Marketing Hik Geel
Inhoud blog
  • Albert Heijns reclame-icoon zegt vaarwel
  • Tradingminds: een groot succes!
  • Facebook weet voortaan altijd waar u bent
  • Trading Minds The Countdown
  • Waarom is het op een iPhone altijd 9 uur en 41 minuten?
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Graduaat Marketing
    16-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tradingminds: Sponsoring
    Sponsoring zoeken: het lijkt eenvoudig, maar dat is het absoluut niet. Er komen allerlei problemen bij kijken: de ene persoon durft geen sponsors aan te spreken en de ander vindt geen in zijn regio omdat hij te ver weg woont.

    Allereerst zijn we gaan kijken naar de wettelijke bepalingen. Omdat we zelf geen facturen kunnen uitschrijven, was het voor ons niet mogelijk om sponsorcontracten op te stellen waarmee de sponsors hun sponsoring kunnen inbrengen als kosten. Hiervoor hebben we een oplossing gevonden door sponsorcontracten op te stellen via de school.

    Wat kunnen we aan onze sponsors aanbieden: We kunnen ze aan onze website toevoegen, in ons programmaboekje vermelden en we kunnen hun logo projecteren tijdens de receptie. Hiervoor hebben we dan volgende formules opgesteld.

    Voor 50 euro wordt het bedrijf met loge vermeld op de website.
    Voor 65 euro komt er nog eens een vermelding in het programmaboekje bij.
    Voor 80 euro komt er ook nog de projectie van het logo bij tijdens de receptie van het evenement.

    Sponsoring in natura is natuurlijk ook altijd iets dat welkom is: Hierbij denken we vooral aan producten om in een goodybag te stoppen of cadeau te doen aan onze sprekers. De waarde van deze sponsoring in natura moet dan ook wel overeenkomen met het bedrag van onze formules: we kunnen niet iemand die 20 euro sponsort in natura hetzelfde gaan beloven als iemand die 65 euro in geld geeft, want iedereen is gelijk voor de wet.

    Dan is er nog het probleem hoe gaan we mogelijke sponsors benaderen en welke. Dit lijkt niet moeilijk, maar er zijn wel degelijk mensen die niemand durven aanspreken: hoe raar het ook klinkt in marketing. Dit proberen we op te lossen door de lat niet te hoog te leggen en door deze mensen vooral bedrijven in hun omgeving te laten aanspreken.

    16-11-2014, 02:39 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    14-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkooptrucs van de supermarkt
    Veel mensen kennen de verkooptrucs van de supermarkt al. Indien u ze nog niet kent, lijsten we ze graag hier voor u op. Zo komt u de volgende keer hopelijk niet in de verleiding om meer te kopen dan u nodig hebt. We geven ook tips mee om geld te besparen. 

    - Muziek: bijna alle supermarkten spelen muziek af. Dit gebeurt om storend omgevingsgeluid te verbergen, stiltes te vermijden en het humeur van de klant te verbeteren. 70% van de aankoopbeslissingen worden genomen op emotionele gronden. Met muziek kun je de aankoopbeslissing beïnvloeden.

    - Geur: hoe komt het dat het in een supermarkt altijd zo lekker ruikt? Bij de broodafdeling ruikt het bijvoorbeeld naar versgebakken brood. Dit komt door een speciale geurspray. De geur komt uit de airco of uit een speciaal apparaatje dat niet opvalt. Het kost bijna niets en de klanten zijn er dol op.

    - Uiterlijk van de producten: de producten worden in speciaal licht gelegd zodat ze er verser en lekkerder uitzien. Zo worden de producten meer gekocht. Als je dan thuiskomt met de producten, zien ze er opeens anders uit door ander licht.

    - Maak een boodschappenlijstje en houd je eraan.

    - Zorg voor je eigen muziek in de supermarkt en laat je niet verleiden door de muziek in de supermarkt zelf.

    - Let goed op de prijzen en kijk niet enkel naar producten op ooghoogte. De duurdere merken staan op ooghoogte, de goedkopere merken staan boven en onder ooghoogte. 

    - Laat alles staan wat kant-en-klaar is. Dit is altijd duurder.

    - Doe snel je boodschappen en neem gerust de kortste weg door de winkel om je boodschappenlijstje af te werken. 

    - Aan de kassa staan impulsaankopen. Dat zijn in dit geval producten die je snel op de kassaband kan leggen. Deze producten heb je 9 van de 10 keer niet nodig. 

    Wij hopen dat u met deze tips beter geïnformeerd bent, wanneer u de volgende keer nog eens naar de supermarkt gaat.

    14-11-2014, 00:51 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    11-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trading Minds: onthulling van de sprekers
    We hebben vier zeer interessante sprekers gevonden die voor ons een lezing willen geven op Tradingminds. 

    De eerste spreker is Cain Ransbottyn. Hij gaat een lezing geven op 3 december om 19:45h. Cain Ransbottyn is zaakvoerder van The Other Agency. Daarboven is hij communicatieagent, een spreker, een dj, geeft kloutparties* etc. 
    Hij komt ons vertellen over product placement op het internet. Dit wil zeggen hoe je producten in het oog kan brengen van mensen zonder dat het echt reclame is. Product placement is reclame die haar identiteit verstopt. 
    U hebt vast wel eens product placement gezien bij een serie, maar weet u ook de beste aanpak om dit op het internet uit te voeren?

    Cain krijgt bovendien ook regelmatig producten toegestuurd die hij mag testen. Met deze producten loopt hij over straat en maakt hij foto's van zichzelf met het product en plaatst deze op social media. 

    *kloutparty: netwerkfeestje voor al de elite van de social media in Vlaanderen


    De tweede spreker is Lieven Van Nieuwenhuyze. Lieven van Nieuwenhuyze is general manager bij USG Marketing, Communication & Sales. Ook doceert hij social media marketing aan de Ehsal Management School in Brussel. Hij behoort tot de top van zijn vakgebied. 
    Lieven laat u een andere kijk krijgen op uw eigen socialnetworkprofiel. Vooral hoe u zich beter kan profileren naar uw (potentiële) werkgever toe. Ook voor bedrijven en organisaties hoe zij hun reputatie en bekendheid beter en efficiënter kunnen voorstellen aan hun bezoekers, personeel en klanten. Lieven gaat spreken op 3 december om 20:45h. 

    Onze derde spreker is Tamara Gielen. Zij gaat spreken op 4 december om 19:45h.
    In 2001 heeft ze als marketingassistent bij Cognos haar eerste e-mailmarketingcampagne gelanceerd. Ook beheerde ze de EMEA, het e-mailmarketingprogramma voor hen. Tussen 2005 en 2007 sloot ze zich aan bij eBay.be als e-mailmarketingmanager. Ze was er verantwoordelijk voor de ledenactiviteiten en retentie. Sinds 2008 helpt Tamara klanten om hun e-mailmarketingprogramma's op punt te stellen. Dit eerst als consultant bij OgilVyOne Worldwide en later als zaakvoerder van haar eigen consultancybedrijf. 

    Onze vierde spreker is Kayleigh van Der Loop. Als zaakvoerster van Monday kent ze alles van SEO. Google Adwords, Linkbuilding, Content Marketing en e-mailmarketing. Hier bovenop doet Monday ook aan SEO Training. Deze trainingen zijn ideaal voor bedrijven die aan E-commerce doen. Op Tradingminds zal Kayleigh komen spreken over SEO en de zijtakken hiervan. Met SEO of Search Engine Optimalization zal Monday ervoor zorgen dat u sneller te vinden zal zijn met zoekmachines, meer naambekendheid creërt en hogere bezoekersaantallen behaalt. Monday zorgt voor een SEO-strategie volledig op maat en budget van het uw bedrijf. Om te weten of uw bedrijf goed scoort op het vlak van SEO, voert Monday een gratis SEO-check uit op deze link. Deze spreker is zeer interessant voor bestaande of nieuwe bedrijven. Tamara spreekt op 4 december om 20:45h. 

    Team Tradingminds

    11-11-2014, 00:00 Geschreven door HIK Geel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Archief per week
  • 30/12-05/01 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs