Ik ben De Moor Kris
Ik ben een man en woon in Wetteren (Oost-Vlaanderen) en mijn beroep is industrieel ingenieur.
Ik ben geboren op 23/05/1966 en ben nu dus 58 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: wielrennen.
Ik ben gehuwd en vader van twee kinderen.
Ik ben werkzaam bij:
ON Semiconductor
Oudenaarde
September 1891, 206 fietspioniers rijden bijna twee dagen over een afstand van 1200 Km. van Parijs naar Brest en terug, in een tijd van 71 uren en 22 minuten.
Fougères was het controle dorp, waar men zijn wedstrijdkaart moest laten afstempelen. De fietspioniers reden dag en nacht.
In 1817 werd de houten tweewieler uitgevonden en deze werd nog voortgeduwd door de bestuurder.
In 1861 bevestigd een Parijse koetsbouwer pedalen aan het voorwiel. Men noemde zijn uitvinding de vélocipède.
Dat was dus de eerste fiets en op 31 mei 1868 werd de eerste wielerwedstrijd gehouden.
De eerste wedstrijd op de openbare weg was van Parijs naar Rouen, 120 Km.
De wielerwedstrijden werden erg populair en voor de eerste keer waren we getuige van een nieuwe manier van reizen, een nieuwe weg naar avontuur en plezier.
De fiets betekende vrijheid.
Mensen werden mobiel en in de twintigste eeuw begon er een enorme markt te ontstaan.
De fabrikanten moesten laten zien dat hun fietsen de beste en duurzaamste waren.
Parijs - Brest - Parijs was de langste wegwedstrijd en werd pas tien jaar later georganiseerd voor de tweede keer. Rond 1890 waren er wel al andere lange afstandwedstrijden. Bordeaux - Parijs was 600 Km. Er werden wedstrijden gehouden die zes dagen duurden en men fietste gewoon de klok rond, tijd voor rust was er niet.
De winnaar van Bordeaux - Parijs was een man uit Wales, Arthur Linton.
Een ooggetuige, Warburton, beschreef dat Linton binnenkwam met glazige ogen, wankele ledematen en zeer opgewonden. Warburton was een ex-profrenner en verdiende zijn geld als trainer van profrenners en fietsen. Telkens als Linton won, kreeg hij een percentage van de winst. Linton stierf aan tyfus op 24-jarige leeftijd.
Het bestaansrecht van de tour is altijd het grote geld geweest, maar de tour produceert helden en het spektakel kan adembenemend zijn.
Dat is passie. De passie houdt het levend. Als deze sport de mensen niet in hun hart en ziel zou hebben geraakt, zou de sport niet gegroeid zijn.
Dat is de echte reden voor de oprichting van de "Tour de France". Er kwamen gespecialiseerde sportkranten. De grootste fans waren Fransen. Het belangrijkste tijdschrift was "le Vélo", die publiceerde, wedstrijdverslagen, foto's, start- en eindtijden van de wedstrijden.
In het jaar 1900 waren er miljoenen fietsen in het land en er werd belasting op geheven. De fietsenmarkt was enorm en er waren amateurrenners, maar ook profrenners. Renners die door weer en wind kilometer na kilometer streden, en dat vond weerklank bij de Fransen.
Een jong wielerjournalist en ook een amateurrenner Lefèvre had een geweldig idee en ging praten met de redacteur Desgrange van het wielertijdschrift "l'auto". . Deze wilde geen wedstrijd die zes dagen duurde, maar een ronde door Frankrijk, binnen de grenzen die een hexagonale vorm als die van het land volgde. De wedstrijd zou starten en eindigen in Parijs.
Wat zo'n mooie dag ging worden volgens de weerberichten, was in de voorbije jaren nog nooit zo slecht geweest.
We zijn vertrokken in een druilige regen en wind met amper 6° op de thermometer. Wind, regen en kou zouden ons kwellen tot de eerste bevoorrading in Kortrijk.
Kortrijk, na 75 Km., was dan ook het eindpunt van vele wielertoeristen, alsook van een van onze groep. Drijfnat, verkleumd van de kou en onderkoeld was de richting thuisbasis niet meer weg te denken. Hadden de weergoden ons iets wat gunstiger geweest zijn, dan was dit zeker niet gebeurt.
De regen bleef even uit en in het begin van de Paddestraat leek alles vrij vlot rond te draaien. Niet denkende dat er nog een kwelduivel lag te lonken. Vermoeidheid en het slechte weer verplichtten onze vriend Kenneth tot opgave. De vrkoudheid van het begin deze week liet zich nog voelen en stoppen was de enige oplossing.
, , .
Even pauzeren op het "Romeinse plein".
,,.
De Koppenberg was een onderdeel dat echt niet te doen was. Door de regenval en de natheid van de baan was hijzelf te voet niet op te gaan, dan maar er rond.
Chapeau voor degenen die deze ronde hebben willen aanvatten. Een dikke proficiat aan degenen die hem uit reden vnl.: Dirk,Steven,Didier en Frédéric.
Dit houten loopfietsje is één van de twee exemplaren die via onze pronostiekwedstrijd kan gewonnen worden.
De heren Baguet Serge en Collijn Luc zijn de beide peters van ons project.
De beide fietsjes zullen gesigneerd worden door de peters van ons evenement. Naast onze peters zullen we nog verschillende renners (Elite met kontrakt ) vragen deze fietsjes te willen signeren.
Eén van de twee werd ondertussen reeds gesigneerd door de eerste drie renners van "Wanzeele koerse 2015".
De twee vragen voor de pronostiek zijn: 1° Hoe lang zal de winnaar gereden hebben over de tour 2015 in dagen, uren en minuten ?
2° Hoeveel ritzeges schrijft de winnaar van de tour 2015 achter zijn naam?
De pronostiek start in mei 2015 en wordt nog uitgebreid beschreven.
Er komen nog unieke prijzen in het vooruitzicht (een gesigneerde gele trui?)
De gelden worden rechtstreeks overgemaakt aan het kinderkankerfonds.
Deze blog wordt voor U klaargestoomd naar de volgende Tour de France 2015.
De bedoeling van deze blog is; dat we een wielertoerist, met name Frédéric De Backer(°16/04/1983) gedurende drie weken gaan volgen tijdens het rijden van de "Tour de France 2015".
Frédéric zal deze tour aangaan met de bedoeling geld in te zamelen voor het Kinderkankerfonds van het UZ. Gent. Deze uitdaging deed hij reeds één maal in het verleden in 2012 met succes.
Deze blog zal U dagelijks inlichtingen geven van de weersomstandigheden, bezienswaardigheden, en uiteraard een volledig verslag van het ritgebeuren van de renner (Frédéric) en zijn kompanen.
Sponsoring en financiële donaties worden ook opgenomen in deze blog, en zullen via officiële kanalen doorgespeeld worden naar het "Kinderkankerfonds"
Wij hopen met deze eerste briefing Uw interesse in deze blog opgewekt te hebben en zeggen tot wederhore.
Ik ben Frédéric De Backer
Ik ben een man en woon in (OOST-VLAANDEREN) en mijn beroep is Zaakvoerder Wetthra Sport Webshop.
Ik ben geboren op 16/04/1983 en ben nu dus 42 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Wielrennen.
Ik rij deze Tour de France 2015 1 dag voor de profs en dit ten voordele van het kinderkankerfonds!!