Waar je ook in de organisatie zit, je moet altijd een beetje verkoper zijn. Je moet jezelf verkopen, je idee, waar je voor staat, Check de top-10 eigenschappen van succes-verkopers en pas ze toe op je eigen situatie.
10.Kennis - ken je product, je bedrijf, je idee van binnen en van buiten. Leer de weerstanden te weerleggen. Bestudeer alternatieven. Sta open.
9.Integriteit - dè reden waarom mensen bij deze of gene verkoper kopen is vertrouwen, eerder dan kennis, kunde, sympathie, Blijf altijd eerlijk.
8. Voorbereiding - beknibbel nooit op voorbereiding. Je bent nooit te goed voorbereid.
7.Blijfgedreven -zorg voor sterke werk-ethiek en een hoog energie-niveau. Werk hard. Concentreer je op het eerste kwartier, de rest volgt.
6. Reputatie - choose your battles - je kan niet op elke slak zout leggen. Zorg ervoor dat er naar je geluisterd wordt als je iets zegt.
5. Authenticiteit - blijf jezelf. Bewerk overgenomen ideeën tot ze van jezelf gewordenzijn, zonder de bron te verzwijgen.
4. Wees succesvol - zet bewust realistische doelstellingen. Winnaars scoren, verliezers zoeken excuses. Laat niets of niemand hier tussenkomen.
3. Overtref de verwachtingen - zorg ervoor dat mensen er geen seconde spijt van hebben dat ze je hebben gevolgd - ze zullen het in de toekomst nog makkelijker doen.
2. Optimisme - zonder naïef te zijn, blijf positief. Meer dan aptitude zorgt attitude voor altitude Succes hebben is voor 90+% te wijten aan mentaliteit.
1. Luister - wees aandachtig, luister met je oren, maar vooral met je hart. Wijzig details in je voorstel, zodat het beter aansluit, integreer ideeën van de ander, wees creatief.