Op 28 september hebben we de 26ste editie van Dag van de Klant.
Dag van de Klant is een manier om klanten te bedanken voor hun vertrouwen in de lokale handelaars maar ook om de handelaars in de kijker te zetten.
Vindt u ook niet dat terugkerende klanten beter zouden mogen beloond worden? Ieder jaar opnieuw stel ik vast dat ik van "Dag van de Klant" niks heb gemerkt als ik zelf ga winkelen. Allicht is de bakker of slager waar ik keer op keer terug ga het zo gewoon dat ik steeds kom, dat hij het niet nodig vindt dat die klanten nu juist graag eens iets extra krijgen. Veelal zijn het de handelaars die best wat nieuwe klanten kunnen gebruiken die grotere inspanningen doen. Althans, zo denk ik er over.
Wat dacht u van één van deze vaasjes? Een leuke attentie?
Het thema dit jaar is "Lekker Dichtbij". Daarmee wil UNIZO, de Unie voor Zelfstandige Ondernemers, aantonen dat je niet ver hoeft te gaan om te winkelen. Wat ze natuurlijk bedoelen is dat je best ook bij de lokale handelaar, de lokale kleine zelfstandige, terecht kan voor je aankopen. En dat je daarom geen kilometers ver hoeft te rijden. Vaak biedt de handelaar om de hoek veel meer aandacht aan zijn klanten door zijn extra inspanningen en service om klanten tevreden te stellen. En terecht!
Maar het thema "Lekker dichtbij" geldt evenzeer voor de webwinkelier. HIj zorgt er eveneens voor dat u geen onnodige afstanden hoeft af te leggen om te gaan shoppen. Integendeel! U hoeft géén afstanden meer af te leggen, we komen naar u toe! U heeft het zo al druk genoeg en vaak vindt u na het werk niet meer de tijd om nog te gaan shoppen.
Of misschien trekt dit wel uw aandacht?
Online shoppen heeft zo zijn voordelen. Ik geef er nog gauw eens een paar op een rijtje :
U bestelt, betaalt met een muisklik van bij u thuis of om het even waar
Online shoppen zit dus wel degelijk in de lift, maar kan toch nog een duwtje gebruiken. En zeker als het gaat om tastbare produkten.
Deze mag zeker niet ontbreken. Ik zorg ervoor dat u een Smiley day beleeft!
TAFELSFEER wil niet alleen graag nieuwe klanten warm maken om het ook eens ONLINE te proberen, maar wil eveneens opnieuw zijn trouwe, terugkerende klanten bedanken met de volgende acties :
U krijgt bij ieder pakket een gratis attentie.
U betaalt GEEN verzendingskosten (normaal 7 euro).
Deze acties zijn geldig bij IEDERE AANKOOP in het weekend van 28 EN 29 SEPTEMBER
Serax is
één van mijn vaste leveranciers. Gewoonlijk worden er tweemaal per jaar nieuwe
collecties voorgesteld. Zo was ik er ook in het voorjaar om mijn assortiment
aan te vullen. Van Serax weten we ook dat ze graag samen werken met
toonaangevende designers en ontwerpers.
Toen ik
eind augustus opnieuw werd gebeld of ik graag even langs kwam voor een extra
Opendeurdag, dacht ik : Alweer? Ik heb toch al een bestelling geplaatst? Maar
ik werd vriendelijk gevraagd of ik zin had om Pascale Naessens te onmoeten. Zij
zou er dus ook zijn. Op dat moment liep ik al een tijdje met de gedachte rond deze
vrouw zou ik toch eens willen ontmoeten, of zou ik haar eens contacteren? Ik
wou meer van haar weten en zeker in het kader van haar servieslijn. Hoe is die
tot stand gekomen, waarom net deze kleuren, waarom deze vormgeving, waarom is
die collectie zo populair en succesvol? Als dit het meest populaire produkt is
dat je verkoopt, dan moet je daar absoluut meer van weten en zeker van de
persoon achter deze collectie.
Ondanks het
feit dat het de eerste schooldag was en ik hoopte thuis te zijn om mijn kroost
op te wachten tegen de middag, kon ik dit niet afslaan. Natuurlijk zou ik er
zijn! Eindelijk zou ik eens een BV life ontmoeten. Maar OK, een BV ontmoeten
lijkt misschien wat gewoontjes, ik had gerichte vragen, eerst en vooral over de principes die
ze toepast voor gezond eten maar in mijn geval dus vooral naar haar
servieslijn toe, haar Pure collectie.
Het was
even wachten op haar komst, ze werd verwacht tegen de middag om te signeren.
Maar ja, het kookboek had ik niet bij, dus voor mij kon ze al niet signeren. Mijn
camera had ik wél meegebracht, ik zou toch wel ergens een glimp van haar
opvangen. Tot ik hem bij de hand nam : geheugenkaart ontbrak! Dat heb je dus als
je dagelijks fotos moet inladen en posten.
Dus dat kon ik al vergeten!
Hoe later
het werd en dus bijna middag, werd het steeds drukker in de showroom. Ik neem
aan dat de meeste mensen zich aanmelden vlak voor er lunch wordt geserveerd,
mensen pikken nu éénmaal graag een graantje mee...Maar daarvoor kwam ik niet.
Ik kwam om deze madame te ontmoeten.
Ik zag haar
binnenwandelen in de showroom, ze haalde een drankje aan de bar en ging naast
me zitten. Ik dacht : nu spreek ik haar aan, maar iemand was me voor. Het
gesprek duurde nogal lang, ik kon niet langer blijven. Toen zag ik ergens in
een hoekje iemand wat kookboeken neerleggen. Mijn contactpersoon bij Serax bood
me een boek aan, om door haar te laten signeren. Tof! Want dit boek had ik nog
niet en ik had er écht niet op gerekend van er één te krijgen.
Ik wou
gaan, dus stapte ik als eerste naar haar toe, onderbrak beleefd haar gesprek en
vroeg ik of ze voor mij een woordje wou schrijven. Het werd een interessant
gesprek. Ik neem aan dat er na mij nog meer mensen volgden met het boek onder
de arm. Alleen hadden die wél een camera. Wat ze toen voor mij heeft neergepend, dat zie je in onderstaande foto.
Wat ik uit het gesprek heb onthouden is dat voor wat haar gezonde keuken betreft, ze telkens terug komt bij dezelfde belangrijke principes : natuurlijke ingrediënten en goede voedselcombinaties. En bovenal : forceer niemand in het veranderen van zijn eetgewoontes , laat iedereen de keuze, maar serveer niet alles samen. Zet je groenten, vlees, en koolhydraten apart, en experimenteer met een aantal combinaties.
De kracht voor de creatie van keramiekstukken haalde ze uit een gesprek en ontmoeting met een Tunesische vrouw tijdens haar zeilreis met Paul Jambers. Waarom deze serviescollectie en haar boeken zo populair zijn, wist ze zelf eigenlijk niet. Het was zeker niet verwacht, want ja : hoeveel kookboeken liggen er al niet in de boekhandel? Hieronder een mooie foto van haar servieslijn zoals die wordt gepresenteerd bij Serax.
Maar één gedachte heeft ze steeds voor ogen : Ik doe of maak wat ik mooi vind, waar ik me goed bij voel, zonder een achterliggende commerciële gedachte van zal dit wel verkopen?, aldus Pascale. Komt daarbij haar voorliefde voor natuurlijke materialen, aarde, vuur en water, organische vormen, warme kleuren en pure vormen, en je begrijpt helemaal het resultaat.
Of ze echt niet weet waarom ze zo succesvol is, dat geloof ik toch niet echt. Iedereen in Vlaanderen kent haar naam, de media volgt haar, we kennen haar ook als de vrouw van...
Maar ze blijft volgens mij wel zichzelf, ze doet wat ze graag doet, ze gedraagt haar niet opvallend, heel natuurlijk, het is ook niet al pracht en praal rondom haar, althans niet wat ze toont. En dat bewonder ik wel in haar, daar kan ik het mee eens zijn.
De borden en schalen heb ik al in mijn keuken, haar boek (zoals hieronder afgebeeld) heb ik nu dus ook en van de gezonde eetgewoontes ga ik nu toch wat werk maken.
Bent u nog op zoek naar een restaurantje voor vanavond? Of moet u nog vlug een
cadeautje halen voor het feest van morgen? Het liefst in eigen regio? Pikt u ook graag af en toe een extraatje mee of kan een cadeaubon u altijd plezieren? Dan zou ik u een handige verzamelsite willen voorstellen : www.nukorting.be. U zoekt uw
produkt of dienst via de site van www.nukorting.be en u profiteert van de
geboden kortingen. En wel degelijk NU, ja directe korting.
www.nukorting.be verzamelt voor u een aantal handelaren in één handige website! Maar niet zomaar alle handelaren. Veelal zijn het die zaken die nét dat ietsje meer bieden, omwille van hun produkten met nét dat tikkeltje meer. U kunt per regio, volgens gewenste thema, of gewoon op naam de handelaren terugvinden. In vele gevallen bieden zij u exclusieve kortingen of promoties aan. U kunt de kortingbonnen downloaden. U vindt er alle soorten winkels, zowel webshops als reguliere winkels in thema's zoals Horeca, Wellness, Drukwerk, Reizen, Ontspanning, Mode, Interieur enz...
www.tafelsfeer.be werd als referentiewinkelier voor de site van www.nukorting.be uitgekozen voor onze regio in de branche interieur. Als introductie na een activiteit van slechts een paar maanden, wil ik u daarom graag een korting aanbieden van 10%, en dit op het volledige assortiment! U gebruikt daarvoor bij uw bestelling de aangegeven actiecode. Uw korting wordt dan automatisch verwerkt.
Wilt u het even uittesten?
Ga dan vlug even kijken op de site van www.nukorting.be en tik TAFELSFEER in de zoekfunctie. Ik breng u er even naartoe via deze rechtstreekse link. Het enige wat u nodig heeft is de vermelde actiecode ingeven bij uw bestelling bij www.tafelsfeer.be
Ziezo, zo weet u, als bezoeker van deze blog, hoe u steeds bij www.tafelsfeer.be kunt genieten van persoonlijke kortingen.
Wasara is een Japans papieren én design wegwerpservies. Het is gemaakt van rietpulp, bamboe en suikerrietafval.
Shinichiro Ogata is de designer van dit produkt. Momenteel wordt het tentoongesteld in het Cooper Hewitt National Design Museum in New York.
Japan kent een traditie van excellente produktietechnieken met daarbij de bijzondere vaardigheden van een goed opgeleide bevolking. Japan kent eveneens één van de meest verfijnde keukens ter wereld, dit in combinatie met een bijzondere gastvrijheid. Niet te verwonderen dus dat zij aandacht besteden aan een ontwerp als dit van WASARA.
Waarom zou u duurzaam wegwerpmateriaal zoals WASARA gaan gebruiken?
1/ U bespaart op uw gelduitgaven
- U bespaart op personeel (keukenpersoneel, personeel voor bediening, afwas enz...)
- U bespaart op waterverbruik
- U bespaart op logistiek en transport (geen vervoerkosten dus voor het leveren van je borden en toebehoren, want deze produkten wegen bijna niets en zijn dus perfect verhandelbaar, compact, stapelbaar en meeneembaar.
- U betaalt enkel die schotels die u effectief heeft gebruikt (in tegenstelling tot het porselein dat u misschien gaat huren).
- De aanschaf van deze produkten kost u dus evenveel als het huren van porselein.
2/ U spaart het milieu
- Duurzame produktie : geen verspilling van water, maar hergebruik van water, efficiënt gebruik van natuurlijke rijkdommen enz...
- Biologisch afbreekbaar : de Wasara produkten zijn gemaakt van afval. Het materiaal komt dus letterlijk van moeder aarde en na gebruik gaat het terug naar de aarde (in plaats van het milieu nog meer te belasten).
- Goeie werkomstandigheden : de arbeiders in deze branche werken in zeer goeie werkomstandigheden met eerlijke produktielonen.
3/ Gebruiksvriendelijk
- Compacte verpakking, licht, stevig
- Geschikt voor microgolf en diepvriezer, ook voor de combi-stoomoven.
4/ Eenmalig gebruik, maar langdurige ervaring :
- Design produkten, stijlvol
- Tal van (inter)nationale design prijzen en trofeeën
- Tentoongesteld in verscheidene musea over de gehele wereld
- De Nr 1 keuze van de Michelin topchefs (oa Sergio Herman)
- Produkten met een verhaal : Single Use Lasting Experience (eenmalig gebruikt, maar langdurige ervaring).
Ik meen te mogen zeggen dat de eerste Open House dagen van Tafelsfeer in de voorbije 2 weekends een succes waren. In totaal hebben een 70-tal mensen/gezinnen TAFELSFEER bezocht en op 2 personen na heeft iedereen zich met iets verwend of zichzelf een cadeau geschonken. Sowieso, bij ons gaat niemand met lege handen naar huis : iedereen werd verwelkomd met een glas frisse bubbels of frisdrank, een geurige koffie of vruchtenthee. Hapjes waaronder broodjes met huisgemaakte pestovarianten en gebak zoals onze enige échte Smetleedse vlaaien (bedankt, oma!), rijsttaart en appelgebak, allemaal uit eigen keuken, selfmade.
We sturen evenmin mensen naar huis zonder kleine attentie, een attentie om aan tafel terug te denken aan TAFELSFEER.
Wie me kent weet ook dat ik graag geschenken weggeef, dat ik graag mensen een plezier doe. Deze keer schonken we een échte George Clooney weg : ja, een Nespresso Essenza machine ter waarde van 99 euro. Slechts 1 gelukkige winnaar : Elsie Verherstraeten. Proficiat!
Zo, genoeg gepraat nu, de beelden spreken voor zich. Laat ze tot u komen.
Op 21, 28 en 29 juni staat onze deur voor u open...
Onze eerste Open House dagen gaan van start.
Onze produkten staan voor u uitgestald : zichtbaar én tastbaar
Aan sfeer en gezelligheid geen gebrek
De bezoekers met een droogje en een natje ...én een klapke.
Paraat blijven voor advies, een tip,
het aanreiken van een idee...
En nu...hét moment : de trekking van onze winnaar
van deze Open House 3-daagse
Slechts 1 winnaar van dit Nespresso toestel.
Proficiat, Elsie!
Hopelijk zetten deze beelden aan voor een volgend bezoek aan TAFELSFEER.
In onze webshop kunt u uiteraard 24/7 terecht voor het plaatsen van bestellingen
(OPGELET : wij zijn met vakantie van 8 tot en met 21 juli)
Nogmaals bedankt voor uw bezoek, een prettige vakantie aan u allen, en graag tot een volgende keer!
Tafelsfeer , de webshop voor al uw stijlvol tafelgerei, tafellinnen en sfeervolle tafeldecoratie, nodigt u graag uit op de volgende
OPEN HOUSE DAGEN
te Oud-Smetlede 19, 9340 Smetlede
VRIJDAG 21 JUNI : KOOPAVOND van 17u30 tot 21u30
VRIJDAG 28 JUNI : KOOPAVOND van 17u30 tot 21u30
ZATERDAG 29 JUNI : KOOPDAG van 10u tot 18u
Kom naar hartelust de producten uit de webshop bekijken, betasten, kopen én genieten van vele voordelen, acties of attenties. Voor vele mensen is dit hét ideale moment
om eens kennis te maken met onze produkten. Misschien is dit wel het duwtje dat
u nodig heeft alvorens u uw eerste online aankoop
doet.
De acties en prijzen die gehanteerd worden tijdens deze koopdagen zijn geldig gedurende de ganse periode van de actie Lede Zomert van 21 juni tot 30 juni. Als u op de koopdagen langskomt wordt u uiteraard extra beloond.
Breng gerust vrienden of gezelschap mee. De ontvangst zult u zich niet beklagen!
Daar waar u bij een online aankoop veilig en snel kunt betalen met Mister Cash/Bancontact of via de online betaalknoppen van de Belgische banken (met IDeal voor NL), kunt u gedurende deze koopdagen enkel contant betalen.
Dit event kadert in de zomeractie LEDE
ZOMERT, georganiseerd door de middenstanders van Lede. Meer info op www.middenstandsraadlede.be
U komt in een winkel en u vindt het aanbod interessant. Maar u stelt zich de vraag :
*Zou ik hier wel durven kopen?
*Zijn die online betalingen wel voldoende veilig?
* Welke garantie heb ik dat het product daadwerkelijk wordt geleverd?
Kortom, u vraagt zich af of dit wel een betrouwbare website of webshop is.
En uw vraag is terecht, want er zijn inderdaad wel een aantal knoeiers op de markt die zich wegstoppen achter hun virtuele facade.
Het draait dus allemaal om vertrouwen.
Dus dacht ik : "Hoe kan ik mijn bezoekers overtuigen dat mijn website wél betrouwbaar is?"
Daarom heb ik onlangs het UNIZO e-commercelabel aangevraagd. Het is een onafhankelijk kwaliteitslabel dat enkel wordt verleend aan die sites die
beantwoorden aan de wettelijke vereisten inzake gebruiksgemak, veiligheid,
kwaliteit enz... en dit na een grondige e-commerceaudit.
Het spreekt voor zich dat ik fier ben u te mogen
meedelen dat dit label er nu is. Enkel zij die geslaagd zijn, mogen het label
op hun site plaatsen.
Zo denkt tafelsfeer zijn bezoekers te kunnen overtuigen
van haar betrouwbaarheid, dat we waar maken wat we beloven, dat we de nodige en
correcte informatie verschaffen, kwalitatieve produkten en diensten afleveren
en veiligheidsgaranties hebben ingebouwd.
Dit e-commerce label van UNIZO werd ondertussen toegekend aan zo'n 168 e-commerce websites. Ga gerust eens kijken naar de andere labeldragers.
Ik wil u alvast bedanken voor uw vertrouwen. En mocht u mij verder willen volgen op mijn bedrijfspagina van facebook, denkt u dan dat we een like verdienen?
Het lezen van alle wijsheid die te vinden was in de commentaren van de recente enquête deed me opnieuw beseffen hoeveel krachtiger het is om in twee richtingen te communiceren in plaats van één.
Hiernaast vindt u alle blogartikelen van TAFELSFEER na elkaar, gerangschikt volgens datum.
Maar wat kan ik doen om deze blog te verbeteren?
Het is steeds mijn bedoeling om waardevolle informatie te bieden met de blogartikelen. Echter, de waarde van de blogartikelen wordt voor een groot deel bepaald door de opmerkingen en vragen die lezers erbij plaatsen.
Anderzijds is het ook zo dat sommige mensen vrijwel geen feedback of reactie plaatsen omdat ze daar nooit worden voor bedankt of omdat ze toch nooit iets zien veranderen. Nog anderen denken zelfs dat hun feedback niet wordt gelezen. Welnu, in mijn vorig blogartikel wou ik jullie alvast bedanken met een extra korting en heb ik ook meegedeeld dat ik momenteel werk aan een aantal verbeteringen. De implementatie ervan vraagt echter zijn tijd. Later meer daarover.
Dus, nu we het toch over feedback hebben, ik ben benieuwd wat u vindt. Laat me weten wat u goed vindt aan de blog, wat u niet goed vindt en hoe ik het veel beter zou kunnen doen!
Laat me ook weten wat u wilt dat we bespreken in de komende weken door een reactie te plaatsen op deze blog, met uw vraag of probleem.
En kom dan ook eens terug om te lezen hoe andere mensen hebben gereageerd.