CLUBBAAN.
Onze vereniging : " Modelspoorclub Pacific " kreeg de vraag om een Ho-testbaan te voorzien voor Ho-wisselstroom materiaal en Ho-gelijkstroommateriaal. Dit om het nieuwe materiaal 2010 - 2011 te testen en te quoteren... Aangezien niemand in de vereniging enig materiaal bezit van Ho-wisselstroom gerief, werd dan geopteerd om zelf een klein plezant baantje te maken. Eénvoudig in opbouw en toch later mogelijkheid tot verdere uitbouw.
Er werd geprobeerd om zoveel mogelijk wisselmateriaal in het geheel in te bouwen, kwestie om alles te kunnen testen.
De opbouw van de vier modules * Groote 170cm op 80 cm. * Märklin C-rail voor wisselstroomgedeelte. * Piko A-rail voor gelijkstroomgedeelte. * Besturing : ESU 50200. * Baanhoogte : circa 115cm. * keuze Wisselstroom of gelijkstroom via centrale. * Hout : multiplex : 8 mm. * Open raam bouwwijze. * Gewicht per module : later te melden.
Voorbereiding van de tussendragers, 32 st. in het totaal. ( grootte: 7,5cm op 80cm )

Onze Matias aan de slag met hout en spanschroef ( altijd een belevenis ... )

Meet en pas werk ( caponordtraveller himself )

Na een dagje assembleren ... ( bedankt M ! )

Eerste sporen uit triplex

Tijdens de werk avond op onze Modelspoor vereniging Pacific werden de vier modules definitief afgewerkt met de nodige onderlinge verbindingen. Alle onderlingen latjes van het geheel zijn gelijmd en genageld. De spanschroeven deze hun werk om alles een tijdje te laten opspannen.
Op de kopse kanten werd gewerkt met multiplex van 18mm en onderling verbonden met boutjes van M8 op 50mm. De zijkanten werden aan elkaar gezet met M8 op 25mm. Nog een geluk hadden we dit materiaal liggen en moest hiervoor enkel de rondellen aangekocht worden. De maat van deze is M8*30mm dus een gat voor een M8 bout en een diameter van 30mm.
Een eerste beeld van de kader op hoogte. Hoogte is hier nog niet bepaald.

Een overzichtsfoto van de vier modules

Terug wat tijd om wat verder het reliëf uit te zagen en wat te spelen met de hoogtes van het kleine testbaantje. Dries ons allerlaatste nieuw lid was ook van de partij en hielp wat mee met het uitzagen, bedankt Dries en Harry ook natuurlijk.
De eerste foto : Hier zie je de uiteindelijke hoogte van het wisselstroom gedeelte.( 3 rail). Op het grondvlak komt dan een éénvoudig gelijkstroom traject (C-rail).

Enkele andere plaatjes :



De achterste zijde is nu ook voorzien van alle ondersteuningen. Dit gedeelte is voorzien van een tunnel, breed genoeg, toch is dit maar voor één spoor. Dit gedeelte werd als reeds voorzien van kurk en van K-rails. Aangezien we er later niet gemakkelijk aankunnen werken. Bedankt aan de leden voor de helpende handen ..
Enkele plaatjes:







|