Rondvraag / Poll
Wat vind je van mijn blog??
Héél mooi!! Echt super!! Gewoon niks op aan te merken!!
Mooi, maar hier en daar een beetje saai verteld...
Mooi, maar de layout is niet leuk...
Ik vind dit blog echt WALGELIJK!!
Bekijk resultaat

Blog als favoriet !
Startpagina !
Zoeken in blog

Blog van Nikky
Wil je meer weten over mij ? Kom er dan bij !
Lees enkele gebeurtenissen uit mijn leven, en geef reacties ! =) xx
09-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kookdemo UZA

Hoii ! 'X

Op 28 oktober 2008 was het kookdemo van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA)
Veel kinderen met nierproblemen die een dieet nodig hebben/hadden zijn dan gaan koken in restaurant 'Le Cirque' in Temse bij chef kok Nicky Van Goethem (mannelijke naamgenoot )
Terwijl wij (de kinderen) pizza's maakten, kregen de ouders een voordracht over dieet enz. Onze pizza's waren helemaal zoals het hoort:
zoutarm, eiwitarm, kaliumarm, fosforarm, .... En hoewel ik zo'n dieet helemaal niet meer gewoon ben, vond ik het erg lekker ! Achteraf was er ook nog dessert: mini-suikerspinnen, appelbeignet en sorbet (ik weet niet meer van welk fruit ) met verse ananas ! En allemaal klaargemaakt volgens de 'regels' ! En om te drinken... Fanta en sprite maar uiteraard... Geen Cola !
Het was een fijne dag, en ik hoop dat dit nog eens georganiseerd wordt !

Groetjes, Nikky !
'X

09-12-2008 om 20:58 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
27-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel te lang geleden !
Heej allemaal !

Ik weet dat het weer veel te lang geleden is dat ik nog iets gepost heb..
Daarom schrijf ik nu wat !
Het is nu herfstvakantie, dus heb ik wat meer tijd !
Alles gaat heel goed met me, en ook op school loopt alles vlotjes !
Op mijn eerste rapport had ik 86,5% en nu mijn tweede rapport was iets minder..
Waarschijnlijk rond de 60%, want wiskunde was iets minder en wiskunde weegt door omdat we dat
nu 5u per week hebben.
Ik volg nu wetenschappen 5u wiskunde, dus moeilijkere wiskunde dan 4u, maar wiskunde is een leuk van !

Nu even wat ik nog allemaal gedaan heb =)
Op vrijdag 10 oktober ben ik naar de AVANT PREMIÈRE van de AnubisFilm gaan kijken, ik had tickets gewonnen via nickelodeon.be
Daar heb ik ook voor het eerst mijn chatvriendinnen ontmoet, en dat was echt ZO COOL ! =D
Nu even van bij de dokter =P
Alles gaat heel goed, ik heb zopas het CMV gehad (CitoMegaalVirus ofzo ;-) )
Ik ben er nog niet helemaal vanaf, maar ik ben niet meer zo verkouden als voorheen.
Het zit eigenlijk alleen nog in het bloed, maar zelf heb ik er niet meer echt last van !
Voor de rest zijn alle bloeduitslagen zeer goed, woensdag moeten we terug, maar vorige week was mijn creatinine 1.03, een beetje gestegen, maar dat vond de dokter niet zo erg, want dat heeft ook te maken met de CMV. Dus dat zou binnenkort weer moeten gaan zakken ! =D
Morgen is het een kookdemo in le cirque in Temse.
De kinderen gaan daar koken en de mama of papa krijgt een voordracht van een diëtiste, over diëet enzo...
Wij gaan dan eten maken voor kinderen met een diëet (zoutarm, eiwitarm, kaliumarm, ... )
Het zal heel leuk worden ! =D
Als je graag foto's van mij wilt zien, kan je op mijn Netlog gaan kijken, aangezien de foto's hier niet uploaden, omdat ze meestal te groot zijn xD
Dat is nog steeds:
http://nl.netlog.com/Nikske_x

Dat was het dan ! =D =P
Groetjes, Nikky !
X

27-10-2008 om 18:16 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
15-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voornemen&NP-kamp

Heeyy ! <3

Ik heb me voorgenomen om tijdens de schoolweken elke zaterdagmiddag een uurtje vrij te maken om te posten op mijn blog, en natuurlijk tijdens da vakantie ga ik dat ook proberen ! Maar omdat het vakantie is zal ik ook proberen om meer te schrijven hé !
Foto's ga ik niet te veel op mijn blog zetten, omdat hij dan trager opent, maar wil je enkele leuke foto's zien, kan je naar mijn netlog pagina gaan !
http://netlog.com/Nikske_x
Ik heb ook hyves voor degene die daar meer opzitten, alleen zet ik daar minder foto's op, maar ik ga daar eens werk van maken !
http://nikske-x.hyves.nl/

Als je één van die 2 hebt mag je me altijd als vriend vragen, meestal accepteer ik wel !

Verder wil ik nog even zeggen dat ik van 23-08 t.e.m. 30-08 op NP-kamp ! Dus kan ik de hele week niet posten, maar ik beloof dat ik een schriftje meeneem om alles op te schrijven per dag, dan post ik het wanneer ik een keertje tijd heb, want het zijn zomer-end feesten als wij terug komen, dus gaan wij daar naartoe, waarschijnlijk kan ik dan niet meteen posten, maar ik zal zo snel mogelijk alles posten !!

Hier heb je mijn Netlog en Hyves link gezien, maar je kan ze ook in het tabje met favoriete links vinden ! Zo hoef je niet altijd naar dit bericht te zoeken !!

Dikke kus,
Nikky
xx

15-08-2008 om 22:34 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
11-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lang geleden éh !

Heeyy iedereen !!

Sorry dat het weer lang geleden is, maar het is vakantie, dan is er heel wat te doen hé !
Ik kan jullie alvast vertellen dat het hééél goed met me gaat !
Voor de rest, ja het is vakantie en slecht weer... Maar straks komt er een vriendin slapen, en vorige week is er ook een vriendin komen slapen, en we hebben ons geamuseerd, en elke keer als de zon erdoor komt nemen we onze kans om toch is een (LETTERLIJK ! ) frisse duik te pakken !

Voor de rest zitten we maar op de laptop, beetje chatten enzo... Want met slecht weer, wat moet je dan doen ?

Vorige week woensdag was mijn creatinine 0.88, dat is super goed ! En nu was het 0.93, dus de dokter was heeel tevreden ! Woensdag moeten we opnieuw laten prikken, en dan probeer ik nog eens een berichtje te plaatsen ! Maar met mij gaat alles goed, en dat is het voornaamste toch denk ik hé ! Over mijn fantastische ervaring met Make-A-Wish droom ik nog vaak ! Het was dan ook zoooo leuk !! Echt een dag om nooit te vergeten !

Maar nu ga ik eens stoppen, want als er niet veel gebeurd is er ook niet veel te schrijven hé !

 

Dikke kus, Nikky xx

http://nl.netlog.com/Nikske_x
Daar kan je een heleboel leuke foto's vinden, en als je ook netlog hebt-> Voeg me maar toe als vriend !! Altijd leuk éh !

xx

11-08-2008 om 11:21 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
05-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A very special day

Heyy !!

3 juli was voor mij een heeeel speciale dag !!
& hier kan je lezen waarom:

6.50 u 's ochtends: mijn wekker liep af, ik moest op tijd opstaan want vandaag ging ik met m'n mama en broer 'winkelen in Antwerpen' . Diezelfde avond zou ik nog opgenomen worden in het ziekenhuis, want de volgende dag mocht mijn PD-katheter eruit !! Daarom zouden we dus gaan 'shoppen', om nog een leuke dag te hebben voor de operatie.
Ik stond helemaal klaar, te wachten tot we naar het station zouden gaan, maar toen ging de bel ...
Mijn kleine broer ging opendoen, en ik ging mee kijken wie er aan de deur was: DAAR STOND MIJN WENSTEAM !! Ik was direct sprakeloos !! Ze kwamen binnen en gaven mij een cadeautje: een vrienden boekje van Het Huis Anubis->Mijn lievelingsserie ! (wat ik ga afkorten als HHA)
Mijn broer mocht persfotograaf zijn en begon meteen foto's te trekken !
Toen kwam er ineens een grote limo aangereden ! We mochten er instappen en iedereen die bij de trapmakerij werkt (familiebedrijf naast onze deur) kwam kijken !!
Toen reden we de straat uit... NAAR STUDIO 100 !!
Eerst kregen we een rondleiding in de studio's van HHA en daarna hebben we Vincent Banic (Mick) gezien en Lucien van Geffen (Fabian), ook Loek Beernink (Nienke) hebben we gezien. Daarna mochten we een opname bijwonen, heel indrukwekkend ! Toen zijn we ook het geheim van de spiegel te weten gekomen ! (Maar wij weten van niks !! ) Daarna gingen we terug naar een soort 'greenroom' en ineens kwam mijn favoriet eraan: SVEN DE WIJN !! (Jeroen) Ik kon geen woord meer uitbrengen, zo was ik verschoten !! Ook omdat hij in het echt ook zoooo knap is !! Sven had ook nog een paar cadeautjes voor mij bij: (nog ) een vriendenboekje van HHA, een pet van HHA, een pennendoos van HHA, de Anubis clipspecial DVD, een pen met onzichtbare inkt en een lichtje om de geheime inkt te kunnen lezen van HHZ, en ik denk dat ik dan alles heb !!
Sven zette de pet op mijn hoofd en zo hebben we nog een paar foto's getrokken !
Toen hebben we ook nog Vreneli van Helbergen (Patricia) gezien, en met allemaal ben ik op de foto geweest ! Ze waren allemaal heel lief !! Daarna zijn we nog een cola gaan halen en toen mochten we nog een scène bijwonen, eentje met Sven en Gamze (Jeroen en Noa) Toen de scène op beeld stond moesten we jammergenoeg door... Maar ik was zeer tevreden ! Zeker omdat ik bij het afscheid nog een zoen van Sven heb gekregen !!
Ik had in totaal 6 acteurs gezien, en met 5 van hen stond ik op de foto !
Ondertussen waren we best hongerig, en reden we door (Met de limo !!) Maar niet naar huis, blijkbaar, we reden richting Antwerpen, en daar zijn we in een Spaans restaurant iets gaan eten ! Als voorgerecht heb ik Calamares ala romana gegeten, en als hoofgerecht hadden ze speciaal voor mij paella gemaakt zonder schaal -en schelpdieren, omdat ik dat nog niet mag eten. Het was heerlijk !
Toen we klaar waren was het nog niet gedaan... Ik kreeg een cheque met een aanzienlijk bedrag die ik mocht gaan opdoen in het Wijnegem Shoppingcenter !! Ik heb me volledig in het nieuw gestoken ! Toen zijn we nog een zak snoep gaan kopen (Die van mij woog bijna 0,5 kg !!) En we hoorden het wensteam zeggen dat we om 16.30u nog ergens moesten zijn ... En toen gingen we naar de fotowinkel... Ik moest mijn nieuwe outfit aandoen, en was het tijd voor een echte fotoshoot !! Toen was het helaas gedaan... Maar het was echt een SUPERDAG !! Toch best moe maar zeer voldan reden we weer naar huis, en alle mensen maar afvragen wie er in die limo zout zitten (WIJ NATUURLIJK !! ) Deze dag was onvergetelijk voor mij, en ik denk voor mama, papa en kleine broer ook ! Bedankt Make-A-Wish en iedereen die dit voor mij heeft mogelijk gemaakt ! &Dat jullie nog vele kinderen mogen verassen, jullie zijn echt GEWELDIG !! (SVENTASTIC !!)

Groetjes, Nikky
xx

PS: Waarschijnlijk ben ik nog wel iets vergeten, want er is zoooo veel gebeurt die dag !! <33


05-07-2008 om 13:38 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (8 Stemmen)
29-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelyk nog eens echt goed nieuws!!

Heeyy iedereen!!

Zoals je al in de titel kon lezen kom ik nog eens met goed nieuws!!
De nacht van dinsdag op woensdag ben ik getransplanteerd!! De nacht van maandag op dinsdag zijn we om half twee 's nachts opgebeld.. De volgende nacht ben ik rond half één, één uur naar de operatie kamer gemogen en nu is het al de tweede dag na de operatie!!
Verder gaat alles goed met me, ik zal proberen regelmatig een berichtje achter te laten!!
Ik hoop dat ik snel weer naar huis mag, want hier in deze kamer is het enorm warm, maar er is een klein terras aan de kamer, en als ik al goed kan wandelen mag ik even buiten!!

Groetjes, Nikky
xx

P.S.: Heb je ook netlog??
http://netlog.com/nikske_verhoeven

29-05-2008 om 16:22 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (11 Stemmen)
26-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.On the list...!!

HeyHey..

Ik weet het, het is weer erg lang geleden.. maar ik heb een hoop goed nieuws in 1x dit keer!! Allereerst: De gesprekken en alle pré-transplant onderzoeken zijn gebeurt soww.. VANAF NU KUNNEN ZE ELK MOMENT BELLEN!!!
Ten tweede: Ik ben goed bijgekomen, ik weeg nu bijna 40kg!! Eten gaat weer wat beter en ook mijn BMI is super! Namelijk 17.8! Voor een kind zou dat tussen de 16 en de 18 moeten liggen, dus die is ook super! Verder loopt alles z'n gewone gangetje.. De dialyse is weer op pijl, de sondevoeding loopt goed, en ook op school gaat het wel.. Ik krijg nu een aangepast lesprogramma waarin ik enkel nog de hoofdvakken volg, waardoor ik niet meer doodop thuiskom. Straks gaan we naar een vriendin kijken die koersen rijdt. Hopelijk kan ze winnen hé!
Mijn nichtje komt ook!
Oh ja.. Woensdag zijn we dus naar het ziekenhuis gegaan voor die pré-transplant gesprekken, en we zijn ook bij dokter V. Hoeck geweest. De bloedresultaten waren erg goed, behalve mijn bloedarmoede was weer bezig, dus nu moet ik méér EPO spuiten, vorige keer had hij het naar 10 kliks in plaats van 8 kliks opgehoogd, maar nu moet ik 2X in de week 8 kliks spuiten!! Ik vind dat niet zo leuk, want ik moet ook elke dag groeihormoon spuiten, maar die werkt nog niet zo goed, want ik blijf hangen op 149,5 cm.. Dat is natuurlijk niet zo leuk.. Maar ja.. Het gaat wel, want ze meten ook om de 2 weken ofzo, en nu moet ik pas binnen een maand terugzijn, dus dan ben ik misschien wel een halve centimeter gegroeid!! Ik hoop het zo!

Gisteren was het op school theaterspeeldag!! Dan kunnen de leerlingen een toneeltje of dansje doen, en kan heel de school dat zien!! We moesten al maanden op voorhand repeteren, en meedoen aan een auditie, en de beste acts kiezen ze uit. Vorig jaar heb ik met een paar vriendinnen meegedaan, we speelden sneeuwwitje en de zeven dwergen, maar dit jaar hebben we niet meegedaan. Het was een heel goede show!! Met grappige toneeltjes en mooie dansjes. Liesbet heeft ook meegedaan met haar broer en nog anderen, dat was echt grappig!! Na de middag hadden we gewoon weer les, maar omdat er veel mensen meededen aan de theaterspeeldag in onze klas, hebben we niet echt veel les gehad. Gisteren was pure fun!!

EN HET BESTE VAN AL IS DAT MEVROUW DILS MAANDAG TERUGKOMT!! BYEBYE VERMEIREN!!!!!!(Eindelijk... )

Oké, nu weten jullie dus ook wat over mijn schoolleventje..

Tot de volgende!!
Nikky xx

26-04-2008 om 10:26 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
29-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toch wel wat te vertellen... :)
Hoi iedereen,

ja ik weet dat het redelijk lang geleden is, maar ik ben al lang weer thuis hoor! Er moet geen pleister meer op mijn sonde en  ik kan weer goed lopen, zonder rugpijn! Ik heb ook mijn grote droom waargemaakt: Ik heb een iPod Nano gekocht! :D
Maar voor de rest loopt alles z'n gangetje, eten gaat nog niet zo goed, omdat ik Reflux heb en daardoor komt het soms naar boven, zo lijkt het toch, en ik heb er ook een keer van moeten overgeven, maar dat is maar één keer gebeurd dus ja... Voor de rest is ook alles goed met me, het is nu vakantie en ik wil iedereen nog een vrolijk Pasen wensen! Ja, het is een beetje laat, maar hopelijk geeft dat niet!
Morgen gaan we met de studie van Balans in Nederland in Utrecht naar een sportdag, we gaan eerst boogschieten en dan naar een voetbalmatch zien van F.C. Utrecht ofzo... We gaan met Sofie dat is de verpleegster in het UZA, en die gaat mij en onze Jordi en Sam en zijn broer daarnaartoe doen!
Hopelijk word het heel leuk, maar dat zal wel!
We moeten om 8.30 uur in het UZA zijn, maar de klok word verzet, dus dat word 7.30 uur! :O

Zo, verder weet ik niet wat ik nog moet zeggen, dus ga ik afronden!

Nikky xx

29-03-2008 om 13:57 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
10-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In het ziekenhuis...
Héj iedereen!

Sinds donderdagavond ben ik weer in het UZA, want vrijdag 7/3 hebben ze een pegsonde geplaatst bij mij.
Een kleine ingreep, maar ik heb er toch wat last van gehad. Ik kan nog steeds niet helemaal rechtop lopen, omdat het een beetje trekt, en heb nu last van rugpijn als ik rechtsta, maar daar krijg ik massage voor. De voeding verdraag ik al goed in mijn nieuwe 'slang', dus dat is toch goed hé! Misschien mag ik woensdag naar huis, maar dat weten ze nog niet, maar ze gaan woensdag de halfjaarlijkse controle doen, en dan, als die goed is, zou ik waarschijnlijk naar huis mogen! Dan maar duimen hé! Vandaag zijn de cliniclowns ook geweest, zoals elke maandagnamiddag! Dat was heel leuk, en we hebben veel gelachen! Morgenavond gaan ze weer bloed prikken, en dan zien of mijn fosfor al een beeltje gezakt is, laten we hopen van wel!

Maar nu ga ik stoppen, weet niet meer wat zeggen, tot de volgende!!

Nikky <3

10-03-2008 om 20:19 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
01-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer thuis!!
Hej iedereen!

Ik heb een tijdje (twee weken!!) In het ziekenhuis gelegen.
Op woensdag 13/2 ben ik opgenomen. Mijn bloeddrukken waren veel te hoog, en mijn buik lekte nog steeds. Ik was ondergedialyseerd, omdat ik mijn laatste inloop een tijd gelaten
had voor die lek. Daardoor was mijn fosfor veel te hoog!
Ik was ook ondervoedt, maar doe nu sondevoeding. Volgende
week moet ik terug opgenomen worden voor een pechsonde te
laten steken. Dan moet die sonde niet altijd in mijn neus!
Want nu haal ik die er elke morgend uit, en 's avonds er weer in, maar mijn keel doet daar pijn van. De dialyse is ook terug op pijl, en alles gaat goed met bloeddrukken en fosfor is ook al een beetje gezakt, alleen mijn kalium is gestegen, en daarom had ik misschien donderdag (28/2) niet naar huis gemogen, maar dokter van Hoeck had van zijn thuis naar UZA gebeld om te bespreken, en dan mocht ik wel naar huis!! :) Ik was echt superblij!! We hebben de verpleegsters natuurlijk bedankt! Die zijn op B5 echt superlief! <3
Maar nu ga ik afronden, dan kan ik nog wat rusten, en mijn schoolwerk van 2 weken nog een beetje bijwerken!!

Byeee!

Nikky X3

01-03-2008 om 14:29 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (9 Stemmen)
11-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hello evrybody!

Héj iedereen!

De vakantie is voorbij nu... Jammer dat het zo kort was...
Vandaag ben ik niet naar school geweest, ik had 37.2°, dat is geen koorts, maar ik was misselijk, en voor mij is dat toch wel hoog, omdat ik meestal een normale temperatuur van 35° heb. We zijn naar het ziekenhuis geweest, omdat we zakken voor de dialyse tekort kwamen. We hebben ook ineens afscheid genomen van Froesjel, want dieje vertrekt naar Aruba, voor een project van ClownDoctors Aruba ofzo... Dan is hij 2 jaar weg :( En dat vind ik wel spijtig! Maar ja... Als ik dan niet te veel in het ziekenhuis moet liggen is dat goed hé, want daar liggen we niet graag hé! :P
Mijn bloeddrukken zijn ook te hoog, gisteren avond was het 18/11 en daarstraks 16/10, maar we hebben aprical gegeven (bloeddruk verlagend middel) en dan was hij 14/10, wat ook nog steeds te hoog is. Ik ga afronden en nog een beetje rusten.
Tot de volgende!!!

Nikky
X

11-02-2008 om 16:21 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
04-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed&Slecht...
Hej allemaal!

Sorry dat het zo lang geleden is hé! De beste wensen voor allemaal! X
Op 11 januari ben ik geopereerd aan mijn katheter, omdat die niet meer goed zat... Ik moest tot 13 januari (mijn verjaardag) in het ziekenhuis blijven! Toen ik terug moest spoelen met lastbag zakte al het vocht naar mijn benen enzo, dus moesten we de lastbag even laten. Het weekend na die kleine ingreep ben ik (met mijn dialyse!) meegeweest op klasweekend! Het was heel tof, maar vrijdagavond heb ik wel een aantal alarmen gehad, omdat ik toen net weer een lastbag had, maar het vocht was weer gelekt, en dus kreeg de machine de lastbag er niet meer uit... Dat veroorzaakte wat alarmen, maar dat is dialyse hé! Ik heb toen een hele avond bijna met Sofie aan de telefoon gehangen, en ze bleef altijd geduldig! <3
Dus moesten we de lastbag weer laten. Hoe kwam dat nu dat dat vocht lekte?? Wel: Ze hebben, om mijn katheter weer op zijn plaats te steken, een sneetje in mijn buik gemaakt, maar ze maken alleen de bovenste laag dicht ofzo, en die andere lagen lekten dus een beetje (veel!) Maar morgen moet ik weer met een lastbag spoelen. Omdat ik geen lastbag meer had, waren mijn bloedresultaten natuurlijk niet zo goed meer, en moest ik met hoge spoelvloeistof spoelen, en was ik helemaal drooggetrokken, en daardoor kreeg ik heel veel dorst, en dat was niet de bedoeling, omdat ze mij droog moesten krijgen. Ik kreeg een vochtbeperking van 1liter, en nu anderhalve liter. Dat is best ruim, maar ik vind het toch weinig, omdat ik nog steeds zoveel dorst heb, al is het wel al minder, omdat we nu 2 zakken 2.27 phisoniel doen en 2 zakken 3.86 extraniel, en in het begin 4 zakken 3.86 extraniel, en dat is extra suiker, daarmee veel dorst hé! Maar nu is het weer beter, en ik heb nooit ergens last van gehad, dus dat is wel goed! En gisteren zijn we naar de nieuwjaarsreceptie van VlaVeNier geweest, dat was heel tof! Het was in Kwaremont, dat is een mooi dorpje in de Vlaamse Ardennen. De ronde van Vlaanderen komt daar ook altijd voorbij. We zijn gaan wandelen, we hebben op de Rampe gestapt en ook de Paterberg! Daarna moesten we terug naar huis. Het eten was ook heel lekker, en het was heel gezellig! We hebben wel even vroeg moeten opstaan, en dat op een zondag!! Maar het was zeker de moeite waard! We hebben heen ongeveer 2 uur en een half onderweg geweest! Hier even een mopje over de heenreis: Hoe krijg je alain anders in een trein?? =) Het antwoord lees je in mijn volgende berichtje, je mag altijd als je denkt dat je het antwoord weet een berichtje in mijn gastenboek plaatsen. Maar degene die de mop kennen mogen niet posten, want dan zou het niet meer eerlijk zijn hé! Volgende week lees je het antwoord!

Heeeel Veeeel groetjes,
Nikky  <3

04-02-2008 om 16:00 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
13-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In het ziekenhuis... :(
Heej allemaal!!

Nog de beste wensen voor 2008 voor iedereen!
Hopelijk hebben jullie allemaal een goede start genomen! Ik alvast niet... Ik ben vrijdag in het ziekenhuis gesukkeld, omdat mijn catheter van de dialyse een beetje verkeerd zat. Dat kan gebeuren hé! Ze hebben het dan geopereerd, en nu is alles weer in orde, en sinds vandaag ben ik weer thuis! Vandaag was ik ook jarig, dus een fijn verjaardagscadeau, dat ik terug naar huis mocht! De deur van mijn kamer was mooi versierd, dankjewel daarvoor.... SOFIE!! Ja, de verpleging op B5 is echt wel super! Maar het eten is nog steeds zó vies! Ik zal er nooit aan kunnen wennen vrees ik!
Morgen moet ik weer naar school, en om naar boven te gaan, mag ik de lift nemen! :D
Alles gaat weer goed met me, maar mijn buik doet nog wel pijn van de operatie!
Volgend weekend krijgen jullie zeker meer nieuws!!

Groetjes, Nikky
X

13-01-2008 om 17:57 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
20-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Examens=finito!
Hoi allemaal!

Oh wat ben ik blij!
EINDELIJK zijn de examens gedaan! =)
Morgen nog 1 keertje naar school en dan......
GENIETEN!
Als ik eerlijk moet toegeven is het leven van een student
toch wel zalig hé!
De examens gingen allemaal goed, alleen Latijn vond ik moeilijk =S
Gisteren hadden we geen school, omdat de leerkrachten gingen bespreken wat ze bij de commentaar op ons rapport gingen schrijven.
Vandaag gingen we knutselen, maar ik ben niet naar school gegaan, want ik voelde mij niet zo goed... =(
Maar nu is het alweer beter hoor! =)
Morgen gaan we onze geknutselde cadeautjes aan de 'minder bedeelden' geven. Daarna krijgen we warme chocomelk en ons rapport!! Hopelijk is het goed, maar dat zal wel hé!

Met de gezondheid gaat ook alles goed!
In januari moeten we terug op controle in de UZA.

Nog even, want ik weet niet of ik dat al gezegd had:
BEGIN APRIL MAG IK OP DE TRANSPLANTATIE-LIJST!!!!

En nu wens ik iedereen a merry Christmas and a happy new year!!!

Tot de volgende, en misschien is dat wel volgend jaar! XD

Nikky X

20-12-2007 om 15:16 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (8 Stemmen)
14-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oeps... SORRIIEEJJ!

Hey allemaal!

Ow ow ow... Wat is het weer LANG geleden! =S
Op school gaat alles goed! Nu zijn we volop met de examens bezig, dus ik hoor nu achter m'n boeken te zitten... Maar ik moest even afreageren na al dat Latijn, dus is het best wel eens interessant om jullie nog eens wat mee te delen over mijn tot nu toe 13 jaar jonge, maar o zo druk leventje!!
Maandag hebben we dus Latijn, vandaag hadden we Engels, dat viel goed mee! En dinsdag, DE LAATSTE!! Frans... Zoals ze altijd zeggen, de laatste loodjes wegen het zwaarste!
Dinsdag, toen ik normaal achter mijn bureau moest zitten om Nederlands te leren, moest ik op controle voor de studie balans in het UZA.
Ik moest weer fietsen, wandelen, vet laten meten (ZOO VEEL bij mij! haha niet dus) en spierkracht, ook 'gene vette' zoals ze dat bij ons zeggen! =)
Maar Nederlands was ook niet al te moeilijk! Dan volgde woensdag geschiedenis. Omdat ik daar niet goed in ben, heb ik gestudeerd tot ik erbij neerviel! Maar het was wel de moeite waard geweest, want terwijl iedereen dit proefwerk 'aartsmoeilijk' vond, vond ik het poepsimpel! En na de examens -zo moet je denken- word je beloond met (hopelijk een goed) rapport! En daarna een (welverdiende?) kerstvakantie! =)
Voor degene die nu ook in de examens zitten heb ik enkele tips die bij mij zeer goed werken!
1) Ga op tijd slapen, drink net voor je gaat slapen nog iets warms, maar GEEN koffie! Drink een lekker warme tas chocomelk ofzo! Terwijl geen TV kijken of op de PC lees een boek, een tijdschrift, reclameblaadjes, praat wat met je broer, zus, ouders...
2)Begin tijdig met studeren! De dag voor het examen herlees je de leerstof voor morgen! Begin dus zeker 2à3 weken op voorhand, en tijdens het schooljaar ook elke dag de geziene leerstof herhalen.
3)Als je je proefwerk krijgt, probeer je rustig te blijven, hoe zenuwachtig je ook bent, blijf kalm en herhaal in jezelf dat je het kan! Als je meteen denkt van: ooh, dit kan ik niet, ik ga een onvoldoende hebben, maak je jezelf nog zenuwachtiger, door die zenuwen ga je nog negatievere dingen zeggen, dus zo kom je in een vizieuze cirkel, die je moeilijk kan doorbreken! Blijf dus kalm en herhaal steeds dat je het kan, dan ben je minder zenuwachtig en zal je zeker geen last hebben van black-outs, wat je dus wel kan krijgen als je jezelf zo opjaagt! Als je goed gestudeerd hebt, hoef je nergens schrik voor te hebben!

Ik wens alle studenten(dus ook mezelf ) HEEL VEEL SUCCES!!

Mocht ik jullie niet meer spreken (wegens tijdgebrek)
MERRY X-MASS AND A HAPPY NEW YEAR!!!
Nikky <3

14-12-2007 om 15:45 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
27-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug van weggeweest!

HoiHoi iedereen!!

Sorry sorry en nog eens sorry voor het lange wachten!
Ik heb niet veel tijd gehad om nog eens wat te schrijven, maar het is vakantie, dus ik ga proberen om zo veel mogelijk gebeurtenissen hier neer te schrijven!
Op school gaat alles goed. Dinsdag na de vakantie hebben we rapport, en dat zal wel goed zijn! Voor wiskunde heb ik 93,5% Dat weet ik al! Goed hé?? 2 weken geleden ben ik op controle moeten gaan in het ziekenhuis, ik moest dinsdag avond binnenkomen, daar blijven slapen en dan woensdag zou de laatste test om 15.00u beginnen. We waren uiteindelijk pas thuis om 19.00u!! Maar uit de testen is wel gebleken dat mijn buikvlies te traag werkt, dus moet ik langer aan de dialyse liggen... Nu 9u i.p.v. 8u. Vorig weekend zijn we naar de gezondheidsbeurs in Sint-Niklaas geweest. Daar stond VlaVeNier met een standje, dus hebben we daar veel folders uitgegeven héé! Het was heel interessant!
Ik weet niet of jullie het al wisten, maar ik moet overdag met 1l vocht in m'n buik lopen. Erg is dat niet, maar het is zeker niet handig! In dat vocht zit glucose ofzo en dat neemt overtollig vocht uit het lichaam op, waar dan natuurlijk alle afvalstoffen inzitten. Maar aan het einde van de avond is dat dan rond de 1300ML, dus 300ML meer. En dat is niet zo aangenaam om sommige dingen mee te doen, zo'n dik buikje! Maar kom, voor ik aan de dialyse was had ik zo'n 8Liter vocht!! Dat is pas veel!! Kun je voorstellen?? Ik woog 38KG i.p.v. 30KG!! Maar dat is nu verleden tijd!

Ik ga nu nog genieten van mijn zaterdag avond, en morgen ga ik schaatsen met de chiro! SUPERLEUK!!

CU
Nikky
-X-

27-10-2007 om 20:39 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
22-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lang geleden!
Héjj allemaal!!

Sorry, sorry, sorry!! Het is weer veel te lang geleden dat ik nog wat geschreven heb!
Maar ik heb het dan ook zo druk gehad!
Vorig weekend was het Suikerenzondag. Dan is er rommelmarkt en 'kinderjaarmarkt'. Daar kunnen de kinderen hun oud speelgoed verkopen. En er staat ook een grote tent waar je kan drinken. Dan doen ze suiker in het bier, je kan er ribben, suikerspinnen, beuling en taartjes kopen. En er zijn allemaal optredens van de verenigingen in Lint! Eigenlijk is het een afsluiter van het feestelijk jaar in Lint. Nu zijn er geen feesten meer in Lint tot in mei. Het was héél leuk! We moesten met de drumband optreden, en het ging allemaal heel goed! (Beter dan vorig jaar...)

Op school gaat ook alles goed. We hebben al véél toetsen gehad, maar ze waren allemaal al goed!
Alleen het vroege opstaan is nog wennen!

Zo meteen gaan we vertrekken naar vrienden om daar fondue en gourmet te doen! Mmm... Ik verheug mij er al op!
Een verslagje krijgen jullie nog wel, maar wanneer precies, dat weet ik nog niet, want morgen is het Chiro, en in de week heb ik school, huiswerk enz. Maar komen zal het!

Ziezo, nu zijn we weer geüpdate!
Nikky
X.

22-09-2007 om 18:16 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
07-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.School is back!
Hééjj iedereen!

Sorry dat er weinig updates zijn op het blog, maar de school is weer begonnen, en we zwemmen al in het huiswerk!
Maar omdat ik nu toch eventjes tijd heb, zullen we nog eens een keertje updaten!

De samenvatting van het kampkomt hier:

Ik ben dus op NP-kamp (nierpatiëntenkamp) geweest! Dat was heel tof! We zijn een paar keer in de duinen gaan spelen, en een paar keer naar het strand gegaan! Ik ben ook in de zee geweest, maar niet gezwommen. We hadden het verband wel goed afgeplakt, en dan mocht het wel wat nat worden! Maar het water was IJSKOUD! En eigenlijk vind ik dat water ook wel vies! Het eten was best wel lekker! Maar soms zat er wat veel zout in de soep! Daardoor ben ik wat bijgekomen in vocht, maar dat is niet zo erg! Want het was niet veel.
Er waren ook enkele Franse jongens! Daar hebben we veel LOL mee gehad, en ik heb er mijn Frans wat met geoefend! Eén van hen was ook verliefd op mij, en even zijn we een 'internetkoppel' geweest, maar de gevoelens zijn toch weer over.
Het kampthema was Galliërs en Romeinen, dus moesten we daar kleren van meenemen! We hebben dan een soort van perkament gemaakt, verzorging en waarzeggerij, een hindernissenparcours, ... We hebben vele drukke dagen gehad, en weinig geslapen, maar het was zeker de moeite om volgend jaar terug mee te gaan!

Nu zal ik jullie nog wat vertellen over hoe de eerste schooldagen waren!

In één woord: HECTISCH!!
We hebben al een toets van Latijn gehad, en ik had maar 6/10!! Al bij al is dat nog een goed resultaat hoor! Maar Vorig schooljaar haalde ik meestal 8'en 9'en en tienen op die kleine toetsen!!
We hebben ook al veel voor school moeten werken, maar dat hoort er bij.
Maar jullie vragen je af? Dit is toch normaal, en niet echt hectisch?? Wel: dinsdag 11 januari was het jaarmarkt in Lint, en wij hadden tot 16.30u les, dus ik was pas thuis rond 17.10u, dan ben ik nog naar de kermis geweest, want mama, papa en broertje waren daar ook, maar de jaarmarkt zelf was al weg. Dus niet veel voor school gedaan. Rond 20.00u waren we weer terug van de kermis, dus even naar thuis gekeken en snel snel boekentas inladen en een taak van nederlands maken.
Met snel zijn was ik mijn rekenmachine vergeten die we de volgende dag nodig hadden voor een toets, dus dat was allemaal nogal een gedoe!! Ik heb er wel eentje kunnen lenen van iemand anders hoor! :D En woensdag 5 september moesten we ook op controle in het UZA, en dat is wat uitgelekt, dus heb ik ookal niet veel kunnen doen... Dus hectisch kan je het wel noemen!

Met goede moed gaan we door, een gezond leven, daar gaan we voor!

Kus Nikky
X.

07-09-2007 om 00:00 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
01-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NP-kamp!
Hééjj allemaal!!

Sorry dat er zo lang geen updates waren, maar ik ben op kamp geweest met de nierpatiënten. Ik heb enkele gebeurtenissen opgeschreven, maar lang niet alles! Daarom krijgen jullie nog een samenvatting ook!

Groetjes Nikky
X.

01-09-2007 om 19:02 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (7 Stemmen)
26-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste dag...
Zondag 26 augustus:

Vandaag zijn we 26 augustus op het NP-kamp. We hebben een erg actief spel in de duinen gespeeld, en we zijn naar het strand gegaan. Daar hebben we een groot aquaduct gebouwd! Het filmpje daarvan komt waarschijnlijk nog wel! Na het avondeten hebben we vanalles met gezichtsbedrog enz. gedaan!
Het was allemaal heel tof!
Vanmiddag hebben we ook lekkere kroketjes gegeten, maar het vlees was niet zo lekker...:D
Okééjj, nu moeten we (spijtiggenoeg nu al) gaan slapen...
TOT MORGEN!!
Nikky
X.

26-08-2007 om 00:00 geschreven door nikkytje  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)


Kei Welkom op mijn blog ! 'x


Over mijzelf
Ik ben Nikky, en gebruik soms ook wel de schuilnaam NikkyQuiRit©.
Ik ben een vrouw en woon in Lint (België) en mijn beroep is Student.
Ik ben geboren op 13/01/1994 en ben nu dus 30 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Drum (niet op een drumstel, soort van fanfaredrum).
Ik ben getransplanteerd op 28 mei 2008, dat is dus nu bijna een jaar geleden !
Gastenboek
  • wij verlangen naar u
  • Kwam zomaar even langs Nikki!
  • Hier is broeder Everard!
  • Gelukkig dat je langs kwam!
  • Gefeliciteerd met je 16de verjaardag Nikky!

    Druk op de knop om een berichtje te schrijven!!


    Foto

    Archief per maand
  • 02-2011
  • 08-2010
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007

    Inhoud blog
  • Lang geleden
  • Nieuw blog .
  • Kerstvakantie gedaan..
  • Examens en 'peiling'
  • Kookdemo UZA
  • Veel te lang geleden !
  • Voornemen&NP-kamp
  • Lang geleden éh !
  • A very special day
  • Eindelyk nog eens echt goed nieuws!!

    Stuur me een mailtje

    Wil je mij e-mailen?? Druk dan op de knop 'Mail Nikky!!'


    Foto

    Zeker klikken !
  • bloggen.be
  • VlaVeNier
  • NVN-forums
  • weblog.startkabel.nl
  • Mijn Netlog pagina !
  • Mijn Hyves pagina !
  • Club Penguin
  • Dé fansite over Tram 21 !
  • EEN ANDER BLOG , ZEKER CHECKEN ! ;)

  • Een interessant adres?

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    arlette68gaby43
    www.bloggen.be/arlette
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    djkenghi
    www.bloggen.be/djkengh
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    chihuahualiefhebber3
    www.bloggen.be/chihuah
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    lucky007
    www.bloggen.be/lucky00
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kris
    www.bloggen.be/kris
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    heiligerita
    www.bloggen.be/heilige
    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs