Inhoud blog
  • vrijdag 19 maart 2010
  • woensdag 17 maart en donderdag 18 maart 2010
  • dinsdag 16 maart 2010
  • maandag 15 maart 2010
  • zondag 14 maart 2010
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Foto
    Gastenboek
  • Mooie blog
  • een fijne donderdagavond

    Laat je iets achter in mijn gastenboek...

    Welkom
    Ik ben Hanne Vereecke, derdejaarsstudente lager onderwijs aan de KHBO.

    Als keuzemodule koos ik voor muzische vorming. Binnen deze module moesten we onder andere een blog aanmaken, een voorstelling (musical) voorbereiden,...

    Als je iets meer wil te weten komen, kijk dan even rond op mijn blog of laat iets na in mijn gastenboek.

    Vele groetjes Hanne Vereecke
    keuzemodule muzische vorming

    08-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 8 maart 2010

    Deze morgen spraken we met ons groepje om 7u30 af aan de KHBO. We verzamelden al ons materiaal
    voor de voorstelling en voor de workshops en vertrokken te voet richting ‘De boomhut’. We kwamen aan
    rond 8u15en vlogen er meteen in. Al het materiaal kreeg een plaatsje, het decor werd opgesteld, de kostuums
    werden aangedaan en de muziek werd klaargezet.  Maar we kregen al meteen te kampen met een eerste probleem
    nl. de muziekinstallatie speelde enkel het 1ste liedje af. Al snel werd dit opgelost, maar dan kwam het 2de probleem
    piepen.  Opeens liet de installatie het wat weten waardoor we de muziek bijna niet meer konden horen. Enkel een
    leerkracht kon ons redden, maar deze persoon was les aan het geven en kon zijn klas niet zomaar achterlaten.

    Dan beslisten we maar om snel eens onze voorstelling te doorlopen (zonder muziek) en nog even stil te staan bij
    alle moeilijkere passages.

    Toen we hier bijna mee klaar waren, kregen we bezoek van Koen Crul en een beetje later ook van onze leerkracht
    in kwestie. Samen vonden ze een oplossing voor ons probleem waardoor we na de speeltijd onze musical goed en
    wel konden opvoeren.

    De kinderen waren niet zo enthousiast dan ik had gedacht, maar alles verliep al bij al naar behoren.

    Voor de rest van de dag boden we nog 4 workshops aan waarbij elk kind mocht deelnemen aan alle activiteiten. 
    Elke workshop nam een half uurtje in beslag en bij het doorschuiven, werd telkens teruggekeerd naar de grote zaal.

    Tijdens de workshops werd er gewerkt binnen de domeinen van muzische vorming. We kozen voor beeld, drama,
    dans (en beweging) en muziek.

    Even kort wat er gedaan werd binnen de workshops:

    ·         Beeld:

    o   Er werd een korte introductie gegeven rond alles wat in een wasmachine kan zitten.

    o   Elk kind kreeg een stukje klei waarmee hij/zij iets mocht maken dat in hun wasmachine zat.

    o   Er werd ook een techniek meegedeeld om te werken met klei nl. boetseer alles uit 1 stuk klei en maak
    geen aparte stukken die je nadien aan elkaar probeert te kleven.

    o   Op het einde werd alles in de wasmachine gelegd.

       
       
       

    ·         Drama

    o   Er werden kaarten klaargelegd in verschillende kleuren. Ook allerlei voorwerpen waren voor handen
    en een dobbelsteen waarbij de vlakken verschillende kleuren hadden.

    o   Om de beurt mocht er een leerling gooien met de dobbelsteen en dezelfde kleur van kaart kwam dan
    aan de beurt. Daarop stonden allerlei leuke dramatische activiteitjes. Deze gingen van duikers nadoen
    tot de woesh en noem maar op.

     
       

    ·         Dans (en beweging)

    o   Er werden vele verschillende oefeningetjes gedaan.

    Bv.
    - m.b.v. magische schoenen deden de leerlingen de pasjes na, die de schoenen aflegden.
    - elkaars spiegelbeeld spelen
    - elkaar leiden doorheen de ruimte
    - ...

      
     

    xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

    ·         Muziek

    o   Er werd geluisterd naar verschillende geluidsfragmenten.

    o   Daarna werd ook een liedje aangeleerd in no-nonsenstaal .

    o   Helemaal op het einde werd het liedje zelfs in canon gezongen.

     
                            
                         


    Na de workshops kregen de kinderen de kans om hun top 3 op te stellen. Wat ze vandaag het leukste vonden, was ook
    het atelier dat ze kozen voor de dag erna. Na 16u maakten we samen met de groep de groepsindeling. Toen we eindelijk
    klaar waren met het vele werk, vertrokken we uitgeput naar huis.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Archief per week
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs