Foto
Over mijzelf
Ik ben De Moor Kris
Ik ben een man en woon in Wetteren (Oost-Vlaanderen) en mijn beroep is industrieel ingenieur.
Ik ben geboren op 23/05/1966 en ben nu dus 58 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: wielrennen.
Ik ben gehuwd en vader van twee kinderen. Ik ben werkzaam bij: ON Semiconductor Oudenaarde
Foto
Gastenboek Tour de France 2015
  • ZEKER van!!!
  • PRA LOUP
  • Kris en Fré
  • Fre
  • RUSTDAG

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Foto
    Zoeken in blog

    Archief per week
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
    Inhoud blog
  • Foto' s van Alpe d'Huez
  • Etappe 21 van Sèvres naar Parijs over 107 Km.
  • Ritverslag etappe 20 van Modane naar Alpe d'Huez
  • Weersverwachting Vr 24 - juli - 2015
  • Pacours etappe 20 : Modane. - L'Alpe de Huez.
    Tour de Fance 2015
    TdF/BDB
    03-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Memorabele momenten uit de Tourgeschiedenis.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aan de vooravond van een ramp.

    Op 28 juni 1914 weerklonk het startschot van de twaalfde editie van de Tour de France. Op die zelfde dag weerklonken ook dodelijke schoten voor aarts-hertog Frans Ferdinand van Oostenrijk in Sarajevo. wat een koelbloedige moordaanslag bleek, zou leiden tot verschillende incidenten binnen de hoge politieke kringen, met de gekende gevolgen nadien. In het verre Frankrijk werd daar nog niet aan gedacht en dacht men enkel aan koersen. De tour was en is nog steeds een publiekstrekker.

    Het was de eerste editie van de Tour waar de renners nummerplaatjes op de fiets droegen. De grote belofte in die tijd was de 21-jarige Italiaan Costante Girardengo. De revelatie bij de kenners, maar al vlug bleek dat deze jonge renner de ervaring en bluf mankeerde. Het hooggebergte, waar hij iedereen de loef ging afsteken, bracht niets op. Reeds in de Pyreneeën na zes etappes kwam hij ten val.

    Het was in dezelfde rit dat regerend Tourwinnaar Phillippe Thys de koers strak in handen nam (Bayonne-Luchon). Zijn leiderschap zou nog in het gedrang komen toen deze Belg op de voorlaatste dag mechanische problemen kreeg en zijn fiets moest laten repareren. Het was nog de periode waar tijdstraffen werden gegeven voor herstellen van fietsen. Thys werd bedacht met een tijdstraf van dertig minuten.

    Zijn jonge ploeggenoot bij Peugeot, Henri Pélissier, kwam Thys kort op de hielen. Deze hield stand en kwam toch nog met een twee minuten voorsprong in de uitslag. Voor Thys zijn tweede eindzege na elkaar.

    De slotetappe op 26 juli kwam precies op tijd. Twee dagen later brak de Eerste Wereldoorlog uit. Frankrijk werd er diep bij betrokken en er sneuvelden veel renners. Vijf jaar lang zou er geen Tour de France zijn verreden. Pas in 1919 ging de ronde weer van start.


    03-05-2015 om 12:34 geschreven door Bob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amstel Gold Race 2015

    Vervolg foto's; Amstel Gold Race 2015.

    , , , ,

    , , , ,

    , , , .

    26-04-2015 om 16:28 geschreven door Bob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amstel Gold Race 2015

    Enkele sfeerbeelden van Amstel Gold Race 2015:

    , , ,

    , , , ,

    , ,/, .

    26-04-2015 om 16:14 geschreven door Bob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    22-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ronde van Vlaanderen 2015.

    Enkele beelden uit de Ronde:

    , , , , , , , , .

    22-04-2015 om 00:07 geschreven door Bob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ronde van Vlaanderen 2015.

    Vervolg:

    , , , , , , , , , , , .

    22-04-2015 om 00:06 geschreven door Bob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steun personeel Volvo
    We mochten de som van 483,- € bijschrijven op ons voorlopig resultaat. Dank zij de steun van personeel Volvo werd deze som opgehaald.

    21-04-2015 om 23:45 geschreven door Bob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    18-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geschiedenis van de Tour.

    (vervolg)

    Er bestond echter al een tour de France, maar die was al jaren een onderdeel van het plattelandsleven. Elke jongen die het vak (boerenleven)  wilde leren, werd op reis getuurd naar verschillende dorpen die op een route ongeveer in de vorm van een zeshoek rond het centraal massief lagen. de Tour duurde voor elke jongen vijf à zes dagen. De Tour was zwaar voor de jongens en er was een grote rivaliteit, tot bloedens toe.

    In januari 1903, werden een paar besprekingen gevoerd, en zou men de grootste tour ter wereld organiseren.

    Een race die meer dan een maand duurde: Van Parijs naar Lyon, dan naar Marseille, Toulouse, Bordeaux, Nantes en terug naar Parijs. De wedstrijd zou vijf weken duren vanaf eind mei tot 5 juli. Maar naarmate de zomer dichterbij kwam waren er minder kandidaten, dan verwacht. Dat was niet genoeg, men wou spektakel. De start en einddatum van de tour werd dus verplaatst. De eerste Tour de France bedroeg 2428 km. en was verdeeld over zes etappes. de kortste etappe was 268 Km., de langste 471 Km. De twee of drie dagen tussen de etappes waren om te recupereren.

    467 kilometers fietsen over wegen van stukgeslagen kiezels, weggetjes vol kuilen van karresporen of vee. Als het heet was, was de grond keihard, als het regende, een modderpoel.

    En dan fietsen met stalen frames en sturen , houten velgen en ballonnen van banden. De fietsen wogen 15 Kg.

    78 mannen schreven zich in. Er was één Belg bij Julien Lootens alias Samson. . Op 1 juli 1903 om 15.00 uur 's middags werd het startsein gegeven in Parijs, dicht bij het café "Au Reveil Matin". .

    Het café staat er nog steeds.

    Er waren verschillende favorieten; de Duitser Joseph Fisher, en twee Fransen Hyppolyte Aucouturier (de verschrikkelijke), , en Maurice Garin .

    Garin won de eerste etappe van Parijs naar Lyon in 17 u 45 min en 13 sec. aan 26 Km. per uur. Tweeëntwintig renners haalden Lyon niet. Het verschil in kwaliteit van renners was enorm. Sommige waren fulltime beroeps en anderen hadden amper op een fiets gereden, zegge gezeten.

    Maurice Garin (1871- 1957) was de grote winnaar van de Tour en won daarmee 6000 gouden franken. De Tour was een groot succes geweest, zowel voor de renners als voor de organisatoren.

    Tot zover het ontstaan van "de Tour".



    18-04-2015 om 18:22 geschreven door Bob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    12-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geschiedenis van de Tour.

    September 1891, 206 fietspioniers rijden bijna twee dagen over een afstand van 1200 Km. van Parijs naar Brest en terug, in een tijd van 71 uren en 22 minuten.

    Fougères was het controle dorp, waar men zijn wedstrijdkaart moest laten afstempelen. De fietspioniers reden dag en nacht.

    In 1817 werd de houten tweewieler uitgevonden en deze werd nog voortgeduwd door de bestuurder.

    In 1861 bevestigd een Parijse koetsbouwer pedalen aan het voorwiel. Men noemde zijn uitvinding de vélocipède.

    Dat was dus de eerste fiets en op 31 mei 1868 werd de eerste wielerwedstrijd gehouden.

    De eerste wedstrijd op de openbare weg was van Parijs naar Rouen, 120 Km.

    De wielerwedstrijden werden erg populair en voor de eerste keer waren we getuige van een nieuwe manier van reizen, een nieuwe weg naar avontuur en plezier.

    De fiets betekende vrijheid.

    Mensen werden mobiel en in de twintigste eeuw begon er een enorme markt te ontstaan.

    De fabrikanten moesten laten zien dat hun fietsen de beste en duurzaamste waren.

    Parijs - Brest - Parijs was de langste wegwedstrijd en werd pas tien jaar later georganiseerd voor de tweede keer. Rond 1890 waren er wel al andere lange afstandwedstrijden. Bordeaux - Parijs was 600 Km. Er werden wedstrijden gehouden die zes dagen duurden en men fietste gewoon de klok rond, tijd voor rust was er niet.

    De winnaar van Bordeaux - Parijs was een man uit Wales, Arthur Linton.

    Een ooggetuige, Warburton, beschreef dat Linton binnenkwam met glazige ogen, wankele ledematen en zeer opgewonden. Warburton was een ex-profrenner en verdiende zijn geld als trainer van profrenners en fietsen. Telkens als Linton won, kreeg hij een percentage van de winst. Linton stierf aan tyfus op 24-jarige leeftijd.

    Het bestaansrecht van de tour is altijd het grote geld geweest, maar de tour produceert helden en het spektakel kan adembenemend zijn.

    Dat is passie. De passie houdt het levend. Als deze sport de mensen niet in hun hart en ziel zou hebben geraakt, zou de sport niet gegroeid zijn.

    Dat is de echte reden voor de oprichting van de "Tour de France". Er kwamen gespecialiseerde sportkranten. De grootste fans waren Fransen. Het belangrijkste tijdschrift was "le Vélo", die publiceerde, wedstrijdverslagen, foto's, start- en eindtijden van de wedstrijden.

    In het jaar 1900 waren er miljoenen fietsen in het land en er werd belasting op geheven. De fietsenmarkt was enorm en er waren amateurrenners, maar ook profrenners. Renners die door weer en wind kilometer na kilometer streden, en dat vond weerklank bij de Fransen.

    Een jong wielerjournalist en ook een amateurrenner Lefèvre had een geweldig idee en ging praten met de redacteur Desgrange van het wielertijdschrift "l'auto". Deze wilde geen wedstrijd die zes dagen duurde, maar een ronde door Frankrijk, binnen de grenzen die een hexagonale vorm als die van het land volgde. De wedstrijd zou starten en eindigen in Parijs.

    wordt vervolgd.




    12-04-2015 om 22:31 geschreven door Bob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereiding: Ronde van Vlaanderen 2015

    Deze ochtend vertrokken in Brugge rond 08.00 uur.

    Wat zo'n mooie dag ging worden volgens de weerberichten, was in de voorbije jaren nog nooit zo slecht geweest.

    We zijn vertrokken in een druilige regen en wind met amper 6° op de thermometer. Wind, regen en kou zouden ons kwellen tot de eerste bevoorrading in Kortrijk.

    Kortrijk, na 75 Km., was dan ook het eindpunt van vele wielertoeristen, alsook van een van onze groep. Drijfnat, verkleumd van de kou en onderkoeld was de richting thuisbasis niet meer weg te denken. Hadden de weergoden ons iets wat gunstiger geweest zijn, dan was dit zeker niet gebeurt.

    De regen bleef even uit en in het begin van de Paddestraat leek alles vrij vlot rond te draaien. Niet denkende dat er nog een kwelduivel lag te lonken. Vermoeidheid en het slechte weer verplichtten onze vriend Kenneth tot opgave. De vrkoudheid van het begin deze week liet zich nog voelen en stoppen was de enige oplossing.

    , , .

    Even pauzeren op het "Romeinse plein".

    ,,.

    De Koppenberg was een onderdeel dat echt niet te doen was. Door de regenval en de natheid van de baan was hijzelf te voet niet op te gaan, dan maar er rond.

    Chapeau voor degenen die deze ronde hebben willen aanvatten. Een dikke proficiat aan degenen die hem uit reden vnl.: Dirk,Steven,Didier en Frédéric.

    04-04-2015 om 00:00 geschreven door Bob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    01-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spaarpotjes voor het kinderkankerfonds

    Vandaag zijn wij gestart met het plaatsen van spaarpotjes

    in diverse winkels in het Wetterse.

    Hopelijk verzamelen zij ook vele centjes voor ons project.

    Onze vriendelijke knorpot werd hier gefotografeerd op een originele gele trui uit de Tour de France.

    01-04-2015 om 23:26 geschreven door Tour de France 2015 / Fré  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    28-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Utrechts streekgerecht

    Ter voorbereiding naar de tour krijgt U van ons een eerste streekgerecht.

    Een schicht om U voor te bereiden naar de bliksem die de tour de France soms kan zijn.

    Utrechtse Hete bliksem

    Recept :

    • 500 gr. mager rookspek
    • 5 dl. water
    • 1 kilo aardappelen
    • zout
    • 500 gr. moesappelen
    • 500 gr. handappelen
    • 1 rookworst
    • vers gemalen peper

    Bereiding: Doe het spek in een pan met het water, breng dit aan de kook en laat het spek op een laag vuurtje 30 min koken.

    Schil intussen de aardappelen en snijd ze in stukken.

    Schil ook de appelen, verwijder de klokhuizen, snijd de appelen bij het spek.

    Zorg ervoor dat alles net onder water staat, breng het gerecht weer aan de kook en laat alles op laag vuur 30 min. zachtjes doorkoken.

    Dompel de rookworst 15 min . in heet, niet kokend water.

    Haal het spek uit de pan, stamp de aardappelen en appelen door elkaar en breng de hete bliksem op smaak met peper.

    Snijd het spek in plakken en leg deze met de in plakjes gesneden rookworst voor het opdienen op de hete bliksem.

    Smakelijk


    28-03-2015 om 00:00 geschreven door Bob  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rittenschema Tour de France 2015

    Datum:                Rittenschema:                 Start en aankomstplaats:                           Kilometers:

    03/07                           Proloog                                                   Utrecht – Utrecht                                                      13,7Km

    04/07                           Vlak                                                         Utrecht – Zeeland                                                     166Km

    05/07                           Vlak                                                         Antwerpen - Hoei                                                      154Km

    06/07                           Kasseien Rit  Confused                                     Seraing – Cambrai                                     221Km

    07/07                           Vlak                                                          Arras – Amiens                                                         189Km

    08/07                           Vlak                                                       Abbeville - Le Havre                                               191Km

    09/07                           Golvend                                                 Livarot – Fougères                                                     190Km

    10/07                           Golvend                                          Rennes – Mur-de-Bretagne                           179Km

    11/07                           Ploegentijdrit                                        Vannes - Plumelec                                                        28Km

    12/07                         Cool RUSTDAG

    13/07                           Hoog gebergte          Tarbes - La Pierre Saint-martin       167Km                                                                    

    14/07                           Hoog gebergte                                        Pau - Cauterets                                  188Km

    15/07                           Hoog gebergte                              Lannemezan - Plateau de Beille                             195Km

    16/07                           Midden gebergte                           Muret - Rodez                200Km

    17/07                           Vlak                                                                   Rodez - Mende                    178Km

    18/07                           Midden gebergte                                           Mende - Valence                                                182Km

    19/07                           Vlak                                                       Bourg-de-Péage – Gap                                                201Km

    20/07                          Cool                                                                       RUSTDAG                                                                            

    21/07                           Hoog gebergte                                 Digne-Les-Bains - Pra -Loup                                         161Km

    22/07                           Hoog gebergte                               Gap - Saint-Jean-de-Maurienne                                  185Km

    23/07                           Hoog gebergte                         Saint-Jean-de-Maurienne - La Toussuire                            138Km

    24/07                           Hoog gebergte                                      Modane - l'Alpe d'Huez                                               110Km

    25/07                           Vlak                                                Sèvres – Paris Champs - Elysées                        107Km


    21-03-2015 om 21:17 geschreven door Tour de France 2015 / Fré  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (13 Stemmen)
    16-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gesigneerd fietsje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dit houten loopfietsje is één van de twee exemplaren die via onze pronostiekwedstrijd kan gewonnen worden.


    De heren Baguet Serge en Collijn Luc zijn de beide peters van ons project.

    De beide fietsjes zullen gesigneerd worden door de peters van ons evenement. Naast onze peters zullen we nog verschillende renners (Elite met kontrakt ) vragen deze fietsjes te willen signeren.

    Eén van de twee werd ondertussen reeds gesigneerd door de eerste drie renners van "Wanzeele koerse 2015".

    De twee vragen voor de pronostiek zijn: 1° Hoe lang zal de winnaar gereden hebben over de tour 2015 in dagen, uren en minuten ?

                                                                     2° Hoeveel ritzeges schrijft de winnaar van de tour 2015 achter zijn naam?

    De pronostiek start in mei 2015 en wordt nog uitgebreid beschreven.

    Er komen nog unieke prijzen in het vooruitzicht (een gesigneerde gele trui?)

     De gelden worden rechtstreeks overgemaakt aan het kinderkankerfonds.

    16-03-2015 om 00:00 geschreven door Tour de France 2015 / Fré  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    09-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tour de France 2015/Frédéric/ inleiding

    Deze blog wordt voor U klaargestoomd naar de volgende Tour de France 2015.

    De bedoeling van deze blog is; dat we een wielertoerist, met name Frédéric De Backer(°16/04/1983) gedurende drie weken gaan volgen tijdens het rijden van de "Tour de France 2015".

    Frédéric zal deze tour aangaan met de bedoeling geld in te zamelen voor het Kinderkankerfonds van het UZ. Gent. Deze uitdaging deed hij reeds één maal in het verleden in 2012 met succes.

    Deze blog zal U dagelijks inlichtingen geven van de weersomstandigheden, bezienswaardigheden, en uiteraard een volledig verslag van het ritgebeuren van de renner (Frédéric) en zijn kompanen.

    Sponsoring en financiële donaties worden ook opgenomen in deze blog, en zullen via officiële kanalen doorgespeeld worden naar het "Kinderkankerfonds"

    Wij hopen met deze eerste briefing Uw interesse in deze blog opgewekt te hebben en zeggen tot wederhore. 

    09-03-2015 om 23:36 geschreven door Tour de France 2015 / Fré  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)


    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Frédéric De Backer
    Ik ben een man en woon in (OOST-VLAANDEREN) en mijn beroep is Zaakvoerder Wetthra Sport Webshop.
    Ik ben geboren op 16/04/1983 en ben nu dus 42 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Wielrennen.
    Ik rij deze Tour de France 2015 1 dag voor de profs en dit ten voordele van het kinderkankerfonds!!
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Interessante LINKS
  • bloggen.be
  • Wetthra Sport Webshop
  • WTC Tonneke
  • Tour de France
  • Tropical Cyclist
  • Baguet Bicycle Center

  • Foto

    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !

    Rekeningnummer Kinderkankerfonds:

    IBAN: BE84 7450 4178 6659

    BIC: KREDBEBB

    Stortingen vanaf 40 € zijn fiscaal aftrekbaar;

    Voor attest:

    Naam & adres achterlaten a.u.b.


    Sponsorbedrag: 3016,04 €

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs