Inhoud blog
  • CP kopen op Dving: Hoe ik mijn Call of Duty-game-ervaring comfortabeler maakte
  • Hoe kies je een transferbedrijf vanaf Schiphol Airport
  • Zo verbreek je een compromis
  • De beste casinospellen om te spelen in 2024: een gids voor beginners en professionals
  • Populairste online games in Nederland
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    België nieuwsbrief
    België nieuwsbrief - alleen de nieuwste nieuwskoppen
    29-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe maak je een WordPress-website?
    De 8 stappen naar succes met WordPress

    WordPress is de drijvende kracht achter een derde van de websites die tegenwoordig leven. Het is een Content Management Systeem (CMS) - en ook een krachtig systeem. Bovendien is het gratis! Je kunt ook onze video-tutorial bekijken op de youtube - https://youtu.be/1hKOgERH0-I
    We bieden een volledige WordPress-cursus, hacks en enz. Interessante informatie.

    Goed om te weten : WordPress.org is een CMS-systeem, terwijl WordPress.com een websitebouwer is. Verwarrend, is het niet! Bekijk ons ​​artikel waarin de belangrijkste verschillen worden uitgelegd voor meer informatie. In dit artikel zullen we ons uitsluitend richten op het maken van een website met WordPress.org.
    Het opzetten van een website met WordPress.org vereist wat geduld, maar deze gids is er om te helpen. We hebben onze ervaring en kennis gebundeld om u iets uitgebreids te bieden dat toch gemakkelijk te volgen is. Houd het bij de hand, en voor je het weet heb je een site in gebruik.

    Laten we er meteen in duiken.

    1. Kies een plan
    Ga naar de Bluehost- startpagina en selecteer shared , VPS of dedicated hosting in de vervolgkeuzelijst 'Hosting' in het menu.

    Laten we aannemen dat je hebt besloten om te beginnen met een gedeeld hostingplan. Hier zijn uw opties:

    bluehost gedeelde WordPress-prijzen
    We raden je aan om voor het Choice Plus-abonnement te kiezen om te profiteren van de gratis back-ups - het is elke cent waard als je site in de problemen komt!

    2. Koppel uw domeinnaam
    U komt dan op een scherm zoals hieronder, waar u uw domeinnaam kunt invoeren:

    Een domein koppelen aan Bluehost
    Nadat u uw Bluehost-abonnement heeft gekozen, wordt u gevraagd om uw domeinnaam aan te sluiten

    3. Stel factureringsgegevens in
    Nadat u uw domeinnaam heeft gekoppeld, moet u een account aanmaken en uw factuurgegevens invullen:

    Een Bluehost-account aanmaken
    Nadat u uw domein heeft verbonden, moet u een account aanmaken
    Op dit punt moet u ook selecteren hoe lang u zich wilt aanmelden. Zoals je zou verwachten, zal een inschrijving voor een jaar of langer goedkoper uitpakken dan maandelijks betalen. Bluehost biedt ook een 30 dagen geld-terug-garantie, dus u kunt het altijd proberen en indien nodig later overschakelen.

    Dus nu heb je je domeinnaam en een hostingplan, je bent klaar om WordPress te installeren! Op dit punt is het vermeldenswaard dat, als dit allemaal een beetje technischer of duurder klinkt dan je had gehoopt, websitebouwers misschien een betere optie zijn. Bekijk onze verzameling van de beste websitebouwers voor meer info!

    4. Installeer WordPress
    Ga naar de top 
    Nu je de admin uit de weg hebt, is het tijd om het echte plezier te beginnen - het is tijd om WordPress te installeren!

    Dit kun je rechtstreeks doen via je hostingdashboard. Afhankelijk van de provider is de installatie met één klik of handmatig:

    WordPress-installatie met één klik
    De aanwijzing zit hier in de naam! Met hostingproviders die WordPress-installatie met één klik aanbieden, is het downloaden van WordPress echt zo eenvoudig.

    Bluehost biedt WordPress-installaties met één klik. Bekijk ons ​​artikel over het installeren van WordPress met Bluehost voor een volledig overzicht. De meeste hostingproviders gebruiken het industriestandaard 'cPanel'-dashboard, dus zelfs als u niet bij Bluehost werkt, zou het proces redelijk vergelijkbaar moeten zijn.

    4. Kies een thema
    Ga naar de top 
    Een van de voordelen van WordPress - als je zeker bent van code of bereid bent om te leren - is dat je vrijwel onbeperkte mogelijkheden hebt om je site aan te passen. Dat gezegd hebbende, elke site begint met een thema .

    En wat is een thema, horen we je vragen? Het is als een 'sjabloon' voor uw website; een volledig gemaakte voorbeeldsite die u vervolgens kunt vullen met uw eigen inhoud en naar wens kunt aanpassen.

    WordPress heeft zijn eigen set thema's. U kunt ze allemaal 'demonstreren' om erachter te komen welke het beste past bij het doel en de sfeer van uw site. Volg deze eenvoudige stappen om een ​​gratis WordPress-thema te installeren:

    • Log in op uw WordPress-dashboard.
    • Plaats de muisaanwijzer op 'Uiterlijk' en klik vervolgens op 'Thema's'. Hiermee gaat u naar het themadashboard.
    • Klik op de knop boven de thema's met de tekst 'Nieuw toevoegen' en blader vervolgens door thema's onder 'Uitgelicht', 'Populair' enz., Of gebruik de zoekbalk om naar specifieke industrieën te zoeken.
    • Demo een paar thema's om het thema te vinden dat u bevalt, en klik vervolgens op 'Installeren' onder het thema om het te downloaden.
    • Na een paar minuten verschijnt er een knop onder het thema met de tekst 'Activeren'. Klik hierop en het thema is helemaal van jou!
    5. Content toevoegen
    Ga naar de top 
    Nu je je droom WordPress-thema hebt geïnstalleerd, is het tijd om je inhoud toe te voegen!

    Wat betreft de belangrijkste soorten geschreven inhoud op de site, valt dit uiteen in twee hoofdcategorieën:

    1. Pagina's
    Pagina's zijn statisch, in die zin dat ze niet veranderen, tenzij u ze bewerkt. De 'Over ons'-pagina is een voorbeeld waarvan de meeste websites een versie hebben. Bij veel thema's worden de verschillende pagina's in een navigatiebalk bovenaan weergegeven, of u kunt de widget 'Pagina's' toevoegen om ze ook aan de zijkant weer te geven.

    Om een ​​nieuwe pagina toe te voegen, gaat u naar Pagina's> Nieuwe toevoegen.

    2. Berichten
    Dit zijn vermeldingen in chronologische volgorde, ofwel op de homepage of in een speciale 'blog'-sectie. Je kunt posts instellen als 'sticky posts' zodat ze bovenaan blijven staan.

    6. Pas uw site aan
    Ga naar de top 
    Zodra u enkele pagina's en berichten heeft toegevoegd, begint uw site er echt uit te zien als die van u. Nu is het tijd om een ​​stap verder te gaan en uw site aan te passen aan de behoeften van uw inhoud.

    Er zijn natuurlijk tal van manieren waarop u uw site kunt aanpassen, maar we zullen ons hier concentreren op vier belangrijke:

    1. Wijzig de sitetitel en slogan
    Wanneer u uw site opzet, stelt WordPress automatisch de titel van uw site in op 'Gewoon weer een WordPress-site' (beetje onbeleefd, we weten het).

    Maar je bent niet 'zomaar een WordPress-site', dus zorg ervoor dat je dit goed opheldert!

    • Log in op uw WordPress-dashboard.
    • Ga naar 'Instellingen' en vervolgens 'Algemeen'
    • Voeg de 'titel' van uw website toe naast 'Sitetitel'
    • Voeg naast 'Tagline' een paar woorden toe om uit te leggen waar uw site over gaat
    • Klik op 'Wijzigingen opslaan'
    • 2. Voeg een navigatiemenu toe
    • Dit is echt een cruciale stap bij het maken van een site. Je zou de beste inhoud ter wereld kunnen hebben, maar het betekent niets als niemand het kan vinden!

    De meeste thema's hebben ten minste één menuoptie, terwijl meer complexe thema's er meerdere kunnen hebben. Een toevoegen is supereenvoudig:

    Je hebt het geraden! Log in op uw WordPress-dashboard.
    Plaats de muisaanwijzer op 'Uiterlijk' en klik vervolgens op 'Menu's'
    Voeg een naam voor uw menu toe naast 'Menunaam' en selecteer vervolgens welke pagina's u wilt toevoegen uit de lijst aan de linkerkant.
    Voor thema's met meerdere menu-opties, ziet u mogelijk verschillende aankruisvakjes onder 'Menu-instellingen' zoals 'primair', 'secundair' enz. U kunt het beste voorlopig primair aanvinken - u kunt dit altijd wijzigen als u niet tevreden bent met de live-versie.
    Klik op 'Menu opslaan' om uw nieuwe menu live ter plaatse te zetten!

    7. Installeer plug-ins
    Ga naar de top 
    We hebben ze al een paar keer genoemd, maar laten we eens en voor altijd verduidelijken: wat is een plug-in ?

    Het installeren van plug-ins is een manier om functies te installeren die WordPress nog niet bevat. Beschouw ze als apps. En net als apps, voor sommige betaal je en voor andere gratis. Net als thema's zijn alle plug-ins in de plug-in-directory van WordPress gratis - het zijn alleen de plug-ins van derden waarvoor u moet betalen, wat tussen de $ 40 en $ 200 kan kosten (als eenmalige of terugkerende kosten).

    Er zijn meer dan 56.000 plug-ins beschikbaar voor WordPress-gebruikers; genoeg voor elke functie die je nodig zou kunnen hebben, en nog wat. Maar niet alle plug-ins zijn gelijk gemaakt!

    En wat meer is, het hebben van te veel plug-ins zal uw site vertragen. Dit zal uw lezers frustreren en uw prestaties op de ranglijst van Google schaden.

    8. Update, update, update!
    Ga naar de top 
    En dat brengt ons mooi op onze laatste sectie!

    Je zou de leukste WordPress-website ter wereld kunnen hebben, maar - en we kunnen dit echt niet genoeg benadrukken - als je je thema- en plug-in-updates niet bijhoudt, is het allemaal tevergeefs!

    Niet alleen zal uw site waarschijnlijk niet meer correct werken zodra er een grote WordPress-update ronddraait, u zult uzelf ook kwetsbaar maken voor hackers en virussen. Updaten is echt een no-brainer!

    Controleren op updates:

    Log in op uw WordPress-dashboard.
    Ga naar 'Update-opties'.
    Kijk voor updates onder de verschillende tabbladen (plugins, thema's etc.) of bekijk een overzicht in 'Algemeen'.
    Vanaf hier is het eenvoudig om elke update een voor een te accepteren of ze automatisch te laten updaten (ofwel allemaal of afzonderlijk).

    Vergeet ook niet dat u uw domein en hostingcontracten moet verlengen wanneer de tijd daar is.

    29-08-2020 om 11:30 geschreven door hannaoldies  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe u een werkschema maakt: de complete gids

    Dit zal ofwel een enorme ego-boost zijn of een angstaanjagend vooruitzicht voor je, maar hier is de deal:

    Als u het werkschema voor uw team bepaalt, is die van u een van de belangrijkste rollen in uw bedrijf.

    Waarom is dat? Omdat u de meest directe impact heeft op medewerkers - het hart van het bedrijf.

    Hun moreel en productiviteit zullen allemaal worden beïnvloed door jouw vermogen om hen te helpen bij het jongleren met concurrerende prioriteiten, of ze nu een balans vinden tussen opleiding, gezin, hobby's of extra werk. Geen druk, toch?

    Maar het voelt alsof we de neiging hebben om vaker te praten over wat werknemers nodig hebben van hun managers om hen te helpen hun werk en privéleven effectief te combineren. En niet wat managers nodig hebben om de verwachtingen van hun medewerkers waar te maken, in de vorm van een goed beheerd, gestroomlijnd werkschema.

    Daarom hebben we deze complete gids voor het plannen van medewerkers gemaakt, om managers zoals jij een handje te helpen. Krijg een gratis werkrooster op onze websites. We zijn ervan overtuigd dat dit u en uw personeel zeker zal helpen.

    Hieronder bespreken we de redenen waarom het zo belangrijk is om uw planningsproces soepel te laten verlopen. We zullen ook enkele beproefde planningstips en bronnen delen om u te helpen een diepere betrokkenheid bij uw team te bevorderen.

    Je beste, meest ervaren medewerkers de deur uit zien lopen, is tenslotte iets dat je ongetwijfeld wilt vermijden. Hoewel het schema slechts een van de vele dingen is die u kunt doen om uw personeel te helpen zich gemotiveerd en gewaardeerd te voelen, is het een cruciale eerste stap in de goede richting.

    Er valt veel te leren. Dus leun achterover, ontspan en begin met scrollen.

     

    Inhoudsopgave:

    • Gratis Excel-werkschema-sjabloon
    • Wat is het werkschema van een werknemer?
    • Wat zijn de verschillende soorten werkroosters?
    • Effectief beheren van de personeelsplanning
    • Verschillende tools voor werkplanning vergelijken
    • Waarom zou u werkplanningssoftware gebruiken?
    • Aan de slag met het opstellen van uw werkschema

    Vergeet niet om uw gratis werkroostersjabloon voor werknemers te gebruiken

    Niet plannen is van plan zijn te mislukken. Je hebt dat citaat waarschijnlijk al eerder gehoord en daar is een goede reden voor. Het is waar - vooral voor shift- en HR-managers.

    En de belangrijkste eerste stap bij het plannen van een effectief werkschema begint met het gebruik van een sjabloon. Als je er nog geen hebt, ben je hier aan het juiste adres. U kunt snel een eenvoudige versie bouwen met behulp van ons gratis werkroostersjabloonHiermee kunt u de basisprincipes volgen, zoals gewerkte ploegen, afwezigheden en salarisadministratie.

    Nu is er geen excuus om je niet te organiseren met je werkschema en tijd vrij te maken voor die verwaarloosde takenlijst. En als u klaar bent om te upgraden naar een meer uitgebreide oplossing, overweeg dan een alternatief, zoals de werkrooster-app van Planday .

    Wat is het werkschema van een werknemer eigenlijk?

    In de eenvoudigste bewoordingen betekent een werkschema de dagen en uren in een bepaalde week dat u verwacht dat uw werknemer… eh… werkt! Het is een fundamentele administratieve taak die is ontworpen om ervoor te zorgen dat uw bedrijf zo soepel mogelijk verloopt, met het ideale aantal gekwalificeerde, ervaren teamleden die op het juiste moment van de dag en de week werken.

    Er zijn veel verschillende werkschema's, afhankelijk van de behoeften van uw bedrijf, en deze kunnen variëren afhankelijk van het seizoen. Als uw bedrijf op een bepaalde werkdag meer dan 10 uur in bedrijf is (of zelfs de klok rond open is), plant u over het algemeen ploegendienst (in plaats van fulltime of vaste) werknemers.

    Bij het aanwerven voor openstaande vacatures bij uw bedrijf, moet het type rooster dat u nodig heeft, worden beschreven in de functiebeschrijving en duidelijk worden gemaakt tijdens het wervingsproces. Uw toekomstige nieuwe medewerkers zullen willen weten of het werkschema past bij hun levensstijl en verantwoordelijkheden en, uiteindelijk, of de rol op lange termijn voor hen levensvatbaar is.

    Voor een overzicht van de verschillende soorten werkroosters, zie 'Verschillende soorten werkroosters' hier verderop.

    Hoe lang moet ik erover doen om het wekelijkse werkschema op te stellen?

    Er zit maar een beperkt aantal uren op je werkdag, en wat kan een oneindig aantal taken lijken om te voltooien.

    Het lijdt geen twijfel dat het maken van het wekelijkse werkschema behoorlijk wat tijd kan kosten. In feite noemen Planday-klanten planning vaak de meest handmatige en repetitieve administratieve taken op hun bord. Houd rekening met aanvullende factoren, zoals teamleden die zich ziek melden en jaarlijks verlof opnemen - het is duidelijk dat u veel te jongleren heeft bij het beheren van het teamschema.

    Dit is wat een manager te zeggen had:

    "Ik besteed meerdere uren per week, zowel op het werk als buiten het werk, om schema's te maken met Excel, om ervoor te zorgen dat elke dienst gedekt is." Ook bieden we onze werkrooster template, die u kunt vinden op onze website.

    We hebben deze rode draad ook opgemerkt tijdens het chatten met andere managers die het rooster voor hun bedrijf regelen: 

    Veel managers zijn niet zeker (of zelfs bang om te kwantificeren) hoeveel tijd ze elke week precies aan hun werknemersplanning besteden.

    Voelt dit ook voor jou een al te vaak voorkomend scenario? Als je niet helemaal zeker weet hoeveel uur je echt aan het schema besteedt, maar het voelt als heel veel, dan raden we je aan de angst een beetje te voelen en dit kleine experiment uit te proberen de volgende keer dat je de wekelijkse schema:

    • Houd gedurende een hele week bij hoeveel tijd u besteedt aan het opbouwen en beheren van uw teamschema. (Vergeet ook niet de tijd die u besteedt aan het maken van aanpassingen nadat u het daadwerkelijk heeft verspreid!)
    • Als het schema u meer dan 5 uur per week kost, kan het tijd zijn om een ​​beter systeem op te zetten.

    Waarom zou u tenslotte die tijd niet vrijmaken voor werk dat meer waarde toevoegt aan uw bedrijf, of het nu gaat om werving, training of onboarding?

    Als je 80% van die uren van je definitieve planning wilt terugwinnen, dan zijn we hier om te chatten! De planningssoftware van Planday heeft tal van tijdbesparende functies waarmee u elke week uren aan werk kunt terugwinnen.

    27-08-2020 om 12:11 geschreven door hannaoldies  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plannen om uw tijd zo goed mogelijk te gebruiken

    Het is het einde van weer een drukke werkdag en hoewel je vroeg op kantoor kwam en laat vertrok, heb je niet het gevoel dat je iets belangrijks hebt bereikt.

    Het is maar al te gemakkelijk om dit te laten gebeuren. Geconfronteerd met eindeloze vergaderingen, frequente onderbrekingen en dringende last-minute taken, kunt u gemakkelijk de hele dag bezig zijn zonder vooruitgang te boeken bij projecten en doelen met hoge prioriteit.

    Daarom is het zo belangrijk om te weten hoe u uw tijd goed kunt plannen. In dit artikel kijken we naar de stappen die u kunt nemen om dit te doen, zodat u tijd vrijmaakt voor het werkrooster dat er echt toe doet, terwijl u toch tijd overhoudt voor persoonlijke ontwikkeling, familie en vrienden.

    Het belang van planning

    Plannen is de kunst van het plannen van uw activiteiten, zodat u uw doelen en prioriteiten kunt bereiken in de tijd die u beschikbaar heeft. Als het effectief is gedaan, helpt het u:

    • Begrijp wat u realistisch kunt bereiken met uw tijd.
    • Zorg ervoor dat u voldoende tijd heeft voor essentiële taken.
    • Voeg onvoorziene tijd toe voor "het onverwachte".
    • Neem niet meer aan dan u aankan.
    • Werk gestaag aan uw persoonlijke en carrièredoelen.
    • Heb genoeg tijd voor familie en vrienden, lichaamsbeweging en hobby's.
    • Zorg voor een goede balans tussen werk en privé.

    Tijd is de enige hulpbron die we niet kunnen kopen, maar we verspillen het vaak of gebruiken het ondoelmatig. Planning helpt je na te denken over wat je wilt bereiken in een dag, week of maand, en het houdt je op het goede spoor om je doelen te bereiken.

    Hoe u uw tijd plant

    Stel een vast tijdstip in om uw planning te doen, bijvoorbeeld aan het begin van elke week of maand.

    Er is een aantal verschillende tools om uit te kiezen. Een eenvoudige en gemakkelijke manier om een ​​schema bij te houden, is door pen en papier te gebruiken en uw tijd te organiseren met behulp van een wekelijkse planner. (Klik hier voor een gratis downloadbare planningssjabloon om aan de slag te gaan.)

    Het belangrijkste bij het kiezen van uw planner is dat u hiermee eenvoudig gegevens kunt invoeren, en dat u een geschikte tijdspanne (dag / week / maand) kunt bekijken met het detailniveau dat u nodig hebt.

    Als u eenmaal heeft besloten welke tool u wilt gebruiken, stelt u uw schema op de volgende manier op:

    Stap 1: Bepaal de beschikbare tijd

    Begin met het vaststellen van de tijd die u voor uw werk wilt vrijmaken.

    Hoeveel tijd u op het werk doorbrengt, moet een afspiegeling zijn van het ontwerp van uw baan en uw persoonlijke doelen in het leven.

    Als u bijvoorbeeld promoot, kan het verstandig zijn om elke dag buiten de normale uren te werken om uw toewijding te tonen. Als u aan de andere kant voldoende tijd wilt hebben voor werkzaamheden buiten het werk, kunt u besluiten om uw toegewezen uren te doen en niet meer.

    Stap 2: Plan essentiële acties

    Blokkeer vervolgens de acties die u absoluut moet ondernemen om uw werk goed te doen. Dit zijn vaak de zaken waarop u wordt beoordeeld.

    Als u bijvoorbeeld mensen aanstuurt, zorg er dan voor dat u voldoende tijd beschikbaar heeft om de persoonlijke problemen, coaching en supervisiebehoeften van teamleden aan te pakken. Geef ook tijd om te communiceren met je baas en de belangrijkste mensen om je heen.

    Stap 3: Plan activiteiten met hoge prioriteit

    Bekijk uw takenlijst, en plan activiteiten met hoge prioriteit en urgentie, evenals essentiële onderhoudstaken die niet kunnen worden gedelegeerd of vermeden. Wil krijgen gratis werkrooster template? Bezoek onze website en maak er gratis gebruik van!

    Probeer deze af te stemmen op de momenten van de dag waarop u het meest productief bent - sommige mensen zijn bijvoorbeeld 's ochtends het meest energiek en efficiënt, terwijl anderen zich' s middags of 's avonds effectiever concentreren. (Ons artikel "Is dit een ochtendtaak?" kan u helpen uw beste momenten van de dag te identificeren.)

    Stap 4: Plan de onvoorziene tijd

    Plan vervolgens wat extra tijd om het hoofd te bieden aan onvoorziene gebeurtenissen en noodsituaties. Ervaring leert u hoeveel u moet toestaan ​​- in het algemeen geldt: hoe onvoorspelbaarder uw baan, hoe meer onvoorziene tijd u nodig heeft. (Als u deze tijd niet inroost, zullen er nog steeds noodgevallen zijn en zult u later doorwerken.)

    Regelmatige onderbrekingen kunnen uw tijd opeten. Leren hoe je ze kunt beherenkan de hoeveelheid onvoorziene tijd die u opzij moet zetten, verminderen. Sommige onderbrekingen zijn moeilijk te voorspellen, maar als u wat open ruimte in uw planning laat, heeft u de flexibiliteit die u nodig hebt om taken te herschikken en op belangrijke problemen te reageren wanneer deze zich voordoen.

    Stap 5: Plan vrije tijd

    De ruimte die je over hebt in je planner is "vrije tijd": tijd die beschikbaar is om je prioriteiten te realiseren en je doelen te bereiken. Bekijk uw geprioriteerde takenlijst en persoonlijke doelen, evalueer de tijd die je nodig hebt om ze te bereiken en plan ze in.

    Stap 6: analyseer uw activiteiten

    Als u tegen de tijd dat u stap vijf bereikt, merkt dat u weinig of geen vrije tijd heeft, moet u de stappen twee, drie en vier teruglopen en u afvragen of alle door u ingevoerde taken absoluut noodzakelijk zijn. Het kan zijn dat sommige zaken tijdbesparend kunnen worden gedelegeerd of aangepakt.

    Een van de belangrijkste manieren waarop u succes kunt opbouwen, is door de hefboomwerking te maximaliserenu kunt bereiken met uw tijd. Vergroot de hoeveelheid werk die u kunt voltooien door te delegerenaan andere mensen, outsourcingsleuteltaken, of gebruik technologie om zoveel mogelijk van uw werk te automatiseren. Dit zal u vrijmaken om uw doelen te bereiken.

    Als u merkt dat uw vrije tijd nog steeds beperkt is, moet u wellicht opnieuw onderhandelenuw werkdruk of vraag om hulpGebruik je nieuw opgestelde schema als bewijs van je zware verplichtingen. Dit laat uw baas zien hoe goed u bent georganiseerd, en kan hem of haar meer ontvankelijk maken voor uw verzoek!

    27-08-2020 om 12:06 geschreven door hannaoldies  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe u het perfecte werkschema voor uw team kunt maken

    Het perfecte werkschema is iets waar veel managers naar streven. Helaas bereiken maar weinigen het daadwerkelijk. Dit ondanks het feit dat technologie het gemakkelijker dan ooit maakt om het proces te stroomlijnen en het de eerste keer goed te doen. Onlinewerkrooster, het is een van de belangrijkste dingen in het tijdbeheer.

    Of u nu online planningsapps gebruikt, uw eigen tools zoals Excel gebruikt of vertrouwt op de pen-en-papier-methode, er zijn enkele belangrijke punten waarmee u rekening moet houden. Deze punten variëren van het bouwen van verschuivingen rond uw beste werknemers tot het plannen van het ergste tot het gebruik van de beste tools voor de klus. Dit artikel bespreekt 10 tips om het perfecte werkschema voor jouw team te creëren.

    Een werkschema opstellen

    Wat is eigenlijk een perfect werkschema?

    Voordat we kunnen beginnen met het maken van het perfecte werkschema, is het de moeite waard om te overwegen hoe het ideale eindproduct eruit zal zien. Laten we eens kijken naar enkele dingen die het werkschema van uw bedrijf zou moeten doen.

    Functies die uw werkschema moet bevatten

    Eerst en vooral moet uw werkschema ervoor zorgen dat elke ploeg voor elke functie de juiste bemand heeft. Je hebt misschien helemaal geen barman nodig voor lunchdiensten door de week, maar misschien heb je op vrijdag- en zaterdagavond drie mensen achter de bar nodig. Zorg ervoor dat de cijfers goed zijn.

    Om dit te doen, dient u zich bewust te zijn van gebeurtenissen - lokaal of nationaal - die een ongebruikelijke piek bij klanten kunnen veroorzaken. Sportevenementen, concerten, festivals en theatervoorstellingen zijn allemaal dingen om op te merken. Houd ook de reserveringslijst in de gaten. Doordeweekse avonden zijn normaal gesproken traag, maar je wilt niet overrompeld worden als er op dinsdag verschillende grote feestreserveringen zijn.

    De tweede vereiste van uw werkschema is dat het volledig foutvrij moet zijn. Het lijkt waarschijnlijk alsof we het voor de hand liggende noemen, maar het maken van een werkschema is geen eenvoudig proces. Het is veel gemakkelijker om een ​​fout te maken dan om een ​​perfect werkschema te maken. Dit zijn de drie meest voorkomende planningsfouten:

    1. Een medewerker dubbel plannen. Stel dat u een werknemer heeft die in sommige ploegen als gastheer en anderen als busdienst werkt. Zorg ervoor dat dit soort medewerkers niet twee keer in hetzelfde tijdvak worden ingepland.
    2. Personeel inplannen voor de verkeerde functie. Hoe geweldig een lijnkok ook is in hun werk, het betekent niet dat ze weten hoe ze met de grill moeten werken. Plan geen werknemer in voor een functie waarvoor ze niet zijn opgeleid.
    3. Te weinig of te veel werknemers plannen. Zorg ervoor dat u een parttime werknemer niet te veel diensten geeft. Deze teamleden hebben mogelijk andere verplichtingen buiten het werk die ze niet mogen missen. Evenzo moeten fulltime medewerkers voldoende ploegen krijgen om aan hun financiële verplichtingen te voldoen. Voorkom echter dat een enkele werknemer te veel diensten per week krijgt. Dit helpt de arbeidskosten laag te houden, omdat u niet meer geld hoeft uit te betalen voor overuren.

    Als je deze drie veelgemaakte fouten kunt vermijden, ben je op de goede weg. Maar wat moet er nog meer gebeuren om het perfecte werkschema te maken? Simpel gezegd, het perfecte werkschema is er een die u en uw personeel tevreden houdt en tegelijkertijd de efficiëntie en winst maximaliseert. Dus hoe komt deze heilige graal van werkschema's tot stand? Begin met de 10 onderstaande tips.

    1. Ken uw team

    Het kennen van uw team is misschien wel het meest elementaire onderdeel van het maken van een werkschema. Zo eenvoudig zelfs dat je je misschien afvraagt ​​waarom we het zelfs maar hebben genoemd. We brengen het naar voren voor het simpele feit dat veel managers een ondermaatse taak vervullen door hun werknemers echt te kennen. Sommigen slaan deze stap zelfs helemaal over. Het enige waar ze zich zorgen over maken, is ervoor zorgen dat er genoeg mensen zijn voor elke dienst. Dus waarom is het zo belangrijk om uw team te kennen? Omdat het u in staat stelt keuzes te maken om het succes van het bedrijf te bevorderen in plaats van alleen maar genoeg servers te krijgen voor de lunchdrukte.

    Als u uw teamleden echt kent, krijgt u de vrijheid en de flexibiliteit om vaardigheden, sterke punten, zwakheden en persoonlijkheidstypen (om er maar een paar te noemen) te combineren om de perfecte verschuiving voor elke situatie te creëren Om dit proces gemakkelijker te maken, raden we aan een lijst te maken met:

    • De naam van de werknemer
    • Relevante vaardigheden
    • Certificaten
    • Full- of parttime status
    • Overwerkbeperkingen
    • Persoonlijkheidstype (bijv. Extravert, vriendelijk, introvert, etc.)
    • Andere opmerkingen die u wellicht nuttig vindt (bijv. Efficiënt, kan een grote menigte aan, nauwgezet enz.)

    Op die manier kunt u, wanneer u het schema probeert samen te stellen, uw lijst raadplegen om de juiste werknemer te vinden om een ​​gat in een verder grote dienst op te vullen, in plaats van te proberen te vertrouwen op uw geheugen. Voeg vervolgens, naarmate u meer over uw werknemers leert, deze toe aan de lijst, zodat u een compleet beeld heeft van elk teamlid. Zelfs een basislijst met de eigenschappen en vaardigheden van uw werknemer kan de volgende stap oneindig veel gemakkelijker maken.

    2. Bouw verschuivingen op rond uw beste medewerkers

    Werknemers met een ploegendienst in een restaurant

    We weten allemaal wie onze beste medewerkers zijn. Als je dat niet doet, is het tijd om een ​​lijst te maken zoals we hierboven vermeldden. Denk na over eigenschappen als efficiëntie, persoonlijkheid, ervaring en hoe goed ze met anderen samenwerken. Zodra u uw lijst heeft, bouwt u diensten op rond de werknemers die het meest geschikt zijn voor die specifieke tijd.

    Dit dient twee doelen:

    1. Ten eerste zorgt het ervoor dat de werknemer (s) die het meest geschikt is (zijn) voor elke ploeg dan aan het werk is (zijn). De meest efficiënte werknemers werken bijvoorbeeld tijdens de grootste drukte (lunch), terwijl de persoonlijkere werknemers werken wanneer klanten eerder zullen blijven hangen (diner). Dat wil niet zeggen dat je niet in elke dienst een schijn van efficiëntie en persoonlijkheid wilt, maar een werknemer die eerder vijf minuten lang met een klant blijft kletsen, is waarschijnlijk niet de eerste keuze voor de middag. stormloop.
    2. Het tweede doel dat wordt gediend bij het opbouwen van ploegendiensten rond uw beste werknemers, is dat u weet dat u een kern van ervaring hebt waarop andere werknemers kunnen vertrouwen. Een ervaren werknemer kan de kwaliteit van een dienst snel verbeteren omdat andere, minder ervaren werknemers kijken, leren en naar de hogere normen stijgen. Dit geldt voor gloednieuwe medewerkers die nog in opleiding zijn, maar ook voor recente aanwervingen die de training hebben doorstaan ​​maar nog steeds de kneepjes van het vak leren. Het combineren van een aantal van uw beste medewerkers met een aantal van uw nieuwere medewerkers is een geweldige manier om stabiliteit te creëren in alle diensten.

    3. Breng een teambrede communicatiemethode tot stand

    Mensen die eten in een restaurant waar hun werkschema goed isCommunicatie is belangrijk voor elk bedrijf. Maar in de restaurant- en detailhandel kan het het verschil betekenen tussen het hebben van voldoende werknemers om een ​​ploegendienst te vervullen en een tekort aan personeel. Door een teambrede communicatiemethode op te zetten, weten u en uw medewerkers gemakkelijk precies waar ze uw werkschema moeten zoekenU hoeft niet meer te zoeken in apps voor e-mail, expresberichten en sms'en om het nieuwste werkrooster of dat verlofverzoek te vinden dat u nodig heeft. Iedereen gebruikt dezelfde tool, zodat iedereen op dezelfde pagina zit.

    Stel deze teambrede communicatiemethode meteen op als je dat nog niet hebt gedaan. Omdat de meeste mensen tegenwoordig smartphones gebruiken, kunt u het beste een methode kiezen die gebruikmaakt van deze alomtegenwoordige technologie. Sms'en is zo'n methode. Instant messaging is een andere.communiceren. Gratis!

    4. Haal het schema snel op

    Het vrijgeven van een nieuw werkrooster is altijd een nerveuze tijd voor medewerkers. De meesten zullen naar hun eigen persoonlijke agenda rennen om hun persoonlijke leven te plannen en om te zien of er grote conflicten zijn. Uw medewerkers hebben die tijd nodig om zich aan te passen. Bovendien moet u voldoende tijd geven om die conflicten, en de veranderingen die ze met zich meebrengen, op te lossen. Daarom is het zo belangrijk om het schema zo snel mogelijk op tafel te krijgen.

    We raden aan om het rooster ten minste twee weken voor het einde van het huidige rooster af te ronden en te verspreiden. Dit geeft uw medewerkers alle tijd om:

    • Persoonlijke verplichtingen plannen en opnieuw plannen
    • Handel verschuift
    • Zoek een vervanger
    • Praat met je over de dagen en tijden waarop ze werken

    De snelste manier om uw planning te verspreiden, is met een cloudgebaseerde app. Met deze apps kunt u één document produceren, online plaatsen en toegang verlenen zodat uw medewerkers het rooster 24 uur per dag, zeven dagen per week, driehonderdvijfenzestig dagen per jaar kunnen inzien. Dat is veel sneller dan proberen een gedrukt exemplaar aan elk teamlid uit te delen. En als extra tijdbesparende bonus, wanneer u wijzigingen aanbrengt in het online document, zijn deze onmiddellijk zichtbaar voor alle betrokkenen. Dit maakt het oplossen van conflicten en het maken van vervangingen zoveel gemakkelijker. Het vermindert ook de verwarring dat er meerdere exemplaren van het schema rondzweven.

    5. Respecteer werkvoorkeuren en verlofverzoeken zoveel mogelijk

    Op het meest basic, ter ere van het werk voorkeuren en time-off verzoeken bouwt goodwill, toeneemt medewerkerstevredenheid, en helpt u te behouden goede werknemers. Het is op zijn zachtst gezegd een vrij belangrijk onderdeel van het planningsproces. Het kan ook een ongelooflijk tijdrovend onderdeel zijn van het planningsproces.

    Maar u kunt de tijd die nodig is om al deze informatie te verwerken verminderen door de werkvoorkeuren en verlofaanvragen van uw medewerkers op één plek te bewaren. Het maakt niet uit of het een manilla-map is, een korte notitie op uw telefoon of een document op uw computer. Wat er wel toe doet, is dat u vaak naar de informatie verwijst bij het maken van uw planning.

    Een van de meest efficiënte manieren om dit te doen, is door een cloudgebaseerd hoofddocument te gebruiken dat lijkt op het document dat u gebruikte om uw planning te maken en te distribueren. U kunt uw medewerkers toestemming geven om iets aan dit document toe te voegen en hen vervolgens vragen hun voorkeuren voor werk en vrije tijd op deze ene locatie door te geven. Het lijkt veel op het hebben van een time-off request box aan de muur in de pauzeruimte, alleen deze "box" is altijd en overal toegankelijk.

    Nadat u hebt vastgesteld hoe uw werknemers hun werkvoorkeuren en verlofaanvragen indienen, is het essentieel dat u enkele regels opstelt om het proces te regelen. U moet zaken bespreken als wanneer werknemers wel en niet verlof kunnen aanvragen, hoever van tevoren het verzoek moet worden ingediend en alles wat specifiek is voor uw bedrijf. Door de manier waarop uw rooster is opgebouwd, kunnen werknemers bijvoorbeeld alleen in blokken van vijf dagen of minder vrij nemen. Dat moet zeker in regels worden vastgelegd.

    U moet dan de regels instellen die bepalen hoe u kiest tussen overlappende verzoeken die steeds vaker voorkomen naarmate de feestdagen naderen. U kunt de rubriek voor het oplossen van verlofconflicten aanpassen aan elke specifieke situatie, maar u moet altijd rekening houden met zaken als anciënniteit, de reden voor het verzoek, wat het beste is voor het bedrijf en wanneer het verzoek is ingediend. Het opstellen van dergelijke regels dient om het afwikkelingsproces transparant en duidelijk te maken voor uw medewerkers. U kunt werknemer A de specifieke redenen uitleggen waarom u werknemer B vrijlaat (anciënniteit en werknemer B hebben haar verzoek eerst ontvangen), in plaats van werknemer A te laten denken dat er sprake was van een soort van vriendjespolitiek. Zo blijft iedereen tevreden, verloopt alles soepel en worden conflicten tussen alle betrokken partijen voorkomen.

    6. Laat werknemers een deel van de werkplanning doen

    Het ding over plannen dat de meeste managers vergeten, is dat ze niet al het zware werk alleen hoeven te doen. Uw werknemers de mogelijkheid bieden om een ​​deel van de planning zelf te doen, is een geweldige manier om:

    • Neem een ​​deel van de last
    • Houd ze betrokken bij hun werk.

    Overweeg om voor elke dienst een of twee van uw beste werknemers in te plannen als een manier om te beginnen. Geef dan iedereen toegang tot dit onvolledige rooster en laat ze invullen wanneer ze willen werken.

    Als u deze manier van plannen wilt proberen, sta dan wijzigingen toe voor een bepaalde periode (misschien twee dagen) en sluit het schema vervolgens af voor externe wijzigingen. Ga ten slotte door en breng wijzigingen aan op basis van wat elke ploeg nodig heeft. Als alles naar tevredenheid is afgerond, stelt u het rooster weer voor iedereen beschikbaar.

    Als je alles vanaf het begin hebt gepland, kun je overwegen om deze nieuwe methode een paar maanden uit te proberen om te zien hoe het werkt. Het plannen van apps zoals Sling maakt dit gemakkelijk. U maakt online een gemeenschappelijk document en geeft vervolgens iedereen een paar dagen toegang tot dat document. Wanneer het tijd is om het schema af te ronden, sluit u het document, brengt u uw wijzigingen aan en opent u het opnieuw om het te bekijken. Zo eenvoudig is het.

    7. Laat werknemers hun eigen vervangers vinden

    Door uw werknemers de verantwoordelijkheid te geven om een ​​vervanger te vinden voor hun dienst wanneer ze niet kunnen werken, kunt u uw eigen werkdruk verminderen. In plaats van dat de medewerker u belt om te zeggen dat hij vandaag niet zal komen, kan de medewerker een melding sturen om iedereen te informeren dat hij ziek is en dat hij een vervanger nodig heeft. Het teambrede communicatienetwerk dat eerder in het artikel werd genoemd, vormt de hoeksteen van dit proces.

    Andere medewerkers die willen werken, kunnen even snel reageren. Iets dat misschien een uur of langer heeft geduurd en talloze telefoontjes van uw kant, kan nu binnen enkele minuten worden afgerond. Dat gezegd hebbende, moet u altijd richtlijnen hebben om ervoor te zorgen dat dingen niet uit de hand lopen en een negatieve invloed hebben op uw bedrijf. Zorg er allereerst voor dat iedereen weet dat alle transacties, vervangingen en vervangingen door u, de manager, moeten worden goedgekeurd en dat niets definitief is totdat u toestemming geeft. Informeer alle teamleden dat deze bepaling van kracht is, zodat elke ploeg de juiste mix van vaardigheden krijgt.

    Een andere goede richtlijn die u moet hebben, is dat alle vervangingen, transacties en vervangingen iemand moeten zijn die de klus eerder heeft gedaan en het nog steeds met een redelijke mate van efficiëntie kan doen. Je wilt geen hulpkraam voor een kok of een kok voor een server.

    Eisen dat ze hun eigen vervangers vinden, is een geweldige manier om een ​​gevoel van volwassenheid en bedachtzaamheid bij uw werknemers te creëren. Bovendien helpt het medewerkers zich betrokken te voelen bij het bedrijf en na te denken over wat er bij het planningsproces komt kijken. Door uw werknemers te laten zien wat er komt kijken bij het maken van een werkrooster en het vinden van vervangers, kunt u het gevoel krijgen dat het rooster niet iets is dat zomaar veranderd moet worden. Als ze ingepland zijn en ze kunnen, moeten ze werken.

    8. Maak een beschikbaarheidstabel

    Binnen in een restaurant met een goed werkschema
    Soms kan een werknemer geen vervanger vinden om zijn dienst te dekken. Als dat gebeurt, is het aan jou om iemand te vinden om te werken. Het zijn tijden zoals die waarin een beschikbaarheidstabel de hele zaak zoveel soepeler laat verlopen.

    Noodsituaties zullen zich voordoen. Het is onvermijdelijk. Maar in plaats van het allemaal aan het toeval over te laten, kan een beschikbaarheidstabel fungeren als uw "plan B". De eenvoudigste versie is slechts een lijst van elke werknemer en op welke dagen en tijden ze beschikbaar zijn om te werken. Ze zijn misschien niet voor al die dagen en tijden gepland en zijn daarom misschien bereid om hier of daar een extra dienst op te halen. De meer gecompliceerde versie is een ander volledig schema met beschikbare werknemers die tijdens elke dienst kunnen binnenkomen.

    Beschouw uw beschikbaarheidstabel als de tweede reeks van een basketbalteam. Als iemand niet kan "spelen", heb je een aantal keuzes die bereid zijn om van de bank te komen. Uiteindelijk vereenvoudigt dit het vervangingsproces door de gedachte eruit te halen. Het kan ook de stress verminderen die ontstaat wanneer de behoefte aan een last-minute vervanger zich voordoet.

    9. Zorg voor een back-up voor uw back-up

    De dichter Robert Burns schreef ooit over de schema's van muizen en mannen en hoe ze zo vaak mislopen. Het is waar we het gezegde krijgen: "De best bedachte plannen van muizen en mannen ..." om te verwijzen naar het feit dat, hoe zorgvuldig iets ook gepland is, er toch iets mis kan gaan. Als u al langere tijd manager bent, bent u goed op de hoogte van dit feit. Dus ook al heb je je beschikbaarheidstabel met een overzicht van de medewerkers die op korte termijn beschikbaar zijn om te werken, je hebt misschien een back-up van deze back-up nodig, of een plan C voor je plan B.

    Daarom raden we aan om een ​​lijst op te stellen met vertrouwde en betrouwbare parttime werknemers waarmee u contact kunt opnemen als al uw andere opties zijn mislukt. Deze werknemers kunnen voormalige werknemers zijn die op goede voorwaarden zijn vertrokken of toekomstige werknemers die hebben geïnterviewd maar niet zijn aangenomen. Je denkt misschien dat deze mensen nooit bereid zouden zijn om op zo'n korte termijn binnen te komen, maar je weet het nooit totdat je het vraagt. Voormalige werknemers kijken er misschien naar uit om weer met uw team samen te werken, en toekomstige werknemers kunnen de kans aangrijpen om een ​​teen tussen de deur te krijgen.

    10. Gebruik het beste hulpmiddel voor de klus

    Als je ooit hebt geprobeerd een spijker in te slaan met een sch

    27-08-2020 om 11:59 geschreven door hannaoldies  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2025
  • 02/12-08/12 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 07/08-13/08 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 27/06-03/07 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 22/11-28/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 23/03-29/03 2020

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs