Inmiddels is het online kopen voor vrijwel iedereen al
net zo normaal als het normale shoppen. De onlinewinkels boekten in het eerste
halfjaar een omzet van 4,25 miljard euro, een stijging van 10 procent ten
opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Webwinkels rijzen de pan uit en alles
is tegenwoordig wel te koop op internet. Het kopen van artikelen brengt een
hoop voordelen met zich mee, maar er zijn ook addertjes onder het gras!
Een nadeel van het kopen op internet zijn de altijd
vervelende verzendkosten. Hoewel sommige webwinkels hier al slim op inspelen
(bijvoorbeeld www.MannenNu.nl) heeft het
gros nog altijd de vervelende 4,95 verzendkosten. Dit is een hele drempel voor
de consument bij de aanschaf van een product met een lage waarde.
Hier komt nog eens bij kijken dat indien een product niet
goed is, door ofwel de maat of de tevredenheid van de consument, hij op kosten
van de consument geretourneerd moet worden. Een artikel past vaak niet in de alom
bekende envelop van PostNL en zal daarom middels de pakketdienst verzonden
moeten worden. Een pakket laten versturen via deze organisatie kost (inmiddels)
6,75. Dit betekent dat wanneer u een artikel wilt kopen maar er niet tevreden
over bent, u al 11,70 kwijt bent.
Gelukkig is bovenstaande niet helemaal waar. Er wordt
namelijk al jarenlang vies misbruik gemaakt van de onwetendheid van de
consument. Indien je iets gekocht hebt
(en daar verzendkosten over betaald hebt) en je bent ontevreden, heb je recht
op deze gemaakte kosten. Je bent alleen verplicht de te maken kosten te betalen
van de retourkosten. Op de producten die
via een webshop aangeboden worden is namelijk de Wet koop op afstand van toepassing.
Dit is geregeld in art. 7:46a BW en verder. In het bijzonder wordt er gedoeld
op art. 7:46d lid 1 t/m 3 BW. Hierin staat dat de koper bij ontbinding van de
overeenkomst recht heeft op kosteloze teruggave van het door hem aan de
verkoper betaalde. De verkoper kan slechts de rechtstreekse kosten van het
terugzenden van de zaak aan de koper in rekening brengen. De kosten die een
webwinkel in rekening brengt voor het héénzenden dienen zij bij ontbinding zelf te dragen.
Laat u dus niet meer pakken bij online aankopen! Voor
meer tips hierover, nieuwsfeitjes of wanneer u zelf een webshop wilt starten,
kijk eens op www.web-impact.nl !
Het gaat slecht met
Facebook. Eenieder zal mij nu voor mijn hoofd slaan op dit moment.
Zevenhondervijftig miljoen leden! Wat wil een sociaal platform nog meer? Met
zoveel mensen kan een nieuw continent gemaakt worden. Het is heel wat, 750
miljoen, maar wie herinnert zich het oh zo bekende MySpace nog? In één keer was
MySpace niet meer leuk, spannend en interessant. Er stond een nieuwe speler op
en weg was MySpace. Nu is Google+ er en kopieert Facebook uit angst allerlei
implementaties van Google+.
Faecbook wint op
dit moment nog veel gebruikers wint.
Echter heeft zich in de meest invloedrijke landen een daling ingezet; dezelfde
landen waar het netwerk succesvol is geworden. Volgens de meest recente
gegevens voor de maand mei 2011 zouden al 5 miljoen Amerikanen, 1,5 miljoen
Canadezen en honderdduizenden Britten, Noren en Russen hebben afgehaakt.
Het nieuwe sociale netwerk Google Plus van Google is nu sinds eind juni live.
Volgens de laatste tussenstand heeft Google Plus meer dan 20 miljoen gebruikers. En dat binnen 23 dagen, terwijl twitter en
facebook daar jaren over deden.
Volgens Datamotion
zal Facebook niet verdwijnen en zal het verkeer en geld blijven genereren en is
het netwerk een lang leven beschoren. Net als Yahoo! trouwens, ooit het meest
hippe bedrijf van Silicon Valley al is er vandaag amper iemand die zich die
tijden kan herinneren. Toen kwam Google op het toneel en werd Yahoo! een
bedrijf dat alleen maar andere bedrijven opkocht om ze vervolgens weer te
sluiten. Zo zal het ook Facebook vergaan, want de nieuwe strategie bestaat
enkel uit het kopiëren van al het nieuwe dat Google+ brengt: zo integreerde
Facebook Skype een week nadat Google+ 'hangouts' lanceerde, een belsysteem dat
goedkoper is dan Skype. Ook daarna volgden nog meer wanhopige pogingen
om Google+ te imiteren, zoals
met een functionaliteit die toelaat vrienden te differentiëren door ze onder te
brengen in verschillende categorieën.
Mocht u actief zijn op social media, houd dan rekening met de opkomst van
andere platformen! Focus u niet alleen op de inzet van Facebook maar denk
verder. Er zijn nog tal van andere platformen. Denk aan Hyves (wint ook nog
steeds klanten!), Twitter, LinkedIn, YouTube, Google+ of begin met Bloggen.
Voor meer informatie over de inzet van social media, kijk op Inzet Social Media
Social Media is in 2011 voor heel veel bedrijven een
belangrijk aspect geworden bij voornamelijk marketingdoeleinden. Inmiddels
heeft meer dan 90% van de topmerken in Nederland de consument online gevolgd op
de sociale platformen als Facebook, Twitter en Hyves. Bedrijven investeren fors
in social media door een Social Media Manager aan te nemen, software en tooling
aan te schaffen en zelfs campagnes via social media te voeren. Social Media
heeft een vaste plek gekregen binnen bedrijven. Vodafone is op dit moment
aanvoerder als meest actieve merk van Nederland. De verwachtingen blijven hoog
en bedrijven zijn van plan het social media budget in 2012 verder te verhogen,
zo blijkt uit onderzoek van Social Embassy.
Het onderzoek is beperkt tot de top 100 merken in Nederland
op basis van mediabudget. De merken zijn beoordeeld volgens een model dat is
gebaseerd op aanwezigheid, content, authenticiteit, activiteit en
interactiviteit op sociale media. De daadwerkelijke campagnes (actiematige
inzet) is hier niet in opgenomen.
De afdeling Marketing krijgt voornamelijk de
verantwoordelijkheid voor actief blijven op de verscheidene platformen. Deze
afdeling beheert ook in de meeste gevallen het budget.
Het onderzoek leverde ook een aantal grappige feiten en
weetjes op:
·40% van de Nederlandse merken heeft een Social
Media manager;
·16% van de topmerken heeft meer dan 100.000,-
beschikbaar gesteld voor Social Media Campagnes;
·69% van de topmerken verwacht het budget voor
Social Media te verhogen in 2012;
·Facebook is de snelste groeier waarop
geïnvesteerd wordt.
Merken zijn niet alleen actiever geworden op één bepaald
platform maar over de gehele linie. Op dit moment wordt YouTube nog het meest gebruikt,
gevolgd door LinkedIn en Twitter. Facebook is nogmaals het snelst groeiend en
62% van de onderzochte merken is daar inmiddels al actief op. Ook het inmiddels
geteisterde Hyves laat nog steeds een groei zien van 36%.
De grootste spelers op social media gebruiken de platformen
niet alleen voor marketingdoeleinden. Ook service en recruitment wordt alom
gebruikt door bijvoorbeeld Vodafone. De top van de ranglijst wordt gedomineerd
door dienstverlenende organisaties in telecom, energie of financiële
dienstverlening, FMCG merken worden echter ook steeds actiever. Wilt u meer
informatie over social media of de inzet hiervan, kijk eens op: Inzet Social Media
Hier vindt u handige tips voor het inzetten van een social media campagne maar
ook hoe het personeel met dit medium om moet gaan. Dit is namelijk van
essentieel belang voor het succesvol worden op sociale kanalen.
Steven Jongeneel van Social Embassy:
Social media is een enorme groeimarkt. Bedrijven stellen
zichzelf niet langer de vraag of zij er iets mee moeten, maar worstelen nog wel
met de uitvoering. Op dit moment is de focus bij de inzet van social media erg
intern gericht. Bedrijven zijn vooral bezig met organisatie en tooling. Slechts
35% van top 20 merken haalt meer dan de helft van het maximum aantal punten op
engagement. In 2012 zal daar de echte ontwikkeling plaatsvinden.
Social Embassy heeft alle scores per platform en merk
samengevoegd en is tot de volgende top 10 gekomen.
De top 10 van meest actieve bedrijven
in Nederland op Social Media zijn:
1. Vodafone
2. HEMA
3. Tele2
4. Essent
5. ABN AMRO
6. Citroën
7. Bijenkorf
8. Rabobank (vorig jaar nog 2)
9. T-Mobile
10. UPC
Bent u geïnteresseerd in het hele artikel? Kijk dan eens op:
Driekwart van social mediaproblemen kan worden vermeden
De grote populariteit van Social Media
inzet brengt tegenwoordig ook zijn problemen teweeg: er ontstaan
zogeheten social media crisissen. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de politiek
rechtse uitingen van een politieagent onlangs. Ook klachten jegens in veel
gevallen consumentengoederen worden veelal zichtbaar middels social
media.
De sociale mediacrisissen bij bedrijven blijft toenemen, maar
het gros (76%) van de incidenten had met de nodige maatregelen kunnen worden
vermeden. Dat is de conclusie van een rapport van Altimeter Group. De slachtoffers hebben in
de meeste gevallen geen intern voorlichtingsbeleid. Ook een gebrek aan deskundig
personeel en het gebrek aan een social mediabeleid zouden een rol spelen. Voor
tips hierover kijk op de informatiepagina over de inzet van social
media. Hier vindt u allerlei tips omtrent de inzet van
social media.
Vorig jaar werden in totaal tien grote crisissen met
sociale media opgetekend. Dat aantal blijkt volgens het rapport dit jaar
minstens geëvenaard te zullen worden. Uit het onderzoek is gebleken dat de
crisissen niet op een bepaald platform plaatsvinden maar evenwichtig is verdeeld
over communities, blogs, Facebook, Twitter en YouTube.
De sectoren die het meest de dupe zijn van crisissen zijn
consumentengoederen, mode en kleding, restaurants, internet en retail. De
crisissen bestaan in de meeste gevallen uit klachten van sociale
mediagebruikers over slechte ervaringen met het bedrijf. Vaak lagen ook de
werknemers ten grondslag aan de veroorzaakte crisissen. In een aantal gevallen
was er ook sprake van ongepaste content. 52% Van de crisissen hebben geleid tot
een belangrijke beleidswijziging bij de getroffen onderneming. Een groep van 40%
voerde beperktere bijsturingen door. Bij 8% van de getroffen bedrijven hadden de
sociale crisissen op korte termijn een impact op de financiële prestaties. Zorg
hierom altijd dat u duidelijk aan kunt geven waar uw grenzen liggen als
onderneming en in hoeverre u accepteert dat uw personeel actief is op social
media (en hierop communiceert over de organisatie). Hebt u vragen hierover? Neem
dan contact met een bedrijf die hierin gespecialiseerd is. U kunt op de internet marketing pagina van
Web-Impact meer informatie vinden en een gratis advies opvragen.
Om de man van nu nog beter van dienst te zijn heeft MannenNu.nl het assortiment aangevuld met handgemaakte Yaklederen herentassen. Deze bijzondere tassen zijn van Nederlandse bodem en krijgen door dagelijks gebruik karakter en een eigen unieke uitstraling.
Uitbreiding assortiment MannenNu.nl is op zoek gegaan naar uitbreiding van het assortiment en is uitgekomen bij tassenleverancier Base-X. Naast de vertrouwde basics zoals design sokken van Effio en Boxershorts van Marlies Dekkers, Iceman en Kenzo zijn er nu ook polo's, overhemden, korte broeken en tassen op Mannennu.nl verkrijgbaar. Maar er komt meer. Voor de winter komen er nog handschoenen, dassen en mutsen bij.
Base-X
Met trots verkoopt Mannennu.nl vanaf nu ook de tassen van het populaire Nederlandse merk Base-X.De collectie is voor man die houdt van stijl en kwaliteit en met meer dan een standaard tas naar het werk, sportschool of weekend weg wil.
Base-X staat voor handgemaakte Yaklederen leren herentassen die een leven lang bij je blijven.Eerlijke tassen met oog voor detail. Door het gebruik van de Base-X tas geef je de tas je eigen look. De Base-X collectie heeft voor ieder wat wils. Model Donka bijvoorbeeld biedt ruimte voor al je spullen en is op een stoere manier heel zakelijk en sjiek. De Lhasa combineert zakelijk met vrijetijd, een praktische tas voor altijd en overal.Base-X heeft een tas die nooit verveelt.
De huidige stoere collectie is ontworpen door topontwerper Gerard van den Berg en kunstenaar William Nunnikhoven.
Alle tassen worden gemaakt van yakleer, een van de stevigste leersoorten die er zijn. Elke tas wordt met de hand gemaakt en ontwikkeld in Nederland, waar volledige aandacht is voor de kwaliteit en de afwerking van de materialen. En door de tijdloze stijl van ontwerpen weet je dat jouw tas je nooit gaat vervelen.
Ook nieuwsgierig naar een tas van Base-X? Kijk dan op MannenNu.nl op de selectie tassen.
Arnhem - Mei 2011 | Ondernemers die bereid zijn meer dan 50 procent korting te geven op hun producten of diensten, mogen via het netwerk van Groupon hun aanbiedingen de wereld in slingeren. Dit voorrecht kost de ondernemer een rip uit het lijf. Wie neemt er genoegen met maximaal 15,5 procent van de originele vraagprijs?
69 procent voor Groupon
Stel je wilt als restaurant een arrangement van 100 euro aanbieden via het Groupon netwerk. Om deel te mogen nemen, dient de ondernemer een minimale korting te geven van 50 procent. Groupon adviseert zelf 70 procent korting. Stel, je geeft de voorgestelde korting van 70 procent op het arrangement van 100 euro. De aanbiedingsprijs zal dan 30 euro worden. Groupon wil daarvan 50 procent en houdt zonder duidelijke reden 19 procent in. Uiteindelijk ontvangt de ondernemer per arrangement 9,30 euro.
Exclusiviteit voor Groupon
Naast de uiterst magere fooi verwacht Groupon nog meer: "Wij verwachte van onze partners dat zij gedurende 12 maanden geen zaken doet met onze directe concurrentie, dit om kwaliteit en exclusiviteit te waarborgen." Misschien maar goed ook dat Groupon deze exclusiviteit eist. Of neemt Groupon de ondernemer tegen zichzelf in bescherming? Naast de hoge kosten en de aanvullende eisen is de afhandeling richting eindgebruiker niet altijd een succes. Lees in het forum van TROS Radar meer over Groupon.
Inmiddels schieten de kloons van Groupon uit de grond. Een waardig tegenstander is Groupdeal van de Telegraaf Media Groep. Zij rekenen overigens een fee van 50 procent.
Kortom, denk twee keer na als u uw producten of diensten via Groupon wilt promoten. Het netwerk bestaat uiteraard uit een verzameling van koopjesjagers die van aanbieding naar aanbieding hoppen. Zie dan maar eens de investering van 69 procent terug te verdienen.
Wat is Groupon ook alweer?
Groupon bestaat uit een mailinglist met dagelijkse aanbiedingen die oplopen tot meer dan 70 procent van de originele (web)winkelprijs. Het bedrijf combineert aanbiedingen met grote korting en korte geldigheid en giet daar een online sausje overheen. Nieuwsgierig? Lees hier de algemene voorwaarden van Groupon.
Bron: Groupon niet per se een goed idee » Web-impact, SEO en Internet marketing
Werk aan uw omzet en imago door maatschappelijk verantwoord te ondernemen (MVO). Dit kan nu met één druk op de knop door gebruik te maken van een nieuwe manier van printen. Het enige wat u hoeft te doen is Ecofont te gebruiken binnen uw eigen huisstijl.
Ecofont staat voor een milieubewuste manier van printen waarmee u minimaal 25 procent langer doet met uw toners en inkt. Door de samenwerking tussen Ecofont en Dotoffice.nl (partner in huisstijloplossingen) kunt u al binnen enkele dagen geld besparen en MVO worden.
MVO met Ecofont?
De techniek Ecofont is gebaseerd op zogenaamde gaatjes in uw bestaande huisstijl lettertype. Deze gaatjes (witte cirkeltjes) zorgen voor een besparing van 25 procent zonder de leesbaarheid en het gebruikersgemak (printen is nog steeds één klik) aan te tasten. Heel MVO dus!
Uw portemonnee én het milieu worden geholpen als u kiest voor implementatie van Ecofont, want inkt en toner is voor beide een bijzonder zware last. Ecofont geïmplementeerd door Dotoffice.nl werkt met álle copiers, printers en multifunctionals.
Het nut van MVO
Investeren in MVO zorgt voor korte en lange termijn voordelen. Een belangrijke financiële korte termijn motivatie is kostenbesparing. MVO zorgt op de lange termijn voor een positief imago en reputatie. Dit betekent dat MVO besparingen en meer winst oplevert.
De Erasmus Universiteit en EIM hebben aangetoond dat MVO een enorme impact kan hebben op uw bedrijf. Zo levert een goed MVO beleid al gauw 15 procent meer omzetgroei op. En dat terwijl slechts twee op de tien bedrijven in Nederland goed scoort op de MVO-ladder.
Daarnaast blijkt dat MVO niet alleen door consumenten (Graafland & Van de Ven, 2006) wordt gewaardeerd. Ook leveranciers en overheidsinstellingen (Lynes & Dredge, 2006) vinden het prettiger samen te werken met bedrijven die MVO-proof zijn.
Dotoffice.nl is MVO
We hebben geen moment getwijfeld over de samenwerking met Ecofont. DotOffice.nl, partner in huisstijl automatisering is dan ook erg enthousiast over de nieuwe mogelijkheden van het lettertype met gaatjes. Per dag maken onze klanten rond de 1500.0000 printjes. Door de uitbreiding in het assortiment van Dotoffice.nl zal dit een groot verschil maken in de uitstoot van vervuilende inkt en ozon. Aangezien toner extreem duur en vervuilend is, is de impact op de kosten en het milieu indrukwekkend, aldus Constant Sciarone van DotOffice.nl, partner in huisstijl implementatie.
U ook MVO?
Ga nu net als DotOffice.nl MVO en bespaar een hoop geld. Veel van uw concullegas gingen u de afgelopen twee weken al voor. Tijdens de pre-sale is Ecofont door al meer dan 15.000 bedrijven aangeschaft. Bent u nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden van MVO via een aanpassing aan uw huisstijl? Neem dan voor een demo of offerte contact op met Constant Sciarone van DotOffice.nl, partner in huisstijl automatisering op 06-14889488 of mail cosc@dotoffice.nl.
------------------------------
Over DotOffice:
DotOffice.nl is marktleider op het gebied van huisstijl correspondentie leverancier. Na haar oprichting in 2007 is Dotoffice.nl gegroeid tot partner in huisstijl implementatie bij meer dan 150 bedrijven en instellingen met ruim 300.000 gebruikers. De producten van DotOffice bieden de meest eenvoudige manier om documenten, presentaties en email berichten in Microsoft Office op te stellen en te maken met altijd juiste huisstijl. Gecombineerd met eenvoud in het beheer van sjablonen en optionele integratie met document management systemen (dms), customer relationship management (crm), enterprise resource planning (erp) en financiële systemen bepalen het gebruiksgemak en het succes van de oplossingen van DotOffice.nl in de dagelijkse praktijk.
Over Ecofont:
In 2008 verbaasde Ecofont BV de wereld met hun simpele proof of concept om toner te besparen. Hun lettertype met gaatjes (Vera Sans Ecofont) kreeg met enkele miljoenen downloads wereldwijd erkenning voor de creatieve en effectieve manier om de CO2-uitstoot te reduceren en tegelijkertijd kosten te besparen. Vanuit het besef dat een stand alone lettertype beperkingen met zich meebrengt, begonnen de oprichters de ontwikkeling van de software die hier aangekondigd wordt. Ecofont BV won inmiddels al een internationale prijs (European Environmental Design Award 2010), werd genomineerd voor De Gouden Impuls van de Gemeente Utrecht en de Accenture Innovation Award. De website van Ecofont (www.ecofont.com) is reeds door meer dan 2 miljoen bedrijven en particulieren vanuit de hele wereld bezocht.
Stichtingen en verenigingen in de regio Arnhem worden in de gelegenheid gesteld om gratis een cursus zoeken op internet voor hun leden te organiseren. Gevorderden kunnen deelnemen aan de gratis training gevonden worden op internet.
Web-Impact heeft in het kader van het jaarlijkse goeden doelen initiatief gekozen voor een regionale invulling. Daarom kunnen de eerste vijf regionale organisaties rekenen op een gratis cursus, gegeven door onze zoekmachine marketing specialist. Meer informatie en contactgegevens treft u op Web-ImpactSEO, internet marketing en zoekmachine optimalisatie.
Zoeken op internet In de gratis cursus zoeken op internet wordt stil gestaan bij hoe zoekmachines werken. Aan de hand van die informatie kunnen deelnemers beter bepalen hoe ze het beste hun zoekopdracht kunnen starten. Zo merken steeds meer internetgebruikers dat zij betere zoekresultaten krijgen bij specifieke zoektermen. Zoekopdrachten bestaande uit meerdere woorden zijn in december 2010 weer populairder geworden.
Ook zoeken mensen steeds meer met volledige zinnen. Zoektermen die bestaan uit vijf tot acht zoekwoorden zijn met 5 procent gestegen ten opzichte van december 2009. Zoektermen met meer dan acht zoekwoorden zijn zelfs met 6 procent toegenomen. Kortere zoektermen van één tot vier zoekwoorden zijn in dezelfde periode gedaald met een procent.
Hou het simpel Ondanks de toename aan zoekwoorden per zoekopdracht blijft het zoeken op 1 woord nog steeds het populairst. Zo bestaat een kwart van alle zoekopdrachten uit 1 woord. Zoektermen bestaande uit twee woorden zijn goed voor 20 procent,met 18 procent gevolgd door zoekopdrachten die bestaan uit drie woorden.
Langere zoektermen bestaande uit vier, vijf, zes, zeven en acht+ zoekwoorden zijn respectievelijk goed voor 14,04 procent, 8,32 procent, 4,57 procent, 2,50 procent en 3,58 procent. Het aanbod geldt voor non-profit organisaties in en rond Arnhem. Het is noodzakelijk dat alle deelnemers basiskennis computeren hebben en actief zijn op internet.
Over Web-Impact.nl Web-Impact SEO, internet marketing en zoekmachine optimalisatie is een bureau dat zich heeft gespecialiseerd in het vindbaar maken van websites in zoekmachines. Beter gevonden worden in de gratis zoekresultaten van Google? Bekijk de dossiers op www.web-impact.nl.