Inhoud blog
  • dansfiche 5
  • dansfiche 3
  • dansfiche 2
  • dansfiche 1
  • Korte reflectie
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Alles is muzische

    05-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dansfiche 5

    fiche werkzitting ‘Alles is muzisch= beweging’.

     

     

    Onderwerp : Les 5 : kinderdansen

    Plaats : In de ritmiekzaal

     

    Materiaal :

     

    AANBEVOLEN :LITERATUUR : //

     

    Werkvorm :kinderdansen

     


    Opdrachtomschrijving

    LESINHOUD

    Tijdens deze les hebben we vooral de kinderdansen die we de voorbije jaren gehad hebben herhaalt. Het waren drie dansen die we konden gebruiken tijdens onze muzische weekstage.

     

    1.          ‘Bal del truc’.

    Het is werd gedanst op een AB melodie. Eerst moesten we 2x8 tellen rond huppelen in de zaal en wanneer het gezegd werd draaien naar de andere kant. Op het refrein, moesten we gaan zitten en dan 3x stampen met onze voeten, 3x klappen in onze handen, dit mag niet, dat mag niet (wijzen met de vinger) en draaien in een rondje.

    De les werd opgebouwd dat we telkens vlugger moesten zijn en ook leerden luisteren naar de muziek. We moesten allerlei opdrachten doen, eerst alleen en dan per 2 tot we uiteindelijk tot de kinderdans kwamen.

    Het was de bedoeling dat we per 2 tegenover elkaar gingen staan en met elkaar de dans deden. Eerst moet ene 8tellen huppelen en buigen. Hij moest er dan ook wel voor zorgen dat hij op 8tellen terug op zijn plaats was. De andere moest 8tellen heen huppelen, buigen en de hand nemen en meenemen naar het midden.

    Daar moesten ze het refrein opnieuw samen dansen, maar uiteindelijk maar een halve draai maken zodat ze allemaal op tijd terug op hun plaats waren om opnieuw te beginnen.

     

    2.          ‘ Sasa nukuteau’

    Deze dans werd ingeleid als vrouwen die zaten te wachten op hun mannen tot ze terug waren van vissen. Het was voor de vrouwen een bezigheid.

    We moesten ervoor in kleermakerszit gaan zitten. Er werd geen muziek voor gebruikt maar deze is er wel. Dat maakt het iets gemakkelijker om het ritme bij te houden, want het gaat steeds sneller en sneller.

    We moesten eerst 1 klap aan de rechter oor, linker oor boven het hoofd en voor de knieën geven. Dan moest er met alles 3 keer geklapt worden en dan opnieuw 1 keer. Als dat gedaan was moesten we 4tellen onze poep omhoog doen en ondertussen ronddraaien, zodat we naar een andere hoek in de zaal keken.

    http://www.youtube.com/watch?v=cv9HJYKMbYM

     

    3.           ‘Gumboots’

    Het wordt ook wel de goudmijn dans genoemd. Deze dans gebruikte vroeger de mensen in Afrika die in de goudmijnen moesten werken als middel om met elkaar te communiceren. Ze mochten tijdens de werkuren niet met elkaar praten dus moesten ze iets anders vinden om te communiceren. Ik vond een heel moeilijke maar leuke dans. De vorige 2 dansen zijn goed met kleuters te doen maar deze zeker niet, toch niet aan dit tempo.

    We begonnen simpel met een mambo. Dan moesten we terwijl we die mambo aan het doen waren nog van alle dingen bij gaan doen. Eerst alleen onze rechter kuit tikken, daarna onze rechterkuit en onze linkervoet langs achter. Als laatste moesten we onze rechterkuit, linkervoet en rechterkuit allemaal aantikken in de tijden dat we de mambo deden. Het was geen simpele opdracht en het was letterlijk om over u eigen voeten te vallen.

     

     

    ZELFVERWERKINGSOPDRACHT

    //

     

     


    Reflectie

     

    Ervaring :

     

    Zoek minimaal vijf woorden om deze opdracht te typeren. Wat heb je onthouden? Wat is je bijgebleven?

    ·                    Moeilijk

    ·                    Snel

    ·                    Ritme

    ·                    Inlevingsvermogen

    ·                    concentratie

     

    Wat heb je als plus- en minpunten ervaren ? (moeilijk/makkelijk)

    Pluspunten (makkelijk):

    ·                    De eerste twee kinderdansen vond ik gemakkelijk omdat dit een herhaling was van de kinderdansen die we de voorbije jaren al eens hebben gedaan tijdens de bewegingslessen van mevrouw Joosen.

     

    Minpunten (moeilijk):

    ·                    Ik vond de dans van de ‘gumboots’ enorm moeilijk. Dit kwam omdat ik het tempo va de anderen niet kon volgen en omdat ik de bewegingen niet onder de knie had.

     

     

    Hoe heb je zelf gefunctioneerd tijdens het werkproces/deze activiteit?

    Tijdens de kinderdansen van ‘bal del truc’ en ‘sasa nukuteau’ heb ik goed gefunctioneerd. Tijdens de dans van de ‘gumboots’ heb ik niet goed gefuntioneerd. Dit kwam doordat ik de passen niet onder de knie had en ik niet kon volgen aan het tempo van de anderen. Ik heb ook geen goed ritme gevoel en hierdoor was deze dans een probleem voor mij.

     

     

    Essentiële aspecten

     

    Wat was je voorkennis ?

    De bewegingslessen lessen van mevrouw Joosen in de voorbije 2 jaren kleuteronderwijs.

     

    Welke inzichten heb je (extra) verworven ? Wat heb je geleerd?

    Ik heb geleerd dat het heel belangrijk is om een goed ritmegevoel te hebben als je een dans wilt doen zoals de gumboots en je moet snel weg zijn met de pasjes want anders kan je niet mee.

     

    Vervolg

     

    Waar hou je rekening mee voor een volgende gelijkaardige opdracht (aandachtspunten)?

    ·                    Luisteren naar de muziek

    ·                    Dansen op het ritme van de muziek

    ·                    Altijd tellen tijdens gestructureerde kinderdansen.

    05-06-2013 om 10:55 geschreven door Veronique  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dansfiche 3

    fiche werkzitting ‘Alles is muzisch= beweging’.

     

     

    Onderwerp : dansen met klein materiaal

    Plaats : In de ritmiekzaal

     

    Materiaal : stoel, pastic bekertjes, kleine balletjes, 1 grote fitbal, krant, handdoek, 2 dozen, 1 trui, elastiekjes,…

     

    AANBEVOLEN :LITERATUUR : //

     

    Werkvorm :dansexpressie

     


    Opdrachtomschrijving

    LESINHOUD

    De opdrachten:

     

    1.zoek uit:

            De bew. Woorden van het materiaal; werkwoorden

            Wat kan je ermee doen; opdrachten

     

    2. associëren;

            Lijkt op,…

            Materiaal een ander naam geven, belevingswereld

            Kwaliteiten; bewegen zoals,…

     

    3.Bewegingskader;

            T,K,R,L

            De beweger dans zoals het materiaal

            Vb. de bal zweeft in de lucht zoals,…(een luchtballon)

            Zeer traag omdat,

            Tegen de wind in,

            Zeer hoog en laag met de wind mee,

            Met heel ons lichaam, en soms alleen onze Armen wanneer de wind         met cirkeltjes blaast.

     

    4.Dansen met materialen; T,K,R,L

     

     

    ZELFVERWERKINGSOPDRACHT

    Aan de hand van de les moesten we in groep samen een opdracht maken. Waarvan er 1 hoofdopdracht of subopdracht mag gebruikt gemaakt worden van de materialen.

     

    Onze groep heeft gekozen voor een verhaal over dromen te maken.

    Over een jongen die droomt en de wildste avonturen meemaakt. Hij vind een vliegend tapijt, daarna een luchtballon en dan wordt hij gevangen. Hoe het afloopt met onze jongen is een verassing tot in de les.

     

     

     


    Reflectie

     

    Ervaring :

     

    Zoek minimaal vijf woorden om deze opdracht te typeren. Wat heb je onthouden? Wat is je bijgebleven?

    ·                    Creatief

    ·                    Concentratie

    ·                    Grappig

    ·                    Fantasierijk

    ·                    inlevingsvermogen

     

    Wat heb je als plus- en minpunten ervaren ? (moeilijk/makkelijk)

    Pluspunten (makkelijk):

    ·                    Wat ik als een pluspunt ervaren heb aan deze les was dat je je eigen creativiteit en fantasie kon gebruiken. Deze had je nodig voor het associëren. Het associëren hield in dat je een naam moest geven aan je voorwerp en dat je je voorwerp kwaliteiten mocht geven.

     

    Minpunten (moeilijk):

    ·                    Wat ik als moeilijk ervaren heb tijdens deze les was het bewegingskader toe te passen op het materiaal.

     

     

    Hoe heb je zelf gefunctioneerd tijdens het werkproces/deze activiteit?

    Tijdens deze bewegingsles heb ik goed gefunctioneerd. Dit kwam doordat ik mijn eigen creativiteit en fantasie kon gebruiken. Je mocht zelf bewegingen/opdrachten verzinnen bij je voorwerp en je mocht hem zelf een naam geven. Dit ging mij goed af en ik kon goed functioneren tijdens deze activiteit.

     

     

    Essentiële aspecten

     

    Wat was je voorkennis ?

    De bewegingslessen lessen van mevrouw Joosen in de voorbije 2 jaren kleuteronderwijs.

     

    Welke inzichten heb je (extra) verworven ? Wat heb je geleerd?

    Tijdens deze les heb ik geleerd dat het belangrijk is om je eigen creativiteit en fantasie te gebruiken.

     

    Vervolg

     

    Waar hou je rekening mee voor een volgende gelijkaardige opdracht (aandachtspunten)?

    ·                    Mijn creativiteit en fantasie meer tonen

    ·                    Niet verlegen zijn

    ·                    Nieuwe uitdagingen durven aangaan.

     

    05-06-2013 om 10:55 geschreven door Veronique  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dansfiche 2

    fiche werkzitting ‘Alles is muzisch= beweging’.

     

    Datum : 9 Januari 2013

     

    Onderwerp : de bergen ‘zo krachtig als een rots’.

    Plaats : In de turnzaal

     

    Materiaal : //

     

    AANBEVOLEN :LITERATUUR : //

     

    Werkvorm :dansexpressie

     


    Opdrachtomschrijving

    LESINHOUD

    1. Opwarming

    ·                    kring

    losschudden verschillende. lichaamsdelen

    uitrekken ; groot, zijwaarts, schuin ,breed van de A(n)

    uitrekken idem B(n),elleboog. Heup, knie, schouder ,bips

     

    ·                    Kriskras in de ruimte

    vasthouden van 1 beweging, signaal wisselen van beweging, bv. hinkelen, rollen, springen, zwaaien, schudden, draaien, galopperen, schuiven op je buik,…

     

     

    2. Kennismaking onderwerp

     

    foto’s laten zien , grote rotsblokken

    hoge bergen, zo diep onder de grond/pinnen vastspijkeren

    bergen ondersteunen de hemel (bijgeloof)

    bergen op de aarde voor de stevigheid, er kan nu niet geschud worden met de aarde

    bergen gaan voorbij zoals wolken voorbij gaan

    continenten verschoven, van 1 groot continent naar 2 (Europa en Amerika), 5cm/jaar verschuivingen

     

    Opdracht 1

     

    ·                    Muziek op: lopen snel, sprinten, bochten, kronkels voorwaarts en achterwaarts. Ontwijken

    ·                    Muziek af: stevige houding, 2 voeten, kracht bundelen

     

    presentatie enkele houdingen en testen dat ze stevig staan.

     

    ·                    Muziek op; idem snel verplaatsen

    ·                    Muziek af: stevige houding maar knieën buigen

     

    Idem 3de X maar met hand(en) op de knie(ën)

     

    Per twee:

    De eerste geeft de wegen aan en de tweede volgt deze

    Zonder muziek: de tweede zoekt contact met de eerste om een stevige houding te maken, leunen en steunen

    En omwisselen

     

    Zoek nu ook andere steunpunten, per twee, stevigheid

    Probeer te balanceren, per twee, zonder muziek

    Opdracht 2

     

    Muziek: kriskras verplaatsen. Dynamisch, over elkaar heen, onder elkaar door

    Muziek af:

    ·                    1 lichaamsdeel op de grond dat ik benoem op de grond

    ·                    1 lichaamsdeel tegen elkaar aan

    ·                    2 lichaamsdelen tegen elkaar aan

     

    trage muziek: dans tegen elkaar aan, stevige beginhouding, evenwichtsverlies creatieve oplossingen voor zoeken, steeds tot andere grillige vormen komen en even vasthouden

     

    Opdracht 3

     

    drift van de continenten

    voeten samen, A(n) tegen je lichaam, kronkelende bewegingen in allerlei richtingen uit balans proberen te geraken, vorm maken en vasthouden, droom, fantasie, verschillende vormen maken,

     

    ook eens naar elkaar kijken

     

    combinatie van vloeiend naar afbrokkelend breken en overhellen

    per twee; samenkomen en wegdrijven

    vanuit balansen verlies naar nieuwe vormen

     

    leermoment

    durven evenwicht te verliezen en verschillende aanzetten zoeken om tot nieuwe vormen te komen.

    Niet mentaal sturen, maar vanuit gevoel laten leiden.

     

     

    ZELFVERWERKINGSOPDRACHT

    Per twee moesten we drie posities bedenken die voor ons het leukste of het grappigste waren en daar werden foto’s van gemaakt.

     

    Nadien moesten we in een groep een les opstellen waarin de elementen die we tijdens deze les gezien hebben aanbod kwamen.

     

     


    Reflectie

     

    Ervaring :

     

    Zoek minimaal vijf woorden om deze opdracht te typeren. Wat heb je onthouden? Wat is je bijgebleven?

    ·                    Grappig

    ·                    Concentratie

    ·                    kracht

    ·                    vertrouwen

    ·                    moeilijk

     

    Wat heb je als plus- en minpunten ervaren ? (moeilijk/makkelijk)

    Pluspunten (makkelijk):

    ·                    De eerst opdracht die we per twee moeten doen vond ik wel een gemakkelijke opdracht. Op de muziek moest de eerst de wegen aangeven terwijl de tweede deze volgt. Zonder muziek moest de tweede contact zoeken met de eerste en een stevige houding maken door te leunen en steunen.

     

    Minpunten (moeilijk):

    ·                    Ik vond het moeilijk om telkens opnieuw een stevige houding uit te beelden met twee andere lichaamsdelen.

    ·                    Wat ik ook als moeilijk ervaren heb was het moment dat je bij je medestudenten de stevige houdingen moest gaan uittesten.

    ·                    Wat ik persoonlijk ook moeilijk vond waren de drie verschillende houdingen die we per twee moesten uitvoeren omdat je elkaar moet vertrouwen want de ene persoon moet balanceren op de andere persoon terwijl de onderste persoon een krachtige houding moet uitbeelden.

     

     

     

    Hoe heb je zelf gefunctioneerd tijdens het werkproces/deze activiteit?

    Toen we individueel de opdrachten moesten uitvoeren functioneerde ik goed. Maar toen ik hoorde dat we per twee opdrachten moesten doen was ik eerst onzeker en durfde ik niet met een tweede persoon de opdracht uit te voeren. Dit kwam doordat ik niet aan een medestudent durfde te vragen om samen de opdracht uit te voeren. Maar toen ik een danspartner had waar ik de opdrachten mee kon uitvoeren heb ik wel goed gefunctioneerd.

     

     

     

    Essentiële aspecten

     

    Wat was je voorkennis ?

    De bewegingslessen lessen van mevrouw Joosen in de voorbije 2 jaren kleuteronderwijs.

     

    Welke inzichten heb je (extra) verworven ? Wat heb je geleerd?

    Ik heb geleerd dat het belangrijk is om uw danspartner te vertrouwen als je per twee drie posities moet uitvoeren waarbij kracht en evenwicht belangrijk zijn.

     

    Vervolg

     

    Waar hou je rekening mee voor een volgende gelijkaardige opdracht (aandachtspunten)?

    ·                    Meer initiatief nemen

    ·                    Creatief nadenken over houdingen met twee steunpunten

    Vertrouwen hebben in de ander

    05-06-2013 om 10:54 geschreven door Veronique  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dansfiche 1

    fiche werkzitting ‘Alles is muzisch= beweging’.

     

    Datum :

     

    Onderwerp : ‘ macht en onmacht’

    Doelen :

    1.     samenwerking: bewegingsspel per 2, gelijke bewegingen, tegengesteld bewegingen, en bewegingsherhalingen.

    2.     Tijd, Kracht, Ruimte en lichaam -  exploratie

    3.     Bewegingen en bewegingskwaliteiten ontdekken vanuit een thema

    4.     Ruimtelijke beperking, en beperkingen door anderen opgelegd, leiden tot dansimprovisatie

    5.     Zelf grenzen en mogelijkheden aangeven in dansimprovisaties.

     

    Plaats : In de ritmiekzaal

     

    Materiaal :

    -       Handtrom

    -       Sjaaltjes

    -       Stok

    1.     Moloko-statues –Cannot contain this

    2.     Zapp – cro magnon – Juppy Juppy

    3.     Zapp – cro magnon – Sahib

    4.     Dueling Banjos – Deliverance –Pony express

    5.     Springbonen - pollepeldans

    6      Art of noise – Below the waste - Back to back

    7.     Implant – self inflicted – Denoizer

    8.     Implant – self inflicted – 4 is Dying

     

    AANBEVOLEN :LITERATUUR : //

     

    Werkvorm : Dansexpressie/opdrachtvorm

     


    Opdrachtomschrijving

    LESINHOUD

    Inleiding

     

    1.     M:     Moloko - statues – Cannot contain this

    Lkr:   bevelvorm/streng:

    Loop kriskras door de zaal, strakke wegen, rechte lijnen

    Loop op het tempo van de muziek, ver weg van elkaar

    Loop in de tegengestelde richting, achterwaarts

    Hink op 1 B en draai rondjes.

    Kruip op H(n) en vt(n)

    Stap met stijve B(n)

    Maak grote sprongen met beide Vt(n) samen, ver en hoog

    Stap door de zaal, met de H(n) aan de enkels vast.

    voorwaarts in buiklig, met de H(n) op de rug jezelf verplaatsen

            Per 2:        1 pers. Geeft bevel, de andere moet uitvoeren. (wissel om)

     

     

     

    Kern

     

    2.     M:     Zapp – cro magnon – Juppy Juppy

            Lkr:   geeft ruimte aan, groot naar klein

            Dlns:         Vrijheidsbewegingen: huppelen, lopen, draaien, zwaaien met A(n), springen,…

                            Behouden van eigenheid en intensiteit, ook al wordt de ruimte verkleind.

    Evaluatie: Het bewegingsveld wordt kleiner; Hoe ga je nu bewegen?Wat voel je daarbij?Wat zal er gebeuren als je nog dichter bij elkaar bent?

    Zo dicht mogelijk tegen de muur, bouw de spanning op.

     

    a.             Verwerking: spelen met veel ruimte of weinig ruimte, zelf de begrenzing opzoeken

    b.             M:    Zapp – cro magnon – Sahib

    wegonderbrekers (de weg versperren): 

                    groep 1: ( sjaaltjes)

    voor iemands voeten lopen, plots stilstaan, dwars voor iemand

    groep 2:

    ontwijken, vrije plekken lopen, kronkelweggetjes maken, onder de A(n)

     

    Evaluatie:  Het bewegingsveld wordt kleiner; Hoe ga je nu bewegen?Wat voel je daarbij?Wat zal er gebeuren als je nog dichter bij elkaar bent?

     

     

    3.     M: .  

            Lkr:   kringleider en 1 pers. In het midden van de kring plaatsen

            Opdracht: kringleider demonstreert de bewegingen, en de anderen van de kring    

                                   Imiteren de kringleider.

                                   De ruimte geven of beperken van de middelste beweger

                                   De middelste beweger, blijft zo groot en zo vrij mogelijk, bewegen.

    Variatie:    Wisselen van kringleider en middelste, en meerdere kleine kringetjes                 verspreiden .

     

    4.     Schrijven /associëren

            Adv kranten, knipsels, groepsgesprekken, vanuit de kleine kringetjes.

            Onderdrukker (macht)  / onderdrukte(onmacht)

     

    5.     Stokkendans

            M:     Springbonen - pollepeldans

            Dansen zoals een stok; stokstijf, tikken van de stok op de grond, draaien en wiegen

            Om de as, staan dof liggend, hellen vw. En aw., vallen en rechtstaan?

            Strak en krachtig

     

    6.     M:     Art of noise – Below the waste - Back to back

            a.     Zelf de dans uitvoeren, de weerstand en de kracht van de stok in jezelf, laat zelf

    De stok nu dansen, jij kan zelf de dansbewegingen bepalen, stijf, strak, houterig.

            b.     De weerstand van buiten, drukt op je lichaam. Verplaats van de ene kant

                    van de zaal naar de overzijde, recht naar een punt toe, maar met

                    veel weerstand, druk van buiten. Dit kost moeite en kracht.

            c.      Per 2: Een beweger zoekt stevige steunpunten op, en de andere gaat de kracht

                    of de weerstand met het lichaam geven, de onderdrukte mag niet omver vallen.

                    Van de ene vorm naar de andere, rustig en krachtig.

     

    7.     M:     Implant – self inflicted – Denoizer

    a.     De onderdrukte beweger: wankel, evenwicht zoekend, herhaalde bewegingen uitvoeren, mechanisch, gelaten. (gedwongen werk zoals kappen, ophangen, stapelen,…)

    Ruimte: dicht bij elkaar/ hoekje/laag bij de grond

    Evaluatie: Welke bewegingen?Gedachten?Gevoelens?

            b.     Uitdieping:

    plots een harde stoot of klap: dmv bewegingsaanzet, je door de ruimte laten slingeren(sch., dij, hfd, rug)

    De ongecontroleerde beweging laten uitlopen totdat je erbij stilligt.

    Langzaam rechtop staan

    Herbegin, wegslingeren/opstaan/herh,…

    Nu als je rechtstaat: grote weidse bewegingen en weer wegslingeren.

            c.      Per 3: 1 voordoener, en 2 imitators. Het effect van onmacht uitvergroten!

     

     

    Slot

     

    8.     verwerkingsopdracht: maak in kleine groepjes een presentatiestukje met de ingrediënten van de les.

     

            M:     Implant – self inflicted – 4 is Dying

     

            Wisselen van macht en onmacht

            Start je met macht of onmacht?

            Manipuleren, volgen en niet volgen,dwingen en onderdrukken of onderdrukt worden

            Danswegen versperren of ontwijken

            Ruimte kleiner maken

            Geven van veel of weinig ruimte

            Krachtig zoals de stok

    Bewegingsherhalingen (gelatenheid)

    Wegslingeren –groot en vrijdag

     

    ZELFVERWERKINGSOPDRACHT

    We kregen de opdracht om ons voor te stellen dat we werken in een fabriek werkten en bandwerk moesten doen. We moesten voor onszelf vijf bewegingen uitzoeken die we uitvoerden in het frabiek. Hiervoor krijgen we de opdracht om alle elementen van tijd, kracht, ruimte en lichaam in deze bewegingen te stoppen.


    Reflectie

     

    Ervaring :

     

    Zoek minimaal vijf woorden om deze opdracht te typeren. Wat heb je onthouden? Wat is je bijgebleven?

    ·                    Creativiteit

    ·                    inlevingsvermogen

    ·                    Concentratie

    ·                    Grappig

    ·                    leuk

     

    Wat heb je als plus- en minpunten ervaren ? (moeilijk/makkelijk)

    Pluspunten (makkelijk):

     

     

    Minpunten (moeilijk):

     

     

     

    Hoe heb je zelf gefunctioneerd tijdens het werkproces/deze activiteit?

    Ik heb zelf goed gefunctioneerd in deze activiteit. Ik deed niet altijd even goed mee en ik kwam niet op creatieve activiteiten maar dit kwam doordat ik gesloten ben en ik geen bewegingen durften te maken. Bang voor de reacties van mijn medestudenten. Maar ik heb toch geprobeerd om mijn best hiervoor te doen.

     

     

    Essentiële aspecten

     

    Wat was je voorkennis ?

    De bewegingslessen lessen van mevrouw Joosen in de voorbije 2 jaren kleuteronderwijs.

     

    Welke inzichten heb je (extra) verworven ? Wat heb je geleerd?

    Als je bewegingen moet verzinnen dan moet je creatief nadenken en niet verlegen zijn om te durven bewegen.

     

    Vervolg

     

    Waar hou je rekening mee voor een volgende gelijkaardige opdracht (aandachtspunten)?

    ·                    Meer initiatief nemen

    ·                    Creatief nadenken over houdingen

     

     

    05-06-2013 om 10:52 geschreven door Veronique  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 07/01-13/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs