar uit dat ik de derde rit niet zal kunnen starten.







    11-07-2009 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1e rit Ronde van Oost-Vlaanderen te Haaltert

    Mijn eerste "grote" wedstrijd, maar wat voor één was het

    Vanaf 17.00u  mochten we gaan tekenen op het podium om ons daarna stilletjesaan klaar te maken voor de start om 18.00u. Er was een massa renners aanwezig (146) en het was dus drummen geblazen om een mooi plaatsje te bemachtigen aan de start.

    We moesten achter de moto blijven tot de officiële start werd gegeven (2,5 km na vertrek aan de officieuze startplaats) Een goeie kilometer na de officiële start was het al meteen prijs. Er stond een auto langs de weg geparkeerd, de eerste renners hadden dit te laat opgemerkt, moesten in de remmen gaan en ... er ontstond een massale valpartij waar bibi ook bij betrokken was. Ik ging over kop, belandde in de gracht en kreeg een fiets tegen mijn hoofd. Mijn fiets stond recht tegen een afsluiting (al goed dat hij er niet over lag) en her en der lagen onze drinkbussen verspreid over de grond. Sommige renners lagen onder 2 of zelfs 4 fietsen bedolven. Tegen dat iedereen rechtgekrabbeld was waren de "gelukkigen" reeds gaan vliegen en wij hadden meteen een achterstand van meer dan 1 minuut.

    Na de tweede ronde mocht ik dan ook stoppen en dat was eigenlijk maar best ook want ik had mijn knie bezeerd. In het kamp van het Rode Kruis was het één grote chaos. Overal renners die gevallen waren. Eentje met een gebroken sleutelbeen, eentje werd afgevoerd voor zijn heup, een andere zijn pink hing gewoon los en velen met schaafwonden aan benen, armen en schouders Bij mij viel het dus al bij al nog mee.

    Spijtig dat mijn eerst rit zo moest aflopen. Hopelijk morgen beter (alhoewel slechter dan vandaag kan het eigenlijk niet)

    Aan iedereen die kwam supporteren : mercikes hé











    10-07-2009 om 23:01 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    05-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mol - Vlaams Kampioenschap

    Na een rit van bijna 2 uur kwamen we aan in Mol waar de zon volop scheen zodat het opnieuw een "warme" wedstrijd zou worden. We waren tijdig vertrokken zodat we ook nog de dames juniores en nieuwelingen aan het werk zagen.

    Om 13u15 mochten we ons naar de délégés begeven en nadat onze fietsen waren gecontroleerd op het juiste verzet konden we plaatsnemen aan de startlijn. 64 eerstejaars nieuwelingen namen deel aan het Vlaams Kampioenschap onder wie Thieme Van Ruymbeke, Miel Pyfferoen, Niels Vanderaerden, Glenn Rotty, Tiesj Benoot, Kevin Deltombe en Maxime Farazijn die grote kans maakten op deze titel.

    Reeds in de eerste ronde demarreerde Miel Pyfferoen en werd er duchtig gekoerst om hem tot de orde te roepen, wat ons ook lukte. Ee ene demarrage volgde de andere op zodat er weinig tijd was om even op adem te komen. Ondanks het warme weer mocht er niet bevoorraad worden (zeiden ze vóór de wedstrijd) maar na 4 ronden kwamen de délégés op hun beslissing terug en mochten we toch drinken aannemen en dat was maar best ook want op 4 ronden van het einde zat ik al door mijn voorraad (2 drinkbussen) heen.

    Wouter Leten (die trouwens de titel van Vlaams Kampioen op zak stak vandaag), Laurens Loeters, Maxime Farazijn en Daan Hoeyberghs waren gaan vliegen en kregen een 6-tal achtervolgers op hun nek (maar die konden we in de laatste ronde nog bijbenen) zodat het toch nog een massaspurt werd die door de lange rechte aankomstlijn geen makkie was. Ik kon er nog een mooie spurt uitpersen en behaalde de 27ste plaats .

    Dank aan mijn zussen om te supporteren en Yadrinka, mercikes om mij zo goed te soigneren hé

    Op naar volgende week waar ik een 3-daagse voor de boeg heb



















    05-07-2009 om 21:14 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Serskamp

    Vandaag moesten we pas om 17.00u starten i.p.v. op het gebruikelijke 15.00u en dat was maar best ook want het was warm (en niet echt mijn ding want dan krijg ik niet voldoende zuurstof binnen).

    57 renners stonden aan de start met opnieuw de grote kanonnen zoals Jens De Winne - die trouwens won en waarvoor proficiat -, Robin Van Goethem, Bryan Rossignol en daar werd ik terug zenuwachtig van

    Eveneens stonden mijn trouwe supporters (mémé, Julien, nonkel Ronny & Lieve, Philippe, Wiske en Niels, Chris, Sabine en Stefanie, Gregory en mijn zus Yasna) aan de startlijn waarvoor opnieuw mijn dank

    Onder aanmoediging van bovengenoemden gingen we van start voor 10 ronden, goed voor 63 km. Reeds in de tweede ronde demarreerde Van Goethem en nam een paar "vluchtelingen" mee waardoor het tempo opgedreven werd.

    Halverwege de wedstrijd plaatste ik ook een demarrage maar spijtig genoeg kreeg ik niemand mee en stopte ik dus af (met groot ongenoegen van onze pa, nonkel Ronny en Philippe). Sabine zag het al helemaal zitten maar ons ma bleef er kalm bij (is maar content als ik de laatste ronde nog mooi in het peloton zit)

    Niettegenstaande de drukkende warmte haalde ik toch de eindmeet en werd 23ste

    Mijn volgende wedstrijd is woensdag a.s. in Dikkebus ter voorbereiding van het Vlaams Kampioenschap volgende zondag in Mol.



















    28-06-2009 om 10:06 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deftinge

    Stilletjes hoopte ik dat er vandaag zou gereden worden in de regen maar het mocht weer niet zijn Pech voor mij maar geluk voor mijn supporters die opnieuw talrijk aanwezig waren vandaag (Suske en Dominique, Wiske en Philippe, Niels, Gregory, Yasna en Kenneth, nonkel Rony en Lieve, de ouders van Jonas, Yordi en ouders + zus, Christel, Luc en Jerel en niet te vergeten onze allerbeste Chris). 

    Wie Deftinge een beetje kent weet dat daar koersen niet zo een makkelijke klus is en zeker niet als Jonathan Vlaeminck - die trouwens won -, Kevin Rasschaert, Jens De Winne, Robin Venneman en Bryan Rossignol van de partij zijn. In totaal startten we met 54 renners en 38 ervan haalden de eindstreep.

    We dienden 8 ronden af te leggen, goed voor 60 km. koers. De eerste rondes bleef het volledige peloton bij elkaar maar in de derde ronde was er al een vogel gaan vliegen waardoor er duchtig werd gekoerst om die terug tot de orde te roepen (wat ons ook lukte). Af en toe had ik het een beetje moeilijk om die zotten bij te houden maar onder aanmoediging van de supporters kon ik toch bij het peloton blijven, soms wel helemaal achteraan en zag ik het efkes niet meer zitten maar ons ma schreeuwde mij toe dat ik het wel kon en dat ik moest opschuiven, idem bij het ingaan van de laatste ronde waar ik terug helemaal achteraan het peloton zat.

    Bij het ingaan van de spurt haalde ik al mijn krachten naar boven en kon ik toch nog een mooie 20ste plaats bemachtigen

    Chrisje, ik had u beloofd dat ik de volgende koers zou bewijzen dat ik het kon. Bij deze ... I did it today 

















    21-06-2009 om 23:57 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schelderode
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na mijn geslaagde wedstrijd vorige week in Zwijnaarde had ik goede moed voor Schelderode. In de voormiddag goot het water en stilletjes hoopte ik dat dit gans de dag zo zou blijven. Had zin om eens een wedstrijd in de regen te rijden, maar mijn gebeden werden niet verhoord Na de middag kwam de zon piepen en werd het toch nog een mooie namiddag.

    Al mijn ploegmaats waren aanwezig alsook talrijke supporters (die ik opnieuw moest teleurstellen). Dank voor jullie aanwezigheid en steun enne Chris, hopelijk rij ik de volgende wedstrijd dat je er bent wel uit hé (zal eens bewijzen dat ik het wel kan)

    Onze pa verwittigde mij op voorhand : "Hier moet je oppassen want hier gaan ze vallen. Zorg dat je hier vooraan zit of het is gepasseerd !!" In de tweede ronde was het zo ver. Mijn ploegmaat Dillen kuste de grond en ik zat ... achter hem, pech dus.

    Daar Robin Van Goethem reeds van bij de start was gaan vliegen zat het tempo er in om hem te pakken te krijgen en door mijn achterstand bij de valpartij kon ik - jammer genoeg - het gat niet meer dichten en moesten we het peloton laten rijden en halverwege de wedstrijd de koers dus verlaten. Onze pa was niet te spreken en heeft dan maar zijn verdriet verdronken (graptje pol) samen met onze Chris & C°.











    15-06-2009 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwijnaarde

    Oef, na mijn slechte prestaties de voorbije week heb ik gisteren mijn koers mooi uitgereden en dat is maar best ook want het was eigenlijk een beetje een "thuiswedstrijd" daar mijn mémé op Zwijnaarde woont (we moesten trouwens langs haar deur passeren met de koers). Veel mensen hadden haar gevraagd of ik meedeed en gezegd dat ze zouden komen supporteren dus moest ik het beste van mezelf geven en hopen dat ik niet zo een slechte wedstrijd zou rijden als de twee vorige

    We gingen van start met 48 deelnemers en dienden 14 ronden van 4,700 km af te leggen, goed voor bijna 66 km dus. Mijn benen voelden goed aan en ik kon mij steeds mooi vooraan in het peloton houden, aangemoedigd door mémé en Julien, mijn oma, Laintje, tante Fabienne, Joyce, Yadrinka en mijn vriend Gregory. Mercikes hiervoor Het was een mooi maar wel zeer technisch parcours met veel bochten en draaien en dat lag me wel.

    In de derde ronde verloor mijn vriend Maxim zijn drinkbus en ik bood hem onmiddellijk de mijne aan maar naarmate de wedstrijd vorderde en er reeds een paar demarrages waren begon mijn (enige) drinkbus ook leeg te geraken. Ik riep steeds naar onze pa en ons ma dat ik DRINKEN moest hebben maar ... van de délégés mocht er geen bevoorrading zijn zodat ik de rest van de koers op droog zaad zat.

    Bij aanvang van de laatste ronde zat ik opnieuw vooraan het peloton maar toen de spurt begon kreeg ik stekende pijnen in mijn zij (uitdrogingsverschijnselen zeker) en kon ik geen meter meer mee ... Ik eindigde 33ste maar weet zeker dat ik MET drinken een beter resultaat zou gehaald hebben. Pech dus (en boos op ons pa en ons ma omdat ze geen drinken gegeven hadden).



















    07-06-2009 om 21:06 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steenhuize

    Bij aankomst ter plaatse eens het parcours gedaan met de auto ... moordend zwaar parcours. Even twijfel of ik wel hier zou rijden of terug naar Oosterzele zou gaan. Heb dan toch maar beslist om hier te rijden.

    Ik had mij voorgenomen (niets aan onze pa gezegd ) dat ik van bij de start zou demarreren en proberen weg te geraken - wat mij ook anderhalve ronde lukte. Mijn metgezel zag het plots niet meer zitten en legde de boel stil zodat we ingehaald werden door het ganse peloton.

    In de derde ronde kreeg ik buikkrampen en ben zodoende halverwege de wedstrijd gestopt

    Weeral een lesje geleerd zeker

    Tevens dank aan mijn trouwe (wekelijkse) supporters onder wie ook Chris (die beide koersen dit weekend op appel was) en zijn dochter Stefanie

    Daar ik momenteel niet zo goed presteer geef ik forfait voor de Interclub in Koksijde en geef ik iemand anders van onze ploeg de kans om aan deze wedstrijd deel te nemen.









    02-06-2009 om 00:00 geschreven door yorne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)

    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Dierickx Yorne
    Ik ben een man en woon in Zingem (België) en mijn beroep is Student.
    Ik ben geboren op 24/11/1994 en ben nu dus 29 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Wielrennen, chatten met leuke meisjes.

    Gastenboek
  • succes
  • koers Kruishoutem
  • xd
  • zie je wel
  • proficiat

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per jaar
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs