Hugh Jackman en zijn boksende robot hadden dit weekend geen zware wedstrijd: met een matige opbrengst van 27,3 miljoen dollar bereikte Real Steel de eerste positie in de Amerikaanse bioscoop top tien. The Ides of March, het politieke drama van en met George Clooney, was met 10,4 miljoen goed voor een tweede plaats.
De familiefilm Dolphin Tale en het sportdrama Moneyball met Brad Pitt zakten respectievelijk naar de derde en vierde plaats. Slechter verging het The Lion King3D, die vier plaatsen moest inleveren en uitkwam op nummer zeven.
Steven Soderberghs virus-thriller Contagion en de misdaadfilm Killer Elite hebben de top tien verlaten.
Top tien VS periode 7 t/m 9 oktober 2011 1. Real Steel 2. The Ides of March 3. Dolphin Tale 4. Moneyball 5. 50/50 6. Courageous 7. The Lion King 8. Dream House 9. What's your number 10. Abduction
Interview met Rowan Atkinson n.a.v. de komende release van Johnny English Reborn.
De 56-jarige Rowan Atkinson werd een wereldwijd fenomeen met Mr. Bean. Onlosmakelijk is de acteur verbonden met de rol van excentrieke, licht gestoorde Brit, maar daarnaast speelde hij tal van andere personages. Een van die creaties ontstond in de jaren negentig, toen hij in commercials voor een creditcardbedrijf een stuntelende geheim agent speelde. Pas jaren later, in 2003, kreeg Johnny English zijn eigen film. Na een aantal bijrollen en een tweede Bean-film, is Atkinson nu opnieuw in de bioscoop te zien als incapabele MI7-agent. Een gesprek met de acteur over Johnny English Reborn:
Heeft u veel voor de film moeten trainen? Rowan Atkinson: Ja, meer dan normaal. Ik heb moeten oefenen en ik heb wat gevechtstraining gehad. Ik vond het soms wel een beetje saai, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, zodat ik veel dingen zelf kon doen.
U bedoelt de stunts? Rowan Atkinson: Ja, de meeste heb ik zelf gedaan. Ik ben alleen niet erg goed met hoogtes, maar voor de rest ging het wel. Ik ben nooit echt atletisch geweest, maar wel aardig lenig. Ik wil niet be- weren dat ik goed ben in stunts, maar ik vond mezelf goed genoeg.
Traint u ook uw gezichtsuitdrukkingen? Rowan Atkinson: Nee, dat doe ik nooit. Ik herinner me dat ik mijn gezicht ontdekte toen ik twintig was, maar sindsdien heb ik er nooit verder mee geoefend. Ik ben altijd wel een beetje verrast als ik die vraag hoor, of ik mijn gezichtsspieren train voor de spiegel of iets dergelijks. Dat heb ik nooit echt gedaan. Je oefent af en toe wel bepaalde bewegingen, maar met gezichtsuitdrukkingen werkt dat anders. Ik eis als het ware wat mijn gezichtsspieren moeten doen en ga er vanuit dat mijn ge- zicht ook doet wat ik denk. En over het algemeen pakt het ook uit zoals ik bedoelde.
Improviseert u veel op de set? Rowan Atkinson: Nee, wel tijdens het schrijven. Dan zitten we samen, iedereen roept wat ideeën en dat wordt dan opgeschreven. Soms sta ik dan op om bepaalde dingen voor te doen, zodat we een idee krijgen hoe het eruit ziet. Maar op de dag van het draaien zelf is er geen improvisatie meer.
Waarom wilde u een vervolg maken op Johnny English? Rowan Atkinson: Een logische reden was dat Universal er wel geld in zag. Ten tweede kreeg ik de kans om iets nieuws te doen, of iets beters. Het personage is niet zo maar ontstaan, het is gecreëerd in een lange periode, waarin je zelf ook steeds meer ontdekt. Ik zag het wel zitten om Johnny English geloofwaardiger te maken, en hem eigenlijk meer een verhaal te geven. Om hem in verschillende situaties te zetten en daardoor voor een groter inlevingsvermogen te zorgen. Ik vind dat dat wel heeft gewerkt, je wil dat hij slaagt, nog meer dan in de eerste film. Het leuke aan dit personage is dat hij best goed is, geen complete gek, hij is alleen niet zo goed als hij zelf denkt. Hij is iets te zelfverzekerd. Zon tekortkoming is een vruchtbare bodem voor komedie. Met dit tweede deel hebben we een wat geloofwaardigere plot willen maken. We zien de film graag meer als een komediethriller dan een spionageparodie. Dat is wel lastiger, omdat je het goed moet uitbalanceren, maar je kunt meer uit het personage halen.
Heeft u er ooit aan gedacht om een meer serieuze of dramatische rol te spelen? Rowan Atkinson: Ik denk dat de dingen die je nodig hebt om een komische rol te spelen, in principe dezelfde moeten zijn als voor een serieus personage. Ik denk dat het probleem zit in de vraag of het publiek het wel accepteert. Ik draag duidelijk wat met me mee, voornamelijk door Mr. Bean. Ik denk dat het heel erg afhangt van hoe en wanneer je het doet.
Maar zou u het willen? Rowan Atkinson: Ik zou het graag doen, maar het is geen ambitie. Ik heb het niet nodig. Sommige mensen hebben dat wel, maar ik ben erg blij met wat ik nu doe.
U bent ook werkzaam als producent. Zijn er dingen die u achteraf graag anders had willen zien? Rowan Atkinson: Ja, vrij veel eigenlijk. Het kan best lastig zijn als je niet alle tijd hebt. Als je niet genoeg tijd overlaat tussen de montage en de release, dan kun je het niet echt goed laten bezinken. Je kunt wel testpublieken gebruiken tijdens de montage, maar ook daarna besef je nog dat er dingen beter hadden gekund. De lengte van een shot, of een andere take; veel kleine dinge- tjes.
Het klinkt alsof u best actief bent gedurende het hele creatieproces, zou u niet ooit zelf eens willen regisseren? Rowan Atkinson: Ik denk niet dat ik ooit mezelf zou willen regisseren, maar ik heb wel een lichte interesse in anderen regisseren. Vooral met mijn eigen films ben ik blij dat ik de regie aan iemand anders kan overlaten, het lijkt me niet prettig om de baas te zijn over mijn eigen performance. Maar ik denk wel dat ik een oog voor regisseren heb, ik denk dat ik wel weet hoe het werkt. Toch is het zoals bij de serieuzere rollen: het is nooit echt een ambitie geweest. Bovendien is het grootste probleem als regisseur dat je met acteurs moet omgaan, dat lijkt me niet bepaald leuk.
Kunnen regisseurs makkelijk met u overweg? Rowan Atkinson: Ik denk dat ik redelijk te regisseren ben, maar wel doodvermoeiend. Ik ben nooit tevreden, dat moet af en toe heel frustrerend zijn. Ik denk dat ik als persoon aangenaam genoeg ben, maar als acteur wat veeleisend kan zijn. Ik ben er niet trots op, maar zo is het.
Wie is de baas? Rowan Atkinson: (denkt even na) Het is een gedeelde verantwoordelijkheid tussen mij en de regisseur, zo zou ik het beschrijven.
Wat voor publiek had u bij het maken van de film in gedachten? Rowan Atkinson: We hebben niet echt onderzoek gedaan naar wie het wel of niet leuk vindt. Ik heb niet echt een bepaald publiek in mijn hoofd als ik dingen schrijf, misschien dat ik me soms een keer afvraag of een elfjarige een bepaald woord begrijpt. Het belangrijkste bij kome- die is om te maken wat jou zelf aan het lachen maakt.
Kunt u zelf nog van alle grappen genieten? Rowan Atkinson: Vooral tijdens het schrijven kunnen we er allemaal om lachen en er echt plezier mee hebben. Het is leuk om ermee te experimenteren en te zeggen of doen wat er in je opkomt. Maar tijdens het draaien is het niet leuk of grappig, er wordt dan maar erg weinig ge- lachen. Dan gaat het er om dat je zorgt dat het aankomt bij je publiek, en dat is gewoon hard werken.
'Johnny English Reborn' speelt vanaf 12 oktober 2011 in de Belgische bioscoopzalen.
Inhoud: Rowan Atkinson speelt in de komische spionagethriller Johnny English Reborn opnieuw de rol van de toevallige geheim agent die niet bang is voor gevaar. In zijn nieuwste avontuur moet de ongewone geheim agent van de Britse geheime dienst voorkomen dat een bende internationale moordenaars een wereldleider liquideert en zo wereldwijd chaos veroorzaakt.
Zondag wordt de langverwachte film 'My Week with Marilyn' voorgesteld op het 49ste filmfestival van New York. De trailer belooft alvast een geslaagde transformatie van actrice Michelle Williams tot het blonde fifties-icoon.
My Week with Marilyn vertelt het verhaal van een jongeman(Colin Clark) die tijdens de zomer van 1956 als assistent aan de slag gaat op de filmset van The Prince and the Showgirl in Londen en daar de ster van de film, Marilyn Monroe, ontmoet. Wanneer haar nieuwe echtgenoot Arthur Miller de filmset in Londen verlaat, bezorgt Clark haar een week van plezier.
De film is gebaseerd op een 'ontbrekend' deel van het dagboek 'The Prince, the Showgirl and Me' dat de Britse televisiemaker zelf publiceerde in 1995. Dat deel, 'My Week with Marilyn', werd pas in 2000 gepubliceerd, twee jaar voor de dood van Clark.
In de film is de rol van Marilyn Monroe voor Michelle Williams. De cast bestaat verder uit Eddie Redmayne(als Colin Clark), Kenneth Branagh(Sir Laurence Olivier), Judi Dench (Dame Sybil Thorndike), Dominic Cooper(Milton Greene) en Emma Watson(Lucy).
'My Week with Marilyn' draait vanaf 4 november 2011 in de Amerikaanse zalen. Vanaf wanneer de film bij ons in de biscopen te zien is, is nog onbekend.
Nieuwe internationale trailer 'The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn'.
Paramount Pictures heeft nog een internationale trailer vrijgegeven van 'The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn, de aankomende Kuifje-film van regisseur Steven Spielberg en producent Peter Jackson.
The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn volgt Kuifje(rol van Jamie Bell) tijdens zijn zoektocht naar het geheim van het mysterieuze schip Unicorn. Daarin wordt hij natuurlijk bijge- staan door Kapitein Haddock(rol van Andy Serkis). Verder worden de rollen van Jansen en Janssen gespeeld door Simon Pegg en Nick Frost.
In de hierondervermelde trailer zien we enkele actiescènes en krijgen we meer te zien van de mo- tion capture techniek dewelke men heeft toegepast voor het maken van de film.
Deze animatiefilm draait vanaf 26 oktober in de
bioscopen.
Halle Berry gaat een telefoniste van een alarmlijn spelen in de film 'The Hive'. Dat zegt regisseur Joel Schumacher tegen de Amerikaanse filmsite Coming Soon.
Haar personage herkent tijdens een gesprek met een meisje in nood de stem van een moordenaar uit haar eigen verleden. Daarop onderneemt ze actie.
Halle Berry
Hoewel de 45-jarige Berry nog niet heeft getekend, is Schumacher ervan overtuigd dat ze ja zegt. Het enige waar hij nog niet zeker van is, is de titel. Een horrorfilm over mieren uit 2008 heeft dezelfde titel en de regisseur zegt dat hij daar jeuk van krijgt.
Het scenario van 'The Hive' is van Richard D'Ovidio. Hij schreef eerder de actiekomedie Exit Wounds met Steven Seagal en de horrorfilm Thir13en Ghosts.
Schumachers volgende film is de misdaadthriller Trespass, met Nicolas Cage en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Zij spelen een echtpaar dat in hun huis wordt gekidnapt en losgeld moet be- talen. Langzaamaan komt echter aan het licht dat ze niet helemaal eerlijk tegen elkaar zijn ge- weest.
Scène uit 'Trespass
Trespass speelt vanaf 14 oktober 2011 in de Amerikaanse zalen. Vanaf wanneer de film bij ons tezien is, is nog niet bekend.
Kurt Russell gaat een sadistische slaventrainer spelen in Django Unchained van Quentin Tarantino.
De 60-jarige acteur is in gesprek om de rol van Kevin Costner over te nemen, schrijft de Ameri- kaanse filmsite The Wrap. Costner moest de film laten schieten in verband met andere verplicht- ingen.
Kurt Russell en Quentin Tarantino
Django Unchained gaat over de slaaf Django, gespeeld door Jamie Foxx, die wordt gekocht door slaven-drijver Candie, een rol van Leonardo DiCaprio. De slaven moeten vechten tot de dood erop volgt. Russell speelt Ace Woody, een woeste slaventrainer. Django weet de dans te ontspringen met de hulp van een premiejager gespeeld door Christoph Waltz. Samen proberen ze ook zijn vriendin te bevrijden.
De opnamen van Django Unchained beginnen in november. Het wordt de tweede keer dat Russell samenwerkt met Tarantino. Russell speelde in 2007 in de actiefilm Death Proof.
Regisseur John Madden over zijn nieuwste thriller 'The Debt'.
De thriller The Debt was oorspronkelijk een project van Stardust-regisseur en voormalig Guy Ritchie-producer Matthew Vaughn. Hij zag brood in een uitgebreide remake van de Israëlische no-budget-film 'Ha-Hov'. Maar Vaughn was ook volop bezig met het scenario en de voorbereidingen van 'Kick-Ass' en gaf het project door aan John Madden, vooral bekend als regisseur van 'Shakespeare in Love'. Het mag een enigszins vreemde keuze lijken, maar toch heeft Madden ervaring met het thriller- genre. Zo blikte hij afleveringen in van 'Inspector Morse' en 'Prime Suspect', en regisseerde hij de Elmore Leonard-verfilming 'Killshot'.
'The Debt' springt constant van 1966 naar 1997 en terug. Het jaren 60-narratief vertelt over drie Mossad-agenten die de opdracht krijgen om een beruchte nazidokter op te sporen, te kidnappen en voor het (Israëlische) gerecht te brengen. Maar niet loopt zoals gepland. Meer dan 30 jaar la- ter hebben de drie agenten hun oude fouten nog steeds niet gecorrigeerd. Agente Rachel(rol van Helen Mirren) is echter vastbesloten om het één en ander goed te maken.
Regisseur John Madden
Is 'The Debt' volgens u een Hollywoodfilm? John Madden: Dan moet je Hollywood wel eerst definiëren. De film werd geproduceerd door Miramax. Die naam staat nog steeds voor een Hollywood-afdeling die een reputatie heeft van moeilijkere film te lanceren. Tegelijk wilden ze toch ook op veilig spelen en in de eerste plaats 'de thriller' brengen. Ze wilden vooral genrefilms. Maar de mensen van Miramax waren niet dom en luisteren wel naar mijn argumenten. Ik heb de film een ietsje andere richting uitgestuurd dan Matthew zou gedaan hebben. Ik zeg niet dat Matthew de belangrijke thema's zou genegeerd hebben. Maar ik bleef er bij de studiomensen constant op hameren wat ik wilde bereiken: 'Dit is een buitenkans om opnieuw een grote film zoals in de jaren '60 en '70 te maken'. Toen was drama nog geen scheldwoord, en kon je drama mixen met een genre. 'The spy who came in from the cold' is het evidente voorbeeld uit de jaren '60. Maar ik dacht ook aan 'Three days of the condor' en 'The Parallax View' uit de jaren '70. Dat zijn allemaal intelligente thrillers met een psychologische, politieke en emotionele dimensie én met een aangrijpend verhaal. De structuur van 'The Debt' geeft je de kans om zo'n film te maken.
Toen verdween Miramax echter(omdat moederbedrijf Disney een einde maakte aan haar dochter- bedrijf en viel de film in de handen van Disney zelf, een studio die je niet meteen met thrillers associeert. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de Disney-mensen bereid waren om de film te steunen, waardoor 'The Debt' toch de meest brede release krijgt van alle films die ik ooit gemaakt heb. Het is een film die een bepaald publiek kan meekrijgen. Hij is daar aangrijpend en spannend genoeg voor, denk ik.
Sam Worthington in 'The Debt'
Vreest u kritiek vanuit de Mossad of het Zionisme? John Madden: Ik ben in ieder geval voorbereid voor reacties vanuit die richting.(lacht). Maar ja, je zit nu eenmaal op hetzelfde terrein als dat van de boeken en verfilmingen van John Le Carré. Ook deze film handelt over de emotionele, psychologische en morele prijs die de mensen die in de spionage-business zitten moeten betalen. Dat is het hoofdthema, en ik ga me niet verontschuldigen voor wat de prent zegt of niet zegt over Israël. De film wil in ieder geval geen bepaalde politieke richting aanhangen.
Maar Tom Wilkinson symboliseert toch zeer duidelijk een bepaalde politieke richting in Israël, neen? John Madden: Het is de taak van een film om het standpunt van alle personages ernstig te nemen. De woorden van Tom zijn heel provocerend wanneer hij zegt: "De waarheid is een luxe die sommi- genonder ons zich niet kunnen permitteren. Er zijn dingen die belangrijker zijn: onze kinderen, onze toekomst,en ons land." Dat zijn heel passionele woorden van die man. Maar die uitspraken moet je afwegen tegenover andere belangrijke uitspraken van een ander personage. Wanneer Tom die woorden uitspreekt, is dat tegen een vrouw die haar kind wil beschermen tegen de leugens die ze zelf geschapen heeft. Enfin, ik heb tot nu toe slechts één persoon voor mij gehad die me hoofdpijn bezorgde. (lacht) Ze vond het een schande wat ik allemaal over Israël durfde te vertellen. Ach, je moet voorbereid zijn op zo'n reactie. Maar nogmaals, de film is niet politiek met een P. Daar gaat 'The Debt' niet over, hij gaat wel over moraliteit.
Marton Csokas, Sam Worthington en Jessica Chastain in 'The Debt'
'The Debt' is naast de jacht op een nazi ook nog het verhaal over een onmogelijke liefde. Dat thema lijkt terug te keren in veel van uw films. Denk maar aan 'Shakespeare in Love', 'Mrs Brown' en 'Captain Corelli's Mandolin'. John Madden: De verliefde vrouw in het epicentrum is een thema dat me inderdaad na aan het hart ligt.Maar in 'The Debt' is het liefdesverhaal niet bewust gecreëerd. Het ontstond uit het materiaal dat we in handen kregen. Het is nooit de reden geweest waarom ik de film heb willen doen. Ik was voor- al geïnteresseerd in de techniek en het intellectuele van het maken van een thriller. Thrillers vragen vakbekwaamheid en discipline in het vertellen van een verhaal. En als je er dan mooi in slaagt om mensen in spanning te brengen, dan beleef ik daar als filmmaker veel plezier aan.
Mag ik kritiek uiten? Ik vond dat de oudere mannelijke acteurs qua uiterlijk nogal verschil- den van de jongere John Madden: Sommige mensen zeggen het tegengestelde van wat jij zegt. Ze vinden juist dat jong en oud goed bij mekaar passen. Ik denk dat Sam Worthington en Ciaran Hinds misschien het minst op mekaar gelijken. Maar Martons Csokas en Tom Wilkinson zijn volgens mij "a good match". Enfin, het is een heel subjectief iets, denk ik.
Marton Csokas in 'The Debt'
Uw vorige film Killshot met Mickey Rourke raakte moeilijk in de zalen en werd geen hit. Beschadigt zo'n film uw carrière? John Madden: Men zegt altijd: je bent maar zo goed als je laatste film. Ik kan niet zeggen dat zo'n project je geen schampschot geeft. Ik heb altijd willen zeggen: mijn laatste film komt straks. Maar ik vind dat ik vooral moet zeggen: mijn laatste film komt nooit.
Het historische misdaaddrama De Bende van Oss is gebaseerd op waargebeurde feiten en vertelt het verhaal van Johanna van Heesch(rol van Sylvia Hoeks). De jonge en levenslustige Johanna is via haar man Ties(rol van Matthias Schoenaerts) verzeild geraakt in de Ossche bende, die bijna dagelijks samenkomt in haar café. Onder leiding van de machtige Wim de Kuiper (Marcel Musters) zorgt de bende voor een golf van misdaad en moord die heel Nederland jarenlang in zijn greep houdt. Johanna wil breken met de mis- daad die haar omringt, ze krijgt hulp uit onverwachte hoek van corrupte verzekeringsagent Harry(rol van Frank Lammers). Maar hoe harder ze probeert los te komen van Oss, hoe verder ze wegzakt in oplichting, prostitutie en zelfs moord
Oss is al jarenlang in de greep van een bende wanneer de marechaussee wordt gestuurd om voor eens en altijd met het tuig af te rekenen. Door hun komst in de industriestad lijkt de situatie te es- caleren. De wachtmeester van de marechaussee(rol van Daan Schuurmans) is echter vastbesloten de bende op te rollen en komt zodoende ook steeds dichterbij Johanna, die als een vlieg gevangen lijkt in het criminele web. Lukt het haar om op rigoureuze wijze te breken met haar oude leven? De Bende van Oss is een verhaal over goed en fout, over macht en machteloosheid en over liefde en verraad.
Regie:André van Duren
Cast:Sylvia Hoeks, Marcel Musters, Frank Lammers, Daan Schuurmans, Benja Bruijning Theo Maassen, Matthias Schoenaerts, Pierre Bokma, Maria Kraakman, Juul Vrijdag, Bert Geurkink, Jaap Spijkers
Genre:Historisch misdaaddrama
Release:De Bende van Oss van regisseur André van Duren opende op woensdag 21 septem- ber de 31ste editie van het Nederlands Film Festival, en is sinds woensdag 28 september te zien in deBelgische bioscopen. De film, met in de hoofdrollen Sylvia Hoeks, Marcel Musters en Frank Lammers is geproduceerd door Matthijs van Heijningen en Guurtje Buddenberg (Sigma Pictures).
Voorstelling van hoofdpersonages:
Sylvia Hoeks Johanna van Heesch, cafébazin Johanna werkt aan de lopende band, verdient bij met een illegaal café en met betaalde liefde. Ze is 25 jaar, knap, gevoelig, trots en intelligent. Ze is getrouwd met Ties die in de gevangenis zit.(Sylvia Hoeks speelde in o.a. De Storm), Duska, Vuurzee, Bloedverwanten , en Tirza)
Marcel Musters Wim de Kuiper, bendeleider Wim de Kuiper is de leider van de Bende van Oss, 52 jaar. Een dictator die macht, zelfoverschatting en liefdadigheid combineert met lompheid en killersinstinct.(Marcel Musters speelde in o.a.: Gooi- sche Vrouwen, Dik Trom, De Troon, Vuurzee, Kicks, Hertenkamp en bij zijn eigen Theatergezel- schap Mug met de Gouden Tand).
Frank Lammers Harry den Brock, verzekeringsagent en consiglière Harry den Brock is een verzekeringsagent, 34 jaar. Charmante rappe prater uit de middenklasse met een goede opleiding, die aangetrokken wordt door de spanning van de misdaad. Hij is de con- sigliere van de Bende en is verliefd op Johanna.(Frank Lammers speelde in o.a.: Nachtrit, Wilde Mossels, De Enclave, De Dominee).
Daan Schuurmans Henk Roelofse, wachtmeester van de marechaussee Henk Roelofse is wachtmeester van de marechaussee, 35 jaar. Ambitieus, rechtlijnig, gezagsge- trouw. Wanneer blijkt dat macht sterker is dan ethiek maakt hij een rigoureuze keuze. (Daan Schuur- mans is bij ons vooral bekend van zijn rol in de tv-reeks Westenwind)
Verder zien we in de bende van Oss ook Matthias Schoenaerts, dit in de rol van Ties van Heesch, echtgenoot van Johanna. Ties is 30 jaar wanneer hij uit de gevangenis vrij komt. Hij is levensge- vaarlijk en agressief. Hij doet een wanhopige poging zijn leven te beteren.
Michael Brandt en Derek Haas werken aan het scenario voor Wanted 2. De twee schreven ook het scenario voor Wanteduit 2008 met Angelina Jolie in de hoofdrol.
Filmstudio Universal werkt nu aan een vervolg. "Wanted 2 gaat verder waar het eerste deel is opgehouden", vertelde Haas aan de Amerikaanse filmsite The Wrap.
Scène uit 'Wanted'
In Wanted ontdekt kantoorslaaf Wesley, gespeeld door James McAvoy, dat zijn vader een huur- moordenaar was voor een geheim genootschap. De jongeman blijkt zelf ook talentvol schutter en het genootschap wil hem er graag bij hebben.
Hoewel Jolie in Wanted door haar hoofd wordt geschoten, wordt gespeculeerd over een rentree van haar rol. Of McAvoy en Morgan Freeman terugkeren voor Wanted 2 is ook onbekend.
De actiefilm onder regie van Timur Bekmambetov was een groot financieel succes en leverde wereld- wijd 314 miljoen dollar op. Wie het tweede deel gaat regisseren is nog onbekend.
Jackie Chan heeft veel rollen in zijn leven gespeeld. In zijn honderdste film '1911 Revolution' speelt hij een militair leider. De film gaat over de revolutie in China, waarbij de keizer door nationalisten van zijn troon wordt gestoten. Het is het begin van de republiek China.
Emma Stone over 'Crazy, Stupid Love' en het leven 'on the road'.
Nadat ze bekend werd als het meisje in de film 'Superbad', is 'Emma Stone de favoriete komische Hollywood leading lady. Sinds woensdag is Stone naast acteur Ryan Gosling te zien in de film 'Crazy, Stupid, Love'. De actrice blijft er nuchter onder en is niet bedorven door de roem.
Er is een overduidelijke reden waarom Emma Stone een van de meest gevraagde actrices is voor comedys, als de 22-jarige Stone de hotelkamer in New York binnenkomt in een smaragdgroene satijnen jurk. Enthousiast begroet de actrice de aanwezige journalisten met een uitbundig heeee! Haar charme is ontwapenend.
Al kijkend naar haar cv, waar steeds meer films bijkomen(van Superbad tot aan Zombieland), wordt duidelijk dat Stone op haar eenentwintigste al hoog op de voedselketen in Hollywood staat. Alleen al deze zomer promoot de actrice drie films: Friends with Benefits, Crazy, Stupid, Love en The Help, waar ze wederom de hoofdrol in speelt.
Stone's enthousiasme tijdens de opnames van Crazy, Stupid, Love is vrij indrukwekkend, gezien het feit dat de actrice de persdagen van haar laatste twee films in één keer deed. Het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ze genoeg airmiles heeft om een wereldrecord te be- halen.
Marisa Tomei, Julianne Moore, Steve Carell, Ryan Gosling en Emma Stone op de wereld- première van 'Crazy, Stupid, Love' te New-York.
Dit is de negende dag, vertelt de actrice terwijl ze de steden op haar vingers telt. Ik was eerst in Los Angeles, toen in Chicago, daarna in Boston en nu hier in New York. Dat was afgelopen week. Dan ga ik van Los Angeles naar San Diego en weer terug. Oh, en daarna ga ik nog naar Jackson, New York, Los Angeles en weer terug naar New York.
Hoewel het vele reizen de actrice niet lijkt te deren, zijn alle interviews wel vermoeiend. Ik hoor mezelf toch al niet zo graag praten, maar als ik continue hetzelfde riedeltje moet vertellen, ben ik het aan het einde van de dag wel zat, zegt Stone terwijl ze overdreven met haar ogen rolt. Dan vind je op een gegeven moment je eigen antwoorden stom klinken. Dat is gewoon mijn algehele ervaring. Ik doe nu ook gewoon alsof ik er niet ben, ik hallucineer een beetje.
Ryan Gosling en Emma Stone in 'Crazy, Stupid, Love'
Ondanks haar moeheid en groeiende bekendheid is Stone heerlijk gewoon gebleven. Iedereen die dit meemaakt weet dat het misschien niet voor altijd is. Je moet er voorzichtig mee omgaan en be- seffen dat het kan veranderen, analyseert de actrice. Wat belangrijk is, is dat je familie en vrien- den veel van je houden en grapjes met je maken. Dat ze je een beetje als een idioot laten voelen."
Voor verdere informatie over de film(oa. interview met acteur Ryan Gosling) kan u terecht op www.bloggen.be/moviefacts.
Inhoud: Zeven studenten vieren samen hun vakantie op een prachtig eiland in de baai van
Louisiana. Ze genieten van elkaar, de zon en het water. Wanneer één van de
vrienden aangevallen wordt door een haai, verandert hun vakantie in een ware
nachtmerrie. Het eiland is volledig omringd door kwaadaardige haaien en er lijkt
geen uitweg mogelijk. Terwijl ze levend van het eiland proberen af te komen,
blijken niet alleen de haaien het op hen gemunt te hebben.
Extra lange (nieuwe) trailer van 'The Girl with the Dragon Tattoo'
Enkele bioscoopbezoekers in Amerika werden vorige week al verrast met een lange trailer (8 minuten!) van 'The Girl with The Dragon Tattoo, de nieuwe film van regisseur David Fincher. Het is een verfilming van het succesvolle boek van Stieg Larsson met in de hoofd- rollen Daniel Craig en Rooney Mara.
Sony heeft een ingekorte versie van de trailer, die ongeveer twee keer langer is dan een standaard trailer, online gezet. De desbetreffende trailer kan u hieronder bekijken.
The Girl with the Dragon Tatoo draait vanaf 21 december 2011 in de Amerikaanse bioscopen. Vanaf wanneer de film bij ons in de bioscopen draait is nog niet geweten.
'Contagion', de nieuwe film van Steven Soderbergh(Traffic, Ocean's Eleven) is deze week in avant- première te zien in de Kinepolis-bioscopen(enkel 'savonds).
Het 3D fenomeen blijft de kassa's van de cinema's nog steeds spijzen... steeds meer films krijgen een 3D-makeover en nu is het de beurt aan... "The Lion King". De nieuwe versie van de Disney Studios is zo succesvol dat ze in de VS de top van de box-office heeft gehaald, en zo zelfs de nieuwe Steven Soderbergh-film 'Contagion' en Nicolas Winding Refn's 'Drive' voorbijgestoken heeft.
De cijfers liegen er niet om, momenteel haalt "The Lion King 3D" 29,3 miljoen dollar... en dat is nog lang niet het einde!
Justin Lin gaat Terminator 5 toch niet regisseren. De rechthebbende, Megan Ellison, wil dat de productie nog voor eind volgend jaar van start gaat.
Lin is dan echter nog bezig met een zesde deel in de Fast & Furious-reeks, dat hij niet kan uitstellen. Dat schrijft de Amerikaanse filmsite Deadline.
Justin Lin
Justin Lin werkte al enige tijd met Ellison en Arnold Schwarzenegger aan het scenario. Zonder zijn medewerking is het nog maar de vraag of Ellison al volgend jaar met een nieuwe film kan komen over de oorlog tussen de mensheid en de cyborgs.
De 38-jarige Lin maakte onder meer de actiefilms The Fast and the Furious: Tokyo Drift, Fast & Furious en Fast & Furious 5. De reeks is een van de lucratiefste ooit voor producent Universal, dat vaart wil maken met deel zes. Lin moest eerder om soortgelijke redenen be- danken voor de remake van Highlander.
Een van de redenen waarom Ellison graag vaart wil zetten achter Terminator 5 is dat de film- rechten in 2018 weer eigendom worden van James Cameron, die de eerste twee Terminator- films maakte. Ellison wil twee Terminator-films maken, dus de tijd begint te dringen.
Wanneer de opnames van Terminator 5 van start gaan, is nog onbekend.
Het najaar van de Vlaamse film is sterk begonnen met Hasta la Vista, een frisse, ontroerende en grappige roadmovie over drie gehandicapte vrienden die naar Spanje trekken om daar hun maag- delijkheid te verliezen in een luxebordeel. Een gesprek met regisseur Geoffrey Enthoven over de film:
Laten we eerst alle vooroordelen uit de weg ruimen: Hasta la Vista is géén zware miserie- film over gehandicapten.
Geoffrey Enthoven: Als ze me vragen waarover het gaat, zeg ik altijd: het is een film over drie jonge gasten die zot zijn van wijn en vrouwen. Ze willen naar Spanje om daar van bil te gaan, en ze zijn niet van plan zich te laten tegenhouden. Dat slaat aan, en dan pas zeg ik erbij dat die drie gasten een fysieke handicap hebben. Dat is de twist in de film, die het ook voor ons avontuurlijk maakte. De handicap van de personages is een manier om ogen te openen, om te tonen dat iede- reen de mogelijkheden heeft om te doen wat hij echt wil. Daar heb ik zelf veel uit geleerd, want ik ben van nature nogal een pessimist.
Ze trekken naar Spanje omdat ze gelezen hebben over een bordeel waar ook gehandicap- ten welkom zijn.
Geoffrey Enthoven: Dat vond ik een ontwapend idee. Ik zag daar onmiddellijk een film in: een busje gehandicapten die naar Spanje rijden om van de grond te gaan, ik vond dat een hilarisch beeld. En tegelijk is het niet verschillend van wat jongeren zonder fysieke beperking doen. Volgens mij trekken álle jongeren, ikzelf ook indertijd, naar Ibiza en de Canarische Eilanden met één doel: om te scoren. Voor gehandicapten is dat extra moeilijk, maar ik denk dat het voor niemand makkelijk is. Heel de media is oversekst, en jongeren krijgen een schuldgevoel: hoe komt het dat ik niet van de grond geraak? Ik ben goed gekleed, ik drink de juiste cocktails, ik geef genoeg rondjes, ik ga naar de juiste fuiven en discotheken... Waarom lukt het mij niet? Het is altijd dezelfde tien percent die wegkomt met one night stands, maar voor het overgrote deel van de jeugd gaat dat niet vanzelf. Het is gewoon niet gemakkelijk, en in die zin denk ik dat mijn film taboedoorbrekend is.
De hoofdrollen worden gespeeld door de fysiek gezonde acteurs Robrecht Vanden Thoren, Gilles De Schryver en Tom Audenaert. Hebben jullie niet overwogen om echte rolstoelpatiënten te casten?
Geoffrey Enthoven: We zijn anderhalf jaar met de casting bezig geweest, en eerst hebben we inderdaad een oproep gedaan naar acteurs met fysieke beperkingen.
Dan kwam je in het amateurcircuit terecht, veronderstel ik?
Geoffrey Enthoven: Ja, maar dat wil niets zeggen. Je kunt buiten het professionele circuit evengoed talent aantreffen. Maar we hebben daar geen geluk mee gehad. Misschien hebben we niet genoeg mensen bereikt, of het taboe was nog te groot? Het ligt ook niet voor de hand hé, want een gehandicapte acteur is per definitie van anderen afhankelijk.
Het maakt niet uit, want de drie acteurs spelen hun rol ronduit fantastisch. Hebben zij een zekere gêne moeten overwinnen om 'gehandicapt' te acteren?
Geoffrey Enthoven: Gêne zou ik het niet noemen. Het was eerder een uitdaging. Zeker voor Robrecht, die iemand speelt die volledig verlamd is. Als je zoiets niet goed brengt, kan dat je carrière als acteur breken. Hij heeft de lat heel hoog gelegd. Hij speelt met een volledig verkrampt lichaam, zodat hij als het ware vergroeid is met zijn rolstoel. Eigenlijk is hij een soort Wall-E. (lacht) Ja, de acteurs hebben het erg goed gedaan. Tijdens de repetities hebben ze ons zodanig geïnspireerd door hun manier van spelen dat we nog tot vlak voor de opnames aan het script hebben gesleuteld.
De film is vaak grappig. Was humor in deze context niet delicaat?
Geoffrey Enthoven: (denkt na) De realiteit is dat mensen met een fysieke beperking zelf heel veel grappen maken. Over hun handicap dan, niet over de persoon die erachter schuilt. En humor is in dit verhaal ook gewoon heel natuurlijk. De drie hoofdpersonages zijn hechte vrienden, en wat is er natuurlijker dan vrienden die elkaar plagen en de draak steken met elkaar?
Hasta La Vista! speelt sinds 14 september 2011 in de bioscopen.
Steve Carell geeft liefde niet op na 'Crazy, Stupid, Love'.
Uit pure wanhoop springt acteur Steve Carell in de film Crazy, Stupid, Love uit een rijdende auto wegens liefdesverdriet. In het echte leven lijkt de komiek echter behoorlijk romantisch te zijn.
Steve Carell: Ik zou de liefde als concept nooit opgeven. Het houdt de wereld draaiende.''
De romantische komedie Crazy, Stupid, Love draait om Cal, een man op middelbare leeftijd die al 25 jaar getrouwd is met zijn vrouw Emily(rol van Julianne Moore). Al direct in de eerste scène van de film wordt duidelijk dat Emily wil scheiden, want ze heeft een ander.
''Een nachtmerrie voor iede- reen in een huwelijk'', zegt Carell, zelf al 16 jaar getrouwd met zijn vrouw Nancy. "Ik heb er zelf nog nooit over gedacht om er mee te stoppen. Daarvoor is mijn huwelijk gewoon te leuk. We hebben heel veel lol samen." Gelukkig blijkt ook de film niet alleen maar drama.
Julianne Moore: We hebben veel gelachen. De film is heel verfrissend. Het verhaal is menselijk. Zo ben ik bijvoorbeeld dol op de scène waarin een collega van Cal op het nieuws van de scheiding zegt: Oh gelukkig, want ik hoorde je al huilen in de badkamer, en ik dacht dat het kanker was.
Steve Carell en Julianne Moore in 'Crazy, Stupid, Love'
Gosling speelt in de film de vrouwenversierder Jacob, die Cal ontmoet in een bar als hij zijn verdriet wegdrinkt. Volgens Jacob is Cal volledig zijn man-zijn verloren, en daar helpt hij hem dan ook een handje mee op weg.
Steve Carell: Ryan pikt in de film de ene na de andere vrouw op. Maar in het echte leven is hij juist extreem ongemakkelijk rondom vrouwen. Het is niet een man met versiertrucs. Natuurlijk, hij is heel charmant en vrouwen vallen op hem, maar hij is volledig uit zijn comfort zone gehaald door een vrouwenverslinder te spelen, zo vertelt Carell.
Emma Stone en Ryan Gosling in 'Crazy, Stupid, Love
Uit haar comfortzone raakte ook de tegenspeelster van Gosling, Emma Stone, toen ze samen met Ryan naaktscènes moest spelen.
Emma Stone: In de film schrik ik van zijn spierbundels en vraag ik me af of ze niet gephotoshopped waren. Maar het is allemaal echt!
Helaas heb ik het niet kunnen behouden. Je traint ervoor, je neemt de film op en dan gaat het weer weg, zo relativeert Gosling. Voor hem lag de uitdaging van de film uiteraard ook niet het tonen van zijn lichaam.
De acteur die eerder in kleinere filmhuisfilms speelde als Blue Valentine en Half Nelson wilde voor- namelijk in de romantische komedie spelen zodat hij de kans zou hebben met Carell samen te werken.
Ryan Gosling: Ik ben zijn grootste fan. Ik vind hem zo grappig. Ik heb nog nooit iemand gezien die ik zo goed vind. Ooit zag ik hem tijdens een setbezoek aan het werk. Toen maakte ik de belofte aan mezelf om ooit eens met hem samen te werken. Dus toen ik deze kans kreeg ben ik er volledig voor gegaan. Ik was eerst ook best nerveus om met hem te werken. Maar hij lijkt alles wat je doet grappig te maken, dus ik voelde me al snel op mijn gemak.
Over de liefde zelf is Gosling nog wel een beetje ongemakkelijk. Hij geeft in het interview toe niet te weten over hij in echte liefde gelooft. "Ik weet het niet. Wat denk jij? Ik denk dat ik die vraag voor bij mijn therapeut bewaar," zo grapt hij.
Emma Stone is gelukkig wat positiever.
Emma Stone: "Als de liefde zich tegen je keert dan is het iets waar je mee moet stoppen. Maar er bestaat ook een hele positieve, gekke kant aan de liefde. Wel hoop ik dat je meer- dere grote liefdes in je leven kan hebben. Anders ben ik nu al verloren!"
'Crazy, Stupid, Love' speelt vanaf 21 september 2011 in de bioscopen.