Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
03-06-2014
Op de bus naar de binnenspeeltuin
Beste mama en papa,
Gisteren was het eindelijk de grote dag. We mochten op schoolreis. Het ritje op de bus was voor sommigen veel interessanter dan de binnenspeeltuin zelf!
Maar we hebben enorm veel plezier gehad. De fotos zullen dit wel bewijzen!
Eens aangekomen in de binnenspeeltuin begonnen we met ons fruitje of koekje. Zo hadden we veel kracht om te ravotten.
Alles op, schoenen en trui uit en aan het spelen. Klimmen, klauteren, glijden, bouwen, Al heel snel was het middag.
We hebben onze buikjes gevuld en gingen terug aan het spelen. Sommigen waren in de namiddag al een beetje moe
Om 14.00 kwam er nog een hoogtepunt aan. We kregen een lekker ijsje. Smullen maar
Om 15.00 was de bus daar en keerden we blij terug naar school. Sommigen hebben het busritje niet bewust meer meegemaakt, zij waren al in dromenland.
We zijn vertrokken! Daaaag ...
Goed vasthouden was de boodschap!
Zie je wel, dat het ritje op de bus heel fijn was.
Schattig om alle handjes te zien op de leuning ...
Juf Emely kwam voor de laatste keer op maandag en dinsdag. Samen met juf Emely leerden we over de auto en de bus en samen met juf Kim over de fiets.
We mochten maandag de auto van juf Emely waarnemen en we mochten een auto knutselen.
Dinsdag mochten we een spelletje spelen over voertuigen en deden we een prentwaarneming van een bus.
Tussendoor waren er een heleboel spelletjes, puzzels over het verkeer. We mochten ook zelf met de autos rijden, politie spelen en met de bus rijden. Fijn, fijn, fijn!
Woensdag mocht onze fiets mee naar de klas. Toen we aankwamen in onze klas stond er een hele grote fiets in onze klas. Die kan niet van Jules zijn, hoor! Misschien van zijn mama?
De kleuters gingen aan het raden, tot ze te horen kregen dat hij van juf Mia was.
Nadien was het onze beurt. We mochten fietsen! Een beetje regen, maar dat hield ons niet tegen!
Een kleurtje kiezen voor mijn auto.
De wielen van de fiets die draaien rond, draaien rond, ...
De voorbije week was onze papa heel dicht bij ons in de klas.
We mochten zijn foto mee naar de klas en we mochten hem voorstellen aan de vriendjes van onze klas.
Zijn naam, zijn beroep en wat hij allemaal doet met ons! Een hele hoop lieve papas.
We mochten ook onze eigen papa tekenen. Aan de hand van onze foto lukte dit heel goed. We moesten goed kijken naar het kleur van zijn haar, zijn ogen,
De rest van de week vertrokken we vanuit het verhaal Karel helpt papa. Samen met papa mochten Kareltje een heleboel dingen doen. Een kapstok omhoog hangen, de auto wassen, lekkere frietjes maken en natuurlijk samen muziek maken. Dit hebben wij ook allemaal gedaan.
Natuurlijk mocht het geschenkje voor onze papa niet ontbreken. We mochten een kaartje maken en een geschenkje op maandag. Nog eventjes geduld papas. De geschenkjes zullen eerst nog goed moeten verstopt worden! Dit geschenkje heeft ook met het boekje te maken. Rarara
Dinsdag mochten we een puzzel maken uit het verhaaltje. 12, 9 of 6 stukken.
Woensdag was onze kookdag. We mochten een lekkere sandwich open snijden en besmeren met choco of confituur. Nadien hebben we samen lekker gesmuld!
Even lekker als die frietjes van Karel en zijn papa.
Donderdag was het werkdag. We gingen aan de slag met de hamer, de schroevendraaier, de zaag,
We mochten zelf een zaag knutselen en gingen op zoek naar 2 dezelfde gereedschappen.
Vrijdag was het muziekdag. We mochten een heleboel instrumentjes bespelen en maakten een hels lawaai!
We mochten ondertussen blijven timmeren en zagen, lekker eten klaarmaken en autos wassen!
Volgende week is mijn papa een echte heer in het verkeer!
Vergeet niet: Woensdag mogen onze fietsjes mee naar de klas! Laten we hopen op mooi weer!
Maandag en dinsdag komt juf Emely nog een keertje terug en dit voor de laatste keer.
De voorbije week stond in teken van sokken, vuile sokken en sokken met gaatjes.
Dit was een thema aangebracht door juf Emely, onze stagejuf.
We leerden een leuk liedje over een gaatje in mijn sok, luisterden naar een verhaaltje over sok Bas en sok Jasmien, er was een leuk poppenspelletje met Soekie en Cesar,
We mochten sokken sorteren volgens kleur en patroon, zoeken welke sok verdwenen was,
We mochten zelf een sok tekenen door middel van een sjabloon en deze sok nadien bekleven met stofjes in allerlei kleurtjes en materialen.
We maakten ook een echte sokpop. We mochten deze sok bestempelen, een mondje, een neusje, oogjes en oortjes geven. Leuk hoor!
We leerden ook vuile sokken wassen. Eerst mochten we dit op papier oefenen en nadien mochten we ze zelf wassen. Nu kunnen wij dit ook hoor, mama. De was ophangen lukt ook al goed, want dat hebben we ook geoefend.
We mochten een heleboel sokken waarnemen, welke kleur hebben ze, welk motiefje, ?
We mochten ook met onze voeten een voelparcourtjes doen. Lekker in de dozen stappen en voelen Hard, zacht, het kriebelt een beetje, juf,
Samen met juf Kim mochten we nog een paar sokken versieren met strepen. Knippen en kleven was hier de boodschap.
We moesten ook nog op zoek naar 2 dezelfde sokken en deze in hetzelfde kleur kleuren.
Dit gebeurde allemaal nadat we zelf onze eigen sokken bewonderd hadden. Alle schoenen uit en kijken maar
Sokken met strepen, en zelf sokken die bijna hetzelfde waren!
Volgende week krijgen onze papas een speciaal plekje in onze klas
We zullen dan ook volop aan papas geschenkje werken! Nog eventjes geduld, lieve papas.
Vrijdag kwam Elena haar kleine zusje, Marjon naar onze klas. Vrijdag stond in het teken van alle taken van onze mama, waaronder een baby / kindje wassen. Elena's mama toonde ons hoe wij een baby moeten wassen, nadien gingen wij aan de slag met onze poppen. We deden ook nog een heleboel andere taakjes: de was opplooien, de was ophangen, koken en de tafel dekken, poetsen, ...