Foto

Piepeloe nieuwsgierige mama's, stoere papa's, knorrige opa's, lieve mammie's,...veel tantes en de man van de tantes,...onze kapoenen, oud- leerlingen,..KORTOM iedereen!

 

Hier vind je een beetje van mezelf terug...de activiteiten van onze Hunnegemmertjes,...ons leefwereldje!

 

Fijn dat je komt piepeloeren....welkom!

Juf Tamara, juf Stefanie, juf Marijke en juf Valerie

Inhoud blog
  • Facebook- Feestboek!
  • Kangoeroeklas terug van start!
  • LEERLINGENRAADNIEUWS
  • Vernieuwend zorgnieuws! CO-TEACHING!
  • Welkom! Een fijn schooljaar gewenst!
    Onze Hunnegemertjes! Welkom...

    Hé rups, Ja, jij daar… Kom maar,kom maar bij ons… Neem maar de tijd die je nodig hebt om een vlinder te worden, Doe maar , op je gemakje. Zoals je zelf wilt. Dag vlinder, Wees maar een vlinder, een vlinder zoals er maar eentje op de hele wereld is. Toon je mooiste kleuren en fladder,fladder maar. Vlieg met je vleugels daar waar je heen wil. Wil je samen vliegen,dan vliegen wij met je mee. Wil je sneller vliegen,dan vliegen we met je mee. Of doe je het liever op je eigen tempo? Wij vliegen naast jou… Wij zullen je steeds toefluisteren: “Leef je leven zoals een vlinder Neem op tijd eventjes rust Maar vergeet nooit te blijven vliegen”
    12-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kangoeroeklassen van start!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is weer zover!

    Elke beestje moet een naam hebben...de kangoeroeklassen zijn terug een feit op onze school! We hadden het net zo goed de klas voor onze sprinkhanen kunnen noemen, of de springmuisklas, of de springspinklas, of de jaguarklas, de hazenklas of de vlooienklas ( of toch maar niet, want in zo een klas zou iedereen zicht een ongeluk krabben) . 1 ding is zeker: je zal ons brein horen kraken!

    De kangoeroeklas is als een mijn...je vindt er goud...maar voor je brein!

    De betrokken ouders krijgen deze week een brief mee met verdere uitleg...wij kijken er alvast naar uit!

    12-10-2015 om 13:13 geschreven door Zorgteam


    10-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de leerlingenraadverkiezingen: 09 oktober
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren hadden we prachtig weer bij onze organisatie van de leerlingenraadverkiezingen. Onze nieuwe leerlingenraad is gekend en de sjerpen zijn doorgegeven...weldra vind je de foto's van de sfeerbeelden online.

    We kunnen van start gaan! Volg hun belevenissen terug via deze blog! Deze week krijgen alle ouders een brief mee met de officiële namen van de verkozenen!

    10-10-2015 om 13:22 geschreven door Zorgteam


    29-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaarplanning Hunnegemse leerlingenraad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Piepeloe iedereen,

    Hieronder kan je de jaarplanning vinden van onze leerlingenraad. De leerlingenraad zal ook dit schooljaar doorgaan o.l.v. juf Dorien. Het zesde leerjaar krijgt dan tijdelijk een ' nieuwe' juf, juf Valerie.

    • Donderdag 24 september om 12.00: de leden van de leerlingenraad van vorig schooljaar komen samen om de nieuwe leerlingenraad voor te bereiden.
    • Dinsdag 29 september om 13.00: de leden van de leerlingenraad stellen de leerlingenraad (en hun werking) voor in alle klassen. Ze doen daarbij een warme oproep voor nieuwe klasvertegenwoordigers.
    • Week van 05/10 tot en met 09/10: voorstelling van de programma's én campagneweek gelinkt aan hun actiepunten.
    • Vrijdag 09/10 vanaf 12.50:verkiezing van de leerlingenraad! 

    Vrienden: bij de verkiezingen is het belangrijk  dat je goed gaat kijken naar de actiepunten van de leerlingen zelf. ' Wat wil je gerealiseerd zien op onze school?' ' welke actiepunten sluiten het best aan bij jouw leefwereld en jouw keuzes? '

    Breng zeker je oproepbrief en je stemmingsbrief mee!

    Ook zullen we voorzitters, tellers, enz...aanduiden binnen de taakverdeling!

    Een fijne campagne gewenst...en aan vriendjespolitiek doen wij niet mee, lol!

    Data samenkomst leerlingenraad: telkens op maandag van 12.50-14.30 op 19 oktober - 16 november- 14 december- 01 februari- 07 maart- 18 april- 23 mei- 20 juni


    29-09-2015 om 13:37 geschreven door Zorgteam


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rode Kruis brugfigurenproject...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben kunnen kennismaken met onze vrijwilligster van het Rode Kruis die werd toegewezen aan onze school. Onze vrijwilligster zal vanaf dinsdag 6 oktober starten op onze school.

    Zij zal mee helpen instaan voor de huiswerkbegeleiding op onze school, elke dinsdag van 16.00 tot 17.00. Wij kijken er alvast naar uit!

    29-09-2015 om 13:10 geschreven door Zorgteam


    28-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedagogische studiedag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dag allemaal,

    Terwijl onze Hunnegemmertjes vrijdag een dagje thuis waren, zijn de juffen, de meester en mevrouw directeur voorbeeldig naar school geweest. Voor ons lager team kent het digitaal systeem ' Questie ' geen geheimen meer en zullen jullie binnenkort de nieuwe rapportering ontvangen.  ( schoolrapport van jullie kind) Onze kleuterleidsters hebben zich verdiept in de materie ' materialen inzetten om tegemoet te komen aan zorgvragen'. We hebben ontdekt hoe je via observatie tot de kern van de zorgvraag kan komen en hoe we de speelwerkplekken/materialen kunnen inzetten om tegemoet te komen aan hun onderzoeksvragen. De klemtoon ligt op de onderwijsbehoeften van onze leerlingen in hun klasje...

    Flitsend observeren, continue observeren en testend observeren kent voor ons kleuterteam geen geheimen meer! Het stokpaardje op onze school is dat we steeds vertrekken vanuit het positieve...dit hebben we grondig meegenomen...een kind kan enkel en alleen maar tot leren komen als deze kapoen zich goed voelt bij ons...we sluiten dus al onze vriendjes in ons hart...we vertrekken van het positieve, programmeren succeservaringen, bouwen teamoverleg in ( formeel of informeel) en we stippelen een voorrangsweg uit op de betrokkenheid en de positieve ingesteldheid van onze kinderen.

    Ook het meespelen in de hoeken kwam als grote item op de ped. studiedag: 'welke houding nemen we aan? ' ' welke rol nemen we op in het spel?'' hoe kunnen we het spel naar een hoger niveau tillen?' ' hoe gaan we onrechtstreeks naar gewenst gedrag binnen het spel tussen kleuters onderling....' ...kortom heel wat onderzoeksvragen waar we een antwoord op hebben gevonden!

    Het zorgteam zou het zorgteam niet zijn als we ook onze kleuterjuffen huiswerk hebben gegeven: onderzoeksvragen stellen, onderwijsbehoeften observeren, interventies bekijken vanuit de juf - de speelwerkplekken- leuke materialen én de belangrijkste: meespelen in de hoeken, joehoe!!! Tegen de volgende P.V. brengen ze hun bevindingen, verhalen, ervaringen mee! We leren van en met elkaar en luisteren naar elkaars ervaring, interne expertise gevraagd!

    Oo ja , voor de ouders, tot morgen...met 1 grijs haartje meer OP het hoofd, maar met meer bagage IN het hoofd, lol!

     Ik ben een toren, blokken op elkaar, ik sta een beetje scheef, ik heb al wat meegemaakt. Sommige mensen kijken naar mij, en zien alleen wat scheef staat. Een duwtje hier, een duwtje daar...ze willen me rechtzetten maar ik zal nooit in het rijtje passen.

    Deze blokken zijn , zijn alles wat ik heb. Deze scheve blokken zijn ook wie ik ben. Ik vraag jou: kijk naar mij, naar wie ik ben, kom dicht bij mij, zie mij graag.. en laat me niet vallen

    28-09-2015 om 21:37 geschreven door Zorgteam


    23-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgelet...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dag mama's en papa's,

    Opgelet:

    • Vrijdag 25 september moeten jullie kapeloenen niet naar school omwille van pedagogische studiedag...
    • Maandag 28 september krijgen jullie rakkertjes een welverdiende 'adempauzedagje' omwille van lokale verlofdag...

    Geniet van de extra tijd met je schatten...


    23-09-2015 om 20:33 geschreven door Zorgteam


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IDP- traject staat in de startblokken!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dag blogbezoekertjes,

    Zoals je kon nalezen op de prioriteiten van 2015-2016 zijn we gestart met het traject IDP.

    Gisteren is het kernteam IDP ( zorgteam en leerkracht zesde leerjaar) op nascholing naar Gent geweest. De start rond het volledige traject is begonnen.

    Aan de hand van de eindresultaten van de IDP -toetsen van het zesde leerjaar schooljaar 2014-2015 starten we deel 1 van het traject.

    Een grondige analyse zal deel uitmaken van DEEL 1.  Met deze analyse gaan we binnen ons team verder aan de slag!

    Het IDP-toetsboekje bestaat uit drie delen: Nederlands- Wiskunde en Wero. Wij nemen voorlopig het deel van wiskunde onder de loep. De rest staat ook op korte termijn gepland.  Het wordt een heel uitdagend, maar vooral verrijkend traject.

    Op het einde van dit schooljaar volgt er zeker een terugkoppeling naar jullie, als ouders.

    23-09-2015 om 20:17 geschreven door Zorgteam


    15-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ouderinfo-avond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste ouders,

    Fijn jullie ontmoet te hebben op onze ouder-info voor kleuter en lager. Het zorgteam heeft de prioriteiten voor het schooljaar 2015-2016 meegedeeld, alsook een terugblik op wat was. Bij vragen, geef gerust een seintje!

    Onze prioriteiten nog even kort op een rijtje:

    KLEUTER EN LAGER SAMEN:

    • Invoeren nieuw digitaal zorgsysteem voor kleuter en lager
    • Verder uitbouwen van de kangoeroewerking voor kleuter en lager.
    • Traject relationele vorming
    • M-decreet

    LAGER:

    • Vervolgtraject spelling
    • Aanzet tot het benutten van de interne expertise door hospiteren rond contractwerk
    • Traject IDP
    • Output tool welbevinden voor onze kinderen

    KLEUTER:

    • Meespelen in de hoeken in kader van taalvaardigheidsonderwijs en hoekenverrijking
    • Hoekenverrijking vanuit MDO-leerplan-zorgvraag-...
    • Uitstappen voor woordenschatverrijking
    • Verteltasnamiddagen in de klas


    Samenkomen is een begin...samenhouden is progressie...samenwerken is een succes...!

    15-09-2015 om 15:34 geschreven door Zorgteam


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fijn dat jullie er zijn!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wij willen met enige fierheid melden dat we 20 nieuwe gezichtjes hebben opgewacht op 1 september! De vriendjes zijn gemaakt, de leerkrachten zijn gekend en het goed gevoel wordt blijvend bewaakt!

    WELKOM aan boord! We gaan een leuk, leerrijk schooljaar tegemoet!

    Aan al onze zesdeklassers: fijn dat jullie eens komen piepeloeren, binnenspringen....het is een bewijs dat jullie ons toch niet vergeten zijn!


    15-09-2015 om 11:20 geschreven door Zorgteam


    03-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Succes!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    03-09-2015 om 09:41 geschreven door Zorgteam


    01-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wakker!

    PIEPJES! Hoe ben jij gestart op onze school? Let us know! Zo?...hihi!

    Wakker

    Mama's wekker rinkelt mij in stukjes wakker. Met één oog schuif ik t r aa g de dag omhoog.

    Mijn linkerbeen glijdt als eerste in mijn broek, mijn rechterbeen is nog even zoek! En...voor ik naar beneden duik, moet ik mij schudden voor gebruik.


    01-09-2015 om 19:52 geschreven door Zorgteam


    31-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn oma zegt...

    Mijn oma zegt:

    ik zou willen weten hoeveel sterren er aan de hemel staan. En waar komen ze in 's hemelsnaam vandaan?

    Mijn oma is nieuwsgierig. Ze zegt ook: jij hebt geluk, jij mag weer naar school, jij weet straks zoveel, meer dan ik.

    Ik zwijg een ogenblik. Mijn oma kijkt me aan. Opeens wil ik, net als zij, weten hoeveel sterretjes aan de hemel staan!

    Wij wensen aan al onze 'knapjassen' een jaar vol kracht, gedrevenheid en plezier!


    31-08-2015 om 21:04 geschreven door Zorgteam


    25-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proclamatie is....steeds een beetje loslaten...
    Morgen, 26 juni 2015, staat onze proclamatie gepland....we moeten 'onze' zesdeklassers terug afgeven...het wordt een emotionele avond. 
    We zullen samen met de directie, ons leerkrachtenteam, de ouders én onze Hunnegemertjes ' feest ' vieren....ze loslaten...ze 'afgeven' aan DE GROTE SCHOOL...Jullie waren een prachtig zesde...komen jullie nog eens een keertje op bezoek? 

    De school is uit...ik ga langs de mooiste weg....een andere is er niet...de mooiste weg is ...naar huis. 

    25-06-2015 om 12:06 geschreven door Zorgteam


    19-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is dit echt?
    Ze zeggen altijd....de laatste loodjes....we gaan de laatste week AL in! 

    Nu al....de tijd vliegt voorbij! Er staat nog heel wat op het programma: hulp bij onze supertoffe sportdag (maandag), onze laatste oudergesprekken, veeeeeeeeeeeel ordenen en leerlingendossiers aanvullen ( de volledige 220, lol!), 2 personeelsvergaderingen, onze kangoeroe -evaluatie met het leerkrachtenteam, deze analyseren én mee op schoolreis.....de tijd zal terug zeer snel gaan! Snif! We gaan voor een superfijne laatste week!



    19-06-2015 om 15:29 geschreven door Zorgteam


    16-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oudergesprekken....
    Dinsdag 16 juni zal ik niet snel vergeten...zoveel goede zaken om weten!
    Oudergesprekken van vroeg in de ochtend tot wanneer de avond door de ramen komt piepeloeren....is er hier eentje over haar toeren? 
    Neen neen....het was fijn om met jullie vandaag samen te zijn.....mét (op het einde van de avond) een klein beetje hoofdpijn...LOL!

    Een welgemeende dank je wel voor alle vertrouwen!

    16-06-2015 om 15:07 geschreven door Zorgteam


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Evaluatie AXENGROEIBOEKJE doorheen de lagere school
    Enkele weken geleden heeft onze lagere afdeling ons axengroeiboekje geëvalueerd. 
    We hadden dit rapport, op basis van feedback van jullie als ouders, bijgestuurd. ( 2 schooljaren geleden)

    Wat was het DOEL dat we voor ogen hadden met het vernieuwde axengroeiboekje? 
    • Meer aandacht hebben voor de sociaal- emotionele werkpunten van onze leerlingen, zowel thuis als op school.
    • Communicatie tussen de ouders en hun kind met betrekking tot de axen stimuleren.
    • Duidelijkheid scheppen in de lay-out.
    • Structuur bieden en de groeilijn van de axen overzichtelijker maken voor onze ouders. 
    • Werken aan een systeem dat de gedifferentieerd aanpak op maat van het kind i.v.m. de axen waarborgt. 

    Evaluatie DEEL ORGANISATIE:
    • Het bespreken van het axenrapport is een vast onderdeel geworden op de oudercontacten.
    • Leerkrachten merken op dat onze kinderen meer aandacht hebben voor 'hun' werkpunten uit het axenrapport na een gesprek hierover. De kindcontacten op onze school, de voorvalrapporten, klasgesprekken, ....zijn een hulp voor onze leerlingen om met gewenst gedrag op weg te gaan.
    Evaluatie DEEL LAY-OUT: 
    • Het schept voor onze leerkrachten meer duidelijkheid dan voorheen, alsook voor de ouders. 
    • We merken de groeilijn per ax en we bieden structuur. 
    • Onze leerlingen hebben het systeem ' ik ben op weg naar' en ' ik kan het' door .
    • Het gedifferentieerd werken en de terugkoppeling naar het vorig schooljaar lukt voor de leerkracht,maar vergt veel tijd. 
    Wat dienen we bij te sturen volgens onze leerkrachten lagere afdeling?
    • LAY-OUT: deeltje 'handtekening ouders' per ax per leerjaar plaatsen.
    • AANBOD AXEN: eerste graad en derde leerjaar vinden het moeilijk om de havik en de steenbok aan te brengen voor deze leerlingengroep. Het leerplan vraagt dit. We bekijken samen hoe we dit kunnen aanpakken in de toekomst. Hoe kunnen wij, vanuit het zorgteam, een helpende hand zijn voor deze behoefte binnen ons leerkrachtenteam?
    • COMMUNICATIE met onze ouders is en blijft belangrijk! Dit blijven we verder opvolgen.
    • IMPLEMENTATIE: axen zijn ideaal om op een speelse wijze te praten over de karaktereigenschappen van onze kapoenen. We zijn ervan overtuigd dat bij vele leerlingen het karaktertje niet veranderd kan worden. We vinden de axen nu té weinig doorleefd op onze school....een poezenhoekje, een pauwenbord, onze wasbeerlijnen...meer doortrekken naar de speelplaats, de gangen...is een must. Zo kunnen we onze dieren nog meer in de kijker zetten. Het rapport alleen is niet voldoende....
    Wie hier graag op reageren wil.....doe gerust!

    16-06-2015 om 15:02 geschreven door Zorgteam


    03-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kangoeroe's in Hunnegem?

    Ja klopt, er zitten wel degelijk kangoeroe'tjes op onze school...onze ouders waren talrijk aanwezig op de daarvoor voorziene ' kangoeroe-infoavond 'in oktober 2014.

    Wie deze zorginfo- avond gevolgd heeft, weet waarschijnlijk wat we bedoelen...zoals we er voor onze vlindertjes zijn die willen vliegen op hun eigen tempo, vliegen wij naast hun...en voor de vlindertjes die sneller willen vliegen, ook voor hun zijn we er. Over criteria, testingen, observaties wil ik het nu niet hebben, dat werd reeds uitvoerig uiteengezet. We staan steeds open voor verdere info, mocht dit bij jouw kind van toepassing zijn...

    Onze leerkrachten zijn reeds enkele jaren, ook voor deze Hongerige Beestjes, druk in de weer en komen tegemoet aan hun noden...bij de kleuters zorgen we voor sterke hoekenverrijking, verdieping van de thema's, verbreding van de thema's...kortom een sterke binnenklasdifferentiatie.

    Vanaf de derde kleuterklas vind je de kangoeroeklas op onze school.

    In onze lagere afdeling gaan we hierop verder. Deze bouwstenen dienen als basis voor de start in ons lager onderwijs. We werken met een sterke hogeropdifferentiatie in de klas, gedifferentieerd werken op maat van deze kinderen, de kangoeroekoffers per graad en de kangoeroeklas per leerjaar...

    .....hun belevenissen kom je op deze blog nog wel tegen WANT....er verandert niets aan onze Hongerige Beestjes eens ze weten dat ze een Hongerig Beestje zijn...tenzij je op een goede school zit , lol!





    03-06-2015 om 16:45 geschreven door Zorgteam


    29-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze wekelijkse vrijdagse kindcontacten...
    Luisteren...

    juf, 

    Als ik je vraag naar mij te luisteren en je begint me raad te geven dan doe je niet wat ik vraag. 
    Als ik je vraag naar mij te luisteren en jij begint mij te vertellen waarom ik iets niet zo moet voelen als ik het voel, dan neem je mijn gevoelens niet serieus. 

    Als ik je vraag naar mij te luisteren en jij denkt dat je iets moet doen om mijn problemen op te lossen, dan laat je me in de steek, hoe vreemd dit ook mag lijken. 

    Dus, alsjeblieft, luister alleen maar naar me en probeer me te begrijpen. 
    En als je wilt praten, wacht dan even en ik beloof je dat ik op mijn beurt naar jou zal luisteren...

    Elke vrijdag....doorheen onze kleuter- en lagere afdeling....en het mooie is....dat we altijd samen, in vertrouwen,....op weg gaan...in luisteren....en heel misschien, soms, zo nu en dan, zo af en toe...gelukkig te wezen als we iets hebben opgebouwd....de mooiste zin in een kindcontact....' juf, ik ben fier op mezelf'...

    ' Vanaf die dag was Kikker vaak bij Rat te vinden. Ze zaten samen op het bankje en genoten van het uitzicht. Rat vertelde van zijn avonturen op zijn verre reizen...Want hij had al veel meegemaakt! '

    29-05-2015 om 15:23 geschreven door Zorgteam


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eventjes serieus: Evaluatie HANDELINGSGERICHT werken op onze school...
    Ook in ons zorgteam wordt er soms 'ernstig' werk verricht! 
    We zijn volop bezig met het evalueren van onze vooropgestelde acties. Eentje daarvan was het evalueren van het HANDELINGSGERICHT werken op onze school...Dat houdt 7 uitgangspunten in: 

    - onderwijsbehoeften van onze Hunnegemmertjes: wat heeft deze leerling nodig, in deze school, in deze klas, met deze leerkracht? 
    - We werken systematisch en transparant...we werken met onze kinderen, met hun ouders....we trachten duidelijk te zijn in onze communicatie...we zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen....afspraken...stappenplannen....
    - We werken constructief samen ...waarbij we vertrekken vanuit het positieve van het kind en de sterktes van onze leerkrachten...MET leerkrachten, met onze kapeloentjes, onze directie, onze betrokken ouders, en eventueel onze externe partners. 
    - We zorgen voor afstemming en wisselwerking...we vertrekken vanuit de nood van het kind...en houden de 'als- dan' relatie voor ogen...
    - onze leerkrachten doen ertoe...ze zijn de klasmanager...de spilfiguur...de eerstelijnszorger...zij zien de nood van het kind
    - we trachten altijd doelgericht te werken....wat is nu de concrete vraag? Wat heeft dit kind nodig? We stellen doelen voorop...kunnen observeren...stappen ondernemen..evalueren...bijsturen....altijd SAMEN met het kind en met de ouders...
    - doorheen dit alles benutten we het positieve....wat kan het kind goed? Hoe voelen de ouders zich hierbij? Hoe kunnen we de ouders mee betrekken in ons verhaal? Wat kan de leerkracht in kwestie goed? 

    Samen met onze CLB- medewerkers en onze directie hebben we samen overlegd over het zorgteam en HGW. 
    We deden dit uiteraard doelgericht ( hehe) aan de hand van een eigen aangemaakt ' spiegelreflectiedocument ' ( eens in de spiegel kijken kan soms helend werken, grapje!). Vragen zoals ' Welke nieuwe inzichten hebben we opgedaan?', ' Waarover ben je fier bij ons op school als het gaat over HGW?' ' hoe hebben wij ons de principes eigen gemaakt?'.... werden door ons CLB-team als zeer positief ervaren. 
    We werken systematisch, we houden steeds dezelfde structuur aan, onze leerkrachten hebben zich de principes van HGW zeer sterk eigen gemaakt, we reflecteren veel, onze leerkrachten doen ertoe en we gaan steeds uit van het positieve...we staan al school ver in de HGW-weg...

    Vandaar even dit...
    Onze kleurpotloodjes blijven voorhanden om elkaars dagje in te kleuren...
    de puzzelstukjes passen omdat wij allemaal een deeltje van ONS geheel zijn...de paperclipjes hebben alles samengehouden dit schooljaar....onze knoop heeft er doen aan herinneren dat niet alles dadelijk ontward moet worden...EN ons prikkertje was er om elke dag de goede kwaliteiten in onszelf, in onze kinderen en in de anderen te prikken...wij hebben samen zorg gedragen....DANK je wel aan dit fantastisch leerkrachtenteam...wat een zorginzet...onze fijne ouders voor het vertrouwen... jullie open, eerlijke, soms tot tranens toe bewogen gesprekken...., en de zegen die we krijgen om elke dag voor JULLIE kapoen(en) te mogen zorgen! 



    29-05-2015 om 12:06 geschreven door Zorgteam


    12-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze voorleesklas!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zie hieronder onze fijne en knusse voorleesklas!

    12-05-2015 om 13:23 geschreven door Zorgteam




    Gastenboek
  • oudercontact
  • Mevr

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs