2° Race 1/32 PROCAR GTONE, Nieuwpoort, 28 februari 2025.
Zeven piloten aande start, waaronder Peter en Laurent. Laurent moest al in de eerste heat starten, omdat hij de vorige race gemist had en moest daardoor met de minderen meerijden. Niettemin nam hij meteen de leiding maar dit was niet goed genoeg om de overwinning te claimen. PETER bleek iets te sterk kon een voorsprong bijeen rijden van 5 rondjes. Peter reed als enige een rondje sneller dan 6 seconden, nl. 5 sec. 963 duizensten.
Voor het laagste tredetje van het podium was er een strijd tussen Daniel en Patrick. Patrick was de besten weg maar al in de tweede heat nam Daniel zijn positie in. Urbain kon beide heren niet volgen, geen enkele heat lukte 70 ronden. Race na race verbetert Patje zijn prestaties, hij reed zowel meer ronden dan de vorige keer, ook zijn rondetijden verbeteren. Mario verloor dit keer geen wielen en met wat meer training komt ie er wel.
2° Race 1/32 FLEXI 32, Nieuwpoort, 14 februari 2025.
Ditmaal geen Peter aan de start, dus vrije baan voor LAURENT en zoals voorspelbaar reed hij de snelste ronde, 4sec. 693/000.
Na een felle strijd reed Urbain als tweede over de meet, net geen rondje voor Daniel.
Ook Ronald was goed op dreef met gemiddeld 90 ronden per heat. Patrick en Mike streden om niet de laatste te eindigen maar met een slechte laatste heat moest Mike zijn meerdere erkennen.
1° Race KIDS en YOUNGSTERS, Nieuwpoort, 22 februari 2025.
Prachtige race voor MATS, als KID en jongste van het veld, reed hij naar de zege met zelfs een 50 ronden heat en de snelste ronde tijd, 5 seconden 310 duizendsten. Kids zijn jonger dan 11 jaar, Youngsters zijn jonger dan 16 jaar.
Casimir werd eerste Youngster, dit voor Vic, voor het eerst met zijn eigen autootje en Ian, allen Youngsters.
Ferre (Kid) had met pech af te rekenen en reed zo naar de vijfde plaats
De eerste race in de GT32 klasse van het jaar 2025, voorbehouden aan wagentjes zoals die in de 24h du le Mans racen. Ook de eerste maal dat er geen GT wagens aan de start verschenen maar enkel HYPERCARS en ook voor het eerst een PEUGEOT 9x8 aan de start, naast 5 PORSCHE 963 en 2 CADILACs.
Voor de race was het senario zowat al geschreven, geen Laurent dus de weg vrij voor PETER. Van bij de start nam hij met zijn CADILAC V-LMdh de leiding om met ruime voorsprong als eerste de meet te kruisen. Een merkwaardig snelste ronde reed hij in een tijd met enkel vijven, 5 seconden 555 duizendsten.
Daniel, PORSCHE 963 was eveneens uiterst snel maar tijden rijden als Peter lukte niet, wel moest hij zijn vriend "Pat", eveneens Porsche, proberen achter zich te houden. Tegen het einde van de race kwam die nog ferm opzetten met als enige buiten peter een 80 ronden heat. De derde Porsche met Patrick aan de regelaar kon enkel volgen.
De volgende Cadilac vinden we op de vijfde plaats met winst in de eerste reeks dit voor de gloednieuwe Porsche van Ronald. Aan de auto, eveneens Porsche, van Mario bleven ditmaal de wielen maar was de pech voorbehouden voor Urbain, in de tweede heat viel de Peugeot plots stil, een pistop, aan het geleidschoentje was een draadje losgekomen.
1° Race ICL 32 Kampioenschap 2025, Mechelen, 9 februari 2025.
Ook het ICL 32 Kampioenschap is terug gestart, voor de eerste race van het nieuwe jaar werden we uitenodigd bij de club "SLOTRACING4All" te Mechelen. Met drie sprongen we vroeg uit de veren om tijdig aanwezig te zijn, want de baan vergt wel wat training.
Naast de zeer bochtige baan (25m) waarop we racen heeft de club nog een 40 lange Fleichmann baan en een CARRERA baan van een 46 meter, dit alles opgesteld in een lokaal van een 250 m².
PETER reed tweemaal een vijfde plaats en werd aldus in het eindklassement ook vijfde. Patrick en Urbain moest je zoeken in de achterste regionen, de baan was net iets te moeilijk.
Een troostprijs, het autootje van Patrick won de "PRIX d'ELEGANCE"
1° Race 1/32 PROCAR GTONE, Nieuwpoort, 7 februari 2025.
Geen Laurent aan de start, dit betekend vrije baan voor Peter. Peter won met ruime voorsprong en realiseerde ook de snelste rondetijd met 6 sec. 249 duizendsten.
Daniel probeerde wel aan te klampen maar echt dreigen kon hij niet.
Meer strijd was er voor de derde plek, Urbain reed van in het begin van de race een mooie voorsprong bij elkaar op Patrick maar deze kwam naarmate de race vorderde steeds meer in zijn ritme en moest Urbain alles uit de kast halen om voor te blijven.
Patje reed zeer regelmatig zijn rondjes, terwijl Mario voor spektakel zorgde. In de laatste heat verloor hij al in de eerste ronde zowel een voorwiel als een achterwiel, einde race!
Voor de eerste race van het jaar kregen we 12 deelnemers aan de start, een succes, waaronder twee nieuwelingen, namelijk vader Mike en zoon Sem ook Mario mag nog als rooky beschouwd worden, pas aan zijn tweede race toe met de snelle FLEXI autootjes. Daar er meer dan 11 autootjes aan de start stonden werd de tijd per heat ingekort. We reden 3 reeksen van 4 x 7 min.
1° PETER, alhoewel slecht gestart, kon hij zich in de tweede heat herpakken en stelselmatig zijn voorsprong uitdiepen ten nadele van Laurent. Peter reed de snelste ronde in 4 sec. 622 duizensten.
2° Laurent, beste starter en zeer regelmatig maar kwam net iets te kort voor de zege.
3° Patrick, moest zich reppen om zijn plaats te vrijwaren, een super derde heat maakte het verschil.
4° Daniel, in de eerste twee heats kon hij strijden met Patrick maar moest uitendelijk zijn meerdere herkennen.
5° Urbain, reed de derde ronde tijd maar maakte net te veel foutjes om te strijden voor de derde stek.
6° Pat, een slechte start deed hem de das om maar kon toch nog Ronald verwijzen naar de zevende plaats.
7° Ronald, sterk gestart maar naarmate de race duurde verzwakten zijn prestaties.
8° Patje Ford, Komt met de race steeds beter voor de dag, alle heats met meer dan zeventig ronden.
9° Mike, eerste rooky, lang geleden ooit junior piloot, reed met een ietwat te traag autootje toch behoorlijke heats.
10° Mario, sinds zijn herstart na vijftig jaar, aan zijn tweede race toe, met nog wat traing komt hij er wel.
11° Sem, onbeattable op zaterdag bij de Youngster ondervond dat op hogere spanning het niet zo simpel is.
12° Danny, pechvogel van de avond, reed van de ene pitstop naar de andere, zijn laatste heat was terug normaal.
1° Race BPC KAMPIOENSCHAP 2025, Mechelen, 19 januari 2025.
Club DSCA Mechelen. Eerste indruk bij het betreden van de zaal, WAAUW, wat is dit hier, een zaal van zeker 500m² met drie grote racebanen, Een SCALEAUTO baan met 6 rijstroken en een omloop van 40.5 meter. Een baan van het merk NINCO waarop DIGITAL (Oxigen) wordt geraced, Het parcour is een copie van het Franse PAUL RICHARD cirquit. Dit is een 4 baans en is 51.5 meter lang.
En een houten baan met 8 rijvakken en 47 meter omloop, ons strijdtoneel voor deze dag.
Daarnaast heeft de club nog een zaal met 4 SNOOKER tafels.
37 autootjes aan de start, schaal 1/24 met BRUSHLESS motoortjes.
"OP ZOLDER" M.R.C.N. was vertegenwoordigd door Pat, Patrick en Urbain. Met slechts een korte training waren de resultaten niet zo denderend, 30°, 34° en 35 plaats. Het was wel een moeilijke baan, tegen de mensen die er de ganse zaterdag hadden op getraind, hadden de Op Zolder piloten geen verhaal. Toch hebben we een leuke dag beleefd.
Aan iedereen een prachtig NIEUW JAAR, met alles wat je wenst en het bijzonderste een GOEDE GEZONDHEID.
Een nieuw jaar is begonnen, een EERSTE werk is dan de baan reinigen zodat er op een propere baan kan geraced worden. Klaar om super sannende races te rijden en nieuwe records te vestigen.
We starten de nieuwe competitie 2025 op vrijdag 31 januari met de 1/32 FLEXI 32 autootjes.
14° Race 1/32 FLEXI 32, Nieuwpoort, 20 december 2024.
De laatste race voor de SENIOREN van 2024 met negen autootjes aan de start, waaronder dit van Mario, Ooit lang geleden was Mario nog clubkampioen maar na een lange beroepsloopbaan heeft hij de draad terug opgenomen.
Na een spannende strijd tussen Peter en Laurent was het uiteindelijk PETER die zegevierde. Ook reed hij de snelste rondetijd, 4 seconden 504 duizendsten.
Alhoewel sterk gestart met de snelste eerste heat moest LAURENT halfweg race Peter laten voorgaan. Eenslechte tweede heat deed hem de das om.
3°, Terug Daniel, hij reed weer een sterke race maar komt net dat tikkeltje tekort om te wedijveren met de twee koplopers. De laatste races is de derde stek zijn positie.
4°, Weeral is Patrick The best of the rest, alhoewel hij zich moest reppen om Urbain ( 5°) achter zich te houden.
Ook Ronald (6°) reed een sterke race, eens geen sputterende motor of pech deze keer.
7°, Mario, reed een prachtige come back. Hij reed voorzichtig aan om niet te veel uit de baan te rijden.
8°, Danny werd terug niet van pech gespaart, een losgekomen tandwiel was de boosdoener.
9° Patje moest naar de pits met een zelfde euvel maar zijn pitstop duurde net wat langer dan die van Danny.
1° LANDER, Lander won 3 van zijn 4 races, De eerste, derde en vierde race, in de derde race reed hij de snelste rondetijd van de dag, 8 sec. 978/000.
2° Elias, won de vijfde race na een spannende strijd, Lander eindigde op slechts 5 seconden.
3° Mats, slechts toe aan zijn tweede racenamiddag dit jaar maar meteen winst in de tweede race en wel in de snelste tijd, 4 min. 09 sec..
4° Ferre, een tweede plaats en drie maal derdes brachten evenveel punten op als broer Mats.
5° Vic, voor de eerste maal aan de start en meteen bezegeld met een tweede plaats in race één. Vic eindigde op 8 sec. van Lander in zijn aller eerste race, dat beloofd.
baan
NAAM
1
2
3
4
5
TOT
merk
type
sn.rdn.
sn.ra.
pl,
NAAM
ptn,
1**A
VIC
3
1
1
1
6
Ninco
club
9''346
1
LANDER
15
2**B
MATS
1
4
3
1
9
9''036
4'09''
2
ELIAS
11
3**C
FERRE
3
2
2
2
9
9''092
3
MATS
9
4**D
LANDER
4
4
4
3
15
8''978
4'13''
4
FERRE
9
5**E
ELIAS
2
2
3
4
11
9''048
4'15''
5
VIC
6
1
ptn
2
ptn
3
ptn
R
VIC
8.00-
9,418
3
R
MATS
4,09
9,036
4
R
FERRE
23
9,320
2
GL
MATS
23-
9,323
1
GL
FERRE
24
9,092
3
GL
LANDER
4,13
8,978
4
GR
ELIAS
23
9,718
2
GR
VIC
21
10,17
1
GR
MATS
24
9,154
3
B
LANDER
4,30
9,456
4
B
ELIAS
22
9,927
2
B
VIC
19
10,70
1
4
5
R
LANDER
4,13
9,149
4
R
ELIAS
4,15
9,459
4
GL
ELIAS
24
9,048
3
GL
VIC
22
9,346
1
GR
FERRE
23
9,215
2
GR
LANDER
5,00-
9,287
3
B
MATS
21
9,629
1
B
FERRE
23
9,624
2
YOUNGSTERS, Race 4x 5 minuten.
Met eentje op reis en eentje thuis met een pijnlijke hand, waren er maar twee Youngsters aan de start.
Op SEM stond er terug geen maat, hij reed met ruime voorsprong op Warre naar winst. Zijn snelste ronde reed hij in 5 sec. 348/000, Warre's snelste ronde was slechts 57 hondersten seconde trager.
10° Race 1/32 PROCAR GTONE, Nieuwpoort, 13 december 2024.
Terug een spannende race, Laurent en Peter vochten op het uiterste van de snee. Laurent nam bij de start de leiding maar in de tweede heat kwam Peter hem bedreigen en nam de leiding over. In de derde heat (8 minuten) vergrote Peter zijn voorsprong. Laurent probeerde nog maar echt naderen lukte niet meer. PETER won met net 3 rondjes voor op Laurent. Peter reed ook de snelste ronde, 6 sec. 143/000.
Daniel kon het best beide kemphanen volgen maar wedijveren kon hij niet. Best of the rest werdt Patrick, dit voor Urbain en Patje.
13° Race 1/32 FLEXI 32, Nieuwpoort, 29 november 2024.
Geen Peter aan de start, dus een klusje voor Laurent maar het was naast Daniel gerekend, Tot halfweg race leek Daniel op weg naar de zege. Dan vond LAURENT het welletjes en zette zijn autootje in een versnelling hoger en eindigde alsnog met een ruime voorsprong. Snelste ronde 4sec. 549/000.
Achter beide heren was het een strijd van jewelste, Pat of Patrick wie klom op het podium. Uiteindelijk was Pat de betere met slechts 16 baansegmenten of 4 meter voorsprong.
Ook Patje kon in het begin van de race strijden met beide naamgenoten maar eens halfweg de race moest hij ze laten rijden.
Danny en Ronald waren sterk gestart maar bleken toch een maatje te klein.
Een afgebroken draadje besliste Urbains race al in de eerste heat. De pitstop duurde een dertigtal rondjes, race over, een troost hij reed de tweede snelste ronde.