Foto
Inhoud blog
  • Zaterdag 18 juni 2016: avond
  • Zaterdag 18 juni 2016: energie bommetjes
  • Zaterdag 18 juni 2016: nog maar eens een poging gedaan
  • Zaterdag 18 juni 2016: ontbijt
  • Vrijdag 17 juni: avondmaal
  • Vrijdag 17 juni 2016: Niets, nada, snertweer...alhoewel
  • Vrijdag 17 juni: 100 % kans op regen
  • Donderdag 16 juni 2016: 66 km rondrit met 8 kleine hellinkjes
  • Verjaardag Guy
  • Woensdag 15 juni 2016: Averbode - Wirtzfeld
    Foto
    Laatste commentaren
  • En of! (Peter )
        op Zaterdag 18 juni 2016: ontbijt
  • En of! (Peter )
        op Zaterdag 18 juni 2016: ontbijt
  • Bedankt! (Peter)
        op Gelukkige verjaardag Peter
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    MACHTIG CYCLING TEAM

    13-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2: Wellin - Lacroix sur Meuse

    Bij het ontwaken werd ik verrast door een lichte regenbui. Nochtans werd er voor vandaag een zonnige droge dag voorspeld. Maar kom, het duurde nog wel een 3 uurtjes vooraleer we vertrokken. Tegen dan was die regenbui al lang vergeten n lagen de wegen er terug droog bij. Aangezien de langste rit (169 km) van de tocht op het menu stond (nu we in Alpe d’Huez toch geen omweg moeten maken) werd er beslist om vroeg te gaan ontbijten. 7 uur ging niet omdat de bakker pas om kwart na 7 opengaat. Half acht hebben we dus maar afgesproken in de hoop dat we dan toch ten laatste om half 9 weg zijn.

    De eerste 60 km van de rit zitten we nog in de Ardennen. Zowel de Belgische als de Franse. Met hier en daar kleine beklimmingskes (maximum hoogte minder dan 500 meter). Goed als training voor wat ons later deze week te wachten staat. Maar eenmaal goed en wel in Frankrijk volgen we hoofdzakelijk de Maas en is et relatief vak. Als we op tijd binnen zijn kunnen we nog zelf eerst ons avondmaal gaan vissen. We logeren namelijk in de “Auberge de la Peche a la Truite”.

    We vertrokken om 10 na 9. Nog steeds onder een druilende regen. Amper 2 km verder zie ik Jean en Luc rechtsomkeer maken. Waren ze iets vergeten? Ben het vergeten te vragen. Straks aan tafel eens horen wat ze voor hadden. Al snel begon het droger te worden en kwam de zon er door. Tegen de eerste stop in de buurt van Bouillon (omstreeks kwart voor 11) was het droog en gingen bij de meesten de regenvestjes al uit. En weg waren ze weer. Op naar Frankrijk en naar hun middagmaal.

    Tegen half 1 had ik me op het kerkplein van Inor geïnstalleerd. Een klein pleintje met enkele bankjes. Ideaal om ‘ene mei hesp en ene mei kees’ te eten. Ook de cake van ‘oma’ ging er vlot binnen. Als hapje waren er nog enkele stukjes droge worst van Peter.

    Het verdere verloop van de namiddag ging over de heuvelachtige wegen in en om de streek van Verdun. Waar we dus in bijna elk dorp dat we doorkruisten met onze neus op WO I gedrukt werden. Herinneringsslagvelden, monumenten, musea, etc... In overvloed. Na een laatste stop in Le Petit Monthairon op zo’n 20 km van Lacroix sur Meuse ben ik da doorgereden. Ik was nog bezig met de zakken aan het uitladen toen de renners al arriveerden om iets voor 5. Na de recovery drink ging iedereen zijn fiets kuisen en een douche nemen. Waarna we samen, alvorens te gaan eten, een verfrissend drankje genomen hebben.

    Het avondeten was weer lekker. Gaande van een volaille (zou het van de poule de Bresse zijn die hier zo maar rondlopen op het domein) over een varkenshaasje en natuurlijk de verse forel. Iedereen heeft er van genoten. En zeker de moelleux au chocolat kon iedereen best wel smaken. Ondertussen was het al wel iets voor 10 geworden. Morgen ontbijt om half acht voor weer een nieuwe tocht op ons programma.

    BTW Jean was het licht verloren vanmorgen. Zijn achterlichtje was blijkbaar van zijn fiets gedonderd. Daar was hij op zoek naar gegaan.

    13-06-2015 om 22:14 geschreven door Jan  


    >> Reageer (0)
    12-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 1 van onze Frankrij trip - Averbode - Wellin
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In tegenstelling tot wat sommige thuisblijvers vreesden was de groep nog net voor 9 uur weg. Op naar Wellin onder een stralende zon. Volgens de laatste weerberichten hoeven we ons (nog) geen zorgen te maken over eventueel onweer onderweg. Op stap dus voor een stralende tocht Voor mij als begeleider was het wennen aan de GPS. Blijkt dat de combinatie van GPS-tracks en GPX- routes niet ideaal. Beide routes liggen naast elkaar met hier en daar enkele afwijkingen. Met het gevolg dat ik op een gegeven ogenblik op de autostrade naar Hasselt terecht kwam. Iets waar ik onze fietsers niet zou tegenkomen.

    Maar niet getreurd. Er was op voorhand afgesproken om een eerst bevoorradingspunt te houden op het kerkplein van Jeuk. En aangezien ik er deze keer quasi 100% zeker van ben dat er toch geen regenvestjes moeten uitgedeeld worden - die weer eens in de auto liggen (sommigen zullen zich wel de regenbui en de daarbij horende weg vergissingen in Mallorca nog wel - anders lees je maar het desbetreffende artikel hierover op deze blog) ben ik maar onmiddellijk naar daar gereden en heb de renners daar opgewacht. Omstreeks half elf waren ze al daar.

    Na de nodige plasjes en herbevoorrading trekken ze verder richting Hoei, waar in tegenstelling tot wat sommigen vreesden de muur, niet beklommen moet worden. Ikzelf zou hen boven in Ben Ahin opwachten met de nodige broodjes voor het middagmaal. Kwart voor één. Ik had net een plaatsje met een beetje schaduw gevonden aan de lokale parochiezaal en was net begonnen met alles klaar te zetten of of ze waren al daar. Dan maar pistolekes en mini baguettekes met kaas en hesp klaar gemaakt voor de mannen. Ze gingen er vlot binnen, samen met de nodige colaatjes en watertjes. En hop om kwart na één waren ze al terug weg.

    Met nog een 60-tal kilometers voor de boeg was de volgende bevoorrading voorzien in Ocquier, zo’n 30 KM verder. Net toen ik de baan aan het uitzoeken was van waar ze zouden komen kreeg ik telefoon van Peter. Patrick (Van Gelder - ik zal hem in het vervolg Trikke noemen om geen verwarring te scheppen met de andere Patrick) had af te rekenen met krampen en kon niet meer verder fietsen. Of ik terug kon komen naar Havelange. Aan de rode lichten op de hoofdweg. De enige die er zijn. Ja waar had ik dat nog gehoord.... Maar deze keer was het wel juist. Trikke (en zijn velo) zijn dan maar in het busje gekropen. Waarna ik rechtstreeks naar Wellin gereden ben.

    De achterblijvers gingen de resterende 40 KM zonder bijkomende bevoorrading volmaken. In Wellin aangekomen bleek dat wij de enige hotelgasten zijn voor vanavond. De hotelbaas is een zeer gemoedelijke en vriendelijke kerel. We mogen de fietsen in de hal zetten als we dat wensen (er komt toch niemand anders binnen). Avondeten is ook geen probleem in het bijhorende restaurant. En voor het ontbijt moet ik maar laten weten om hoe laat we het willen hebben. Hij is zeer flexibel daarin. Nadat Trik en ik de zakken hebben binnengebracht was het wachten op de andere renners.

    Omstreeks 16 uur waren ze daar. Blijkbaar was de rit net lang genoeg geweest want iedereen was blij om er geraakt te zijn. Na de obligate recovery choco trok iedereen dan naar zijn kamer voor de nodige douchkes. Alvorens in het hotel restaurant te gaan eten zijn we samen nog een aperitief pintje gaan pakken op een terrasje tegenover het restaurant om dan tegen half 7 te gaan eten. 

    Wat een kaart. Keuze genoeg voor iedereen. Toch beperken we ons tot een drietal keuzes nml. eendenborst met morillecreme en verse groentjes op een pollenta deeg, een ‘carbonnades fait a la geuze’ en een triotje van pasta en scampis. De gerechten waren heel goed van smaak en qua presentatie ook een lust voor het oog. Wat ons heeft doen besluiten om nog aan een dessertje te beginnen. Op de keuzelijst dame blanche, chocomousse, sorbet, etc...

    Om half 9 trok iedereen naar zijn kamer om de spieren nog wat in te wrijven met een gelleke van Jules en om klaar te zijn voor de match van de avond. Jean en Jules gingen nog effen een frisse neus halen op het gemeentepleintje om te genieten van een toch wel bijzonder aangename zomeravond. Ikzelf heb me dan maar aan het schrijven van deze blog gezet. Sommigen onder u weten wel dat die voetbal niets voor mij is. Teveel zenuwen als ik naar de rechtstreekse uitzending kijk. Niet goed voor mijn hart dus.

    Morgen is het ontbijt voorzien om half acht (de bakker gaat pas open om kwart na 7). Hopelijk zijn we tijdig weg want er wacht ons de langste rit van de 10-daagse. Een rit van een kleine 170 km naar La Croix sur Meuse.


    12-06-2015 om 00:00 geschreven door Jan  


    >> Reageer (6)
    10-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog meer goed nieuws
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In tegenstelling tot de weersvoorspellingen van begin deze week waar we de komende 14 dagen op één dag na dageljks getrakteerd zouden worden op een regenbui lijkt het weer volledig omgeslagen.

     
    De weersverwachtingen voorspellen nu grotendeels droge dagen met af en toe eens een bui. 
    En beginnen doen we onder een (voorspelde) loden zon en temperaturen die zouden kunnen oplopen tot rond de dertig graden. 

    10-06-2015 om 22:48 geschreven door Jan  


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed nieuws
    We zullen het parcours van onze voorlaatste rit dan toch niet moeten wijzigen.
    Na een tip van Patrick die wist te vertellen dat een collega van hem onlangs daar was en gebruik heeft kunnen maken van een overzetboot(je) waar plaats is voor 12 personen heb ik toch even contact opgenomen met de gemeente La meije.
    En ja hoor, zolang we niet te vroeg daar zijn (dus na 9 uur) kunnen we, allez de fietsers, gebruik maken van de 'veerdienst' die ingesteld werd ten behoeve van de lokale bevolking. Zodoende vermijden we een omweg van 40 KM en 1000 extra hoogtemeters.
    Het zal dan wel zonder begeleiding van mij zijn want ik moet de grote omweg wel maken.
    Maar ergens zullen we elkaar wel terug tegenkomen.

    10-06-2015 om 22:21 geschreven door Jan  


    >> Reageer (0)
    08-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wijziging traject rit 8
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Door een op het punt van instorten staande tunnel zijn we genoodzaakt geweest om onze route van deze rit aan te passen.

    De oorspronkelijke route van 114 KM en 3649 hoogtemeters, ging via Alpe d'Huez naar de Col de la Sarenne. Vervolgens stond de col de Lautaret op het menu met verschillende tunnels. Het is één van die tunnels die op instorten staat waardoor de hele weg naar Briançon afgesloten werd.  Men weet zelf niet of men tijdig klaar zal zijn met de herstellingswerken tegen dat de (ik dacht) 24° etappe van de tour de France 2015 er zou voorbijkomen. 

    Vandaar de wijziging van het parcours. En omdat de wegen er in die regio niet voor te kiezen liggen zijn we genoodzaakt om ondertsaande route te nemen. De nieuwe route zal dus via de Glandon naar de Croix-de- fer gaan. vervolgens krijgen we de Mollard en de  Telegraphe nog voorgeschoteld om dan via de Galibier richting Briançon te rijden. En dit op het einde van onze tocht wanneer de renners er al meer dan 1000 KM op zitten hebben. Dat beloofd. de nieuwe route is 162 en een halve kilometer lang (dus een kleine 50 KM meer dan oorspronkelijk voorzien) en met 4914 hoogtemeters. 

    We mogen gerust zeggend at dit onze koninginnerit wordt. Ze was het al maar ze heeft haar reputatie eer aan gedaan en het nog een beetje straffer gemaakt voor de renners.

    08-06-2015 om 08:01 geschreven door Jan  


    >> Reageer (0)
    07-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste afspraken voor her vertrek
    Vandaag een laatste maal samengekomen om de laatste afspraken te maken.
    Wie zorgt voor welk materiaal, wat nemen we mee aan sportdranken en wie gat dat halen.
    De gepersonaliseerde polo's werden uitgedeeld en het road-boek werd ook aan elke deelnemer overhandigd.
    De Mallorca gangers kregen nog een herrinnerings dvd met de foto's van die week.

    Iedereen lijkt er klaar voor te zijn. De ene gaat nog nieuwe remblokjes op zijn fiets monteren, de andere laat zijn fiets de hele week staan, nog een andere gaat toch nog enkele laatste kilometertjes trainen, ... maar de moed is er hoewel sommigen er toch schrik van beginnen te krijgen.

    Spijtig genoeg zijn de weersverwachtingen niet optimaal tijdens de tocht. Niet te warm  dat wel maar toch wel enkele dagen regen. 

    Maar dat deert on niet om op stap te gaan.

    Blijf ons volgen want vanaf vrijdag (avond) krijgen  jullie hier de reisverslagen te lezen.

    07-06-2015 om 22:24 geschreven door Jan  


    >> Reageer (0)
    06-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk komt naderbij....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Volgens het tellerke op deze blog zitten jullie binnen 36 dagen en een paar uurtjes terug op de fiets. Deze keer voor de grote (lange?) tocht naar Frankrijk.

    Ondertussen ben ik onze hotels nog eens aan het nakijken en hier en daar bijkomende afspraken aan het maken.
    Telkens we in een chalet of appartement slapen is er bedlinnen voorzien (dat is dus in Saint Laurent du Pont, in Bourg d'Oisans en in Le Poizat).

    In Le Poizat serveren ze in het restaurant de lokale specialiteit nml. de fondue comté (kaasfondue) indien gewenst.
    In Bourg d'Oisans is er bij aankomst een pasta voorzien. 's Avonds een maaltijd en 's morgens een ontbijt.
    In de Chalets Pertuis is Saint Laurent du Pont heb ik ondertussen ook al een avondmaal geboekt. De eigenares bood ons een warm 3 gangen diner (voorgerecht, hoofdschotel en dessert) aan voor de schappelijke prijs van 13€ de man. Voor den drank moesten we zelf zorgen maar dat kan in Frankrijk geen probleem zijn. 

    Tevens wist ze me te vertellen dat de bakker al open is omstreeks half 7. Dus de croissantjes en verse baguettjes zullen al gehaald zijn en klaar staan tegen dat jullie opstaan. 

    Tot een dezer.

    06-05-2015 om 19:59 geschreven door Jan  


    >> Reageer (2)
    02-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mallorca, enkele sfeerbeelden
    Hier onder volgen enkele willekeurig gekozen sfeerbeelden van de voorbije week:

    Even rusten na de eerste klim van de week naar Curo

    De voltallig ploeg renners.

    Julien kijkt even of het nog ver is.

    Onze dames rijden gezwind de berg op.

    Onze ouderdomsdeken Jean (rechts) in gezelschap van onze 'veiligheids' man Guy.

    Luc komt als eerste over de streep. Althans dat dacht hij.

    De renners worden opgewacht door een fervente supporter (die wel aan de sangria zit).

    Even krachten opdoen alvorens de laatse kilometers aan te vatten.

    Samen geraken we wel boven.

    Goedlachs en gezwind op hun eigen tempo komen ze er wel.

    In groep naar boven is veel leuker.

    Onderweg (in Déia) even de innerlijke mens versterken.

    En weg zijn we weer voor ettelijke kilometers.

    Nog even en we zijn boven.

    Weer een colletje gehaald.

    In Mallorca kom je al eens een BV tegen. Hier Kevin Pauwels die gewillig poseert met Karin.

    De laatste avond. Er worden enkele organisatoren aan de drank gezet.

    Goodby Mallorca. Wie weet tot een volgende keer.



    02-05-2015 om 21:32 geschreven door Jan  


    >> Reageer (3)
    30-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 7 van onze Mallorca trainingsweek: de finale
    Vandaag stond de laatste tocht op het programma. Oorsponkelijk waren er een 140 km voorzien maar de rit werd ingekort tot 105 km. De laatste derig km hadden we de voorbije dagen reeds gehad. En zo konden we tijdig binnen zijn om de fietsen in te leveren en de koffers te pakken.

    Spijtig genoeg hebben we wel eerst een dokter moeten laten komen omdat Luc de hele nacht op het toilet had gezeten. Een aanval van de gevreesde 'tourista'. Buiten veel zouten, suikers en mineralen tot zich nemen kan men hier niet veel aan doen. En proberen wat nachtrust in te halen. Ook Jules was niet al te best en die vervoegde mij dan maar als begeleider van het team in de auto.  De niet fietsende dames bleven ook thuis om wat te slenteren en wat aan het zwembad te zitten. En om van tijd tot tijd eens een stand van zaken bij Luc te gaan nemen.

    Dus met zen achten de fiets op. Op het menu stonden verschillende, weliswaar pittoreske, beklimmingen met als aanloop de col de Sacreu (goed voor een 380 m hoogteverschil en een stijgingspercentage van gemiddeld 6%). Daarna volgde nog de puig de Benatiga alvorens in Calvia een eerste bevoorrading te hebben.

    Vandaar was het dan weer een 35 a 40 km op en af tot in Valldemossa. Met onderweg enkele kleinere en grotere cols die overwonnen moesten worden. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat zowel Jules als ikzelf dachten dat we in Valdemossa een of twee reisgezellen erbij zouden hebben. Maar we hebben ons vergist en iedereen is mooi doorgereden tot Palma. 

    Aangekomen in Palma was het moment daar om de fietsen terug te gaan inleveren bij Berganti. Na de obligate recuperatie choco trok iedereen zich terug. Sommigen deden nog snel een boodschapje of wat dan ook.

    Afspraak om 19 uur in de lounge van het hotel om de nodige schikkingen te treffen voor het vertrek van morgen. Na het avondmaal bleek iedreen zijn koffers al gepakt te hebben. er ward dan maar beslist om nog eens een laatste maal langs het Havanna Café te gaan voor een afluitend drankje.

    Zo eindigt een fijne vakantie week in Mallorca. Deze week heeft mij ook een en ander bijgebracht voor ons komend avontuur naar Frankrijk. Zoals jullie in de linkerkolom kunnen zien zal dit over minder dan 40 dagen van start gaan.

    Tot dan voor de verdere verhalen van het Machtig Cycling Team.


    30-04-2015 om 00:00 geschreven door Jan  


    >> Reageer (0)
    29-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 6 van onze Mallorca trainingsweek: de off day
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze dag was voorzien als een rustdag en werd als dusdanig ook gebruikt door de rennes. Op het programma stond een korte rit van om en bij de 80 km naar (heen en terug) naar Petra. Onze renners  dames hadden aangegeven om halverwege mee in de bus te stappen om te kunnen genieten van de 'Ladys day'.

    De eerste etappe van deze Ladys day begon met een stop op de markt van Sineu. De grootste markt van Mallorca. Naast de vele kraampjes van Afrikaanse handelaren waren er ook lokale specialiteiten van jambon en queso te verkrijgen. En waren er ook handelaren met de Mallorcaanse haan en de Mallorcaanse rattenvanger hondjes.

    Nadien, zoals afgesproken, begaven we ons richting Petra waar we de renners zouden ontmoeten. We waren nog niet bediend van onze cola s en sinaasappelschijfjes of daar kwamen ze al aan. Zij besloten echter om zo snel mogelijk terug naar Palma te fietsen om aldus nog een vrije namiddag te hebben. Dus na hun verfrissende cola en appelsienen waren ze alweer weg. Ze vergaten zelf hun drinkbussen bij te vullen. Zo snel wouden ze terug zijn in. Iets waarin ze slaagden aangezien ze nog voor 2 uur binnen waren. De vrije namiddag werd door velen van hen gebruikt om een extra dutje te doen en aldus wat extra te recupereren.

    Alleen Karin en Lillianne haakten (zoals gepland)  af van de groep en besloten om samen met ons op bezoek te gaan in de fabriek van Mallorcaanse parels. Op weg dus naar Manacor waar men niet naast de fabrikant kan nakijken. Helaas in Manacor was het enkel een verkooppunt. Om de fabricage te kunnen zien moesten we in Montuiri zijn. Gelukkig ligt dit op de weg naar Palma. 

    De 'factory visit' op zich stelt niet veel voor. Men ziet enkele dames achter glas parels smelten en kettingen en armbanden maken. Uiteraard is de grootste ruimte voorzien voor de verkoop van de ter plaatse gemaakte sierraden. De dames vonden er blijkbaar allen hun ding. Vooral 'de bol van Mallorca' lag goed in de markt.

    Waarna we terug richting Palma gereden zijn en we op het terras nog iets gaan drinken zijn. De avond eindigde nog maar eens in het Havanna café voor sommigen. Anderen gaven er de brui aan en beslisten om toch vroeg onder de dekens te kruipen.

    Bijlagen:
    Mallorcahaan.jpg (55.8 KB)   

    29-04-2015 om 00:00 geschreven door Jan  


    >> Reageer (0)
    28-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 5 van onze Mallorca trainingsweek: de meest gevreesde rit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals in de titel geschreven was dit de meest gevreesde en besproken rit van de week. 145 km en ca 3000 hoogtemeters kregen ze voorgeschoteld. Wat niet belet dat iedereen vroeger als anders klaar was om deze rit aan te vangen.

    Onder een stralend zonnetje vertrok iedereen omstreeks 20 na 9. Vandaag had ik terug mijn Vlaamse reisgezellinnen aan boord. Voor hen ging ik vooruit rijden om hen in Port Soller af te zetten tot de renners in de buurt gepasseerd waren.

    De eerste klim van de dag was dus ook de col de Soller. Boven op de top kwamen ze samen in groep aan. Mooi beeld om ze zo samen te zien fietsen in groep. Zie de fotos bij dit verslag. Ook de Fidea ploeg was weer van de partij vandaag. Dit tot groot ongenoegen van mijn reisgezellinnen die hen weer eens gemist hebben.

    Vanuit Soller vertrokken de fietsers via Deia richting Valldemossa het dorp waar Frederic Chopin en George Sand hun idylles beleefden. Afspraak was om daar samen met de `toeristen` uit de bus onze sandwiches te eten met een drankje. Wat we ook deden. Alleen was ik ontgoocheld in mijn `café Bomba‘ wat voor mij en koffie met heel veel geconcentreerde melk is maar hier in Mallorca geinterpreteerd wordt als een warme chocomelk met cognac in. Niet echt mijn ding.

    Na het middagmaal was het verder fietsen geblazen richting Andtrax over nog enkele lokale cols. Het was vooral dit laatste stuk dat door de renners gevreesd werd. Maar iedereen geraakte er zonder noemenswaardige problemen over.

    Na het nuttigen van de nodige colacalorieen werd er dan weer richting Palma gefietst. Onderweg kwam Ronny nog de groep vervoegen. Hij en Lilianne hadden vandaag een familie shopping moment gepland en waren niet mee gaan fietsen.

    De rit werd traditiegetrouw afgesloten met de recuperatie choco en een "herbas de Mallorca" voor Jan op den dijk. Van die `herbas de Mallorca‘ werd door velen eens genipt om te proeven. Hij viel zo in de smaak dat er bij sommigen nog een tweede rondje volgde om te recupereren. maar dan geen choco maar wel een 'herbas'.

    Straks gaan eten en dan misschien nog eens naar de Havanna club hoewel sommigen te kennen gaven eerder herbas te willen drinken. We zien wel.....

    Bijlagen:
    2015-04-28 17.04.02.jpg (1.5 MB)   
    2015-04-28 17.05.28.jpg (787.9 KB)   

    28-04-2015 om 00:00 geschreven door Jan  


    >> Reageer (1)
    27-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 4 van onze Mallorca trainingsweek
    Vanmorgend na het ontbijt tijdig vertrokken. Afspraak was dat ik een eerste bevoorrading zou voorzien in Bunyola net voor de klim naar Orient. Helaas bleek dat de renners net buiten Palma in een hevig onweer terecht gekomen waren en daarvoor waren gaan schuilen. Op het ogenblik dat ik Bunyola binnenreed kreeg ik een telefoontje van Peter of ik de regenvestjes kon brengen naar hen in S`Aranjassa (op zo n 6 km van het vertrekpunt). Geen probleem voor mij. Ik maak rechtsomkeer en ga naar het doorgekregen adres. Net wanneer ik dan S'Aranjasse aan de enige rode lichten ben (de plek die Peter mùe doorgegeven had dat zij daar aan het schuilen waren in een café) opnieuw een telefoontje van Peter. Blijkt dat hij zich vergist heeft van dorp en dat ze zich 6 km verderop bevinden in Sa Casa Blanca. En hop dus daarheen en de jasjes aan iedereen bezorgd.

    Ik terug naar Bunyola waar ik na veel keren en draaien op een kleine km van de afgesproken plek (het startpunt van de klim naar Orient) een parkeerplaats vind. We zouden vandaag belegde broodjes eten op de middag. In de eerste, en zo te zien enige, lokale supermarkt binnen waar nog enkel nog 1 stokbrood te vinden was waar iemand al wel het topje van afgebroken of afgeknabbeld of wat dan ook Verkrijgbaar was. Dan maar naar de lokale pub waar ze 5 broodjes in de aanbieding hadden. En ze konden er nog 3 bijmaken maar dan was alle brood ook weer op. Allemaal oke voor mij we zouden wel delen. Nog enkele gebakjes erbij en zo hadden we genoeg eten voor iedereen. Op het ogenblik dat ik het café verlaat zie ik Patrick nog net de hoek omdraaien op weg naar Orient. 

    Ben dan de auto gaan halen en heb dan maar de achtervolging ingezet. En een voor een kwam ik onze renners tegen. Alles bleek in orde te zijn zodat ze maar doorgereden waren. Op de top van de col d`Honor heb ik hen opgewacht om ze te bevoorraden.

    De afdaling verliep vlot en in een mum van tijd waren we in Alaro waar we op het prachtige stadspleintje onze broodjes hebben opgegeten. Vandaar was het nog enkele tientallen km naar Randa en de Col de Cura die voor de tweede keer werd beklommen deze week.

    Buiten de poging van Guy om zich van de begeleider Jan te ontdoen door hem de rest van zijn  broodje tonijnsla aan te bieden zijn er die dag geen noemenswaardige feiten te melden. De rit eindigde rond half 4 in de bar op de dijk met enkele warme of koude chocos.

    27-04-2015 om 00:00 geschreven door Jan  


    >> Reageer (0)
    26-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3 van onze Mallorca trainingsweek
    Om half 10 vertrokken de renners voor wat een van de zwaartste ritten van de week ging worden. Vandaag stond de beklimming van de Piug Major op het programma, de hoogste berg van Mallorca. Hoewel... aangezien de topmilitair domein is en verboden voor (wieler)toeristen kan men met ietwat goede wil de top toch bezichtigen.

    Mijn vaste reisgenoten namen een snipperdag vandaag. Wat niet belette dat ik onderweg - voor wat de route betreft - begeleid werd door een jonge Nederlandse. Helaas ging haar voortdurend links en rechts draaien (ogenschijnlijk zonder doel) me op den duur zodanig vevelen dat ik haar de mond maar heb gesnoerd en haar de wagen heb uitgebonjoerd.

    Geen GPS dus en daarom iet of wat onzekerheid over de te volgen route.  Maar alles kwam in orde. Eenmaal de puig Major over was het afdalen geblazen richting Soller. Niet zonder voortdurend gestoord en overdonderd te worden door motards die er blijkbaar niets anders op vonden om deze weg als racebaan te gebruiken. Helaas, of moet ik zeggen `t moest ervan komen`voor een van hen eindigde dit op een katastrofe in de berm. Of hij het gehaald heeft weten we niet maar het zag er niet goed uit.

    Wat ik wel weet is dat al onze renners veilig en wel over de pas geraakt zijn en in Port Soller een licht middagmaal genomen hebben. Waarna het richting col de Soller ging waar ook iedereen over geraakt is. Vandaar was het nog, na de afdaling, een 25 tal km tot in Palma.

    Tegen kwart na 6 was iedereen terug binnen.
    Na het avondeten zijn we de drukte van de lounge en bar ontvlucht en zijn we met zen allen naar de club Havanna gegaan waar we nog een slaapmuts hebben gedronken.

    Morgen een korte rit met de beklimming van de Orient.





    26-04-2015 om 00:00 geschreven door Jan  


    >> Reageer (1)
    25-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2 van onze Mallorca trainingsweek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze dag begon met een uitgebreid ontbijtbuffet in ons hotel om 8 uur. Iedereen was blikbaar genoeg gerecupereerd van de rit van de vorige dag zodat ze allen vol ongeduld stonden te trappelen om aan de rit van de dag te beginnen. De San Salvador rit. Theoretisch een rit van een 140 km met als kers op de taart het beklimmen, iets halverwege, van de berg naar het San Salvador klooster.

    Het vertrek werd gegeven omstreeks 10 uur bij Berganti bikes waar we eerst een obligate groepsfoto namen.

    Terwijl de renners de baan opgingen bracht ik onder de deskundige geografische begeleiding van Katrien de dames naar de abdij. De samenwerking tussen mij en Katrien verliep zo goed dat Katrien stuurde terwijl ik gas gaf en ondertussen enkele sfeerbeelden van de omgeving nam. Wat Katrien de (terechte) opmerking ontlokte van "amaai Jan dit had je nooit met de hulp van Annemie kunnen doen". Iets waar Annemie Katrien volledig gelijk in moest geven.

    Boven aangekomen werden er beslist om een herinneringsmedaille voor de eerst en de laatst aangekomen renner te slaan. De winnaars waren Ronny (eerste) en Jean (niet de eerste). Tijdens de overhandings ceremonie vielen de pruilmondjes van de verliezers niet te negeren zodat de voltallige jury (de dames en Jan) maar beslisten om voor iedereen maar een medaille te slaan. Iets waar iedereen het volmondig mee eens was.

    Ondertussen was het tijd geworden om door te rijden naar Cala d'Or waar we samen iets zouden gaan eten. Net toen we vertrokken kwam de volledige Fidea ploeg, onder leiding van Bart Wellens, de berg op gereden tot groot genoegen van enkele dames. Maar tot hun groot ongenoegen omdat Jan besliste om door te rijden en niet wou stoppen. Niet getreurd echter want in de afdaling werden we weer door hen ingehaald.

    In Cala d'Or was afgesproken om elkaar op `den dijk` te ontmoeten. Helaas is er daar geen dijk en bestaat het strand er uit verschillende baaien. En ja, de ene groep stond aan de linkerzijde te wachten op de andere groep terwijl de andere groep op de rechterzijde van diezelfde baai stond te wachten. Uiteindelijk vonden we elkaar in het restaurant `Paparazzi` waar iedereen tevreden was over de maaltijd. Sommigen vonden de bediening door de jonge Nederlandse nog zelf beter dan het eten.

    Na het middagmaal, dat wel uitgelopen was tot omstreeks 16 uur werd er dan richting Palma gereden via de `glass`route. De dames en Jan kruisten onderweg tweemaal de fietsers en beslisten om hen dan maar, onder het drinken van een verfrissende sangria, op te wachten op zo'n 20 km van Palma.

    Uiteindelijk geraakte iedereen veilig thuis omstreeks half 7. Na het dinner werd de rit van morgen naar Puig Major nog gepland genietend van een fris watertje con gas of een San Migueleke of wat dan ook.

    Omstreeks 11 uur trok iedereen moe naar zijn kamers.

    Bijlagen:
    IMG_20150426_072744.JPG (160.3 KB)   

    25-04-2015 om 00:00 geschreven door Jan  


    >> Reageer (0)
    24-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mallorca here we are
    De eerste dag Op Mallorca zit er op. Dankzij onze vroege ochtendvlucht zaten we reeds om 8 uur in Palma. Niet zonder enige pas en maatwerk met de koffers en enkele acrobatische toeren van medereizigers raakten we vrij snel in het hotel. Te vroeg om op de kamers te gaan dat wel.

    Dan maar naar Isaak van Berganti bikes (achter het hoekje) gegaan om onze komst te melden en te vragen om de fietsen klaar te hebben tegen de middag.

    Bij sommigen onder ons begon de maag al te knagen en we besloten dus maar een uitgebreid ontbijt te gaan nemen. Waarna het tijd was om de fietsen te gaan halen en hier en daar enkele persoonlijke afstellingen te doen.

    De eerste trainingsrit was richting Randa en het sanctuare de Cura op zo n 35 km van Palma. Men geniet daar ook van een prachtig zicht. Dus besloten de dames om mee te gaan. En ja het is daar bovendien aangenaam toeven op het terras in een heerlijk zonnetje en met een verfrissend drankje.

    Een dikke dertig minuten later vloog de jongste van de bende, Nico, al de berg op en de abdij binnen. Niet veel later gevolgd door de Baens brothers en de rest van de ploeg.

    Voor de dames en mij was het ondertussen tijd geworden om Ronny en Lilianne te gaan oppikken op de luchthaven. Helaas checkt men op vakantie niet zo vaak zijn GSM berichten zodat we niet gezien hadden dat de vlucht een kleine 2 uur vertraging had. Terug naar het hotel dus waar de kamers ondertussen beschikbaar waren en wij er onze intrek in konden nemen.

    Tegen kwart na 4 kregen we een bericht dat de renners aan het recupereren waren op een terrasje in de buurt. We zijn ze dan maar gaan vervoegen. Ikzelf vertrok even later terug naar de aeroporto om onze 2 laatkomers op te gaan halen.

    De avond eindigde met een aangenaam aperitiefmoment gevolgd door een Mexicaans getinte buffet maaltijd.
    Gezien de vroege start van de dag trok iedereen rond half 10 naar de kamers om er te genieten van..... een welverdiende nachtrust.

    24-04-2015 om 00:00 geschreven door Jan  


    >> Reageer (1)
    17-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weerbericht Mallorca
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hierbij het weerbericht voor Mallorca de komende dagen.

    Depressies veroorzaken wisselvallig weer in Spanje. De meeste buien zijn bestemd voor het noorden en oosten van het land en de minste voor de costa's. Toch blijft het ook daar zeker niet altijd droog en onbewolkt. Na het weekend komt Spanje meer onder invloed van een hogedrukgebied. De buien beperken zich geleidelijk meer tot het noorden en noordwesten. In de rest van het land wordt het vrij zonnig.


    Hoewel het niet altijd volle zon zal zijn is er één groot voordeel. De activiteitenmeter geeft de fietsers een dikke 9.
    Dus ideaal voor ons.

    Bijlagen:
    weerbericht_mallorca.png (82.8 KB)   

    17-04-2015 om 00:00 geschreven door Jan  


    >> Reageer (0)
    13-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Guy op de Catwalk
    Onlangs werd Guy gevraagd om onze uitrusting te showen op de catwalk in Vorst.
    Het resultaat zie je hieronder.










    13-03-2015 om 17:43 geschreven door Jan  


    >> Reageer (0)
    04-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Begeleidings busje tijdens onze Frankrijk tocht

    Voor onze Franrijk tocht vonden we de ideale volg/materiaal wagen ....het CyclingSupport busje.

    Dit fietsbusje voor 9 personen beschikt over 8 + 1 (chauffeur) ruime zitplaatsen, Daarnaast is het uitgerust met een revolutionair uitschuifbaar fietsrek voor max. 8 fietsen IN de wagen met daaronder een extra uitschuifbaar rek voor ruime bagage-opslag, 

              

    Het busje is verder uitgerust met TV-schermen (1 vooraan, 2 achteraan), DVD-speler, GPS, airco, cruisecontrol en een automatische versnellingsbak. Dit garandeert ons een optimaal rijcomfort, gecombineerd met gebruiksgemak,  om deze fietstocht zo aangenaam mogelijk te maken.

    Hierdoor slagen we er ook in om gezamenlijk met alle materiaal terug huiswaarts te keren.

    04-02-2015 om 20:22 geschreven door Jan  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Machtig Team gezien door de ogen van Jan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hier zien jullie het Machtig Team door de ogen van hun begeleider Jan Debeurme 
    (schilderij door hem gemaakt op 04/02/2015).

    04-02-2015 om 19:43 geschreven door Jan  


    >> Reageer (1)
    02-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen voor Mallorca
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Patrick heeft - aan de hand van de opgegeven maten - de nodige fietsen gereserveerd in Mallorca bij Berganti Bikes.

    02-12-2014 om 11:52 geschreven door Jan  


    >> Reageer (0)


    Foto




    Archief per week
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 24/08-30/08 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 01/12-07/12 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs