Foto
Inhoud blog
  • Handleiding: zo word je de lievelingscollega in 2015...
  • Waarden - Visie - Missie
  • TOP-5 hindernissen op de weg van leiding geven naar leadership
  • Verkoper - tegen wil en dank...
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    4L: LevensLang Leuker Leren
    Meststoffen voor een gezonde groei en bloei
    21-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom trouwe klanten hun leverancier toch verlaten: de TOP10
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    "Het is 5 keer moeilijker om een nieuwe klant te werven dan om een bestaande klant te behouden en te ontwikkelen."  Een waarheid die al zo oud is als het zakendoen zelf.  Toch blijven we massaal inzetten op prospectie, op het verkoopsproces, op het werven.  Bewust de bestaande klant de aandacht geven die hij wenst en verdient - wellicht nog meer in moeilijke en onzekere tijden - is nochtans niet moeilijk.  De top-10 redenen waarom klanten hun bestaande leverancier verlaten:

    10. Aanmaningsgedrag leverancierklanten moeten hun rekeningen betalen maar geef het aanmanen (eerste ronde) als verkoper niet uit handen - appeleer op de gemaakte afspraak met uw aankoper

    9. Contactpersoon niet bekwaamblijf jezelf uitvinden, zorg dat je je eigen vervaldag niet overschrijdt, LevensLang Leren - deel je kennis met je klant

    8. Prijsleg je prijs uit, herhaal op regelmatige tijdstippen je verkoopargumenten, herhaal waarom je prijs is wat hij is, bedrieg je trouwe klanten niet

    7. Gevoel niet belangrijk te zijnverzorg je nazorg, versta de kunst van het geven, bezorg hem dingen waar hij iets mee is, geef voor je krijgt

    6. Afgenomen product kwaliteitblijf alert voor al wat je doet en levert, blijf je product verzorgen, maar ook je service en je communicatie, geef nooit in op kwaliteit, zeker niet bij je trouwste klanten

    5. Gevoel te veel afhankelijk te zijn van leverancierzoek naar voortdurende win-win verbeteringen, bouw gemeenschappelijke verbeter-trajecten uit, ga aan dezelfde kant van tafel zitten

    4. Onbehandelde klachtenzie erop toe dat er geen lijken in de kasten opgestapeld worden, wees moedig, spreek, los op

    3. Leverancier denkt niet meebezoek je klant regelmatig met verse blik, durf van nul te herbekijken, herdenk je samenwerking, vraag de klant naar zijn feed-back, wees zelf-kritisch

    2. Frequent niet nakomen van beloften - maak minder beloften en deze die je maakt, kom ze na, ook als het niet lukt (sic)

    1. Te weinig initiatief van leverancierwees aanwezig, volg je zaken op, beschouw niets als granted, blijf hongerig, stel voor, verbeter, leg de lat immer hoger


    Veel plezier!




    21-10-2013 om 09:21 geschreven door Johan Moeys  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 25/11-01/12 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 10/12-16/12 2012
  • 19/11-25/11 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs