Werk aan uw omzet en imago door maatschappelijk verantwoord te ondernemen (MVO). Dit kan nu met één druk op de knop door gebruik te maken van een nieuwe manier van printen. Het enige wat u hoeft te doen is Ecofont te gebruiken binnen uw eigen huisstijl.
Ecofont staat voor een milieubewuste manier van printen waarmee u minimaal 25 procent langer doet met uw toners en inkt. Door de samenwerking tussen Ecofont en Dotoffice.nl (partner in huisstijloplossingen) kunt u al binnen enkele dagen geld besparen en MVO worden.
MVO met Ecofont?
De techniek Ecofont is gebaseerd op zogenaamde gaatjes in uw bestaande huisstijl lettertype. Deze gaatjes (witte cirkeltjes) zorgen voor een besparing van 25 procent zonder de leesbaarheid en het gebruikersgemak (printen is nog steeds één klik) aan te tasten. Heel MVO dus!
Uw portemonnee én het milieu worden geholpen als u kiest voor implementatie van Ecofont, want inkt en toner is voor beide een bijzonder zware last. Ecofont geïmplementeerd door Dotoffice.nl werkt met álle copiers, printers en multifunctionals.
Het nut van MVO
Investeren in MVO zorgt voor korte en lange termijn voordelen. Een belangrijke financiële korte termijn motivatie is kostenbesparing. MVO zorgt op de lange termijn voor een positief imago en reputatie. Dit betekent dat MVO besparingen en meer winst oplevert.
De Erasmus Universiteit en EIM hebben aangetoond dat MVO een enorme impact kan hebben op uw bedrijf. Zo levert een goed MVO beleid al gauw 15 procent meer omzetgroei op. En dat terwijl slechts twee op de tien bedrijven in Nederland goed scoort op de MVO-ladder.
Daarnaast blijkt dat MVO niet alleen door consumenten (Graafland & Van de Ven, 2006) wordt gewaardeerd. Ook leveranciers en overheidsinstellingen (Lynes & Dredge, 2006) vinden het prettiger samen te werken met bedrijven die MVO-proof zijn.
Dotoffice.nl is MVO
We hebben geen moment getwijfeld over de samenwerking met Ecofont. DotOffice.nl, partner in huisstijl automatisering is dan ook erg enthousiast over de nieuwe mogelijkheden van het lettertype met gaatjes. Per dag maken onze klanten rond de 1500.0000 printjes. Door de uitbreiding in het assortiment van Dotoffice.nl zal dit een groot verschil maken in de uitstoot van vervuilende inkt en ozon. Aangezien toner extreem duur en vervuilend is, is de impact op de kosten en het milieu indrukwekkend, aldus Constant Sciarone van DotOffice.nl, partner in huisstijl implementatie.
U ook MVO?
Ga nu net als DotOffice.nl MVO en bespaar een hoop geld. Veel van uw concullegas gingen u de afgelopen twee weken al voor. Tijdens de pre-sale is Ecofont door al meer dan 15.000 bedrijven aangeschaft. Bent u nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden van MVO via een aanpassing aan uw huisstijl? Neem dan voor een demo of offerte contact op met Constant Sciarone van DotOffice.nl, partner in huisstijl automatisering op 06-14889488 of mail cosc@dotoffice.nl.
------------------------------
Over DotOffice:
DotOffice.nl is marktleider op het gebied van huisstijl correspondentie leverancier. Na haar oprichting in 2007 is Dotoffice.nl gegroeid tot partner in huisstijl implementatie bij meer dan 150 bedrijven en instellingen met ruim 300.000 gebruikers. De producten van DotOffice bieden de meest eenvoudige manier om documenten, presentaties en email berichten in Microsoft Office op te stellen en te maken met altijd juiste huisstijl. Gecombineerd met eenvoud in het beheer van sjablonen en optionele integratie met document management systemen (dms), customer relationship management (crm), enterprise resource planning (erp) en financiële systemen bepalen het gebruiksgemak en het succes van de oplossingen van DotOffice.nl in de dagelijkse praktijk.
Over Ecofont:
In 2008 verbaasde Ecofont BV de wereld met hun simpele proof of concept om toner te besparen. Hun lettertype met gaatjes (Vera Sans Ecofont) kreeg met enkele miljoenen downloads wereldwijd erkenning voor de creatieve en effectieve manier om de CO2-uitstoot te reduceren en tegelijkertijd kosten te besparen. Vanuit het besef dat een stand alone lettertype beperkingen met zich meebrengt, begonnen de oprichters de ontwikkeling van de software die hier aangekondigd wordt. Ecofont BV won inmiddels al een internationale prijs (European Environmental Design Award 2010), werd genomineerd voor De Gouden Impuls van de Gemeente Utrecht en de Accenture Innovation Award. De website van Ecofont (www.ecofont.com) is reeds door meer dan 2 miljoen bedrijven en particulieren vanuit de hele wereld bezocht.
Stichtingen en verenigingen in de regio Arnhem worden in de gelegenheid gesteld om gratis een cursus zoeken op internet voor hun leden te organiseren. Gevorderden kunnen deelnemen aan de gratis training gevonden worden op internet.
Web-Impact heeft in het kader van het jaarlijkse goeden doelen initiatief gekozen voor een regionale invulling. Daarom kunnen de eerste vijf regionale organisaties rekenen op een gratis cursus, gegeven door onze zoekmachine marketing specialist. Meer informatie en contactgegevens treft u op Web-ImpactSEO, internet marketing en zoekmachine optimalisatie.
Zoeken op internet In de gratis cursus zoeken op internet wordt stil gestaan bij hoe zoekmachines werken. Aan de hand van die informatie kunnen deelnemers beter bepalen hoe ze het beste hun zoekopdracht kunnen starten. Zo merken steeds meer internetgebruikers dat zij betere zoekresultaten krijgen bij specifieke zoektermen. Zoekopdrachten bestaande uit meerdere woorden zijn in december 2010 weer populairder geworden.
Ook zoeken mensen steeds meer met volledige zinnen. Zoektermen die bestaan uit vijf tot acht zoekwoorden zijn met 5 procent gestegen ten opzichte van december 2009. Zoektermen met meer dan acht zoekwoorden zijn zelfs met 6 procent toegenomen. Kortere zoektermen van één tot vier zoekwoorden zijn in dezelfde periode gedaald met een procent.
Hou het simpel Ondanks de toename aan zoekwoorden per zoekopdracht blijft het zoeken op 1 woord nog steeds het populairst. Zo bestaat een kwart van alle zoekopdrachten uit 1 woord. Zoektermen bestaande uit twee woorden zijn goed voor 20 procent,met 18 procent gevolgd door zoekopdrachten die bestaan uit drie woorden.
Langere zoektermen bestaande uit vier, vijf, zes, zeven en acht+ zoekwoorden zijn respectievelijk goed voor 14,04 procent, 8,32 procent, 4,57 procent, 2,50 procent en 3,58 procent. Het aanbod geldt voor non-profit organisaties in en rond Arnhem. Het is noodzakelijk dat alle deelnemers basiskennis computeren hebben en actief zijn op internet.
Over Web-Impact.nl Web-Impact SEO, internet marketing en zoekmachine optimalisatie is een bureau dat zich heeft gespecialiseerd in het vindbaar maken van websites in zoekmachines. Beter gevonden worden in de gratis zoekresultaten van Google? Bekijk de dossiers op www.web-impact.nl.