Over mijzelf
Ik ben Eva
Ik ben een vrouw en woon in Bertem (België) en mijn beroep is bediende bij een verzekeringsmaatschappij.
Ik ben geboren op 30/04/1981 en ben nu dus 42 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: verhalen lezen en schrijven, wandelen in de natuur, reizen om andere culturen te leren kennen.
Mijn favorieten
  • mijndroomblog
  • Verhaal 'Twee gezichten'

     

    Wanneer Xander na zes weken afwezigheid terug thuiskomt, lijkt er op het eerste gezicht niets aan de hand. Hij kijkt er naar uit om het normale dagelijkse leven met zijn verloofde Lynn en zijn dochtertje Sanne terug op te pakken.

    Niets blijkt echter nog te zijn zoals het was voor zijn vertrek. De mensen uit zijn directe omgeving blijken helemaal niet te zijn zoals hij dacht. Wie kan hij nog vertrouwen? Zal hij er ooit in slagen zijn oude leven terug te krijgen?


    Categorieën
  • Fotoboek (14)
  • Korte verhalen (3)
  • Lezen (11)
  • Mijn leven (33)
  • Verhaal 'Twee gezichten' (63)
  • Inhoud blog
  • De fantasiedobbelstenen
  • Vervolgverhaal "Twee gezichten" (56)
  • Vervolgverhaal "Twee gezichten" (55)
  • Vervolgverhaal "Twee gezichten" (54)
  • Spontaniteit
  • Zelfverzekerdheid
  • Enkele motiverende woorden
  • "Wat ons niet zal doden"
  • Vervolgverhaal "Twee gezichten" (53)
  • Het boek of de film?
    Mijn passie voor schrijven

    Op deze blog kan je de eerste verise van mijn zelfgeschreven verhaal 'Twee gezichten' lezen. Ik hoop dat jullie even veel plezier aan het lezen van dit verhaal zullen beleven als ik heb bij het schrijven ervan. Alvast veel leesplezier toegewenst.
    21-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De fantasiedobbelstenen

    Hallo lieve lezer.

    Ik ben terug van een hele tijd weg te zijn geweest en ik heb er heel veel zin in om jullie opnieuw te verwennen met een aantal zelfgeschreven verhalen.

    De volgende tekst is ontstaan door met mijn fantasiedobbelstenen te werpen. Ik ben lang op zoek geweest naar deze dobbelstenen en heb ze uiteindelijk gevonden in de Tiger-shop in Leuven. Ze zijn een ideale manier om je te helpen bij het schrijven wanneer je even vastzit en ik ben ervan overtuigd dat ze me in de toekomst nog vaak gaan helpen bij het verzinnen van nieuwe verhalen.

    Tijdens een worp met de dobbelstenen kwamen de volgende zes afbeeldingen naar boven te liggen : bril, potlood, walvis, autobus, een droevig gezichtje en een dennenboom. Deze dobbelstenen vormden uiteindelijk de basis voor het volgende verhaal dat ik heb geschreven. Ik wens jullie veel leesgenot en misschien dat de les die ik op het einde via dit verhaal wil meegeven ook voor jou heel waardevol kan zijn, maar geniet in eerste instantie van het verhaal en wat er verder gebeurt dat zien we dan wel weer.

    Groetjes,

    Eva

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Ik kom de kamer binnen. Ze is leeg. Er is niemand te zien. Mijn gezicht ziet rood van het huilen. Ik weet niet meer wat te doen. Tot ik in het midden van de kamer een tafel zie staan met daarop drie kaarten, elk met een andere afbeelding : een dennenboom, een potlood en een bril. Ik neem de kaart met het potlood en berg hem op in mijn zak. Wat ik niet weet is dat deze keuze de rest van mijn leven zal gaan bepalen. Wanneer ik de volgende ochtend wakker wordt en de kaart uit mijn jaszak haal zie ik dat er niet langer een potlood opstaat, maar dat de kaart vervangen is door een busticket met een onbekende bestemming. Ik besluit mijn nieuwsgierigheid te volgen, gooi snel enkele spullen in een trekkersrugzak en neem de bus op het uur dat op de kaart vermeld staat. Die bus zal me uiteindelijk naar het mooiste plekje brengen dat ik ooit heb gezien. Een prachtige groene heuvel met uitzicht op een verlaten strand met een azuurblauwe zee waarin talrijke walvissen rondzwemmen. Ik kijk verbaasd om me heen. Een man die ik nog nooit heb gezien overhandigt me een cursusblok en een potlood. Het zal op die plaats zijn dat ik uiteindelijk het manuscript voor het verhaal dat ik in mijn hoofd heb zal schrijven.Wat zou er zijn gebeurd als ik die bewuste dag een andere kaart had genomen? Zou ik dan uiteindelijk ook de beslissing hebben genomen om mijn droom te volgen?

    Dit is dan wel een fictief verhaal, maar het zegt wel iets over de gebeurtenissen die ons allemaal overkomen tijdens ons leven. Op een bepaald moment  kom je voor een keuze te staan, een keuze die de rest van je verdere leven kan gaan beïnvloeden. Niet elke keuze is gemakkelijk, maar vaak leiden de moeilijkste keuzes tot de mooiste resultaten. Dus laat je niet tegenhouden door deze moeilijke keuzes en doe wat je hart je ingeeft. Je weet immers nooit wat er allemaal voor moois kan gebeuren.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Mijn favorieten
  • Sofia's Enchanted World Geboorteconcepten en handmade accessoires voor de kinderkamer in ware sprookjesstijl!
  • Schrijven Online - Wil jij een boek, verhaal of gedicht schrijven? Of zoek je een uitgever? Op Schrijven Online vind je tips, oefeningen en blogs. En heel veel informatie over uitgevers ...
  • 'Creatief Schrijven' scherpt je talent
  • Jolanda Pikkaart: Ik help jou als ondernemer om een boek te schrijven met impact, zodat de lezers nieuwe stappen zetten in hun persoonlijke of zakelijke succes.
  • Wisper - artistieke cursussen voor 18+

  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    daanboy
    www.bloggen.be/daanboy
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    chihuahualiefhebber
    www.bloggen.be/chihuah
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    chihuahualiefhebber
    www.bloggen.be/chihuah
    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Startpagina !

    Klik hier
    om dit blog als uw startpagina in te stellen!

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.





    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs