10. Aanmaningsgedrag leverancier - klanten moeten hun rekeningen betalen maar geef het aanmanen (eerste ronde) als verkoper niet uit handen - appeleer op de gemaakte afspraak met uw aankoper
9. Contactpersoon niet bekwaam - blijf jezelf uitvinden, zorg dat je je eigen vervaldag niet overschrijdt, LevensLang Leren - deel je kennis met je klant
8. Prijs - leg je prijs uit, herhaal op regelmatige tijdstippen je verkoopargumenten, herhaal waarom je prijs is wat hij is, bedrieg je trouwe klanten niet
7. Gevoel niet belangrijk te zijn - verzorg je nazorg, versta de kunst van het geven, bezorg hem dingen waar hij iets mee is, geef voor je krijgt
6. Afgenomen product kwaliteit - blijf alert voor al wat je doet en levert, blijf je product verzorgen, maar ook je service en je communicatie, geef nooit in op kwaliteit, zeker niet bij je trouwste klanten
5. Gevoel te veel afhankelijk te zijn van leverancier - zoek naar voortdurende win-win verbeteringen, bouw gemeenschappelijke verbeter-trajecten uit, ga aan dezelfde kant van tafel zitten
4. Onbehandelde klachten - zie erop toe dat er geen lijken in de kasten opgestapeld worden, wees moedig, spreek, los op
3. Leverancier denkt niet mee - bezoek je klant regelmatig met verse blik, durf van nul te herbekijken, herdenk je samenwerking, vraag de klant naar zijn feed-back, wees zelf-kritisch
2. Frequent niet nakomen van beloften - maak minder beloften en deze die je maakt, kom ze na, ook als het niet lukt (sic)
1. Te weinig initiatief van leverancier - wees aanwezig, volg je zaken op, beschouw niets als granted, blijf hongerig, stel voor, verbeter, leg de lat immer hoger