De herfst is al goed zichtbaar. Dat hebben we gemerkt in het domein van de
Helix. We zijn op beestenpad gegaan en
hebben kennis gemaakt met de egel, mol, slak, kikker, lieveheersbeestje en
konijn. We hebben onze belevenissen
kunnen tekenen en de resultaten zijn prachtig.
Goed opgelet, kleuters! J
Deze week is het een uitgesproken moment om ons
technisch brein te laten werken. We gaan
op zoek naar heksen. Bestaan ze echt???
Één heksje ken ik. LOTJE! Wel, Lotje is een nieuwsgierig heksje en gaat
op bezoek bij oudere heksen..Die leren haar koken, muziek bespelen, toveren en
knutselen. Zijn jullie ook
nieuwsgierig? Dan gaan we er de laatste
week nog eens volop tegenaan.
Van 22.10 tot 26.10 thema nieuwsgierige Lotje
·
Elke dag wordt ingeleid met
een tovertruc
·
Boekaanbieding:
nieuwsgierige Lotje
·
Wiskunde: toveren en
wegtoveren van spinnen ( begrippen meer en minder aanbrengen)
·
Beeld: tekening maken met wasco en wegtoveren met zwarte verf (krastechniek)
·
Versje aanleren:
nieuwsgierig Lotje
·
Onze winkel wordt een
heksenwinkel, we maken van onze poppenhoek een écht heksenhuis en we verkleden
ons dus ook in heksen.
·
We gaan op zoek naar de
lievelingsdieren van Lotje, de spin.
·
We leren een spinnenweb
tekenen.
·
Taal: we gaan onze begrippen
oefenen met spinnen: plaatsen van spin voor, achter, in, naast,
spinnenweb
·
Rijmspel met woorden rond
heksen
·
Wiskunde: spinnen vangen (
4,5,6 spinnen)
·
We knutselen onze tekenmap
om onze tekeningen in te bewaren
·
Op donderdag vieren we de
verjaardag van Lina, zij wordt 6 jaar!
·
Boekaanbieding: de
verjaardag van Lotje
·
Op vrijdag mag jullie kapoen
verkleed naar school komen, want dan is er feest!
Op vrijdag 26 oktober gaan de kleuterjuffen naar een
bijscholing in technopolis, waar ze ook gaan kennis maken met activiteiten rond
het boek van nieuwsgierige Lotje, dus héél interessant. Juf Daniëlle en juf Marina gaan samen met
enkele stagiaires, die dag, onze taak in de kleuterklas overnemen.
Meebrengen:
o
spullen om onze klas te
versieren
o
heksenkledij
o
boeken rond Halloween
|