Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Inhoud blog
  • De afvalrace gaat door
  • Recentere Poezie
  • never judge a day before it's over?
  • een beetje poezie
  • Mannen in de supermarkt
    Archief per maand
  • 02-2009
  • 06-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
    Paar leuke sites
  • mijn site
  • mijn fotosite
  • site van de ranch waar ik barrelrace doe
  • ranch waar veel gefeest wordt!
  • We zijn de 13de week van 2024
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    satine
    www.bloggen.be/satine
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    sportactueel
    www.bloggen.be/sportac
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    wilfried1
    www.bloggen.be/wilfrie
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    alternatievegeneeskunde
    www.bloggen.be/alterna
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    heiligerita
    www.bloggen.be/heilige
    Nabor
    *dreams do come true*
    Die dingen des levens waar iedereen zich in herkent :)
    17-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De afvalrace gaat door
    Mijn tweede jaar op deze hogeschool, nee nog geen tweedejaars maar officieel IT-er... (dwz individueel traject, vakken van eerste en vakken vant tweede jaar, lekker ingewikkeld)
    Dat wil dus zeggen dat ik deze blok weer in het eerste jaar zit. En daar herhaalt zich de geschiedenis.
    Begonnen met 160, nu nog 100 te gaan...

    Enkele commentaren van leraren:
    * ik ben bang om over 4 jaar mijn enkel om te slaan, dan moet ik naar jullie als kinesist en komt het niet meer goed!
    * ik heb de examens verbeterd, en moet zeggen, ik moet mijn anatomie grondig herzien! wat jullie allemaal geconstrueerd hebben, man man!

    Enkele uitspraken van leerlingen:
    * ik wil geen kiné worden, ik wil gewoon een diploma
    * ik ben nog zat van gisteren, ik ga nie naar de les
    * ik zet mij vanachter mijn mijn laptop op vanalle spelletjes, want 'ik let toch niet op'
    * ghoh, ik dacht ik probeer dit (kiné) eens, ik zie wel, alst nie lukt doen we iets anders he

    ik hoef hier niets aan toe te voegen, ik vind leerlingen en leerkrachten al grappig genoeg op zich :)

    17-02-2009 om 20:34 geschreven door Nabor  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Recentere Poezie
    ook nu schrijf ik nog af en toe
    dit is meer recent en nog door niemand gelezen voor ik het hier plaats...

    Graag

    Zou ik eens met je weg willen

    Eens, als in NU METEEN!

    Weg, als in

    Ver weg

    Voor altijd

    Maar als ik vraag

    Wil je mee

    En jij vraagt naar waar

    Is een film voor mij

    Al een grote stap



    *******************************



    Sterke gevoelens

    Diep verlangen

    Naar meer

    Of net naar minder

    Rust

    Nee saai

    Maar toch

    Al die drukte

    Wordt me soms

    Te veel

    (verwarring alom)




    ********************************



    ik heb er genoeg van
    maar mag ik dat nog zeggen
    zonder dat iedereen
    genoeg
    van me krijgt?


    ********************************


    opstaan
    s avonds lijkt het
    alsof het me geen moeite gaat kosten
    ik begin de uren al af te tellen
    nog genoeg
    dat zal wel lukken
    nog heel even
    opstaan
    begint moeilijker te worden
    na het eerste moment
    van ontwaking
    is dat de wekker?
    opstaan
    is een hel
    als ik besef
    dat ik moet
    opstaan
    is zalig
    elke dag opnieuw
    een uitdaging



    ********************************


    huil niet
    droog die tranen
    kom hier
    dat ik je troost
    waarom?
    als huilen
    me nu goed doet
    laat me
    ik kan wel tegen een druppel op mijn wang!
    troost me niet
    ik red mezelf wel
    ik ben sterk
    en stoer
    niets aan de hand
    en zo
    probeer ik mezelf te troosten
    troost me
    droog mijn tranen...



    ********************************



    ik
    ben blij met mezelf!
    blikken
    van ongeloof
    van onbegrip
    fluisteren
    'wat een ego'
    ja
    ik ben blij
    met mezelf
    nee
    ik ben niet het rolmodel
    ik ben niet blond
    ik ben niet wat de boekjes willen
    dat ik ben
    daar houd ik net zo van
    mag ik?
    ik
    ben ik
    apart
    maar ben ik daarom lelijk?
    neeeee je bent niet lelijk
    maar zelf
    mag ik dat niet zeggen
    dan fluistert men
    dus ssssst
    maar toch
    ben ik blij
    met  mezelf!


    ********************************


    nee
    ik wil niet dat je weet
    hoe ik me voel
    het is zo veilig
    als alleen
    ikzelf weet
    dat ik onzeker ben


    17-02-2009 om 18:53 geschreven door Nabor  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.never judge a day before it's over?
    Soms sta ik op, en wéét ik gewoon: dit wordt niet mijn dag!
    Het begint al met het opstaan zelf: de radio springt veel te luid aan, je vind je sloffen niet meteen, en er is geen degelijk ontbijt in huis. Met een zucht zet ik me dan achter een kom cornflakes zonder melk en met een nog diepere zucht, schuif ik deze na twee happen weer van me af.
    Een outfit kiezen eindigt op zo'n dag gegarandeerd in een slagveld op de schappen van mijn kleerkast... en op de grond..
    De fiets nemen? om de hoek van de straat glijd ik uit.. Te voet? twee straten verder stap ik in een diepe plas. De bus? no way dat ik dan op tijd ga zijn... Toch maar de fiets dan, heel voorzichtig. Na enkele meters merk ik dat ik mijn hanschoenen vergeten ben, en dat begint danig koud te worden!
    Lichtjes gefrustreerd op school aankomen, zien dat ik pas drie uur later les heb en me dan maar ergens neerzetten. Even later merken dat ik in een lelijke vlek ben gaan zitten en niet durven rechtstaan omdat iedereen de afdruk ervan in mijn broek gaat zien. Daar dan drie uur blijven zitten en bijna de stoel meenemen bij het rechtstaan.  Me door de dag enkele keren van lokaal vergissen, en pas na een half uur doorhebben dat ik niemand ken.
    Na school thuiskomen en beseffen dat koken geen goed idee is, dus dan maar iets halen. Bij het opendoen van de verpakking merken dat ze vlees gestoken hebben tussen mijn 'smos kaas' (jaja ik ben veggie :p), goesting over... Vechten met de donsdeken, zodat ik vlug terug kan gaan slapen... en in alle haast vergeten de wekker te zetten voor morgen!



    17-02-2009 om 18:24 geschreven door Nabor  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een beetje poezie
    Af en toe schrijf ik ook wat poezie...
    hier enkele oudere werken



    als ik vandaag nog sterf
    dan ga ik zonder spijt
    als het in je armen is
    ben ik al mijn zonden kwijt
    en als het laatste
    wat ik zie
    jouw ogen zijn
    dan weet ik het:
    doodgaan doet geen pijn

    *********************

    ik ben de kleinste kamer
    en in mij ben je veilig
    maar alleen omdat jij
    de sleutel tot mijn diepste ingang bent
    alleen jij kan me lezen
    alleen jij kan me zien
    want wat jij voor me
    betekent
    kan niemand
    evenaren

    maar er zijn kamers
    waar je beter omheen loopt...


    ********************

    ontspannen liggen
    in het duister van jezelf
    op zoek gaan
    naar wat je echt denkt

    wandelen in
    de wegen van jezelf
    en wonder boven wonder
    ontdekken wie je bent


    ********************

    tranen helpen niet
    dat hebben ze nooit gedaan
    dat zullen ze nooit doen
    mensen zijn als tranen
    ze komen wel
    maar helpen niet
    niet voor mij


    ********************

    what will happen when I die?
    will people laugh or will they cry?
    when I die because my heart crashes,
    will I be burried in earth or fired to ashes?
    will I be forgotten soon,
    or mentioned in old stories?
    I don't wanna know they're laughing
    or hear unmeanted sorries...
    But what will really happen?
    will they also cry?
    I can online find out
    when I really dear to die... (19/05/2003)

    *********************

    Faster and faster my life goes
    harder and harder I run
    Is there a good reason
    or do we live for fun?
    I'm tired of running away
    tired of fighting
    Running away from problems
    running away from lightning
    So why shouldn't I stop running?
    Stop running away...
    We all have to go to paradise
    so why shouldn't I go today? (20/05/2003)

    ******************

    Let the night take me
    let it never become light
    so that the world can see
    that I've lost my inner fight

    17-02-2009 om 17:31 geschreven door Nabor  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannen in de supermarkt

    Op een dag... zo beginnen alle verhaaltjes, en ook dit van mij... Want op een dag ging ik (zoals op zoveel dagen) naar de winkel (ja je kent mijn manier van winkelen ondertussen!). Toevallig was het op een Zaterdag, wat ik anders nooit doe! Dus ik verwachtte me aan een drukte van moeders met kinderen, lege rekken, gevaarlijke winkelkarretjes en problemen aan de kassa.
    Groot was dus mijn verbazing toen ik rondkeek en een hoop mannen achter karretjes zag lummelen. Dik tegen hun zin, het karretje vastgeklemd alsof iemand het ging afnemen, het boodschappenlijstje (van thuis meegekregen) in de hand.
    Dan heb je 3 soorten mannen in de supermarkt.
    Het eerste soort, doet alsof ze dit al jaaaaren doen. Ze wegen groenten af (plakken stickertjes van rode kool op tomaten), kiezen zorgvuldig tussen twee stukjes kaas (of proberen ze de kleine lettertjes op de verpakking te lezen?) en lopen op een rustig tempo door de winkel, de ogen heen en weer gaande (er heeft toch niemand me gezien????). Tussendoor vragen ze aan de winkelbediende met rode wangen waar de 'lightproducten' zich bevinden en maken dan een dom grapje om zich eruit te lullen. Dit is ook het soort mannen die niet weten hoe een winkelkarretje werkt, 'neenee bankkaart!' antwoorden als de winkelbediende naar een 'happy days kaart' vraagt, en stralen als ze buitenwandelen: het is gelukt.
    Het tweede soort zijn de mannen die ook écht al jaren (moeten?) gaan winkelen. Ze kopen verse plantjes in plaats van kruiden in een potje, kiezen de juiste producten in goede prijs-kwaliteit verhouding, en gooien denigrerende blikken naar de derde soort...
    Deze laatste soort zijn mannen die nog nooit een winkel van de binnenkant hebben gezien, en het niet kunnen verbergen. Ze lopen uren rond op zoek naar cornflakes voor de kids, moeten hulp vragen bij het lezen van hun boodschappenlijstje en als ze thuiskomen hebben ze meer dan de helft niet bij.
    Nu heb ik zaterdag eens een man 'gevolgd' in die supermarkt (ja ik geef toe, na een half uurtje werd hij achterdochtig). Bij de groenten ging het al mis, hij had toch wel even nodig voor hij wist wat er op zijn lijstje stond. Toen hij opkeek, lachte hij fier en liep hij kordaat op de tomaten af. Daar aangekomen viel het hem toch wat tegen, hoeveel soorten tomaten kunnen er zijn? Gemakshalve, nam hij een voorverpakt trosje tomaten en vervolgde zijn weg. Op naar het brood, dat kon toch zo moeilijk niet zijn. Of je moest het zelf moeten snijden... Na het vinden van een gewoon wit broodje, deed de man een poging de technologische wonderen van het broodsnijmachine te begrijpen. Er in steken, makkelijk, op de knop duwen, jaaa het gaat lukken! Het uitnemen, op het houdertje leggen en er elegant een zakje omdoen, is toch alleen aan vrouwen besteed ben ik bang. De korsten was hij al meteen kwijt, waarna een groot aantal sneetjes ook van het houdertje vielen. Dan kwam dat te kleine zakje toch nog van pas... Of de sandwiches die hij daarna voorverpakt meenam ook op zijn lijstje stonden? geen idee... Verder moest hij nog pasta hebben (ik hoop dat hij een groot gezin heeft of ze hoeven de rest van het jaar geen spaghetti meer te kopen!), water (niet zo moeilijk, goed zo!), en een paar kleine dingen. Wonderwel belande hij met een half karretje vol aan de kassa.
    Daar heb ik hem alleen gelaten, ik stond er nog met mijn lege mandje en mijn boodschappenlijstje, hopend dat niemand me gezien had. Ik zou meteen in soort 3 gegooid zijn door mensen die andere mensen in hokjes steken ;)

    17-02-2009 om 17:30 geschreven door Nabor  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.au?
    maandagavond, 23u, ik kan de slaap niet vatten... zenuwen...
    het beeld van wat ik denk dat het gaat zijn, spookt door mijn hoofd...
    maak je geen zorgen, sus ik mezelf, het zal wel meevallen...

    dinsdagochtend half7, ik word wakker... vandaag de grote dag!
    wat duurt het lang, nu is het nog maar 8u...
    dan vertrek ik maar vast naar de les, dat zal mijn zinnen wel wat verzetten!
    pfff die les is saai en duurt zo lang...
    nog 2uurtjes en het is zo ver!
    eindelijk de les is gedaan... nog een half uurtje voor... brrr krijg de kriebels, ga ik nog wel durven?

    dinsdagmiddag kwart voor 12... ik haal hendrik op en we vertrekken...
    ik kan niet zwijgen van de zenuwen, ik zoek uitvluchten om niet te vlug ter plaatse te zijn, neem omwegen door heel Hasselt...

    dinsdagmiddag kwart na 12... het is zo ver! ik kan niet meer terug, ik wil niet meer terug...
    hendrik zet zich relaxed zeer in de wachtzaal en ik wordt mee naar achter genomen...
    ik waarschuw hem dat ik wel wat zenuwen heb...
    1 minuut later is het écht zo ver! hier heb ik zo lang naar uitgekeken, van gedroomd, ik durf het!
    op de laatste moment denk ik: neee, ik durf niet!
    anderhalve seconde later... het is gedaan, het is voorbij, ik ben er vanaf.
    was ik hier zo zenuwachtig, zelfs bang, voor?
    wauw :D
    ik kan niet stoppen met lachen, zo blij ben ik.... ik loop naar buiten en roep naar hendrik: Hendrik, ik heb ze! ik heb eindelijk mijn tongpiercing!!


    nu zijn we 2 dagen verder, 48 uur om precies te zijn... geen seconde pijn gehad, veel ijsjes en yoghurt...
    nog geen spijt, in tegendeel, héél fier op mezelf :D
    danku voor de steun Hendrik!

    12-06-2008 om 13:00 geschreven door Nabor  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
    17-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nachtmerrie
    een vrouw haar grootste nachtmerrie... nee, niet dat haar man vreemdgaat, en ook niet dat ze met de auto in panne staat, zelfs niet dat net dat kleedje uitverkocht is in haar maat... nee, een vrouw haar grootste nachtmerrie is dieten. zo vaak geprobeerd, zo vaak gefaald, niet begrepen door haar man (waarom wou je ook weer afvallen, voor mij ben je perfect = een excuus zodat hij zelf ook kan uitzetten).

    meer dan anders denkt de vrouw dan aan heerlijke chocolade, in alle mogelijke vormen: pralines, chocomousse, warme chocolademelk, chocola met vulling, marsepein met chocola rond, paaseitjes, mars en twix, chocopasta, cornflakes van chocoladevlokken,...
    verder kwijnt de vrouw weg bij het gedacht aan heerlijke dessertjes zoals taart met crème au beurre, crème brulée, tiramissu, cake, ijs (mmmmm ijs), ...

    nog erger zijn de gedachten aan al die dingen die men als lekker promoot maar die eigenlijk bedoeld zijn om de tuin te vullen: sla, tomaten, wortelen, veel water, nog meer water en water tot het haar oren uitkomt. ja, deze zijn nog erger, gedachten aan overheerlijke lekkernijen geven de vrouw nog hoop, een droom. Denken aan deze weegbare, vers verkochte producten zorgen voor een vervroegde midlifecrisis met bijhorende vapeurs.

    bewegen is leuk, sporten gezond. je hoort het overal vandaag. lovehandles waren vroeger schattig, een man wou 'een pak hebben' aan zijn vrouw. nu is het modebeeld: gezond dus mager.
    sporten is ook echt leuk, behalve als het moet. dan wordt de vrouw kribbig, en weigert ze uit haar zetel te komen (er is immers altijd wel iets op tv)

    gevolg van dieten? mannen worden gek van het gedoe van hun vrouw, en maken aldoor ruzie (om onbennullige dingen, maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening en wat deed die ook weer ter zake?)  de vrouw valt af, geraakt gemotiveert en valt nog meer af. tot ze het niet meer kan en weer in de chocolade duikt, waarna alles weer opnieuw begint.

    en ja hoor, ook ik ben op en top vrouw en ook ik waag me eraan...
    niet dat ik te dik ben, ik ben gewoon een paar (nee ik zeg niet hoeveel) kilootjes (ja, tjes) bijgekomen en die heb ik er graag terug af.
    volgende week verjaar ik dus ik begin op 28 april, kwestie van nog een beetje te kunnen genieten van het feit dat ik 21 word!

    dus, wens me succes, en vooral... als ik de volgende weken kribbig ben, roep dan niet weer allom 'het zal wel weer de tijd van de maand zijn', nee mannen, het is de tijd van het jaar: lente! weg met het wintervet! leve de zomer!

    17-04-2008 om 18:50 geschreven door Nabor  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (12 Stemmen)
    18-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jake the Snake
    Als je me vorige week zou gevraagd hebben of ik ergens fan van was, zou ik geantwoord hebben dat ik veel dingen goed vind maar om echt fan te zijn... Maar vandaag zal ik volmondig antwoorden: Jake the Snake.

    Hij is een ex-college van mij en in het dagelijkse leven mag je hem Raf noemen. Hij heeft zich toegelegd op het zingen van country en vooral op het stoeffen hierover. Na een bezoekje in de Double D ranch kwam ik erachter dat hij daar zou optreden.

    De bewuste avond waren we vroeg daar en we zagen hem zitten. Zijn witte hoed, slangenleren boots en verblindende belt waren een wereld van verschil met de gamma-outfit die ik gewoon was. Hij was verbaasd maar vooral heel blij ons te zien.
    Bij de soundcheck was het al duidelijk dat hij een stem had die ik nog nooit gehoord heb. Bij zijn eerste nummer viel ik flauw en na een hele set kon je mij zowat afvoeren! Die stem, die houding. Een podiumbeest met een gouden stemgeluid.

    Ik ben naar huis gegaan met foto, cd, handtekening en een kus van mijn nieuwe grote idool. Dat ik dit niet eerder wist van mijn Rafke!




    Proficiat, Jake! You stole my heart!

    meer info: www.jakethesnake.be

    18-03-2008 om 14:18 geschreven door Nabor  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    05-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.winkelen
    Hoe eenvoudig winkelen is? Je maakt een lijstje, gaat naar de winkel, kiest alles uit, betaalt, en komt terug...

    Hoe winkelen echt werkt?

    Je ontdekt dat je zonder eieren zit en er écht wel nodig hebt, dus je vertrekt naar de winkel. Als je net op je fiets zit begint het te regenen en wanneer je wat sneller trapt word je bijna van de weg gemaait door een snelheidsduivel.
    Kom je dan eindelijk aan en je gaat de winkel binnen, gaat het alarm meteen af. Aan de kassa doen ze teken dat ze het gezien hebben en dat je gewoon mag binnenkomen hoor!
    Je ziet een rek met een groot bord: ALLES -70%... je stormt er op af en zoekt een hoop spullen bij elkaar. Je vind hier en daar nog wat leuke dingen en je begeeft je naar de ellenlange rij aan de kassa. Omdat je zo ongeduldig bent van het lange wachten vergeet je je klantenkaart en bij het haastige vertrek thuis, ben je een draagtas vergeten. Dan maar zo, want 10 cent is 10 cent eh!
    Je maakt de kassierster nog even duidelijk dat jij het net was die het alarm deed afgaan en dat je denkt dat het weer gaat gebeuren. 'Ga maar door' is het antwoord. En ja, wieeeeeuwiiiiieeeeuw daar gaat hij weer. Je doet teken en ze vragen je te wachten. Er staat een rij tot halfweg de winkel maar de mevrouw vraagt vriendelijk of je even je tas en jas wil geven. Dan steekt ze een uitleg af over make-up en beveiliging in nieuwe kleren. Of je broek nog nieuw is, of je schoenen of... Neeee, je hebt het allemaal al lang. En toch, beweert zij, ligt het aan je broek. Na toestemming te hebben gevraagd aan de andere kassierster, is het goed genoeg geweest en mag je door. Ondertussen zijn we een half uur en 1000 beschamende blikken van oude vrouwtjes later...

    Dan spring je met alle spullen onhandig op je fiets, nog één hand over om te sturen. Enkele liters regen later kom je thuis... zonder eieren!

    05-03-2008 om 20:05 geschreven door Nabor  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (8 Stemmen)
    25-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de afvalrace voor kinesist
    de hogeschool, zo anders dan ik dacht

    Persoonlijker
    Sommige leerkrachten kennen wél je naam. Of dat positief is weet ik niet, ze hebben de neiging je arrogant te vinden...
    Anderen denken te weten wie je bent of doen alsof. Nog anderen geven grif toe dat je niet belangrijk genoeg bent.

    Kleiner
    De verhalen over gangen vol kluisjes, grote onthaalruimtes en parkeerplaats zijn mythes. Als er al kluisjes zijn, zijn die ergens tegen een muur gedrukt, kwestie van uit de weg te staan. Grote ruimtes heb ik nog niet gezien en om op de parking te geraken moet je voorbij de waakhond die zichzelf  'secretariaat' noemt sluipen. Weinig kans op slagen met een slagboom.

    Afvalrace
    Bijna elke keer wanneer de namen opgevraagd worden klinkt bij de vraag 'Waar is X' het grinnikende antwoord 'Ook gestopt'...  Grinnikend ja, na 5 stoppers in eenzelfde groep, ben je niet meer verbaasd. Wij niet, de leerkracht trekt meestal een gezicht van pure verbazing, zo overdreven dat de stiekeme glimlach bijna zichtbaar is.

    Organisatie?
     Opgestaan met alle tegenzin die daarbij hoort, gehaast omdat de bus in de verte al te zien was, op de trein gesprongen en het laatste stukje gesprint om op tijd in de les te zijn. En dan.. Hoe vaak staat een eenzame leerling verbaasd naar het bericht te kijken dat de les niet doorgaat?
    Een 6-weken systeem veranderd opeens in eentje van 12 weken waarna het leidinggevend personeel verbaasd is dat de punten niet denderend zijn. Wij persoonlijk, hadden niet verwacht dat we de anatomie van het hele lichaam 12 weken zouden kunnen onthouden... Wat is leerlingenparticipatie ook weer?
    Wanneer het goed gaat: Na 6 weken, blok gedaan, examen gedaan... Een week later hangt de uitslag omhoog in wat 'de koepel' wordt genoemd. Leerlingen verdringen elkaar, je ziet lachende en droeve gezichten. Over het algemeen valt alles goed mee... Thuis ga je vertellen hoe blij je bent met nét een voldoende voor een moeilijk vak. Maandag kom je op school, algemene paniek 'moet je kijken! op het bord! de punten zijn aangepast!' Met een bang hartje wandel je naar 'het bord', elke stap dichter is een hartslagverhoging van 10%, je hoopt op meer maar maakt je geen illusies. Je zoekt je nummer op en je mond valt open als je een 9/20 ziet staan... Hoe kunnen ze? Wel, zomaar kunnen ze het... zonder excuses, zonder uitleg kunnen ze dat... Zij, ze kunnen alles.

    En dan is er nog het fenomeen Bookshop... Bedoelt om leerlingen dichter bij de aankoop van hun schoolboeken te brengen. Dit gegeven is fantastisch, ware het niet dat er nog iets tussenstond... Iets hangend in zijn ligamenten, met geen besef van tijd (de enige tijd die hij kent is lunchtijd die hem, ocharme, nu zelfs is afgenomen), wat eerst voor humor zorgde maar dat al vlug wist om te zetten in ergering... 'Het bericht: uw blokboek is nu beschikbaar in de Bookshop' wordt meestal niet onthaald met spontaan applaus. Een golf van angst gaat door de zaal. Iedereen is bang, bang van dat 'iets'... Bekend onder de naam: Brutus, gemiddelde snelheid : een halve persoon per uur, met mogelijke variatie van enkele pagina's... Geraak je eenmaal gewend aan Brutus' werktempo (als je het werken kunt noemen), dan erger je je aan boeken die niet aanwezig zijn en andere futiliteiten...

    Er is nog zoveel meer, dat me met verstomming slaat... Maar we moeten er door... Wanneer men enkele weken voor aanvang een studie van 4 jaar verlengt met een jaar, dan weet je wat je te wachten staat. Als je dan nog begint, moet je niet te veel verwachten...

    Gelukkig hebben we elkaar nog, tenminste... als wij ook niet afvallen...


    ps: al bij al vind ik het best fijn op school hoor ;)

    25-02-2008 om 18:40 geschreven door Nabor  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (31 Stemmen)


    Foto




    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Hoihoi! Welkom en veel leesplezier!!! Laat je even iets achter in mijn gastenboek? ;) Je kan me ook bezoeken op www.ever
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    bigietie1951
    www.bloggen.be/bigieti
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    brunostuinagenda
    www.bloggen.be/brunost
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    aantwaarrepe
    www.bloggen.be/aantwaa
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cullinair
    www.bloggen.be/cullina
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    wskstapperke
    www.bloggen.be/wskstap

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs