Marketing Hik Geel
Inhoud blog
  • Albert Heijns reclame-icoon zegt vaarwel
  • Tradingminds: een groot succes!
  • Facebook weet voortaan altijd waar u bent
  • Trading Minds The Countdown
  • Waarom is het op een iPhone altijd 9 uur en 41 minuten?
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Graduaat Marketing
    21-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Facebook voor beginners
    Facebook what's in it?

    Facebook is niet enkel het heden, maar nog altijd de toekomst voor vele bedrijven. Facebook kan je bedrijf helpen groter en sterker te worden, maar dan moet je ook bereid zijn om er tijd in te steken.

    Een facebookpagina alleen is niet genoeg. Je moet ook voor likers en bezoekers van je pagina zorgen. Likes krijgen is niet echt moeilijk de laatste tijd. Je kan ze gewoon kopen, maar wat ben je met fake likes? Niemand ziet ze omdat niemand de mensen die je liken kent. Een veel geziene oplossing is om te adverteren op facebook. Dit kan je doen op vele manieren. Je kan ervoor kiezen om je pagina te laten zien op de zijkanten van facebook of tussen de posts van mensen. Wat hier handig aan is, is dat je betaalt per click. Dus je betaalt elke keer mensen op je pagina komen of je pagina liken. Je kan je budget dus zelf regelen wat handig is voor kleine bedrijven. Dit adverteren kan heel ver gaan, je kan leeftijden kiezen aan wie je advertentie zichtbaar wordt, woonplaats, gezinssituatie noem maar op. Je kan je doelgroep enorm fijn gaan bepalen. Ook kan je de tijdstippen kiezen wanneer je advertentie zichtbaar wordt. Zijn jouw klanten 's middags en rond 22u online, laat hen dan op die momenten je advertentie zien.

    Wanneer je pagina dan likes heeft is het belangrijk om de mensen regelmatig je pagina te laten bezoeken zodat ze interesse krijgen in je bedrijf en je activiteiten. Dit kan je doen door op regelmatige basis te posten. Leg dit op voorhand vast: zeg tegen jezelf bijvoorbeeld. Ik post 3 dagen per week en schaam je er niet voor om te reposten. Dit wordt ook elke keer zichtbaar op de tijdlijn van je hopelijk potentiële klanten. Win-acties zijn ook heel doeltreffend. Zet een actie online waarbij mensen je pagina of status moeten delen en geef bij een bepaalde voorwaarde een prijs weg. Dit is doeltreffend omdat mensen echt actief met je zaak bezig zijn en wanneer mensen jouw pagina delen zullen elke keer meer mensen jouw pagina zien enzo ontstaat er hopelijk een vicieuze cirkel.

    Facebook can help you if you give it your time!!!

    21-10-2014, 21:51 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    18-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trading Minds: een kennismaking
    Heeft u al gehoord van Trading Minds? Trading Minds is een evenement dat dit jaar al voor de 15de keer plaatsvindt. Dit jaar is het thema van het seminarie 'Internetmarketing'. Het evenement heeft plaats op 3 en 4 december 2014 op de campus van Thomas More te Geel. 
    Het evenement wordt georganiseerd door studenten van de opleiding HBO Marketing. Als medeorganisatoren willen we u op de hoogte houden van de vorderingen van Trading Minds.

    Alle studenten hebben in duo een verantwoordelijkheid gekregen. Dit kan bijvoorbeeld de administratie, praktische coördinatie of externe communicatie beheren. Ook zijn er duo's die ervoor moeten zorgen dat bepaalde doelgroepen aanwezig zijn op het evenement, zoals studenten, oud-studenten, docenten secundair onderwijs en bedrijfsmensen. Iemand coördineert het geheel en zorgt ervoor dat alle duo's op eenzelfde lijn blijven.  

    De lokalen liggen vast waar het seminarie gaat plaatsvinden. Ook de cafetaria ligt vast voor de ontvangst en receptie van het evenement. 
    De sprekersfiches, sponsorcontracten en sponsorformules zijn opgesteld. De studenten hebben sprekers gezocht die ze zo snel mogelijk gaan contacteren. 

    We hopen dat het dit jaar weer een geslaagd evenement wordt!

    18-10-2014, 20:21 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sponsortrends in het wielermilieu
    Wielrennen is niet meer wat het geweest is. Ik denk dat we dit vaak horen bij mensen die al jaren de koers volgen. Na de dopingbekentenissen van Lance Armstrong en de zijnen heeft de wielerwereld veel van zijn charmes verloren. Niet meer de renners die als helden door weer en wind reden, maar zondaars die nog maar enkel met verboden middelen konden winnen.

    De laatste jaren is de dalende populariteit van de wielersport goed te voelen bij de ploegen d.m.v. sponsoring. Rabobank die zich terugtrekt uit de sport na talloze jaren van sponsoring, Ploegen die andere namen moeten aannemen omdat de sponsors het laten afweten. Ploegen die fusioneren omdat hun sponsors het niet langer uithouden. Voor veel ploegen is het echt moeilijk om nog sponsors te vinden. Denk maar aan de Rabobank ploeg die na jaren stopt met sponsoring en een half seizoen door het leven moet gaan als Team Blanco. Nadien vinden ze toch nog een sponsor in Belkin. Deze sponsor trekt zich na ongeveer anderhalf jaar weer terug.

    Vanwaar deze trend van snel wisselende sponsors in het wielerwereldje? Sponsors gebruiken de wielerwereld om snel naamsbekendheid te kweken. Hierbij denken we aan Vacansoleil. Zij trokken zich vorig jaar terug als sponsor omdat ze het doel hadden bereikt en hun naamsbekendheid naar het niveau hadden getild dat ze wilden. In marketing gaat het erom om doelen te halen en we zien in het moderne wielermilieu dat deze doelen heel snel worden behaald.

    Wielrennen is een mondiale sport, dus ideaal voor grote bedrijven om snel naamsbekendheid te krijgen. Ze komen in beeld elke keer wanneer hun renners in beeld komen dus een ideaal medium. Maar we zien meer dat sponsors zich terug trekken om hun naam te sparen. Sponsors willen niet geassocieerd worden met dopingzondaars, dus wanneer renners in hun ploeg worden betrapt is er de trend dat de stekker uit de ploeg wordt getrokken.

    Nieuwe vraag: Wat zal er gebeuren met Astana? Blijven zij hun renners beschermen of zal ook deze ploeg verdwijnen na 3 dopingzondaars in 1 jaar?

    16-10-2014, 22:56 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    14-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat houdt de opleiding HBO5 Marketing in?
    Deze blog zal worden gebruikt door studenten van de marketing opleiding aan het CVO HIK te Geel.
    Onze opleiding is geen bacheloropleiding, maar een graduaatsopleiding. Wat is dan het verschil horen we u zeggen?

    Wel het verschil zit in duur van de opleiding en in de gevolgde vakken. In de bachelor worden meer algemene vakken gegeven die in veel verschillende richtingen worden gegeven. Zo zijn in de graduaatsopleidingen talen niet verplicht om te volgen, maar is dit een vrije keuze. Wij in de graduaatsopleiding krijgen vakken die meteen worden toegepast in praktijk. We krijgen meteen opdrachten die onze vakkennis naar buiten moeten brengen. We worden dus meer praktijkgericht opgeleid laat ons zeggen. Een goed voorbeeld hiervan is het seminarie Trading Minds wat al 15 jaar wordt georganiseerd door studenten.

    Onze opleiding duurt ook minder lang dan de bachelor. In plaats van 3 jaar is onze opleiding, maar 2 jaar lang. Hierdoor komen wij sneller in contact met het beroepsleven omdat wij onze stage al na anderhalf jaar doen. In het tweede semester van het tweede jaar beginnen wij al aan onze 3 maanden stage, waardoor we onze praktijkkennis alleen nog maar kunnen verbeteren.

    Indien studenten van onze opleiding toch nog een bachelordiploma willen behalen kunnen zij dit met een schakelprogramma naar de bachelor van anderhalf jaar of dit is ook mogelijk in avondopleiding.

    Op deze blog willen wij u vooral vertellen waar wij ons in onze opleiding mee bezig houden. Zo zullen we schrijven over het Trading Minds seminarie en over de verkoopsprojecten van de eerstejaars.

    Alvast een aangename kennismaking en indien er vragen zijn contacteer ons dan vooral!

    14-10-2014, 20:20 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    Archief per week
  • 30/12-05/01 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs