Rondvraag / Poll
Wat vind je van mijn blog??
Héél mooi!! Echt super!! Gewoon niks op aan te merken!!
Mooi, maar hier en daar een beetje saai verteld...
Mooi, maar de layout is niet leuk...
Ik vind dit blog echt WALGELIJK!!
Bekijk resultaat

Blog als favoriet !
Startpagina !
Zoeken in blog

Blog van Nikky
Wil je meer weten over mij ? Kom er dan bij !
Lees enkele gebeurtenissen uit mijn leven, en geef reacties ! =) xx
24-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dagje walibi!!
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hoii iedereen!!

Zoals ik al had vertelt, zijn wij maandag 23 juli 2007 naar walibi geweest! Het was superleuk! Ik ben in veel attractie's geweest, en alles was heel plezant!

Rond iets na negen uur stonden we met z'n allen klaar om in de auto te stappen en te vertrekken. Na ongeveer 3 kwartiertjes rijden zagen we een torenhoge paal boven de bomen uitsteken. Dat was de Dalton Terror!! We zagen ook al een deel van de Turbine. Na nog enkele bochtige weggetjes kwamen we dan uiteindelijk op de grote Walibi-parking. Het weer was niet al te best, en er stonden dan ook niet veel auto's op de parking. Nadat we onze tickets lieten zien, waren we EINDELIJK in het grote Walibi-park!! We werden meteen gegrepen door één van de mascotte's, en we stonden met z'n allen op de foto! Daarna zijn we er direct ingevlogen!
Op naar de eerste attractie! Toen we stonden aan te schuiven had ik al wel kriebeltjes in mijn buik! De weerwolf is een houten achtbaan. Hij rammelt wat en gaat hard naar beneden, maar verder is hij wel leuk. De kop was er af!! We zijn daarna nog in de Dalton Terror, de Screamer,(eigenlijk noemt die BuzzSaw, maar iedereen zegt Screamer, van vroeger), en in het Mijntreintje gegaan.
Toen was het middag. We hadden al een heel plezante voormiddag gehad! Na het eten zijn we naar de overkant van het grote meer gegaan. Daar zijn de jongens in de Turbine gegaan. Ik ben daar in de Cobra geweest, met de jongens en Julie. Die is ook eng, want je wordt omhoog getrokken, en daarna ga je 3X overkop, en hups, terug omhoog! Daarna laat het systeem los, en 'vlieg' je achterwaarts in de 3 overkoppen. Daarna kom je terug aan in het 'stationnetje'. We zijn ook in een soort 'band' geweest. Dat was een attractie op het water. Hij ging heel rustig, en je werd er niet zo nat in. Al was dat waarschijnlijk wél de bedoeling!
Deze hebben we 2X achter elkaar gedaan. We zijn ook nog een tweede keer in de Screamer geweest, en in het Reuzenrad zijn we ook een keertje gegaan. We zijn ook in de Vertigo gegaan, 2X zelfs!! Die is ook erg leuk!
Tegen het einde van de dag zijn er nog 2 jongens in de Vampire gegaan, en wij keken hoe hij ging. Lijkt me ook wel een leuke overkopattractie, maar ik voelde mij niet zo goed, anders was ik er denkik wel mee ingeweest!
Net voor we naar huis gingen, mochten we nog een cadeautje gaan halen in de 'Walibi-boetiek'. We kregen allemaal een balpen van Walibi, want we hadden allemaal een bon uit de GB bij. Daarna stapten we buiten, waar er nog mensen met opblaasbare bananen stonden. Van chiquita!! Moe maar zeer tevreden over deze plezante dag stapten we in de auto.
Ik heb mijn hoofd neergelegd en ben in slaap gevallen.
Thuis hebben we lekkere spaghetti gegeten, en daarna ben ik in mijn bed gekropen.
SLAAPWEL!!
Het was een regenachtige, maar heel plezante dag. En we hebben weinig moeten aanschuiven!!

X.

24-07-2007 om 20:06 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (8 Stemmen)
22-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een gezellige week was het!!
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo allemaal!!

Ik heb deze week een heel fijne week gehad. Ik had het al ergens in mijn zijbalk staan:
IK MOEST NAAR DE OOGARTS!!
Alles was heel goed, de roodheid was al vele minder, en ik kon de letters op het bord beter lezen.
Nog altijd blijven druppelen...
Waarom ik nu verder zo'n gezellige week had? We hebben 3 keer gebarbecue'et, 2 keer met familie langs mama haar kant, en één keer met vrienden. Ik heb ook nog een keertje gezwommen, dat was héél plezant.
Donderdag hebben we enkele spelletjes 'Yathzee' gespeeld, ik heb 1 keer gewonnen, we hadden hapjes op tafel gezet, en daarna zijn we 'een terrasje gaan doen'! Ook met vrienden, toen we 's avonds laat thuis kwamen hebben we nog een keertje 'Yathzee' gespeeld. Daarna doodmoe in m'n bedje.
Vandaag zijn het 'Hulstse feesten', dat is met buikschuifkampioenschap, en je kan er ook een luchtballonnen vaart winnen met een tombola, en er staan springkastelen, maar daar ben ik toch een beetje te oud voor denk ik!
Maar het weer ziet er niet al te best uit, dus ik denk dat we niet gaan kijken. Wel jammer, maar ja, we moeten vanavond ook op tijd in onze nest liggen, want morgen vertrekken we al om 9:00h.!!
WE GAAN NAAR WALIBI!!
Ik heb beloofd dat ik overal in ga, maar toch heb ik bang... Daar staan echt wel zotte attractie's hoor!
Kijk maar naar het filmpje dat nog komt!! Dat is de Dalton Terror: 77m hoog!! Je gaat rustig naar boven, eenmaal boven heb je een secondje tijd om naar het 'uitzicht' te kijken, waarschijnlijk met schrik, zeker als je weet dat je dan 77m weer naar beneden moet 'vallen'!!
Wens me succes voor morgen!! En hopelijk geen problemen bij de waterattractie's (Het verband goed afplakken...)

Groetjes!!
X.

22-07-2007 om 14:56 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het beloofde filmpje...
HET BELOOFDE FILMPJE VAN DE DALTON TERROR!!



En, wat denk je??

22-07-2007 om 14:13 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
11-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even voorstellen!
Hallo allemaal!

Ik heb nog niet de tijd gehad om me volledig voor te stellen, dus doe ik dat nu.
Ik ben dus Nikky Verhoeven, ik ben geboren in Duffel, en ik woon al mijn hele leven in Lint. Ik ben geboren op 13 januari 1994, en ik ben dus nu 13 jaar. Mijn grootste hobby is drummen, maar op een echt drumstel kan ik nog niet. Wij leren makkelijke en moeilijke oefeningen op één trommel. We spelen ook liedjes, dat doen we met de hele groep, en we gebruiken ook andere slaginstrumenten. (tim-toms, bongo's, bass drum, ...)
Ik ga na de zomer naar het tweede jaar Latijn in het st. Gummarus-college Lier.
Maar de reden waarom ik dit blog heb gemaakt, is omdat ik een nierziekte heb.
Sinds ik 8 ben is die diagnose gesteld. Daarvoor waren we bij een prof. in het UZA, en die zei telkens opnieuw: Het groeit er wel uit!
Nu we bij de kindernefroloog gaan, zijn we al 5 jaar aan het zoeken naar de juiste medicatie. Ook met dialyse.
Als je mijn hele verhaal wil lezen, zul je nog even geduld moeten hebben!
Het wordt verwacht rond eind augustus - begin september.

Groetjes!!

11-07-2007 om 13:23 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
06-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Consultatie 6 juli
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo daar!!

Vandaag zijn we op consultatie geweest. Met mijn ogen was het al een beetje beter, ze zagen erg rood, en mijn zicht was achteruitgegaan, maar dat was nu al stukken beter, nog steeds goed druppelen en 's avonds zalf. Ook met de niertjes was alles goed!!
Mijn kalium was een beetje aan de hoge kant, maar niet verontrustend. De bloeddrukken waren best goed, alleen onderdruk wat hoog. Voor de rest waren de bloeduitslagen vrij goed. Sofie heeft de insteekplaats nog eens bekeken en zij vond dat het er goed uitzag, we zagen maandag toen we het verband deden een korstje en een beetje rood rond de catheterpoort, maar dat is van de zalf die we er in het begin moesten opdoen. *Oef!*
We zijn ook eventjes op de afdeling B5 geweest (de gang waar de kindjes liggen) Daar was iemand die ook dialyse doed, hij moest op halfjaarlijkse controle gaan. Ik voel me echt super! Ik ben al de hele dag actief, en ondanks het slechte weer ben ik goed gehumeurd!! *Lekker uitgeslapen...*

Dikke kussen!!
X.

P.S.: Heb aan dokter gevraagd wanneer ik op de lijst voor transplantatie mocht, maar mijn ziekte moest volledig uitgedoofd zijn, om het sneller te laten gaan konden ze mijn nieren verwijderen, maar dat is een redelijk zware 'revalidatie' (genezing achteraf dus) en anders als mijn nieren niet meer werken, mocht ik ook op de lijst, dat is dus nog eventjes wachten!! Maar ja, alles gaat goed, DUS...

06-07-2007 om 16:56 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (8 Stemmen)
02-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn gedacht over dialyse en transplantatie II
Nu moet ik wachten tot ik op de lijst kom om een nieuwe nier te krijgen... Ook over transplantatie heb ik al veel gelezen. De eerste 5 dagen na de operatie lijken mij het ergste. De eerste 24u moet je een maagsonde dragen. Ik heb het zelf nog nooit gehad, maar het lijkt me erg vervelend! De eerste 4 à 5 dagen heb je ook een blaassonde. Dit heb ik al eens gehad volgens mama, maar ik kan het me niet meer herinneren. Als al die draadjes wegzijn, kan het genezen echt beginnen, zonder die vervelende slangetjes! Na 6 weken is dan natuurlijk het leukste moment aangebroken! De dialysecatheter mag eruit! Ik ga zeker vragen om de mijne bij te houden! Ondertussen ben ik al vele minder bang voor de operatie zelf, maar eerder voor achteraf... Maar als alles goed genezen is ga ik eens lekker plonzen in het zwembad, en wees er maar zeker van dat daar foto's van komen!!

02-07-2007 om 14:33 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn gedacht over dialyse en transplantatie
Hoi! Toen ik 8 jaar en 5 maanden oud was, is bij mij de diagnose gesteld dat ik een ernstige nierziekte had. We hebben dit altijd onder controle kunnen houden met medicatie, maar nu, 5 jaar later, hielp er opeens niets meer... Ik moest aan de dialyse! Er was al langer sprake van dialyse, maar niet meteen voor toen. Ik had er al wel heel veel over gelezen, en ik had er ook al goed over nagedacht; wat er allemaal zou veranderen, de positieve en negatieve dingen op een rijtje gezet,... Ik was al enkele maanden aan het sukkelen, en op een dag was mijn kalium gevaarlijk hoog, en terwijl ik al zoutarm, eiwitarm en vochtbeperkt at, zou daar nog eens kaliumarm bijkomen! De diëtiste zei dat ik dan niets meer mocht eten, en ik was al ondervoed! Zo ging het niet verder, dus besloot de dokter om dialyse te starten. Ik zat toen met redelijk veel vocht, dat was ook niet leuk, ik was blij dat dat vocht er door die dialyse af zou gaan! Ook de diëten zouden stilletjes aan mogen minderen. Ik was opgelucht dat er eindelijk nog eens rust in mijn leven kwam. Ik voelde me altijd slap, en na school viel ik gewoon op de zetel in slaap! Met die dialyse zou daar verandering in komen. Langs de andere kant was ik ook wel een beetje bang... Ik wist goed wat die dialyse allemaal inhield, maar ik was bang dat ik me niet écht beter zou voelen. Op die momenten voor de dialyse wist ik écht niet meer wat goed voelen was! Gelukkig hebben mijn familie en mij vrienden me door dik en dun gesteund! Toen was het zover... Ik mocht naar de operatiezaal om de catheter te laten steken! Ze gingen ook meteen overtollig vocht weghalen terwijl ik nog in slaap was. Een allereerste uitloop... Toen ik weer wakker werd voelde ik me vele lichter. Al het vocht was bijna weg! Enkele dagen later mocht ik ook weer uit bed (wat nog wel veel pijn deed) Maar ik had ook grote pech: 2 dagen na de operatie was mijn catheter zwaar verschoven! Terug 'onder het mes'... Toen ik weer helemaal 'opgelapt' was en weer terug naar huis mocht, voelde ik nergens nog iets van. We zijn toen naar de Quick gaan eten met enkele klasgenootjes (beste vriendinnen!) Wat een leuke dag! De dialyse verloopt goed, we zijn er nu bijna 3 maanden mee bezig! Alleen jammer dat ik niet mag zwemmen, maar ja...

02-07-2007 om 14:31 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WELKOM!!

Hallo allemaal!!

Welkom op mijn blog, hier ga ik dus proberen om minstens 1X per week alle gebeurtenissen op een rijtje te zetten, en eventueel nog wat andere informatie ook! Dus wie meer wil weten over mij, kom er bij!!

Hopelijk blijven jullie hier lezen, zodat jullie up-to-date blijven over mijn leven!!

Kus, Nikky
X.

02-07-2007 om 14:28 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)


Kei Welkom op mijn blog ! 'x


Over mijzelf
Ik ben Nikky, en gebruik soms ook wel de schuilnaam NikkyQuiRit©.
Ik ben een vrouw en woon in Lint (België) en mijn beroep is Student.
Ik ben geboren op 13/01/1994 en ben nu dus 30 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Drum (niet op een drumstel, soort van fanfaredrum).
Ik ben getransplanteerd op 28 mei 2008, dat is dus nu bijna een jaar geleden !
Gastenboek
  • wij verlangen naar u
  • Kwam zomaar even langs Nikki!
  • Hier is broeder Everard!
  • Gelukkig dat je langs kwam!
  • Gefeliciteerd met je 16de verjaardag Nikky!

    Druk op de knop om een berichtje te schrijven!!


    Foto

    Archief per maand
  • 02-2011
  • 08-2010
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 09-2005

    Inhoud blog
  • Lang geleden
  • Nieuw blog .
  • Kerstvakantie gedaan..
  • Examens en 'peiling'
  • Kookdemo UZA
  • Veel te lang geleden !
  • Voornemen&NP-kamp
  • Lang geleden éh !
  • A very special day
  • Eindelyk nog eens echt goed nieuws!!

    Stuur me een mailtje

    Wil je mij e-mailen?? Druk dan op de knop 'Mail Nikky!!'


    Foto

    Zeker klikken !
  • bloggen.be
  • VlaVeNier
  • NVN-forums
  • weblog.startkabel.nl
  • Mijn Netlog pagina !
  • Mijn Hyves pagina !
  • Club Penguin
  • Dé fansite over Tram 21 !
  • EEN ANDER BLOG , ZEKER CHECKEN ! ;)

  • Een interessant adres?

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    maastricht
    www.bloggen.be/maastri
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    computerthuiswerk
    www.bloggen.be/compute
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    golfclubs
    www.bloggen.be/golfclu
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    diabetescheck
    www.bloggen.be/diabete
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    8mm
    www.bloggen.be/8mm
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    nchobby
    www.bloggen.be/nchobby
    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs