VW -Audi-Skoda-Seat
Inhoud blog
  • Skoda
  • Audi
  • Audi
  • Audi
  • Audi
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Image Hosted by ImageShack.us
    Image Hosted by ImageShack.us
    Links naar automerken
    1.Alfa Romeo
    2.Aston Martin
    3.Audi
    4.Bentley
    5.BMW
    6.Buick
    7.Cadillac
    8.Chevrolet
    9.Chrysler
    10.Citroen
    11.Dacia
    12.Daihatsu
    13.Dodge
    14.Ferrari
    15.Fiat
    16.Ford
    17.GMC
    18.Honda
    19.Huyndai
    20.Infinti
    21.Isuzu
    22.Jaguar
    23.Jeep
    24.Kia
    25.Lada
    26.Lamborghini
    27.Lancia
    28.Land Rover
    29.Lexus
    30.Lincoln
    31.Maserati
    32.Maybach
    33.Mazda
    34.Mercedes
    35.Mercury
    36.MG
    37.Mitsubishi
    38.Nissan
    39.Opel
    40.Peugeot
    41.Pontiac
    42.Porsche
    43.Proton
    44.Renault
    45.Rolls Royce
    46.Saab
    47.Seat
    48.Skoda
    49.Subaru
    50.Suzuki
    51.Ssang Young
    52.Toyota
    53.TVR
    54.VW
    55.Volvo
    03-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Ford Focus

    Ford
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-12-2007, 16:34 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen


    Citroen
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    03-12-2007, 16:32 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi TT
    Click to view original
    Audi
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    03-12-2007, 16:30 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi A3

    Audi verkiest voor A3 cabriolet een stoffen dak

    Terwijl de dagen nog somber, koud en nat zijn en er stormweer in de lucht hangt, presenteert Audi doodleuk de zomerse A3 cabriolet. Die staat in april van het volgende jaar bij de dealers – hopelijk precies op tijd voor het warme weer.

    Audi start in het Hongaarse Györ met de productie van de A3 cabriolet. Die moet de BMW 1-serie cabrio gaan beconcurreren. Beide Duitsers breken met de coupé-cabriolet-mode. Ze hebben gewoon een stoffen kap.

    Volgens Audi zijn daar goede redenen voor. In de eerste plaats om de verhoudingen harmonieus te houden. Veel coupé-cabriolets met metalen vouwdak hebben noodgedwongen een overmaatse 'kont' om het dak weggeborgen te krijgen. En stoffen vouwkap vraagt veel minder ruimte om op te bergen en zit netjes tussen de ruggen van de achterzetels en de koffer in.

    Slechts één decibel méér
    Op die manier blijft er zowel met het dak open als dicht, evenveel bagageruimte: 260 liter. De rugleuningen van de achterbank kunnen bij deze cabrio ook naar voren klappen, waardoor je langere stukken (tot 1,5 meter) kan laden. Het totale bagagevolume is dan maximaal 674 liter.
    Audi heeft voor de A3 een cabrioletkap ontwikkeld die in negen seconden opent of sluit.

    Er is keuze uit een semi-automatisch of volautomatisch vouwdak. Open of dichtvouwen kan bij snelheden tot 30 km/u. Bij de volautomatische kap is een extra isolerende laag voorzien tussen de binnen- en buitenstof. Volgens Audi zou daarmee bij 140 km/u. maar één decibel meer geluid wordt gemeten dan bij een A3 met metalen dak. De cabriokap is in drie verschillende kleuren leverbaar. Voor de carrosserie is er keuze uit vijftien verschillende tinten.

    Twee diesels

    De A3 cabriolet wordt leverbaar met twee benzine- en twee dieselmotoren. De instapdiesel is de 1,9-liter TDI van 105 pk die een verbruik heeft van 5,1 liter per 100 km. De sterkste diesel is de nieuwe 2,0-liter met 140 pk. Die heeft volgens Audi een verbruik van 5,3 liter. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 9,9 seconden en de topsnelheid is 204 km/u. De 1.9 diesel heeft een manuele vijfbak, de tweeliter naar keuze een manuele zesbak of S-tronic met dubbele (automatische) koppeling en schakelpeddels aan het stuur.
    De benzinemotoren zijn de 1,8-liter TSFI met 160 pk en de 2,0-liter TFSI met 200 pk. De eerste verbruikt zo'n 7,3 liter, de tweede zit daar dichtbij met 7,6 liter. Een manuele zesbak is standaard, de S-tronic een optie.
    Nog een optie is de sportophanging, waarbij het koetswerk 15 mm verlaagd is. Van de Audi dochter Quattro GmbH komt een S-line uitvoering met extra sportpakket voor de body. Maar de quattro vierwielaandrijving is er niet bij.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    03-12-2007, 16:28 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Autosalon 2008
    thema milieu 'Milieu' wordt het hoofdthema van het autosalon dat van 17 tot en met 27 januari 2008 in Brussel georganiseerd wordt. "Het is voor de hand liggend én een noodzaak", zegt Pierre Alain De Smedt, commissaris-generaal van het salon en voorzitter van Febiac. "De auto is immers verantwoordelijk voor tien procent van de CO2-uitstoot wereldwijd", voegt hij eraan toe.

    Elke bestuurder draagt verantwoordelijkheid
    Febiac wil daarom met het proefproject "Ik rijd e-positief" aantonen dat elke chauffeur zelf een belangrijke bijdrage kan leveren om het brandstofverbruik en dus de uitstoot van CO2 van zijn voertuig te verminderen. De automobielfederatie en haar partner DrivOlution bundelen tien haalbare tips, waarmee bestuurders acht procent minder brandstof kunnen verbruiken.

    Alternatieve brandstoffen
    Op de tentoonstelling "Powered by nature" wordt objectieve informatie verschaft over alternatieve brandstoffen en milieuvriendelijke technologieën. De bezoekers van het salon kunnen er zelf ontdekken waar de technologie voor staat en op welke manier ze een bijdrage levert aan een schoner milieu.

    Recyclage
    Verder wil Febelauto, dat in 1999 opgericht werd als beheersorganisme van afgedankte voertuigen in België, tonen hoe autowrakken verwerkt en gerecycleerd worden. Vorig jaar alleen al werden volgens Febelauto 131.000 wagens milieuvriendelijk verwerkt, wat elke dag 393.000 kilogram metalen oplevert, die opnieuw als grondstof in de staalindustrie dienen.

    Volgens Febiac kan autofiscaliteit een doeltreffend instrument zijn om het Belgische autopark zuiniger en schoner te maken. Een studie van de federatie toont aan dat met een doordachte autofiscaliteit, CO2-besparingen van 11 tot 17 procent mogelijk zijn bij nieuwe auto's, wat jaarlijks leidt tot 1 à 2 procent minder CO2-uitstoot door het autopark.

    Europese positie
    Het salon brengt de Citroën C5 als wereldprimeur, naast de nodige (Europese) premières. Luc Bontemps, afgevaardigd bestuurder van Febiac, legt de nadruk op de Europese positie van de European Motor Show Brussels. "Dat is de positie die we willen en een troef die we moeten uitspelen", aldus Bontemps, die ook te kennen geeft dat België "de trein aan het missen is" op het gebied van alternatieve brandstoffen. Een andere uitdaging is volgens hem gelinkt aan de verkeersinfrastructuur.

    Paleizen
    Paleis 1 staat dit jaar in het teken van accessoires en info, Paleizen 2 tot en met 10 worden besteed aan de auto en Paleizen 11 en 12 aan de moto. De European Motor Show Brussels 2008 is open voor het publiek van donderdag 17 tot en met zondag 27 januari, op weekdagen van 10.00 uur tot 20.00 uur en tijdens de weekends van 10.00 uur tot 18.30 uur. Er zijn avondopeningen voorzien (tot 22.00 uur) op vrijdag 18, maandag 21 en donderdag 24 januari.

    Een ticket kost 12,5 euro en kinderen jonger dan zes jaar krijgen gratis toegang. Kinderen tussen zes en twaalf jaar betalen 6,25 euro. Een groepskaart voor tien personen kost 62,5 euro, maar is niet geldig tijdens de weekends. Meer informatie op www.autosalon.be. (belga/edp)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-12-2007, 16:28 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koenigsegg CCXR

    Koenigsegg CCXR: geweldenaar op bio-ethanol

    De kleine Zweedse sportautobouwer Koenigsegg komt met twee gelimiteerde modellen. De eerste is de CCX Edition en de CCXR. De eerst heeft net als de normale CCX een vermogen van 888 pk maar is voorzien van een stevigere demping, een rolkooi een nieuwe afstemming van de dempers en een verlaagd chassis. De tweede heeft 1.018 pk en loopt op bio-ethanol.

    Met z'n aangepaste dempers en rolkooi is de CCX Edition beter geschikt voor circuitgebruik. Uiterlijk is hij herkenbaar aan zijn kale koolstofvezel carrosserie, grote verstelbare achterspoiler, splitter aan de voorkant en speciale wielen. In het interieur zijn op de kleur aangepaste lederen matten, ‘Edition’-instaplijsten, een speciaal instrumentencluster en een voor de Edition opnieuw ingerichte middenconsole. Van de CCX Edition worden veertien exemplaren gebouwd.

    De Koenigsegg CCXR is gebouwd volgens het zelfde recept. Maar dan loopt hij op bio-ethanol, in Zweden een geaccepteerde brandstof. Koenigsegg gaat er zes bouwen. Bijkomend voordeel van deze milieuvriendelijke brandstof is dat het vermogen omhoog gaat. Bij de CCXR levert de 5,0-liter V8 maar liefst 1.018 pk en een maximaal koppel van 1.060 Nm.

    417 kilometer per uur
    Daarmee vliegt hij net als zijn benzine-broeder in 2,9 seconden van 0 naar 100 km/u. Vanuit stilstand naar 200 km/u gaat in 13,7 seconden. De topsnelheid ligt volgens de fabrikant op ‘meer dan 417 km/u’; terwijl voor de benzineversie ‘meer dan 400 km/u’ wordt opgegeven.

    Daarmee is bio-sportauto sneller dan de Bugatti Veyron. Helaas zorgt bio-ethanol er ook voor dat het brandstofverbruik omhoog gaat. Koenigsegg geeft voor de CCXR een consumptie op van 22 liter per 100 km. In maart 2008 zijn de Koenigseggs te zien op het Autosalon van Genève. Dan start ook meteen de levering. De auto kost zo'n 1.575.000 euro, zonder BTW.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    03-12-2007, 16:25 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koenigsegg CCXR

    Koenigsegg CCXR: geweldenaar op bio-ethanol

    De kleine Zweedse sportautobouwer Koenigsegg komt met twee gelimiteerde modellen. De eerste is de CCX Edition en de CCXR. De eerst heeft net als de normale CCX een vermogen van 888 pk maar is voorzien van een stevigere demping, een rolkooi een nieuwe afstemming van de dempers en een verlaagd chassis. De tweede heeft 1.018 pk en loopt op bio-ethanol.

    Met z'n aangepaste dempers en rolkooi is de CCX Edition beter geschikt voor circuitgebruik. Uiterlijk is hij herkenbaar aan zijn kale koolstofvezel carrosserie, grote verstelbare achterspoiler, splitter aan de voorkant en speciale wielen. In het interieur zijn op de kleur aangepaste lederen matten, ‘Edition’-instaplijsten, een speciaal instrumentencluster en een voor de Edition opnieuw ingerichte middenconsole. Van de CCX Edition worden veertien exemplaren gebouwd.

    De Koenigsegg CCXR is gebouwd volgens het zelfde recept. Maar dan loopt hij op bio-ethanol, in Zweden een geaccepteerde brandstof. Koenigsegg gaat er zes bouwen. Bijkomend voordeel van deze milieuvriendelijke brandstof is dat het vermogen omhoog gaat. Bij de CCXR levert de 5,0-liter V8 maar liefst 1.018 pk en een maximaal koppel van 1.060 Nm.

    417 kilometer per uur
    Daarmee vliegt hij net als zijn benzine-broeder in 2,9 seconden van 0 naar 100 km/u. Vanuit stilstand naar 200 km/u gaat in 13,7 seconden. De topsnelheid ligt volgens de fabrikant op ‘meer dan 417 km/u’; terwijl voor de benzineversie ‘meer dan 400 km/u’ wordt opgegeven.

    Daarmee is bio-sportauto sneller dan de Bugatti Veyron. Helaas zorgt bio-ethanol er ook voor dat het brandstofverbruik omhoog gaat. Koenigsegg geeft voor de CCXR een consumptie op van 22 liter per 100 km. In maart 2008 zijn de Koenigseggs te zien op het Autosalon van Genève. Dan start ook meteen de levering. De auto kost zo'n 1.575.000 euro, zonder BTW.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    03-12-2007, 16:25 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    30-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ibiza


    Ibiza

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (27 Stemmen)
    30-11-2007, 17:24 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen BX

    BX
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (11 Stemmen)
    30-11-2007, 17:23 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes ML

    Mercedes ML
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (9 Stemmen)
    30-11-2007, 17:22 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel
    Opel GTC Concept
    Opel Insignia Concept (2003)
    Opel Ascona A

    Het was al maanden publiek geheim, maar nu heeft Opel het zelf gezegd: de nieuwe Vectra heet Insignia. In juli 2008 debuteert de auto op de London Motor Show.

    De auto wordt gebouwd bij het Opel-hoofdkwartier in Rüsselsheim. De lijnen van de Insignia zijn gebaseerd op de GTC Concept, die eerder dit jaar is gepresenteerd. Insignia is door Opel eerder gebruikt als naam voor een concept car in 2003. Van dit grote model werd aangenomen dat hij de opvolger moest zijn van de Omega. Maar dat is er nooit van gekomen.

    De stamboom van de Insignia start in 1970 met de komst van de Ascona. Daarvan werden drie generaties gebouwd en 4,4 miljoen stuks geproduceerd. In 1988 is de Ascona afgelost door de Vectra. Daarvan zijn eveneens drie generaties gebouwd en de teller staat tot nu toe op 5,5 geproduceerde exemplaren.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    30-11-2007, 17:18 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee opties voor opvolger Ferrari Enzo

    Hij komt niet voor 2012, maar de geruchtenmolen over de opvolger van de Ferrari Enzo draait op volle toeren. Ferrari houdt opties voor een V12 en een V8 met twee turbo’s open.

    Ferrari-woordvoerder Roberto Fedeli heeft bevestigd dat wordt gewerkt aan een opvolger van de Enzo. “We zijn bezig te bekijken of die het best tot zijn recht komt met een V12 of een V8 met twee turbo’s.” Ferrari benadrukt dat het merk niet meedoet aan de pk-oorlog. Wanneer wordt gekozen voor een biturbo V8 is de nieuwe super-Ferrari de spirituele opvolger van de F40. Dat was in de jaren ’80 de laatste Ferrari met zo’n motor.

    “Het is voor ons geen kwestie van veel pk’s. We proberen te werken aan een pk-gewichts-curve zoals de Enzo die heeft, maar dan met meer pk’s en een lager gewicht. Tot nu toe ziet het er naar uit dat een V8 daarvoor de beste oplossing is. Maar die motor moet dan helemaal nieuw worden ontwikkeld,” vertelt Fedeli aan de Amerikaanse pers.

    Op het moment worden tests gedaan met zowel de V8 als de V12. In de FXX circuitauto zitten al sommige innovaties van de nieuwe super-Ferrari verpakt. “Over anderhalf jaar start de definitieve ontwikkeling van het nieuwe model. Dan moeten we onze beslissing maken.”

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-11-2007, 17:18 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    29-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lada
    In 2007 komt de nieuwe Oka met een veel modernere vormgeving. De voorzijde doet zelfs denken aan de nieuwe Fiat Panda. Concurrenten zijn de Daihatsu Cuore 3-deurs en de Fiat 600.

    Lada Carat

    De de Lada Carat is een auto die met een lengte van 3.50 meter van het formaat Suzuki Wagon R+ en de Opel Agila is.

    Lada Classic

    De Lada Classic is een stationwagon, ongeveer in de klasse van de Lada Siluet. Wie weet, komt er wel een Siluet stationcar. Het design is geïnspireerd op de oude Lada stationcars. 

    Lada Siluet (2116)

    De moderne Lada Siluet, die aan de Suzuki Liana sedan en de Chevrolet Nubira doet denken, zal waarschijnlijk in 2007 op de Russische markt komen. Dit model verkeert echter nog in conceptstadium. 

    Lada Project C

    De Lada Project C is een moderne sedan, die lijkt op de Siluet. De auto is zeer veilig en Lada is geholpen door het botsinstituut EuroNCAP.

    Lada Roadster

    De Lada Roadster is een cabriolet die het imago van Lada wat omhoog zou kunnen brengen. Deze auto heeft een klapdak à la Peugeot 206CC, de Opel Tigra TwinTop, de Nissan Micra C+C en de Mitsubishi Colt CC. De auto is uitgerust met de bekende 1.6 16V benzinemotor uit de Lada 110-serie en de Lada Kalina. 

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (20 Stemmen)
    29-11-2007, 11:12 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo V70 2008

    Volvo
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (12 Stemmen)
    29-11-2007, 10:59 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa 147 Ducati Corse: 170 pk diesel

    Alfa Romeo richt op de Bologna Motor Show de schijnwerpers maar weer eens op de 147. Op de stand prijkt de speciale ‘Ducati Corse’ editie van het huidige instapmodel van het gamma, een eerbetoon aan de MotoGP-successen van het Italiaanse motorfietsenmerk dit jaar.

    Onder de kap vinden we belangrijkste nieuws: een nieuwe 1.9 JTDM-diesel met 170 pk. De extra pk’s worden beteugeld door Alfa Romeo’s eigen Q2-systeem. De auto sprint in 8,0 seconden naar 100 kilometer per uur, de topsnelheid ligt op 215 kilometer per uur.

    De Ducati Corse staat op speciaal 18 inch lichtmetaal en zal in drie kleurvarianten te verkrijgen zijn. Climate control en een Bose audiosysteem met subwoofer behoren tot de standaarduitrusting. De auto komt op de markt in Italië en een aantal andere Europese markten, waaronder België. Hij zal op het autosalon van Brussel z'n première beleven.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    29-11-2007, 10:56 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    28-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BYD F3

    BYD F3 is wel cool
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
    28-11-2007, 12:55 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BYD F1: goedkope Chinees

    BYD F1
    Het Chinese BYD is van plan om van de F1 de goedkoopste auto ter wereld te maken. Dit staaltje origineel design moet namelijk voor slechts 2000 euro over de toonbank gaan.

    De fabrikant was al eerder in het nieuws omdat het beweerde vanaf volgend jaar met de serieproductie van een elektrische plug-in te beginnen. Een factor in de lage prijs is dat ze in ieder geval geen ontwikkelingskosten hebben gehad, aangezien Toyota dat al voor zijn rekening heeft genomen:


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    28-11-2007, 12:54 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    27-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW Tiguan
    Dikke Tiguan uit eigen huis
    Volkswagen neemt op de Essen Motor Show de tuners de wind uit de zeilen: het merk komt namelijk met de R-Line voor de pas geïntroduceerde Tiguan.
    Volkswagen gebruikte de R-aanduiding voorheen alleen voor de sportieve topmodellen (Golf R32 en de andermaal uitgestelde Passat R36 en de in ons land niet leverbare Touareg R50), maar door het succes van de S-Line van concerngenoot Audi heeft Volkswagen besloten het R-label ook voor een speciale accessoirelijn te gebruiken.
    Op de precieze specificaties van het R-line pakket voor de Tiguan moeten we nog even wachten tot aanstaande vrijdag. Dan onthult Volkswagen het accessoirepakket voor de SUV op de Essen Motor Show.
    Dikke Tiguan uit eigen huis

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (13 Stemmen)
    27-11-2007, 17:33 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Linea
     

    Fiat Linea in detail

    Fiat Linea in detail
    Fiat Linea in detail
    Fiat Linea in detail
    Fiat Linea in detail
    Fiat Linea in detail
    Fiat Linea in detail
    Fiat Linea in detail
    Fiat presenteerde in oktober de Linea op de Istanbul Auto Show. Nu de leveringen op gang beginnen te komen, wordt het stilaan tijd voor alle details. Fiat heeft de Linea aan de catalogus toegevoegd. In ons land is de wagen echter nog niet te verkrijgen. Fiat wil zich hier eerst op de Bravo en de nieuwe 500 richten. Het zou echter raar zijn mochten de schijnwerpers nadien niet op de Linea gericht worden.

    Half Turks
    De nieuwe Fiat is ontwikkeld door Tofas A.S., een bedrijf dat voor vijftig procent in handen is van Fiat en voor de rest een Turkse eigenaar kent. De Fiat Linea wordt dan ook in Turijke gebouwd. De fabriek heeft een maximale capaciteit van 60.000 auto’s per jaar. De Turkse link is niet vreemd: in die contreien wordt 52 procent van alle auto’s verkocht in het C-segment. Daarvan is 75 procent een sedan. In West-Europa maken sedans slechts vijf procent uit van de verkopen in het C-segment. Wij geven de voorkeur aan hatchbacks – zoals de Bravo.

    Ruim bemeten
    De Linea is ruim bemeten: hij is 4,56 meter lang, 1,73 meter breed en 1,50 meter hoog. De wielbasis van 2,60 meter en de bagageruimte is liefst vijfhonderd liter groot. Hij wordt geleverd met een 1,4-liter achtklepper met een vermogen van 77 pk. Daarmee haalt de 1.160 kilo zware Linea een topsnelheid van 165 km/u en de sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 14,6 seconden. Als gemiddeld brandstofverbruik geeft Fiat 6,3 liter per 100 km op.

    Diesel
    Verder wordt de Linea gemaakt met de 1,3-liter 90 pk sterke Multijet diesel. Daarmee gaat de sedan maximaal 170 km/u en het klassieke sprintje gaat in 13,8 seconden. Per honderd kilometer lust de diesel, die 1.185 kilo op de schaal legt, 6,5 liter brandstof. Beide varianten hebben een handgeschakelde vijfversnellingsbak. In de toekomst gaat Fiat ook de 120 pk sterke 1,4-liter turbomotor leveren voor de Linea.

    Elf kleuren, drie uitrustingsniveaus
    De Linea wordt geleverd in elf carrosseriekleuren en drie uitrustingsniveaus: de simpelste is de Active die onder meer ABS en het EBD stabiliteitssysteem aan boord heeft. Verder zijn er Isofix-aansluitingen voor de kinderzitjes en een in hoogte verstelbaar stuurwiel. De Dynamic voegt daar onder meer een radio/cd-speler aan boord, een handmatig bediende climate control, elektrisch bedienbare zijspiegels, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, een in twee delen neerklapbare achterbank en drie hoofdsteunen achterin.

    Emotion
    De meest luxueuze Linea is de Emotion. Die heeft zes airbags, een automatische climate control, elektrisch bedienbare achterportierramen, een armsteun aan de voor- en achterzijde, een met leder beklede pookknop en stuurwiel, een cd-speler met MP3 afspeelmogelijkeheid met bediening op het stuur. De Emotion is te herkennen aan zijn 17 inch wielen. Natuurlijk kunnen deze specificaties per land afwijken.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    27-11-2007, 17:29 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen C5
    CITROEN
    CITROEN
    Citroën heeft zonet aangekondigd dat het zijn belangrijkste nieuwigheid van 2008, de nieuwe C5, op het Salon van Brussel zal onthullen.

    Op 15 januari, op de persdag van het salon van Brussel, zal in wereldpremière het doek van de Citroën C5 berline worden getrokken. Het grote publiek kan die auto voor het eerst live komen bewonderen tijdens de publieksdagen, van 17 tot 27 januari, in paleis 6 van de Heizel. De nieuwe C5 betekent een radicale stijlbreuk voor Citroën. Later in 2008 volgt de breakversie.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    27-11-2007, 17:24 geschreven door Geert  
    Reacties (0)
     
    Archief per maand
  • 02-2018
  • 11-2017
  • 02-2014
  • 05-2012
  • 07-2011
  • 02-2011
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 09-2005
    bestblogs mooiewagens
    bestblogs
    Image Hosted by ImageShack.us
    Gastenboek
  • how can i order some cialis
  • cialis bayer comprar espaa
  • Engagement Bands & Wedding Rings On-line At Michael Slope
  • Dla Dziewczynek I Nie Tylko! DUŻO WZORÓW
  • Datos Bancarios

    Hier kun je een tof of leuk berichtje achterlaten

    Blog als favoriet !
    Mijn favorieten:

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us

    Image Hosted by ImageShack.us
    Benzineprijs in Belgie:(08/02/2018)
    Super 95:1,448€
    Super 98+:1,528€
    Diesel:1,395€
    LPG:0,511€
     
    E-mail mij

    Hier kunt ge een mailke sturen


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs