Aankopen doen via het internet, bij ons is het alvast niet
meer weg te denken in onze bijna dagdagelijkse activiteiten. Noem het op en het zal wel ergens e-gewijs bij ons terecht gekomen
zijn. Babyspullen; bedje, speeltjes, buggy, fietskarretje,
vakantie boekingen en ga zo nog maar even door. Het zou best kunnen dat ieder onder u, die
van ons ooit een cadeau gekregen heeft, eigenlijk wel een e-cadeautje liggen heeft. Hier
in de VS hebben de meeste winkels een duidelijke website, je kan het voorwerp
in wel 3 dimensies, 5 kleuren en vanuit 4 verschillende hoeken bekijken, 1 druk
op de knop een 7-tal cijfertjes van je onmisbare visa bankkaart invullen en 5
tot 7 business-days later, staat het netjes voor je deur! Met als icing on the cake; indien je toch iets anders in gedachten had, of
de grootte of kleur je niet helemaal ligt, dan kan je het gewoon op hun kosten
terugsturen....Klant is hier duidelijk koning!
Nu hadden we op internet toch wel zo een super schattig
fietshelmpje gezien, het ideale cadeau voor onze vriendjes in het verre België...
Zogezegd, zogedaan maar nu via een Belgische winkel en hun website: kleur kiezen, maat
kiezen, overschrijven en ophalen zullen we zelf wel doen eens in België. Nu dus
enkel wachten op bevestiging dat het helmpje is binnengekomen... 1 week, 2
weken,...ok het is druk, het was net nieuwjaarsperiode enzo... 3 weken later,
nog steeds geen nieuws...Ondertussen zijn we aangekomen in België...en wordt de
baby in kwestie natuurlijk alsmaar groter.... stilte.... Misschien toch zelf
maar eens bellen. En ja hoor, mevrouw
keek in de computer en er zit er nog eentje in de stock, we mogen het komen halen.
Ze was vergeten ons te verwittingen (kan gebeuren natuurlijk!). We doorkruisen het Vlaamse land om ons
pronkstuk te gaan ophalen. In de winkel
is het nergens te bespeuren, na 10 minuutjes toch iemand kunnen aanklampen die
het even nakijkt. Jammer, maar de computer stock klopt niet met de winkel
stock.... Sommige plant managers onder
ons kunnen inderdaad bevestigen dat dit wel al eens het geval is en de
aanleiding kan zijn toch menig frustratie, maar opnieuw dat kan
gebeuren... Wachten, zegt mevrouw, maar
hoelang? Dat kan ze niet zeggen, en om de leverancier of een andere vestigingen
te bellen is het nu te druk in de winkel! Mijn klant-is-koning-kroontje was al
wat van zijn glans verloren, maar leek nu toch al meer op een clownshoedje ....
Ik vraag dan maar om gewoon mijn geld terug storten, ik zal zelf mijn
creativiteit wel de vrije loop laten en naar een oplossing zoeken.
De oplossing was nochthans vrij simpel: je neemt de
telefoon, belt de andere vestiging, zorgt ervoor dat ze controleren of hun
computerstock ook wel in de winkel staat, je springt in je auto, rijdt in de
andere richting en hup je kan op baby-bezoek, maar deze keer geen e-cadeautje!
26-04-2011, 18:27
Geschreven door Sofie 
|