Seppe kwam even gluren, hoelang zou dit nog duren. Vandaag werd het dan waar zijn zusje is eindelijk daar. Een meisje zo zacht, zo teer en klein Wie had gedacht dat zij zo mooi zou zijn.
Seppe had de maandag erop heel leuk nieuws te vertellen in de klas. Hij was grote broer geworden! Samen knutselden we een mooi werkje voor Lana en we genoten van de heerlijke taart.
Proficiat aan mama Ellen en papa Joeri! Liefs van alle grassprietjes xxx
Zo begon het
allemaal Op maandag
ochtend gaven we juf Sandra nog een dikke knuffel voor vertrek. En toen
kwamen die kriebels er aan. Kriebels in de buik van: een nieuwe juf, een beetje
anders maar ook de Sint komt eraan! Wanneer komt de Sint?, was vaak de
vraag. Daarom kleurden we elke dag een mijter op onze Sint-kalender. Zo kwam
Sinterklaas telkens een beetje dichterbij maar ook de spanningen werden als
maar groter. De dagen wachten
op de Sint vlogen gelukkig snel voorbij We tekenden
ons lievelingsspeelgoed, luisterden naar een verhaal waarin speelgoed tot leven
kwam en dansten zoals enkel speelgoed dansen kan. Kijk dus om 12u s nachts maar
goed in je speelgoedkoffer of er niets tot leven komt. Want in ons liedje de
speelgoedkist kwam heel wat tot leven. Dit liedje zongen we zo graag dat we ook
besloten dit te zingen als de Sint op bezoek kwam. We leerden
ook dat de Sint altijd met zijn mijter
in bad gaat, schreven een brief voor hem, hebben ons laarsje klaargezet,
Gelukkig had de oma van Hanne Huygh gezorgd voor een lekkere biet voor het
paard. En toen was
hij daar! Samen met twee gekke zwarte pieten. We zongen en dansten voor hen en
kregen heel wat lekkers en leuk speelgoed voor in onze klas. De Sint wist zelfs
dat we super veel houden van het liedje Mama Sé! Dat staat dan nu ook elke dag
op in onze klas met de nodige danspasjes erbij. Ook hebben
we heel wat tekeningen afgegeven aan de Sint. Niet alleen tekeningen maar ook
twee dappere jongens gaven hun tutjes aan de goed heilig man: Bravo Arno en
Stijn!
Overlaatst had ik een leuk gesprek met de mama van Robbe. Ik vond dat het echt wel een plaatsje op de website mocht krijgen.
Mama en Robbe hebben een gesprekje over het kerstverhaal. Robbe kan bijna alle personages opnoemen. Maar dan vraagt mama "En wie is God?" Waarop Robbe antwoordde "Ah, de ezel hé mama". Mama vertelde dat Robbe dit toch nog maar eens moest vragen aan de juf. Robbe vroeg mij niets maar kon de volgende dag wel vertellen aan mama dat God niet de ezel maar het schaap was.
Even ter verduidelijking, over God is er niet gesproken maar het kerstverhaal is in geuren en kleuren elke dag een stukje verteld in de klas.
Seppe Jespers is een gezellige babbelaar. Altijd heeft hij wel iets te vertellen. Overlaatst deden we onze jassen aan omdat het tijd was om naar huis te gaan. Ik hielp Seppe met zijn ritssluiting en opeens zei hij uit het niets "Juf, eigenlijk praat ik toch wel veel hé!".
De afgelopen week hebben we samengewerkt met de kleuters van juf Marleen (4-jarigen). Op dinsdag hebben we samen pompoensoep gemaakt. Bedankt voor het massaal meebrengen van groenten en gehakt. Van het gehakt hadden we frikadelletjes gerold en er dan spaghetti doorgestoken. In het kokend water wordt de spaghetti slap en lijkt het alsof we spinnetjes hadden gemaakt. Zeker eens proberen. Hilariteit alom. Op woensdag konden de kinderen kiezen. Een spin knutselen bij juf Marleen of een spookje in onze klas. En vrijdag hebben we samen het verhaal van 'Lotje is jarig' gelezen. Niet uit het boek maar geprojecteerd op het grote scherm.
Iemand extra in de klas geeft toch altijd een meerwaarde. Zo werd maandag al onmiddellijk de toon gezet. Jasper had zijn vriend Bambi bij. De dagen daarop werd het een echte beestenboel in onze klas. We maakten veel plezier met een nijlpaard, een krokodil, een konijn, een aap, een paar beren, pinguins, ... echt van alles wat. Super gezellig. De knuffels werden uiteraard veel geknuffeld maar we hebben ook met hen gedanst, ze hebben toegekeken naar allerlei activiteiten en geluisterd naar verhalen. Op donderdag was er dan een echte waterschildpad in onze klas. Dat was zeker geen knuffel. Ze was hard en koud, maar toch wel leuk om eens in de klas te mogen ontvangen. Heel wat kindjes hebben dan ook zelf een waterschildpad geboetseerd. De geschilderde werkjes komen morgen mee naar huis. Eveneens hebben we een groepswerkje hiervan gemaakt. Hierbij oefenden we vooral de techniek van knippen en plakken. Werken rond dieren is wel een heel dankbaar onderwerp. Er zijn een heleboel leuke verhalen, liedjes, puzzels, spelletjes te vinden over dieren. Dus we hebben ons zeker niet verveeld. Dank trouwens voor het meegebrachte materiaal en de suggesties.
Ons piratenavontuur zit er op. Na de vele verhaaltjes, spannende films, liedjes, allerlei weetjes en spelletjes hebben we onze week afgesloten. Als hoogtepunt van de week zijn we op schattenjacht gegaan. De dag begon al fijn. Heel wat kindjes zagen er echt uit als stoere piraten. De hele dag hebben ze hun sjaaltje op hun hoofd willen houden. Onze zelfgeknutselde hoeden bleven wat minder stabiel op het hoofd staan. Maar dat kon de pret niet bederven. Na we de schatkaart hadden gevonden in de fles die Woeste Willem had meegebracht, konden we vertrekken. Voorzien van zwaarden, haken, verrekijkers, ... trokken we op pad. En zoals echte goede piraten vonden we al snel de weg naar de plaats waar de schat begraven lag. We hebben lang moeten schoppen, diep moeten graven. Maar het was de moeite. Twee schatten hebben we gevonden. Eén met piratenkoeken en een andere kist met goud- en zilvermunten.
Vorige week hebben we heel wat fruit wat nader bekeken. Appels, peren, bananen. En natuurlijk ook geproefd. Woensdag hebben we zelfs milkshake gemaakt en vrijdag een fruitegel waarbij we dan ook nog druiven, sinaasappel en meloen konden proeven. En deze week is ook ons nieuw klimtoestel uitgetest en ik denk ook wel goedgekeurd.